In de reguliere berichtgeving van de afgelopen dagen wordt overigens met geen woord gerept over het afknippen van een stuk haar? Als ik daar op google zie ik dit ook alleen bij clickbaitsites genoemd worden. De gewone media reppen hier niet over. Wat dat betreft lijkt dat meer een gerucht waar we heel voorzichtig mee moeten omgaan (en ja, ik weet t, ik plaatste het 1e bericht waarin het genoemd werd, mea culpa)
Parool begon hier mee, maar wel met voorzichtige woorden:

Persoonlijk zou ik Parool niet onder clickbait beschouwen.
 
Parool begon hier mee, maar wel met voorzichtige woorden:

Persoonlijk zou ik Parool niet onder clickbait beschouwen.
Parool is geen clickbait, mee eens. Desalniettemin blijft het iets wat weinig tot niet genoemd wordt, en ook t Parool is voorzichtig, laten wij dat dan ook maar zijn.
 
Respect, maar aan de andere kant als je een paar miljoen per jaar verdient, ook niet meer dan gewoon.
Say what now? Waarom moet zijn salarisstrook er bij gehaald worden?
Zijn familie wordt overvallen onder werktijd. Zijn werkgever biedt hem de mogelijkheid een weekje vrij te nemen om in deze traumatische tijden voor zijn familie te zorgen. Of je nu 50 euro of 50 miljoen euro verdiend, dit is een heel normale gang van zaken. Dus het is wat mij betreft behoorlijk ongewoon dat Zahavi doorgaat.

Volkomen belachelijk dat voetballers zich aan andere normen en waarden zouden moeten houden omdat ze meer geld krijgen..
 
Say what now? Waarom moet zijn salarisstrook er bij gehaald worden?
Zijn familie wordt overvallen onder werktijd. Zijn werkgever biedt hem de mogelijkheid een weekje vrij te nemen om in deze traumatische tijden voor zijn familie te zorgen. Of je nu 50 euro of 50 miljoen euro verdiend, dit is een heel normale gang van zaken. Dus het is wat mij betreft behoorlijk ongewoon dat Zahavi doorgaat.

Volkomen belachelijk dat voetballers zich aan andere normen en waarden zouden moeten houden omdat ze meer geld krijgen..
Een vakkenvuller bij de Appie krijgt wellicht een dag vrij om het te regelen, en kan zich daarna ziek melden als hij wil, tegen ziektegeld (ik vermoed met een paar wachtadagen, maar ben al te lang weg uit Nl onm te weten hoe dat zit). Die krijgt echt geen 2 weken volledig doorbetaald vrij van z'n werkgever.
 
Een vakkenvuller bij de Appie krijgt wellicht een dag vrij om het te regelen, en kan zich daarna ziek melden als hij wil, tegen ziektegeld (ik vermoed met een paar wachtadagen, maar ben al te lang weg uit Nl onm te weten hoe dat zit). Die krijgt echt geen 2 weken volledig doorbetaald vrij van z'n werkgever.
Tja om het dan te vergelijken met een vakkenvuller die waarschijnlijk een 0-uren contract heeft en voor een bedrijf (branche) werkt dat niet bekend staat als goede werkgever...

Bij verschillende bedrijven heb ik gezien dat er aan mensen die in de problemen komen ruimte wordt gegeven. Bij overlijden/ scheiding etc. Veel bedrijven zien de menselijke kant, als is het alleen maar omdat gelukkige werknemers harder lopen voor een bedrijf.
 
Wat een winnaar is hij toch. Laat zich door niets of niemand uit het veld slaan en staat altijd klaar om zijn team te helpen. Een voorbeeld voor velen! Daarom is hij buiten zijn voetballende kwaliteiten ook van enorme waarde
 
Ik ben allerminst een Israël liefhebber, maar kan het hem niet kwalijk nemen. Geboren en getogen in dat land, natuurlijk is je beeldvorming en referentiekader dan anders en is de kans groot dat je de kant van Israël kiest. Het zal hem allerminst direct een slecht mens maken. Wat dat betreft ben ik daar vrij nuchter in. Ook wij zitten op genoeg vlakken vast in onze eigen denk/referentiekaders. Vanuit een veilig land als Nederland is het ook makkelijk om de ''moral high ground'' te claimen.
 
Ik ben allerminst een Israël liefhebber, maar kan het hem niet kwalijk nemen. Geboren en getogen in dat land, natuurlijk is je beeldvorming en referentiekader dan anders en is de kans groot dat je de kant van Israël kiest. Het zal hem allerminst direct een slecht mens maken. Wat dat betreft ben ik daar vrij nuchter in. Ook wij zitten op genoeg vlakken vast in onze eigen denk/referentiekaders. Vanuit een veilig land als Nederland is het ook makkelijk om de ''moral high ground'' te claimen.

- Edit -

Te off-topic.
 
Laatst bewerkt:
I didn't really want to get into politics and I'll try to be neutral about this not to argue "who is right".

Eran Zahavi is not the only one that made an Instagram post about the events. Eli Dasa from Viettesee posted the same image.

But from the other side too, Paul Pogba, Franck Ribéry, and Achraf Hakimi posted their support in the Palestinians (and they are not even Palestinians). Mesut Ozil and his entire team Fenerbahçe (where it was rumored Eran will sign before he signed in PSV) came to the pre-game training with shirts supporting the Palestinians. so nothing about this suppose to surprise any of you that an Israeli player supports Israel.

I'm writing this while rockets are now flying over my city and I really appreciate Eran's support. I think innocent people from both sides shouldn't be in this situation.
 
Ik zie slechts een professional die zijn club wil helpen op het belangrijkste moment van het seizoen.

Die zijn privé ellende dus ondergeschikt acht aan het belang van de club .

Ik vind het nogal grotesk en ongepast om er allerlei oorlogen bij te halen.

Alle PSV-supporters liepen te janken toen Mo te maken had met een enorm verdrietige privé situatie.
En nu zie ik van diezelfde supporters een volkomen andere reactie.

Ik snap dat niet.

Help mij even.

De man heeft een extreem gewelddadige situatie ten opzichte van zijn geliefden meegemaakt ( nee ik praat niet over raketten) ;
Hij wil, ondanks alle steun en ruimte vanuit PSV, zijn bijdrage blijven leveren aan het sportieve succes van onze club.

Ik snap niet waarom de reacties hier zo heftig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie slechts een professional die zijn club wil helpen op het belangrijkste moment van het seizoen.

Die zijn privé ellende dus ondergeschikt acht aan het belang van de club .

Ik vind het nogal grotesk en ongepast om er allerlei oorlogen bij te halen.

Alle PSV-supporters liepen te janken toen Mo te maken had met een enorm verdrietige privé situatie.
En nu zie ik van diezelfde supporters een volkomen andere reactie.

Ik snap dat niet.

Help mij even.

De man heeft een extreem gewelddadige situatie ten opzichte van zijn geliefden meegemaakt ( nee ik praat niet over raketten) ;
Hij wil, ondanks alle steun en ruimte vanuit PSV, zijn bijdrage blijven leveren aan het sportieve succes van onze club.

Ik snap niet waarom de reacties hier zo heftig zijn.
Zijn inzet voor de club zal door niemand negatief bekeken worden. Echter zijn er wel dingen die belangrijker zijn dan voetbal. Wanneer hij zich openbaar over dergelijke conflicten uitlaat dan lijkt het mij fair game voor iedereen om het te kunnen en mogen bekritiseren.

Snap de vergelijking met de situatie van Ihattaren niet helemaal. Een jonge speler die de weg een beetje kwijt is ligt toch net wat anders dan iemand die ethnische massamoorden probeert recht te praten. Het gaat verder dan alleen zijn support uitspreken voor zijn land, hij deelt namelijk ook berichten waarin de feiten gewoon worden verdraaid. Nogmaals, als prof niks op hem aan te merken en enorm knap van hem dat hij toch nog alles wilt geven voor onze club na die verschrikkelijke gebeurtenis.
 
Laatst bewerkt:
Zijn inzet voor de club zal door niemand negatief bekeken worden. Echter zijn er wel dingen die belangrijker zijn dan voetbal. Wanneer hij zich openbaar over dergelijke conflicten uitlaat dan lijkt het mij fair game voor iedereen om het te kunnen en mogen bekritiseren.

Snap de vergelijking met de situatie van Ihattaren niet helemaal. Een jonge speler die de weg een beetje kwijt is ligt toch net wat anders dan iemand die ethnische massamoorden probeert recht te praten. Het gaat verder dan alleen zijn support uitspreken voor zijn land, hij deelt namelijk ook berichten waarin de feiten gewoon worden verdraaid. Nogmaals, als prof niks op hem aan te merken en enorm knap van hem dat hij toch nog alles wilt geven voor onze club na die verschrikkelijke gebeurtenis.
Ik ben het wel met je eens. Maar als je daar opgroeit, ben je wel behoorlijk gebrainwasht natuurlijk. Hij weet niet beter. Niet iedereen kan in zo’n positie zijn eigen mening vormen. Wie weet hoe wij dan zouden denken. Lastige kwestie.
 
Helemaal eens met Mikasa
Ik zie hele bergen boter op heel veel hoofden. Veel supporters worden al boos (en niet zo'n beetje, maar echt inteeltboos) als een speler van hun favoriete club bij de concurrent gaat spelen (who gives a shit, het is maar een spelletje), maar als een speler emotioneel reageert als er 1000 raketten worden afgevuurd richting z'n geboorteland moet de speler in kwestie zich gaan verantwoorden? Vreemd, heel vreemd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan