Mohamed Ihattaren (M)

Eens met de 1e zin. Dat zou funest zijn.
Maar Götze, Gakpo en Madueke dan? Die kunnen wél brengen wat Schmidt vraagt én daarbij hun creativiteit brengen. Waarom kan of wil Mo dat niet of minder? Of waarom zou hij dat minder hoeven te doen?
Gotze kan het af en toe, meer geblesseerd geweest dan gespeeld. Gakpo en Madueke zijn geblesseerd. Toeval?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wanneer de gehele selectie fit is hebben we deze opstelling:

Mvogo
Dum - Teze - Bosc/Vier - Max
Rosario/Bosc - Sangaré
Gakpo - Götze
Malen - Zahavi

Daar zit voldoende creativiteit in en het feit dat Mo alsnog niet speelde en Mauro en Thomas wél zegt mij iets over Mo dat Mauro en Thomas hard werken op de training, doen wat de trainer zegt en Mo vindt dat hij op basis van zijn talent moet spelen en er verder niet veel meer voor hoeft te doen. Want zeg nou eerlijk: is Mo ook maar iets beter geworden sinds zijn debuut? Ik vind van niet. Ook een Götze en andere grote spelers bij andere clubs moeten er keihard voor werken.
Puur naar potentie kijkende zou ik Zahavi zo omruilen voor Ihattaren. Fijn dat hij twee mooie vrije trappen heeft gescoord, maar echt een fijne voetballer is het niet.
Eens met de 1e zin. Dat zou funest zijn.
Maar Götze, Gakpo en Madueke dan? Die kunnen wél brengen wat Schmidt vraagt én daarbij hun creativiteit brengen. Waarom kan of wil Mo dat niet of minder? Of waarom zou hij dat minder hoeven te doen?
Omdat hij blijkbaar een andere aanpak nodig heeft? Zie eerdere post.
 
Gotze kan het af en toe, meer geblesseerd geweest dan gespeeld. Gakpo en Madueke zijn geblesseerd. Toeval?

Kan toeval zijn. Lastig te zeggen dat dit 100% zeker door speelstijl komt.
Blessures Gakpo en Madueke zijn niet te vergelijken.

Maar ik durf ook niet te beweren dat het 100% wel toeval is.

Los vd blessures, is t toch wel zo dat zij t wel kunnen brengen als ze spelen?
 
Ik ook niet.

Zie hieronder.

Niet elke persoon is hetzelfde en heeft dezelfde aanpak nodig. Gakpo is een heel ander type. Het is zeker wel in het belang van PSV om Ihattaren weer op de rit te krijgen. Zijn talent straalt af op de club en jeugdopleiding. Daarnaast kan PSV tzt de euro’s heel goed gebruiken. Je zal bij zo’n jongen de juiste snaar moeten raken. Dat lukte Van Bommel ook.

Niet vergeten dat in de jeugdopleiding spelen ook al een soort profbestaan is. Dat hij geen inzet toont/wil tonen, kan ik me niet voorstellen.
Mee eens, je ziet ook het plezier in voetbal als malen gakpo en Mo samen spelen, 3 technisch begaafde jongens die elkaar perfect aanvoelen.
 
Kan toeval zijn. Lastig te zeggen dat dit 100% zeker door speelstijl komt.
Blessures Gakpo en Madueke zijn niet te vergelijken.

Maar ik durf ook niet te beweren dat het 100% wel toeval is.

Los vd blessures, is t toch wel zo dat zij t wel kunnen brengen als ze spelen?
Ik doelde niet zozeer op de speelstijl, maar de mate van belasting gedurende de trainingen
 
Ik verbaas me wel een beetje over al die negatieve reacties hier. Wij zien allemaal dat het seizoen de vernieling in is geholpen door een trainer due bizarre keuzes maakt. Bijna iedereeen hier op het forum is wel klaar met Schmidt. En als een speler daar tegenin gaat, wordt hij afgemaakt ipv gesteund. Enk je echt dat ijv Gullit of Rene vd Kerkhof of elke andere topper die bij PSV heeft gespeeld, de tactiek en instelling van deze trainer gepikt had. Ik garandeer je van niet, dud hadden de klleedkamer georganiseerd en de trainer gezegd, nu gaan we het zo doen, of hem genegeerd. Ik ben blij dat er een speler is die opstaat tegen Schmidt, zou de hele selectie moeten doen. De besten moeten spelen, en PSV gaat voor de titel, tevreden zijn met een 2e plek, in febr voor alles uitgespeeld zijn en geen topper winnen past niet bij PSV. (en dan al die niet ter zake doende verwijzingen naar zijn afkomst :braak:

Ik ben nog niet klaar met Schmidt; ik kijk liever naar het voetbal dat hij brengt met een zeer gemankeerde selectie door blessures dan het vreselijke afbraakvoetbal van de afgelopen jaren onder Cocu en Van Bommel. Cocu bakte er in het begin ook helemaal niks van en die kreeg ook de tijd. Ik ben niet van het zoeken naar excuses, er moet gepresteerd worden maar de hoeveelheid blessures en corona gevallen hebben natuurlijk wel een enorme impact op deze selectie, dat valt niet te ontkennen. Wel is een evaluatie op z`n plaats aangaande de fysio`s en conditietrainers lijkt me.

Schmidt moet wel werken aan zijn belachelijke wisselbeleid; en hoewel ik het prettig vind dat hij niet bang is om z`n mond open te trekken richting KNVB en de Nijhuisjes van deze wereld, moet hij dat meer doen vanuit de topclub die we zijn ipv op een calimero achtige manier.

In het geval Ihattaren kan ik mij toch niet aan de indruk onttrekken dat er wel degelijk wat mis is met de instelling van Mo, en dat Schmidt hier een punt heeft. Zijn maniertjes, houding en met name matige inbreng tijdens wedstrijden (terwijl hij onmiskenbaar ongekend veel talent heeft) spreken niet in zijn voordeel. Ik merk bij mezelf al dat ik niet eens schrik van zijn afwezigheid vandaag tegen Ajax, ik vraag me echt af of je hem gaat missen. Madueke heeft minstens zoveel talent maar die heeft een veel grotere drive lijkt het
 
Ik doelde niet zozeer op de speelstijl, maar de mate van belasting gedurende de trainingen
Ah ok.
Schmidt zegt dat er niet veel getraind wordt vanwege t speelshema. Ik ken geen andere bronnen die iets anders beweren.

Dag na een wedstrijd is t sowieso vaak meer een uitlooptraining voor degenen die gespeeld hebben. En een dag voor de wedstrijd wordt er ook nooit hard getraind. Dan zijn de dagen waarop wel hard getraind kan worden bijzonder schaars met dit speelschema.

Maar ook hier geldt dat we niet precies weten hoe t zit, toch?
 
Ah ok.
Schmidt zegt dat er niet veel getraind wordt vanwege t speelshema. Ik ken geen andere bronnen die iets anders beweren.

Dag na een wedstrijd is t sowieso vaak meer een uitlooptraining voor degenen die gespeeld hebben. En een dag voof de wedstrijd wordt er ook nooit hard getraind. Dan zijn de dagen waarop wel hard getraind kan worden bijzonder schaars met dit speelschema.

Maar ook hier geldt dat we niet precies weten hoe t zit, toch?
Hoe kan Mo dan niet hard genoeg trainen, als er weinig getraind wordt?
 
Gotze kan het af en toe, meer geblesseerd geweest dan gespeeld. Gakpo en Madueke zijn geblesseerd. Toeval?
Lijkt me wel. Malen is bijv. Weinig geblesseerd. En zowel madueke als gakpo zijn toch tijdens de wedstrijd gebleseerd geraakt?
Puur naar potentie kijkende zou ik Zahavi zo omruilen voor Ihattaren. Fijn dat hij twee mooie vrije trappen heeft gescoord, maar echt een fijne voetballer is het niet.
Hier doe je Zahavi echt te kort mee. Hij scoorde 12x en maakte 4 assists in 1.748
Minuten. Mo heeft 2 goals en 1 assist in 1.570. Leuk dat Mo een mooie bal kan aannemen. Maar uiteindelijk zie ik ook graag een spits er in staan die goals maakt (was ook erg blij met Luuk de jong). Dus nee op dit moment zou het niet slim zijn om Zahavi te vervangen voor Mo..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog niet klaar met Schmidt; ik kijk liever naar het voetbal dat hij brengt met een zeer gemankeerde selectie door blessures dan het vreselijke afbraakvoetbal van de afgelopen jaren onder Cocu en Van Bommel. Cocu bakte er in het begin ook helemaal niks van en die kreeg ook de tijd. Ik ben niet van het zoeken naar excuses, er moet gepresteerd worden maar de hoeveelheid blessures en corona gevallen hebben natuurlijk wel een enorme impact op deze selectie, dat valt niet te ontkennen. Wel is een evaluatie op z`n plaats aangaande de fysio`s en conditietrainers lijkt me.

Schmidt moet wel werken aan zijn belachelijke wisselbeleid; en hoewel ik het prettig vind dat hij niet bang is om z`n mond open te trekken richting KNVB en de Nijhuisjes van deze wereld, moet hij dat meer doen vanuit de topclub die we zijn ipv op een calimero achtige manier.

In het geval Ihattaren kan ik mij toch niet aan de indruk onttrekken dat er wel degelijk wat mis is met de instelling van Mo, en dat Schmidt hier een punt heeft. Zijn maniertjes, houding en met name matige inbreng tijdens wedstrijden (terwijl hij onmiskenbaar ongekend veel talent heeft) spreken niet in zijn voordeel. Ik merk bij mezelf al dat ik niet eens schrik van zijn afwezigheid vandaag tegen Ajax, ik vraag me echt af of je hem gaat missen. Madueke heeft minstens zoveel talent maar die heeft een veel grotere drive lijkt het
Nou. PSV mist zoveel spelers dat alleen daarom het missen van Ihattaren al vervelend is.
Mss gaat t niet om 'hard', maar zondert hij zich wat af van t team? Of loopt ie er de kantjes wat van af bij de trainingen die er wel zijn?
Geen idee. De details kennen we niet.
Dat is eigenlijk altijd. Jammer dat je dat nooit te weten komt.
Lijkt me wel. Malen is bijv. Weinig geblesseerd. En zowel madueke als gakpo zijn toch tijdens de wedstrijd gebleseerd geraakt?

Hier doe je Zahavi echt te kort mee. Hij scoorde 12x en maakte 4 assists in 1.748
Minuten. Mo heeft 2 goals en 1 assist in 1.570. Leuk dat Mo een mooie bal kan aannemen. Maar uiteindelijk zie ik ook graag een spits er in staan die goals maakt (was ook erg blij met Luuk de jong). Dus nee op dit moment zou het niet slim zijn om Zahavi te vervangen voor Mo..
Qua goals ga je er op achteruit. Wel leuker om te zien. Daarbij verspeelt Zahavi ook veel ballen. Maar eigenlijk zouden ze idd geen concurrent moeten zijn. Ik vind het zonde dat je eigenlijk of Ihattaren of Gakpo of Götze moet laten banken. Dan haal ik dus liever Zahavi eraf. Al is dat dan ook geknoei in de opstelling.
 
Qua goals ga je er op achteruit. Wel leuker om te zien. Daarbij verspeelt Zahavi ook veel ballen. Maar eigenlijk zouden ze idd geen concurrent moeten zijn. Ik vind het zonde dat je eigenlijk of Ihattaren of Gakpo of Götze moet laten banken. Dan haal ik dus liever Zahavi eraf. Al is dat dan ook geknoei in de opstelling.
Snap ik maar Mo heeft,naar mijn mening, eigenlijk dit seizoen niet meer laten zien dat Thomas en Mauro. Dat zijn op dit moment zijn concurrenten. Gakpo en Gotze zijn gewoon een stuk verder. Maar ook een Madueke is effectiever dit seizoen.

Daarnaast verliest Zahavi idd meer ballen dan Mo. Maar de meeste ballen zijn wel in aanval. Hierdoor heeft het team nog kans om dit op te vangen. Deze acties compenseert Zahavi weer met goals, assists en key passes. Ook veroverd Zahavi net iets meer ballen dan Mo. Maar passes en verovering vind ik niet echt tellen tov wedstrijden beslissen. Dit doet Zahavi. Dit doet Mo nauwelijks dit seizoen.

Mo knoeit daarnaast net zo goed met dribbels. Kiest vaak de verkeerde kant of de verkeerde optie. Mo heeft potentie om de beste speler van de eredivisie te worden op basis van techniek en een handvol wedstrijden. Maar dit seizoen laat hij echt het minimale zien. Gelukkig is hij nog jong en heeft hij tijd om dit te verbeteren. Maar dat moet hij echt zelf inzien en doen. Ik vind het dan ook te makkelijk om hier Schmidt de schuld van te geven of Mo een basisplek gunnen op basis van potentie.
 
Ik verbaas me wel een beetje over al die negatieve reacties hier. Wij zien allemaal dat het seizoen de vernieling in is geholpen door een trainer due bizarre keuzes maakt. Bijna iedereeen hier op het forum is wel klaar met Schmidt. En als een speler daar tegenin gaat, wordt hij afgemaakt ipv gesteund. Enk je echt dat ijv Gullit of Rene vd Kerkhof of elke andere topper die bij PSV heeft gespeeld, de tactiek en instelling van deze trainer gepikt had. Ik garandeer je van niet, dud hadden de klleedkamer georganiseerd en de trainer gezegd, nu gaan we het zo doen, of hem genegeerd. Ik ben blij dat er een speler is die opstaat tegen Schmidt, zou de hele selectie moeten doen. De besten moeten spelen, en PSV gaat voor de titel, tevreden zijn met een 2e plek, in febr voor alles uitgespeeld zijn en geen topper winnen past niet bij PSV. (en dan al die niet ter zake doende verwijzingen naar zijn afkomst :braak:
Uiteraard heb je daar grotendeels gelijk in maar geen enkele speler is groter dan de club (en clubliefde kennen de meeste spelers al helemaal niet meer), maar de manier waarop Mo dit seizoen bezig is getuigt absoluut niet van een topsport mentaliteit. En of je het nu eens bent met Schmidt of niet hij zal minimaal een gezond arbeidsethos en loyaliteit naar PSV moeten laten zien die dat dikke salaris elke maand op zijn rekening storten. Met de kutinstelling waar hij dit seizoen al dan niet bewust voor opteert vind ik dat Schmidt groot gelijk heeft dat hij die jongen er lekker naast zet. Ik neem aan dat jij op je werk toch ook niet dit soort gedrag vertoont? Anders vlieg je er binnen de kortste keren uit vrees ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan