Uit 2011:
'
Dit verhaal over Kezman en 11 september 2001 kende ik nog niet. Toch bizar als dit waar is geweest:

"Er sijpelen geluiden door dat PSV'er Mateja Kezman, de Serviche spits, de Marokkaanse aanvaller Adil Ramzi en de Russische verdediger Yuri Nikiforov 's middags hebben zitten lachen toen de Twin Towers het begaven. Zonder het te bevestigen, maken Waterreus en Hofland in alles duidelijk de er tweespalt was binnen de selectie.

Vooral Kezman zou het bont hebben gemaakt. Vanuit anti-Amerikaanse sympathieën, ontstaan na de Balkan-oorlog in het voormalige Joegoslavië, schijnt de lachende Kezman enkele aangeslagen ploeggenoten te hebben getreiterd. PSV'ers generen zich, naar verluidt. Maar om de lieve vrede te bewaren, komt het hoge woord er niet uit."




Voetbal en politiek is niet altijd een goede combinatie
Hmm, check net de seizoenspagina op wiki, de 3 competitiewedstrijden na 9/11 gingen verloren. Of dat door tweespalt kwam is nu lastig na te gaan.

Overigens is de roep om ontslag van Mazraoui en Labyad wat mij betreft net zo onzinnig als de roep om t ontslag van Zahavi.
 
Hmm, check net de seizoenspagina op wiki, de 3 competitiewedstrijden na 9/11 gingen verloren. Of dat door tweespalt kwam is nu lastig na te gaan.

Overigens is de roep om ontslag van Mazraoui en Labyad wat mij betreft net zo onzinnig als de roep om t ontslag van Zahavi.
Roep om ontslag van Mazraoui en Labyad? Misschien een paar trollen.
 
Zie de link in t bericht wat ik quote, en idd, wss een paar trollen, mogelijk niet eens van fan ajax, idem met de roep om ontslag van Zahavi bij ons.
Ik kan er niks aan doen maar ik word daar dus erg treurig van. Dat conflict is al ingewikkeld genoeg en zorgt al tientallen jaren voor diepe verdeeldheid en ellende. En dan zie je dus nu weer 'krachten' op het internet om het vuur nog eens keihard op te stoken.
 
Ik kan er niks aan doen maar ik word daar dus erg treurig van. Dat conflict is al ingewikkeld genoeg en zorgt al tientallen jaren voor diepe verdeeldheid en ellende. En dan zie je dus nu weer 'krachten' op het internet om het vuur nog eens keihard op te stoken.
Helemaal eens, het neigt naar een, in mijn ogen ongezonde en polariserende, vorm van tribalisme,
 
FreePalestina roepen en de week erop voetballen in een stadion waar 'Joden' doorheen galmt en waar Israël vlaggen niet vreemd zijn. Ik vind dat niet helemaal lekker met elkaar rijmen. Al stoppen de principes van Labyad sowieso bij een zak geld.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Besides the rockets you already heard about, Israel has many riots now, It's started as riots of some Arabs lynching jews and burning their stores, cars, etc... but yesterday some jews did the same and started their own riots hurting Arabs.

Following your conversation about Eran being one-sided (and people might link this whole conflict to racism/Arab-hating), I think it's worth translating for you something Eran Zahavi posted yesterday on Instagram.

Link

"I call for all the citizens of Israel, Jews and Arabs, to stop this civilian war and stop hurting each other in horrible ways! I'm ashamed to see this and hope everybody with the power to make a change will go out with messages to calm the spirits and the peace will be back to the streets because innocent people from both sides are getting hurt!"
 
Besides the rockets you already heard about, Israel has many riots now, It's started as riots of some Arabs lynching jews and burning their stores, cars, etc... but yesterday some jews did the same and started their own riots hurting Arabs.

Following your conversation about Eran being one-sided (and people might link this whole conflict to racism/Arab-hating), I think it's worth translating for you something Eran Zahavi posted yesterday on Instagram.


"I call for all the citizens of Israel, Jews and Arabs, to stop this civilian war and stop hurting each other in horrible ways! I'm ashamed to see this and hope everybody with the power to make a change will go out with messages to calm the spirits and the peace will be back to the streets because innocent people from both sides are getting hurt!"
Thanks for sharing and translating yortem , I think (/hope) we can all agree that ending this violence and building towards a more inclusive and respectfull situation in Israel is direly needed, so I am happy with the words that Eran carefully choose in his post. Alltough of jewish decent I had the impression Erin has thus far has mainly supported a more tolerant and inclusive society, including his full support for the first Muslim Israeli Soccer team captain a few years ago (which might seem obvious/minor here, but i am sure must have attrackted heavy critisism to his person as well).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het maar half gevolgd.. Maar het bericht dat ze het haar van zn vrouw hadden afgeknipt dat klopte dus niet. Of ze had n dure pruik op.. Ik zag dat bericht nog voorbij komen namelijk..
 
Ik heb het maar half gevolgd.. Maar het bericht dat ze het haar van zn vrouw hadden afgeknipt dat klopte dus niet. Of ze had n dure pruik op.. Ik zag dat bericht nog voorbij komen namelijk..
Of ze had eerst veel langer haar en heeft de kapper het weer op dezelfde lengte laten knippen als het afgeknipte stuk.
 
Wat een klasse reactie van Zahavi als dank voor alle steunbetuigingen. edit: ik wist toen nog niet dat hij iets over Israël en Palestina had gepost
 
Laatst bewerkt:
Anders hou je t gewoon ff bij de feiten ipv dat je de onderbuik laat spreken.

Ok, dat waren wel wat aannames ja. Maar goed, dit is nu al de tweede keer dat hij dit doet, en ik vind het behoorlijk smakeloos. Zijn #israelunderattack is nog tot daar aan toe, maar foto's van andere spelers die de andere kant supporten photoshoppen op deze manier is behoorlijk triest. Daar mag PSV van mij wel wat tegen doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan