Amerika

De man die zichzelf liet fotograferen achter het bureau van Pelosi is gearresteerd en wordt vervolgd. Mooi.
Er zullen er nog meer volgen. De malloten hebben vrijwel allemaal veel foto's en filmpjes gemaakt
en zijn heel herkenbaar op TV geweest.
 
For what it is worth, als ik nu de internetvoorpagina lees van Fox News zijn ze inmiddels ook overgestapt op de anti Trump trein. Aldus uw reporter, kijkende naar de headlines. Zie geen koppen die schuld vrijpleiten. Met statements van Republikeinen. Screenshot_20210108_214912_com.android.chrome.jpg
 
De FBI zet naar eigen zeggen in ieder geval alle middelen in om zoveel mogelijk relschoppers te vervolgen.
Misschien dat ze eerst die politiemannen die selfies gingen maken met de indringers en alle poorten open zetten, moeten gaan vervolgen. De zwarte agent moest rennen voor zijn leven btw.
Ik heb al gelijk gedacht dat Trump wellicht alle verzoeken om de speciale eenheden te mobiliseren allang zag aankomen en hij die heeft genegeerd. Het blijkt dat hij zijn telefoon niet heeft opgenomen op dat moment.
Bij de BLM demonstraties werden de drones en helikopters nog ingezet. Ik had willen zien of die agenten dan ook nog zo vriendelijk waren geweest. Nee, er is geen institutioneel racisme in de VS.
 
In
rico Mbt de kans van een aanval met kernwapens. Die discussie loopt logischerwijs op meer plekken. Ik zie daar wat dingen voorbijkomen die ik wel interessant vond, maar zeg er gelijk bij dat ik het uiteraard niet 100% zeker weet. De reacties stelden dat de president normaliter alleen een nuclear strike kan goedkeuren, niet zelf bekokstoven. De Joint Staff of Chiefs biedt de "missie" aan. Er is ook een regelgeving voor het militaire apparaat die vereist dat "unlawful orders" worden geweigerd. Geen garantie, maar biedt wel een houvast in dit soort scenario's. Een "preemptive nuclear strike", dus zonder duidelijke reden, zou ook illegaal zijn. De vraag is natuurlijk of er dan nog ergens staat als de president erop aandringt het voldoende is, maar er lijken wel een aantal failsafes te zijn ingebouwd. De grote vraag is dan of er genoeg loyalisten in de chain zitten die bereid zijn het alsnog uit te voeren.
In de NRC vandaag, in de trump blog, wordt gesteld dat Pelosi zorgen heeft om het kernwapen en mat Chief of Staff Miley heeft gesproken, maar dat het toch echt de beslissing ven de Lresident alleen is om het kernwapen in te zetten. Dat is wat ik ook dacht.
Laten we hopen op gezond verstand van de uitvoerenden als dit mocht gebeuren
 
Laatst bewerkt:
In

In de NRC vandaag, in de trump blog, wordt gesteld dat Pelosi zorgen heeft om het kernwapen en mat Chief of Staff Miley heeft gesproken, maar dat het toch echt de beslissing ven de Lresident alleen is om het kernwapen in te zetten. Dat is wat ik ook dacht

Het lijkt mij een worst case scenario if all else fails, dan beslist de president. Maar ik denk nog altijd niet dat hij nu zijn zin zou krijgen. Het zou ook heel gek zijn. Een president is een passant en wordt gebriefd over militaire aangelegenheden door dezen en genen die zich daar dagelijks mee bezig houden. De goedkeuring lijkt me, normaal gesproken, vooral een politieke aangelegenheid. Ik weet wat Pelosi heeft gezegd, en ik weet dat die man zou hebben gereageerd, maar in het artikel van CNN was zijn antwoord niet vermeld. Ik heb het idee dat wat nu gebeurt voornamelijk politiek is. We kunnen er eeuwig over soebatten omdat de president is aangewezen als commander and chief, maar ik persoonlijk denk echt dat er voldoende failsafes zijn ingebouwd. De VS wilde geen alleenheerser, dat hebben ze juist van zich afgeworpen.

Nogmaals, uiteraard allemaal hypothetisch. Gaat ie niet doen.
 
Misschien dat ze eerst die politiemannen die selfies gingen maken met de indringers en alle poorten open zetten, moeten gaan vervolgen. De zwarte agent moest rennen voor zijn leven btw.
Ik heb al gelijk gedacht dat Trump wellicht alle verzoeken om de speciale eenheden te mobiliseren allang zag aankomen en hij die heeft genegeerd. Het blijkt dat hij zijn telefoon niet heeft opgenomen op dat moment.
Bij de BLM demonstraties werden de drones en helikopters nog ingezet. Ik had willen zien of die agenten dan ook nog zo vriendelijk waren geweest. Nee, er is geen institutioneel racisme in de VS.

Zoals ik al zei op de avond zelf, en ik zeg het gerust nog een keer, ik vind het gebrek aan reactie vanuit politie en leger heel vreemd. Ook het excuus dat ze hier niet op voorbereid waren. Dit is een standaard worst case scenario, om maar in het jargon te blijven. Iemand heeft aangedrongen op een minimale politie aanwezigheid (Capitool politie telt doorgaans zo'n 2000 man, die waren er niet) en iemand heeft aangedrongen op het achterhouden van versterking van de Nationale Garde. Duurde bijna 2 uur voor er iets gebeurde.
 
  • Leuk
Reactions: IPF

En nu wordt de app Parler, een alternatief voor Twitter waar een groot aantal conservatieve mensen voor kiezen, ook verwijderd uit de Play Store.

We slaan weer door.

Edit: ah, kennelijk wordt de content daar heel slecht gemodereerd en loopt het uit de hand. Apple heeft ze een waarschuwing gegeven dat ze 24 uur hebben om daarvoor te zorgen, maar dat lijkt onwaarschijnlijk.

Twitter heeft gezegd dat er plannen circuleren voor een tweede aanval op 17 januari.
 
Laatst bewerkt:
In

In de NRC vandaag, in de trump blog, wordt gesteld dat Pelosi zorgen heeft om het kernwapen en mat Chief of Staff Miley heeft gesproken, maar dat het toch echt de beslissing ven de Lresident alleen is om het kernwapen in te zetten. Dat is wat ik ook dacht.
Laten we hopen op gezond verstand van de uitvoerenden als dit mocht gebeuren
Dat ze daar niet eerder in de afgelopen 4 jaar zorgen om hebben gehad.


793B8470-FF7C-46E9-81C6-843D1B64D581.jpeg
 
Paar dagen eerder dan verwacht, maar aangezien meneer nog t @potus account heeft wordt hij niet volledig beperkt
Hij heeft geprobeerd vanaf het @Potus account verder te tweeten maar die zijn allemaal verwijderd.
 

Vorm je eigen beeld.
2555d775-04c9-4da6-8c28-e63ee89b2e94-Port_Washington_Saukville_School_District_Deleted_Facebook_Post.jpg


EmP1qjcU8AEK1x7-e1604822669145-696x391.jpg
 
Waren dat gewone tweets of liep ie weer te raaskallen, in het 1e geval zou ik het wel laakbaar gedrag van Twitter vinden.
Ik heb het nergens gelezen wat de inhoud van de tweets was. Ze schijnen gedelete te zijn op het moment dat ze gepost werden.
Het Potus account gaat overigens gewoon over naar Biden op 20 januari.
 
Ik weet niet of ik het eens ben met deze ban. Een ban is niets anders dan een andere Trump die beslist voor jou wat je moet vinden. Maar misschien moeten beleidsmakers gewoon sowieso niet meer op persoonlijke titel gebruik maken van social media.
 
Terug
Bovenaan Onderaan