Israël & Palestina

Dat dus, er worden levens gered door zulke telefoontjes, dus snap niet dat mensen er tegen kunnen zijn. Maakt geweld of oorlog niet goed maar alle bonussen om het leed te verzachten zijn mooi meegenomen.
Leed te verzachten? Er worden mensen dagelijks vermoord, er valt niets mooi mee te nemen voor de palestijnen. Wat hebben ze eraan als hun huis wordt gebombardeerd of kapot gemaakt? Ze krijgen zogenaamd vaak de tijd om het gebouw te verlaten, maar wat dan? Waar moeten ze daarna terecht?
 
Leed te verzachten? Er worden mensen dagelijks vermoord, er valt niets mooi mee te nemen voor de palestijnen. Wat hebben ze eraan als hun huis wordt gebombardeerd of kapot gemaakt? Ze krijgen zogenaamd vaak de tijd om het gebouw te verlaten, maar wat dan? Waar moeten ze daarna terecht?
israel: Je hebt hoogstens een uur om je huis te verlaten. Je zal heel veel dingen moeten verlaten.
Palestijns gezin: En dan wat? Waar moeten we dan naar toe? Moeten we buiten blijven in de kou? Wat als het regent? En de kinderen?
israel: Boeit ons niet. Jouw keuze, dood gaan door de kou, of opgeblazen worden.
Quagmire : :love::love:
 
Laatst bewerkt:
Gewoon alleen PSV.

Psv is ook wel als een soort religie:

- Je maakt er meestal op de zondag een moment voor vrij en gaat in gepaste kleding voor dit ritueel
- Je kunt eigenlijk niet zo goed uitleggen waarom je erin gelooft
- Je schiet er uiteindelijk niet zoveel mee op
- Je hebt er hoge verwachtingen van die niet uitkomen
- Ondanks dat alles blijf je erin geloven
 
israel: Je hebt hoogstens een uur om uit je huis te verlaten. Je zal heel veel dingen moeten verlaten.
Palestijns gezin: En dan wat? Waar moeten we dan naar toe? Moeten we buiten blijven in de kou? Wat als het regent? En de kinderen?
israel: Boeit ons niet. Jouw keuze, dood gaan door de kou, of opgeblazen worden.
Quagmire : :love::love:

Ja grappig, maar als ik mag 'kiezen' tussen onverwachts doodgaan of gewaarschuwd worden en vluchten - dus leven, dan weet ik wat ik zou kiezen. En in jou geval, je was een fijne forummember RIP dan maar he. Je kan idd beter met het gebouw mee instorten dan dakloos worden, volkomen logisch..

Het is oorlog, shit en narrigheid gebeurt of je wilt of niet, dan is een bonus telefoontje een geschenk uit de hemel als je het levend vanaf brengt. Dat praat de oorlog of de aanvallen niet goed, maar het verzacht het leed zeker wel.

Maar alles wat Israel doet is natuurlijk fout, dat blijven velen hier en in de wereld denken, ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Anders had de wereld hun of welk ander land in zo'n situatie al lang aangepakt op diverse manieren.

Ik ben de laatste die oorlogen goed gaat praten, maar ik probeer wel fair er naar te kijken, heel Isreal of Palestina is een ver van mijn bed show, maar gun geen van beide de leed wat oorlog heet.
 
Maar alles wat Israel doet is natuurlijk fout, dat blijven velen hier en in de wereld denken, ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Anders had de wereld hun of welk ander land in zo'n situatie al lang aangepakt op diverse manieren.

De enige reden dat het Westen wel of niet ingrijpt is f*cking olie en gas. Zolang we drill baby drill kunnen blijven zingen is het goed.

De waarheid ligt vast in het midden, maar de grootste fout is natuurlijk geweest dat we in 67 niet keihard ingrepen en de joden terug hun hok intrapten. Je kan de Palestijnen die verdreven zijn van hun land niet kwalijk nemen, de bezetter je land uittrappen is immer je recht. Het land bezetten van de Joden onder het mom 'het is van ons', is hetzelfde als de Lebensraum van Hitler.
 
Psv is ook wel als een soort religie:

- Je maakt er meestal op de zondag een moment voor vrij en gaat in gepaste kleding voor dit ritueel
- Je kunt eigenlijk niet zo goed uitleggen waarom je erin gelooft
- Je schiet er uiteindelijk niet zoveel mee op
- Je hebt er hoge verwachtingen van die niet uitkomen
- Ondanks dat alles blijf je erin geloven
- als nieuwe bezoeker snap je weinig van de rituelen
- je kent de liederen niet
- gaat op de verkeerde momenten staan of zitten
 
Ja grappig, maar als ik mag 'kiezen' tussen onverwachts doodgaan of gewaarschuwd worden en vluchten - dus leven, dan weet ik wat ik zou kiezen. En in jou geval, je was een fijne forummember RIP dan maar he. Je kan idd beter met het gebouw mee instorten dan dakloos worden, volkomen logisch..

Het is oorlog, shit en narrigheid gebeurt of je wilt of niet, dan is een bonus telefoontje een geschenk uit de hemel als je het levend vanaf brengt. Dat praat de oorlog of de aanvallen niet goed, maar het verzacht het leed zeker wel.

Maar alles wat Israel doet is natuurlijk fout, dat blijven velen hier en in de wereld denken, ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Anders had de wereld hun of welk ander land in zo'n situatie al lang aangepakt op diverse manieren.

Ik ben de laatste die oorlogen goed gaat praten, maar ik probeer wel fair er naar te kijken, heel Isreal of Palestina is een ver van mijn bed show, maar gun geen van beide de leed wat oorlog heet.
Het is geen oorlog, een kant heeft namelijk alle kaarten in de hand en bepaalt het verloop van dit conflict. We hebben het hier niet over 2 kanten die gelijkwaardig zijn aan elkaar, het gaat hier namelijk over onderdrukking en apartheid. De situatie is zo duidelijk als maar zijn kan, dus de waarheid ligt helemaal niet in het midden. Alles wat Israel in deze situatie doet is ook gewoon fout, zij zijn immers dit huidige conflict gestart en Netanyahu profiteert er enorm van.
 
Het is geen oorlog, een kant heeft namelijk alle kaarten in de hand en bepaalt het verloop van dit conflict. We hebben het hier niet over 2 kanten die gelijkwaardig zijn aan elkaar, het gaat hier namelijk over onderdrukking en apartheid. De situatie is zo duidelijk als maar zijn kan, dus de waarheid ligt helemaal niet in het midden. Alles wat Israel in deze situatie doet is ook gewoon fout, zij zijn immers dit huidige conflict gestart en Netanyahu profiteert er enorm van.
Dus Nederland was in 40-45 niet in oorlog? Want een kant had alle kaarten in hand...
In een oorlog is er geen regel dat je na gewelddadig reageren op protesten wel raketten mag afvuren, maar na raketten afvuren niet mag bombarderen. Feit is ook dat Hamas hier elke keer weer Netanyahu weer stevig in het zadel zet. Het lijkt erop dat beide partijen dit blijkbaar een wenselijke situatie vinden. :(
 
Eens even terug zitten lezen en bespeur hier vooral verontwaardiging over Israël (al dan niet terecht overigens) en vooral sympathie voor de Palestijnen (onbegrijpelijk in mijn ogen ook). Verbazingwekkend dat hier niemand maar dan ook echt niemand enig probleem heeft met al die protesterende sympathisanten die anti-semitische leuzen lopen te brallen. Terug maar weer dan naar het tijdperk Hitler?
 
Het is geen oorlog, een kant heeft namelijk alle kaarten in de hand en bepaalt het verloop van dit conflict.

Wat CDA en VVD hadden afgelopen weken is een conflict, als er doden vallen, gebouwen instorten en er tig rakketen heen en weer vliegen mag je gerust oorlog noemen :FP: En oorlogen zijn altijd unfair, dat kan alleen fair zijn als Rusland & USA morgen gaan oorlogvoeren, dat komt in de buurt van eerlijk maar USA wint het als nog vrij gemakkelijk, alle overige mixen zijn al bij voorbaat oneerlijk.
 
Verbazingwekkend dat hier niemand maar dan ook echt niemand enig probleem heeft met al die protesterende sympathisanten die anti-semitische leuzen lopen te brallen

Tussen een anti-semitsiche leuzen schreeuwen en wat ik zeg zit een hele grote wereld van verschil. Blijkbaar mag je de waarheid over wat de joden nu doen niet zeggen, namelijk al meer dan 50 jaar mensen uit hun huis trappen onder het motto wij willen er wonen. Ik maak dan inderdaad de parallel naar Hitler, want lebensraum is het in beide gevallen. Leg mij maar even uit waarom de Joden het wel al 50 jaar mogen, maar de Duitsers ons land bezet hielden?
 
Eens even terug zitten lezen en bespeur hier vooral verontwaardiging over Israël (al dan niet terecht overigens) en vooral sympathie voor de Palestijnen (onbegrijpelijk in mijn ogen ook). Verbazingwekkend dat hier niemand maar dan ook echt niemand enig probleem heeft met al die protesterende sympathisanten die anti-semitische leuzen lopen te brallen. Terug maar weer dan naar het tijdperk Hitler?
a. Het gegeven dat dit niet benoemd wordt maakt niet dat mensen hier geen probleem mee hebben.
b. Problemen moet je bij de bron aanpakken, dus de politiek in Israël. Zolang zij de boel bezetten zal dat heftige reacties oproepen.
 
a. Het gegeven dat dit niet benoemd wordt maakt niet dat mensen hier geen probleem mee hebben.
b. Problemen moet je bij de bron aanpakken, dus de politiek in Israël. Zolang zij de boel bezetten zal dat heftige reacties oproepen.
Dan is de oplossing eenvoudig. Bezette gebieden opgeven en alles is in orde. Of is heel Israël bezet gebied? :unsure:
 
Dan is de oplossing eenvoudig. Bezette gebieden opgeven en alles is in orde. Of is heel Israël bezet gebied? :unsure:
Eerst maar beginnen met stoppen met bombarderen en Palestijnen als 2e rangsburger behandelen. Kijken we daarna verder, of t naar 2 staten, 'oude' grenzen (kaartje paar pag. terug) of een andere oplossong gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan