Europees Kampioenschap 2020

Proberen we nog een team van het toernooi te maken?

Donnaruma
Dumfries-Kjaer-Chiellini-Spinazola
Jorginho-Pedri-Pogba
Ronaldo-Schick-Sterling
 
Corona is toch al voorbij? Hoe kun je anders een EK kriskras door Europa spelen in gevulde stadions?
Ik erger me gewoon aan het feit dat ‘het plebs’ steeds de schuld is van ieder haardje, maar de beleidsmakers fout op fout stapelen en in dit geval een eliteclubje gewoon voor het zicht van miljoenen kijkers te pas en te onpas handen schudt in een overvol stadion. En onze optredens? Evenementen? Die gaan vanaf 13 augustus pas weer door. Of zittend.
 
Zo, als je gaat slapen na de wedstrijd en da pas het topic weer opent:

Waarom dacht je dat? Traditioneel is Engeland slecht in penalty's en de keeper maakte ook geen goede indruk. Overigens deed die laatste het uiteindelijk prima in de penaltyserie.

Zei ik ook!

Nou, vooruitziende blik!

Dat vind ik ook altijd. Maar Jorginho is echt de penaltykoning en die doet dit altijd.

Onvoorstelbaar toch? Een van de jonkies laten nemen, terwijl er nog zat ervaren spelers over waren. Waarom hij Henderson wisselde, snap ik ook niet. Die kan toch wel een penalty schieten?

Ik vond het eigenlijk een heel leuk toernooi met veel verrassingen en spannende wedstrijden. De krachtsverschillen bleken heel klein te zijn.

En ook dit dacht ik gisteren. Met een paar verbeteringen had Nederland dit ook kunnen bereiken:
- een goede coach
- een goede keeper
- een goede spelverdeler i.p.v. De Roon
- meer een team
Dat had al een heel groot verschil gemaakt., als je Oranje langs de Italianen legt.
Die paar verbeteringen…is de vraag wat er wel goed was.
Antwoord: Dumfries. :giggle:

Maar wat mij opviel in zowel de analyses als in de wedstrijden, dat het tactische deel gewoon erg belangrijk is. Dat er de nodige coaches (vooral van de succesvollere teams) met hun wissels de controle over de wedstrijd terug kregen. Dit in tegenstelling tot de Boer waar je nooit het idee had dat die iets succesvols deed. (Promes :FP:)
 
Ja, stel je voor dat voetbal helemaal voorspelbaar zou worden...

Dat hoort gewoon wel zo, een Tsjechië die stunt tegen Nederland enz hoort en mag gewoon niet. Een keer in de kwalificatie poel mag maar in een toernooi nee. Daar krijg ik nare bijsmaak van en andere kunnen wel genieten van gekke uitslagen 😂
 
Dat hoort gewoon wel zo, een Tsjechië die stunt tegen Nederland enz hoort en mag gewoon niet. Een keer in de kwalificatie poel mag maar in een toernooi nee. Daar krijg ik nare bijsmaak van en andere kunnen wel genieten van gekke uitslagen 😂
Vond dat nog wel meevallen. Tsjechië zat lekker in het toernooi. Nederland liet eerder zien al onvoorspelbaar te zijn (verloren kwalificatie tegen Turkije). Zaten wel lekker in het toernooi maar werden wellicht wat overmoedig.

Qua namen zou je die idd nooit mogen verliezen. Denk alleen dat de voetbalwereld verbaasder was over Zwitserland dan de winst van Tsjechie.
 
Proberen we nog een team van het toernooi te maken?

Donnaruma
Dumfries-Kjaer-Chiellini-Spinazola
Jorginho-Pedri-Pogba
Ronaldo-Schick-Sterling
Je dacht elk team heeft een dravende duikelaar nodig.. Sterling, man man man
 
Proberen we nog een team van het toernooi te maken?

Donnaruma
Dumfries-Kjaer-Chiellini-Spinazola
Jorginho-Pedri-Pogba
Ronaldo-Schick-Sterling

Lastig - ook niet alles gezien maar ik doe een gooi: (niet per sé beste in absolute zin daarvoor ken ik de statistieken niet) van de volgende namen genoten:

_____________________Sommer (Swiss)
Meale (Den) - Chiellini (Ita) - Bonucci (Ita) - Gosens (Dui)
_______________Pedri (Spa) - Pogba (Fra)
______________________Olmo (Spa)
Forsberg (Swe) - Schick (Tsje) - Lukaku (Bel)

Waarbij die oudjes centraal achterin gewoon bij elkaar horen imo, meer dan de som der delen.
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar flikker die Sterling er snel uit en stop Chiesa erin. Wat een beest is dat zeg !
Tsja, 3 beslissende doelpunten. Dat is meer dan Chiesa heeft laten zien.
En Lukaku voor Schick. Ondanks die mooie goal.
5x scoren voor Tsjechië of 4x voor België? Vind ik dat eerste toch knapper.
Je dacht elk team heeft een dravende duikelaar nodig.. Sterling, man man man
Klopt...dravende duikelaar. Maar zonder Sterling had Engeland de finale niet gehaald. Dus wel doorslaggevend.
Lastig - ook niet alles gezien maar ik doe een gooi: (niet per sé beste in absolute zin daarvoor ken ik de statistieken niet) van de volgende namen genoten:

_____________________Sommer (Swiss)
Meale (Den) - Chiellini (Ita) - Bonucci (Ita) - Gosens (Dui)
_______________Pedri (Spa) - Pogba (Fra)
______________________Olmo (Spa)
Forsberg (Swe) - Schick (Tsje) - Lukaku (Bel)

Waarbij die oudjes centraal achterin gewoon bij elkaar horen imo, meer dan de som der delen.
Ook een mooi elftal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan