Racisme & Discriminatie

Mijn zegen hebben ze. Sterker nog: doen!
Ik voel mij namelijk niet zo snel ongemakkelijk als er iemand geschminkt wordt. Ook niet als de kleur wit is.

Nou, goed dat je dat zegt - maar ik denk dat het land te klein zou zijn als er een ritueel in Rotterdam zou zijn waarin witte mensen ritueel als knechten worden opgevoerd. Als een imam ergens in een moskee roept dat de witte beschaving één bak zonde is, en moet worden gestraft, dan moet-ie het land uit. Terwijl dat in honderden kerken op de Veluwe elke week wordt geroepen.
 
Nee. Geweldige reden om boos te worden over iets wat 200 jaar geleden gebeurd is. Daar heb zo last van gehad. :fy:

Wél als ze elk jaar nog steeds in een kinderfeestje moeten horen dat Sinterkaas binnenkomt met z'n knecht, of op Twitter massaal voor 'kankeraap' worden uitgemaakt. Zijn wij zelf wel na 200 jaar zo verlicht?

Maargoed, ik wil echt iet deze hele discussie overdoen, hoor.
 
Wél als ze elk jaar nog steeds in een kinderfeestje moeten horen dat Sinterkaas binnenkomt met z'n knecht, of op Twitter massaal voor 'kankeraap' worden uitgemaakt. Zijn wij zelf wel na 200 jaar zo verlicht?

Maargoed, ik wil echt iet deze hele discussie overdoen, hoor.
Nu is Sinterklaas gelijk aan het uitschelden voor kankeraap? Dat was hetzelfde? Dat is helemaal geen discussie kerel. :clown: :ROFL: Hou op! :clap2:
 
Als een imam ergens in een moskee roept dat de witte beschaving één bak zonde is, en moet worden gestraft
Nee, kopje thee en een knuffel werkt veel beter. En niet vergeten dankjewel te zeggen voor het openen van onze ogen en sorry zeggen voor onze zonden.
Helemaal knettâh! :maniac:


(Als een blanke Pieter de Bruijn zoiets zou zeggen mag ik toch ook hopen dat men hem even corrigeert...?)
 
Maargoed, ik wil echt niet deze hele discussie overdoen, hoor.
Als dat zou kunnen. Je lijkt Jamie wel. Overal een tegenargument op die kant noch wal raakt :p Lees graag je posts maar aangaande racisme ga ik ze toch links laten liggen met mijn rechtse gedachtegoed :)
 
Gaat niet om eigen trots of pijnlijk voor de ander, maar meer van geef dat zeiktuig maar gewoon hun zin dan zijn we er weer vanaf. Dat is een denkfout want ze verzinnen net zo lang door tot hun tradities standaard zijn in dit land.
Klopt. Wat mij betreft vieren jullie allemaal het nieuwe jaar ook wanneer het echt nieuw jaar is namelijk de eerste dag van de lente. Maar jullie zijn van die Jezus en Maria en die heilige nacht en al die andere religieuze feesten enz en wij van de natuur. Maar goed wij schijnen we een achterlijke cultuur te hebben.
 
Klopt. Wat mij betreft vieren jullie allemaal het nieuwe jaar ook wanneer het echt nieuw jaar is namelijk de eerste dag van de lente. Maar jullie zijn van die Jezus en Maria en die heilige nacht en al die andere religieuze feesten enz en wij van de natuur. Maar goed wij schijnen we een achterlijke cultuur te hebben.
Ooit waren jullie nog zo slim om vanuit t oosten naar die heilige nacht te reizen, wat dat betreft horen jullie erbij en is het een inclusief feest.
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Geen probleem hoor, mij zie je hier niet meer.
Het zijn niet alleen maar veren he die je krijgt. Wanneer men het niet met je eens is of jouw woorden anders opvat laat je het maar zitten.
Denk zowiezo dat deze topic te zwaar is voor een voetbalforum en zaait alleen maar verdeeldheid wat zonde is. Dit topic weg en dan een enkele post over racisme gewoon in het binnenlandse politiek topic plaatsen.
 
Klopt. Wat mij betreft vieren jullie allemaal het nieuwe jaar ook wanneer het echt nieuw jaar is namelijk de eerste dag van de lente. Maar jullie zijn van die Jezus en Maria en die heilige nacht en al die andere religieuze feesten enz en wij van de natuur. Maar goed wij schijnen we een achterlijke cultuur te hebben.
Ach, fysisch gezien is elk 'nieuw jaar' arbitrair. Elke cultuur is even achterlijk :)
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Ik ben het eens met Ralf Edström. Dit topic is te zwaar voor een voetbal forum en roept allerlei emoties op of maakt ie dingen bij mensen wakker die men misschien niet eens zou willen uiten hier. De discussie kan snel omslaan hier en ik merk veel polarisatie en karikatuur van onderwerpen en vraagstukken. Het is heel moeilijk je voor te stellen wat het allemaal is, racisme en discriminatie, als je het bijna nooit meemaakt en je familie/kinderen/vrienden daar eigenlijk nooit mee te maken krijgen, misschien een keer dat iemand iets naar je roept maar je bent het je van jongs af aan niet van bewust. Ik vind dat wel menselijk, dat je je maar voor een seconde kan verplaatsen in iemand zijn positie en voor de rest niet meer bij stil staat of “ het gezeik” een keertje zat bent. Mijn kinderen zijn nu wat ouder maar ik heb me wel afgevraagd hoe ik het zou vinden als ze nog klein zouden zijn geweest en we nu zoveel negativiteit over de Zwarte Piet enz mee zouden krijgen. En ik ben er niet eens mee opgegroeid. Het is zelfs een aangeleerd gevoel, ontwikkeld in de loop der jaren. Maar ik denk dat wij het moeilijk zouden hebben gevonden. We hebben namelijk heel mooie herinneringen aan het sinterklaasfeest. En ook de kerst is inmiddels erg ingeburgerd. De kerstboom staat hier al sinds een week.
Maar goed, zoals ik al zei, het topic doet her en der meer pijn bij sommige leden dan dat het echt een bijdrage levert aan bewustwording, vraagstukken analyseren en elkaars argumenten eerst even laten bezinken. Dat is ook maar mijn mening hoor en meer ook niet.
 
Ik ben het eens met Ralf Edström. Dit topic is te zwaar voor een voetbal forum .........
Ik ga in ieder geval niet meer posten hier. Kan het ook moeilijk verwoorden hoe ik het echt bedoel en dan komt het toch alleen maar rot over.

Ga wel weer topics zoeken waar ik Malen af kan branden 😁
 
Ik ben het eens met Ralf Edström. Dit topic is te zwaar voor een voetbal forum en roept allerlei emoties op of maakt ie dingen bij mensen wakker die men misschien niet eens zou willen uiten hier. De discussie kan snel omslaan hier en ik merk veel polarisatie en karikatuur van onderwerpen en vraagstukken. Het is heel moeilijk je voor te stellen wat het allemaal is, racisme en discriminatie, als je het bijna nooit meemaakt en je familie/kinderen/vrienden daar eigenlijk nooit mee te maken krijgen, misschien een keer dat iemand iets naar je roept maar je bent het je van jongs af aan niet van bewust. Ik vind dat wel menselijk, dat je je maar voor een seconde kan verplaatsen in iemand zijn positie en voor de rest niet meer bij stil staat of “ het gezeik” een keertje zat bent. Mijn kinderen zijn nu wat ouder maar ik heb me wel afgevraagd hoe ik het zou vinden als ze nog klein zouden zijn geweest en we nu zoveel negativiteit over de Zwarte Piet enz mee zouden krijgen. En ik ben er niet eens mee opgegroeid. Het is zelfs een aangeleerd gevoel, ontwikkeld in de loop der jaren. Maar ik denk dat wij het moeilijk zouden hebben gevonden. We hebben namelijk heel mooie herinneringen aan het sinterklaasfeest. En ook de kerst is inmiddels erg ingeburgerd. De kerstboom staat hier al sinds een week.
Maar goed, zoals ik al zei, het topic doet her en der meer pijn bij sommige leden dan dat het echt een bijdrage levert aan bewustwording, vraagstukken analyseren en elkaars argumenten eerst even laten bezinken. Dat is ook maar mijn mening hoor en meer ook niet.
Het probleem is denk ik niet dat het te zwaar is maar dat het probleem, net zoals de meeste moeilijke discussies, te complex is. Er zijn hier meerdere waarheden en meerdere lagen mee gemoeid. En dat vinden mensen niet leuk. Dan gaan ze het wat simpeler en extremer maken. Daarom vervalt het in een polariserend wellus/ nietus discussie. Dan krijg je mensen die voor racist uitgemaakt wordt als ze voor het behoud van Zwarte piet zijn. Ik vraag me af wie dat nu echt heeft meegemaakt en met wat voor een figuren je omgaat dat je dit soort dingen meemaakt. Ik vraag me bij heel veel discussies af wie dit soort felle reacties nu live meemaakt.
 
Ik geef je op een briefje dat er nooit zal worden gediscussieerd over blonde pruiken of alle andere kleuren.
Waarom niet dan? Ligt het dan aan de mensen met een donkere huidskleur? Die hun uiterlijke kenmerk belangrijker vinden dan haarkleur oid. Als je mijn vragen niet kunt beantwoorden ben je zelf meer aan het discrimineren dan je denkt, wat is het verschil tussen huidskleur en haarkleur?

Het echte probleem zit in de schaamte voor hun eigen huidskleur. Mij heb je er niet mee als je een dom blondje grap maakt of een pruik op zet, DAT is het enige echte verschil. Maar om dan de kostuums te verbieden is symptoombestrijding en lost het probleem niet op.
 
Sowieso een groot probleem in deze hele discussie is het op de man spelen én het woorden in de mond leggen.

Als je mijn vragen niet kunt beantwoorden ben je zelf meer aan het discrimineren dan je denkt, wat is het verschil tussen huidskleur en haarkleur?
Dit soort vragen zijn dan ook niet handig in deze. Zit m in de categorie woorden in de mond leggen, en dat op n beetje valse manier.
Is slechts een voorbeeld van meerdere op de man spelende/woorden in de mond leggende reacties in dit topic.
Dat frustreert enkel en voegt helemaal niks toe.

Eenieder die merkt dat hij/zij toch in die modus gaat zitten, wat nou eenmaal kan gebeuren bij zaken die je aan t hart gaan, kan er vaak t beste voor kiezen om ff wat afstand te nemen vd discussie en evt een reactie later te geven. Voordeel van n forum is dat je niet gelijk hoeft te reageren, maar het ff kan laten rusten allemaal.

Als iedereen dat iets meer zou doen, dan vind ik ook dit onderwerp geschikt voor een forum.
Het voelt toch n beetje als forumfailure als een bep. onderwerp teveel taboe is om een discussie over te kunnen hebben.

Of misschien is t wel een maatschappelijke failure geworden inmiddels.
 
Sowieso een groot probleem in deze hele discussie is het op de man spelen én het woorden in de mond leggen.


Dit soort vragen zijn dan ook niet handig in deze. Zit m in de categorie woorden in de mond leggen, en dat op n beetje valse manier.
Is slechts een voorbeeld van meerdere op de man spelende/woorden in de mond leggende reacties in dit topic.
Dat frustreert enkel en voegt helemaal niks toe.

Eenieder die merkt dat hij/zij toch in die modus gaat zitten, wat nou eenmaal kan gebeuren bij zaken die je aan t hart gaan, kan er vaak t beste voor kiezen om ff wat afstand te nemen vd discussie en evt een reactie later te geven. Voordeel van n forum is dat je niet gelijk hoeft te reageren, maar het ff kan laten rusten allemaal.

Als iedereen dat iets meer zou doen, dan vind ik ook dit onderwerp geschikt voor een forum.
Het voelt toch n beetje als forumfailure als een bep. onderwerp teveel taboe is om een discussie over te kunnen hebben.

Of misschien is t wel een maatschappelijke failure geworden inmiddels.
Ik snap wat je bedoelt en zal er op proberen te letten.

Echter wil ik de hypocrisie laten zien van het sturen op uiterlijke kenmerken, maar dan huidskleur zwaarder wegen dan bijvoorbeeld haarkleur. In die context is mijn opmerking per definitie waar.

Ook denk ik dat juist dit soort onderwerpen besproken moeten worden om de polarisatie niet verder op te laten lopen en begrip voor elkaar te opbrengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan