Helemaal eens met Mikasa
Ik zie hele bergen boter op heel veel hoofden. Veel supporters worden al boos (en niet zo'n beetje, maar echt inteeltboos) als een speler van hun favoriete club bij de concurrent gaat spelen (who gives a shit, het is maar een spelletje), maar als een speler emotioneel reageert als er 1000 raketten worden afgevuurd richting z'n geboorteland moet de speler in kwestie zich gaan verantwoorde? Vreemd, heel vreemd.
Ja, vind je dat vreemd? Als je voor Zahavi een Turk of een Rus invult, die dan met zo'n 'emotionele reactie' zou komen dat hun geboorteland aangevallen wordt door bijvoorbeeld Armenië of Oekraïne, dan zou het vreemd zijn als er met afkeur naar gekeken wordt? Recent nog werd Wijnaldum hier klein gemaakt omdat hij zich inzette tegen racisme. Want hij had geen woord gerept over de doden in Qatar, iets wat heel erg is natuurlijk, maar waar zijn activisme niet heel veel mee te maken had. Maar bij een Zahavi die maar een kant van hetzelfde conflict uitlicht, en de andere tegelijkertijd als misdadigers schildert, is nuance op z'n plaats?
 
Ja, vind je dat vreemd? Als je voor Zahavi een Turk of een Rus invult, die dan met zo'n 'emotionele reactie' zou komen dat hun geboorteland aangevallen wordt door bijvoorbeeld Armenië of Oekraïne, dan zou het vreemd zijn als er met afkeur naar gekeken wordt? Recent nog werd Wijnaldum hier klein gemaakt omdat hij zich inzette tegen racisme. Want hij had geen woord gerept over de doden in Qatar, iets wat heel erg is natuurlijk, maar waar zijn activisme niet heel veel mee te maken had. Maar bij een Zahavi die maar een kant van hetzelfde conflict uitlicht, en de andere tegelijkertijd als misdadigers schildert, is nuance op z'n plaats?

Ja, precies!
 
Ja, vind je dat vreemd? Als je voor Zahavi een Turk of een Rus invult, die dan met zo'n 'emotionele reactie' zou komen dat hun geboorteland aangevallen wordt door bijvoorbeeld Armenië of Oekraïne, dan zou het vreemd zijn als er met afkeur naar gekeken wordt? Recent nog werd Wijnaldum hier klein gemaakt omdat hij zich inzette tegen racisme. Want hij had geen woord gerept over de doden in Qatar, iets wat heel erg is natuurlijk, maar waar zijn activisme niet heel veel mee te maken had. Maar bij een Zahavi die maar een kant van hetzelfde conflict uitlicht, en de andere tegelijkertijd als misdadigers schildert, is nuance op z'n plaats?
Nee, ook bij WIjnaldum vond ik t belachelijk dat ie aangevallen werd op Qatar.
 
Nee, ook bij WIjnaldum vond ik t belachelijk dat ie aangevallen werd op Qatar.
Kan best. Ik herinner me alleen alle ophef, maar mn herinneringen kunnen best biased zijn. Anyway, ik had respect gehad voor Zahavi als hij iets plaatste waarin hij de misdaden van beide kanten had benadrukt.
 
Ik vermoed dat er meer voetballers zijn bij PSV met wiens (politieke) mening we het oneens zullen zijn, maar die zien we doorgaans niet. Met sommige forumvrienden ben ik het ook wel eens hartstochtelijk oneens, ook wat betreft hete hangijzers. Denk dat het in zo'n geval, in het ideale plaatje, het beste is het gesprek aan te gaan en verschillende perspectieven te leren (heen en weer). Lastig voor ons in het geval van Zahavi. Dat hij naar Israël hangt, moet inderdaad geen verrassing zijn. Afijn.. Verder beter voor een ander topic.
 
Nee, ook bij WIjnaldum vond ik t belachelijk dat ie aangevallen werd op Qatar.
:clap:, eens. Al ging het in die discussie ook alle kanten op.

Zonder nuance en het willen inleven in een ander is iedere "discussie" zinloos tijdverdrijf denk ik. Zahavi is professioneel voetballer. Voor de rest is hij net zo menselijk als wie dan ook. Met dezelfde tekortkomingen, emoties en vermoedelijk een gebrek aan kennis en overzicht van beide kanten in dit soort complexe thema's - net als de meesten van ons. Vandaar de moeite die ik heb om de thema"s hier te zien versmelten, al snap ik wel dat er reacties komen aangezien zijn posts over een situatie in zijn thuisland. De key-line is, denk ik, dat ook hij, net als veel mensen in isreal en daarbuiten, zich zorgen maken over de escalties van geweld over de laatste dagen. Met miljoenen volgers en als captain van het nationale voetbalteam snap ik ook wel de impasse waarin hij zit, en dat hij zich wil uitten om de familie, vrienden en mensen om wie hij geeft te laten weten dat het hem niet onberoerd laat. Veel meer dan dat wil ik er niet achter zoeken. Oproepen om hard terug te slaan zouden in mijn ogen niet kunnen, maar dat is vlgns mij ook niet aan de orde. Maar het projecteren van misdaden begaan in t conflict naar zijn persoon is in mijn ogen ook ongepast.
 
Die vlaggetjesspam van beide kanten is sowieso een hype bij voetbalclubs de laatste dagen. Heb vaak het idee dat het grootste gedeelte van de spammers niet eens weet waarom ze het doen :lmao:
 
Uit 2011:
'
Dit verhaal over Kezman en 11 september 2001 kende ik nog niet. Toch bizar als dit waar is geweest:

"Er sijpelen geluiden door dat PSV'er Mateja Kezman, de Serviche spits, de Marokkaanse aanvaller Adil Ramzi en de Russische verdediger Yuri Nikiforov 's middags hebben zitten lachen toen de Twin Towers het begaven. Zonder het te bevestigen, maken Waterreus en Hofland in alles duidelijk de er tweespalt was binnen de selectie.

Vooral Kezman zou het bont hebben gemaakt. Vanuit anti-Amerikaanse sympathieën, ontstaan na de Balkan-oorlog in het voormalige Joegoslavië, schijnt de lachende Kezman enkele aangeslagen ploeggenoten te hebben getreiterd. PSV'ers generen zich, naar verluidt. Maar om de lieve vrede te bewaren, komt het hoge woord er niet uit."




Voetbal en politiek is niet altijd een goede combinatie

IPF , ken je deze nog trouwens ?

' Het is triest om om zoiets te lachen maar zolang je zelf niet het slachtoffer bent geworden van de acties van de "vijand", kun je je nooit verplaatsen in andermans situatie, en logisch. Het zou schijnhelig zijn geweest als Kezza had gezegd oh wat erg...'

De woorden en de daden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan