Ok, dat waren wel wat aannames ja. Maar goed, dit is nu al de tweede keer dat hij dit doet, en ik vind het behoorlijk smakeloos. Zijn #israelunderattack is nog tot daar aan toe, maar foto's van andere spelers die de andere kant supporten photoshoppen op deze manier is behoorlijk triest. Daar mag PSV van mij wel wat tegen doen.
Daar ben ik het volledig mee eens.
 
Ok, dat waren wel wat aannames ja. Maar goed, dit is nu al de tweede keer dat hij dit doet, en ik vind het behoorlijk smakeloos. Zijn #israelunderattack is nog tot daar aan toe, maar foto's van andere spelers die de andere kant supporten photoshoppen op deze manier is behoorlijk triest. Daar mag PSV van mij wel wat tegen doen.
Lastig. Een voetballer heeft ook een mening en we hoeven het hier niet eens te zijn met elkaar.

Na het gesprek van vorige week kan (moet) Zahavi wel bij zichzelf te rade gaan of het uiten van je mening het waard is om op je werk spanningen te veroorzaken.
 
Lastig. Een voetballer heeft ook een mening en we hoeven het hier niet eens te zijn met elkaar.

Na het gesprek van vorige week kan (moet) Zahavi wel bij zichzelf te rade gaan of het uiten van je mening het waard is om op je werk spanningen te veroorzaken.

En er is nog wel een verschil tussen een mening geven en bewust de confrontatie zoeken door foto's van mede-voetballers te photoshoppen. Niet handig.
 
Screenshot_20210519-092640_Instagram.jpg

We kennen allemaal de roots van het probleem idioot. Jesus wat schaam ik mij dat hij een PSV speler is.
 
Bekijk bijlage 3420

We kennen allemaal de roots van het probleem idioot. Jesus wat schaam ik mij dat hij een PSV speler is.

Zijn hele punt is dat iedereen nu maar kantje kiest, vlaggetjes spamt en wat roept. Terwijl ik ook overtuigd ben dat het grootste gedeelte geen enkel idee heeft wat er uberhaupt speelt/heeft gespeeld. Hij heeft daarom ook gewoon een punt, in welk opzicht is kantje kiezen goed voor dit conflict? Zorgt naar mijn inziens alleen maar voor meer verdeling.

Maar goed, ga jij je lekker schamen voor iemand die opkomt voor zijn eigen land. Kun je het allemaal mee eens zijn of niet, maar het is in alle opzichten logisch dat hij zo reageert. Al weet ik ook wel dat inlevingsvermogen niet bestaat in dit soort discussies, we blijven lekker op kleuter niveau naar elkaar wijzen en reageren! En dan krijg je ook dit soort dingen, vanuit blinde haat reageren op een bericht waarin je het hele goed punt niet eens meer kunt zien.
 
Wat denk jij dan dat hij bedoelt met "explain the real situation" "None of you know.." en het afbeelden van de rest als "maybe you dont even know where gaza is" ?
Dat de tekst "maybe you don't even know" niet gelijk staat aan "iedereen een onbenul is en niet weet waar Gaza ligt".

Gewoon een polariserende reactie, wat dat betreft maakt t voor enkelen geen reet uit wat Zahavi post, hij is een Jood dus hij is fout en dat zullen we benoemen, zelfs door zijn woorden te verdraaien.
 
Kern is n gebrek aan empathie en begrip, al dan niet veroorzaakt door wantrouwen, trauma, leed en ervaringen van jezelf, je omgeving en de generaties voor je. Dat gaat natuurlijk op voor beide zijden. Maar om begrip of streun vragen voor je cause werkt niet zonder begrip te tonen voor de andere kant en een kritische blik naar je eigen daden en woorden. In jou ogen begaat de tegenpartij t grotere kwaad maar zelf dan mag je eigen "tegenkwaad" daar nooit tegen wegstrepen en blijft t noodzakelijk daar ook aandacht voor te houden. Zolang de macht ligt bij partijen die dat niet inzien komt er geen oplossing.
 
Ik denk dat Zahavi een terecht punt aanhaalt, het gros van de wereldbevolking weet niet wat er allemaal speelt (aan beide zijden overigens). Dat geldt ook voor bv de Hindoe-Indiërs die massaal achter Israël gaan staan, puur omdat de Palestijnen moslims zijn (alsof iedere Palestijn moslim is). Maar net zo goed zal een deel van de mensen die op de pro-Palestijnse tour gaan niet de ins en outs weten.

Daarbij wel opvallend, halve forum valt over het gegeven dat Zahavi de Joodse vlag toont, maar heb geen onvertogen woord gehoord over de spelers van ManU die met de Palestijnse vlag lopen, een Fransoos en een speler uit Ivoorkust. Dat zullen inderdaad de best ingelezen personen zijn...
We hebben het toch ook niet over de Man U spelers? Als er binnen de selectie van Man U ook spanningen zijn, vind ik dit ook niet slim. Maar voor mij is het lastig te zeggen dat ik dat niet ok vind, omdat ik vind dat de Palestijnen hier de benadeelde partij zijn en hun aandacht verdienen. Ik heb vanmorgen een reactie van Amerika gepost. Die hebben het weer over antisemitisme blablabla. Wees nou op z'n minst eens kritisch over het beleid van Israël. Dat is al een eerste begin.
 
Dat jonge twintigers als Ihattaren en Teze iets over de situatie plaatsen op social media snap ik nog wel. Ik verbaas me meer over het social media gedrag van een volwassen vent met kinderen die ongenuanceerd wat berichtjes stuurt en foto’s loopt te bewerken.
 
En niet geheel onbelangrijk: de Israëliërs én Palestijnse burgers zijn beide slachtoffer van het politiek conflict wat daar al jaren speelt. Zahavi kun je er niet op aan spreken wat het leger daar doet, en de kant kiezen van je eigen volk is ook helemaal niet vreemd.

Ik vind wel dat hij met zijn voorbeeldrol zich minder/niet uit moet spreken over dit soort gevoelige onderwerpen, maar aan de andere kant begrijpelijk aangezien het voor beide volken enorm diep zit.
 
Ik denk dat Zahavi een terecht punt aanhaalt, het gros van de wereldbevolking weet niet wat er allemaal speelt (aan beide zijden overigens). Dat geldt ook voor bv de Hindoe-Indiërs die massaal achter Israël gaan staan, puur omdat de Palestijnen moslims zijn (alsof iedere Palestijn moslim is). Maar net zo goed zal een deel van de mensen die op de pro-Palestijnse tour gaan niet de ins en outs weten.

Daarbij wel opvallend, halve forum valt over het gegeven dat Zahavi de Joodse vlag toont, maar heb geen onvertogen woord gehoord over de spelers van ManU die met de Palestijnse vlag lopen, een Fransoos en een speler uit Ivoorkust. Dat zullen inderdaad de best ingelezen personen zijn...
Dat laatste zou dan nog best kunnen uiteraard. En ik had het nog iets anders gevonden als Zahavi een Israelische vlag had geplaatst, met een tekstje dat aangeeft dat er onder de Israëliërs ook burgerslachtoffers zouden vallen en dat er geen winnaars zijn in dit conflict. Maar dat doet hij niet. Hij plaats een vlag over de Palestijnse vlag heen.
Daar heb jij een punt, maar bij mijn weten hebben wij hier niet iemand die voor korte of langere tijd in Gaza gewoond heeft.

De dreiging van oorlog, de kans op een raket op je hoofd, die hebben wij hier mogelijk wel, vandaar dat ik bij de situatie van Israël ook grotendeels plaatste. Gezien de diverse achtergronden hier kan ik er redelijk zeker van zijn dat mensen wel de dreiging van oorlog, en oorlog an sich hebben meegemaakt. En toch is dat (gevoelsmatig) nog altijd anders dan hetgeen de Palestijnen ondergaan (zonder het leed van oorlog te willen uitvlakken)
Misschien hoort het meer in het Israël en Palestina-topic, maar Israel heeft natuurlijk wel gewoon het iron dome, waardoor Hamas wel tig raketten kan afvuren, maar het is echt niet zo dat die allemaal hun doel bereiken. Tel Aviv bijvoorbeeld ziet er prima uit, en als je in de stad loopt heb je ook niet het idee dat je in een oorlogsgebied loopt waar Hamas tig gebouwen heeft verwoest.
CE3EB8F5-3F7A-43ED-8132-A37956BA1645.jpg
 
Dat laatste zou dan nog best kunnen uiteraard. En ik had het nog iets anders gevonden als Zahavi een Israelische vlag had geplaatst, met een tekstje dat aangeeft dat er onder de Israëliërs ook burgerslachtoffers zouden vallen en dat er geen winnaars zijn in dit conflict. Maar dat doet hij niet. Hij plaats een vlag over de Palestijnse vlag heen.

Misschien hoort het meer in het Israël en Palestina-topic, maar Israel heeft natuurlijk wel gewoon het iron dome, waardoor Hamas wel tig raketten kan afvuren, maar het is echt niet zo dat die allemaal hun doel bereiken. Tel Aviv bijvoorbeeld ziet er prima uit, en als je in de stad loopt heb je ook niet het idee dat je in een oorlogsgebied loopt waar Hamas tig gebouwen heeft verwoest.
CE3EB8F5-3F7A-43ED-8132-A37956BA1645.jpg
Dat Israël t gros weet tegen te houden is mij bekend, maar ook met de Iron Dome zijn er afgelopen weken wel doelen geraakt door Hamas. Maakt dat de dreiging voor Israël kleiner, jazeker, maakt dat de dreiging 0, nee dat niet.
 
Dat laatste zou dan nog best kunnen uiteraard. En ik had het nog iets anders gevonden als Zahavi een Israelische vlag had geplaatst, met een tekstje dat aangeeft dat er onder de Israëliërs ook burgerslachtoffers zouden vallen en dat er geen winnaars zijn in dit conflict. Maar dat doet hij niet. Hij plaats een vlag over de Palestijnse vlag heen.

Misschien hoort het meer in het Israël en Palestina-topic, maar Israel heeft natuurlijk wel gewoon het iron dome, waardoor Hamas wel tig raketten kan afvuren, maar het is echt niet zo dat die allemaal hun doel bereiken. Tel Aviv bijvoorbeeld ziet er prima uit, en als je in de stad loopt heb je ook niet het idee dat je in een oorlogsgebied loopt waar Hamas tig gebouwen heeft verwoest.
CE3EB8F5-3F7A-43ED-8132-A37956BA1645.jpg
Ik zeg vuurwerkverbod.
 
Terug
Bovenaan Onderaan