Nederlands Elftal

Ja, er zijn er nog wel meer (Kane, Haaland, Promes, Sané, etc.), vandaar ook mijn etc. in mijn post. Ik ga ze toch niet allemaal opnoemen. ;)

Overigens vind ik Memphis een prima speler hoor, alleen geen Europese top.
Etc. is toch elektrische apparaten?
 
Zullen we het maar niet hebben over Stengs, Hateboer, Van aanholt, Klaassen? 5 spelers waren gewoon meer dan slecht gisteren.
Mag ook, maar daar is mijn verwachting ook lager van. Van de beste verdediger van de Serie A mag je toch wel meer verwachten dan dat hij nu laat zien. Ik vind serieus Teze beter. Die overigens gisteren bij Jong Oranje niet speelde, maar Schuurs en Zeefuik wel.
 
Ja, er zijn er nog wel meer (Kane, Haaland, Promes, Sané, etc.), vandaar ook mijn etc. in mijn post. Ik ga ze toch niet allemaal opnoemen. ;)

Overigens vind ik Memphis een prima speler hoor, alleen geen Europese top.
Haha, ok.

We zullen het wel zien - dit is voor Memphis natuurlijk wel het seizoen van de waarheid. Hij moet eigenlijk in de winter die transfer maken naar een topclub, en daar ook echt slagen. Ik denk dat hij het aankan; hij lijkt op het oog, nu hij echt weer wedstrijdfit is, niks aan snelheid, wendbaarheid en techniek te hebben ingeboet door zijn blessure. Ik vind hem in ieder geval in Oranje, behalve de eerste wedstrijden na zijn blessure, heel constant - constant hoge kwaliteit, om precies te zijn.
 
Mag ook, maar daar is mijn verwachting ook lager van. Van de beste verdediger van de Serie A mag je toch wel meer verwachten dan dat hij nu laat zien. Ik vind serieus Teze beter. Die overigens gisteren bij Jong Oranje niet speelde, maar Schuurs en Zeefuik wel.

Mag ik even een calimerootje doen? Ok, dan: Als Teze bij Ajax had gespeeld, was hij in de media allang het grote talent na De Ligt genoemd. En had hij gisteren gespeeld. Wat natuurlijk is Teze een groter talent dan Schuurs.
 
We hadden deze discussie ook al met Ziyech, herinner ik me. Sommige spelers hebben gewoon een wat langere aanloop.

Het is misschien gek, maar ik vind Memphis dus vaak wél een intelligente speler; ( Mentos , ik. vind je rijtje topspelers overigens wel smal, hoor... Je noemt de categorie buitenaards - maar ik vind de Griezmanns en Sons van deze wereld ook de top, hoor...).. Ook vandaag weer, heb eigenlijk wel genoten van juist zijn samenspel met Malen, Gini en zelfs Van Aanholt, die bijna een goede speler leek. En in dat samenspel was hij gewoon de leading man, ook omdat Gini wat onzichtbaar was.
Wat hij bij de clubs doet, interesseert me wat minder. Hij is al zeker twee jaar de absolute aanvalsleider van Oranje, en gaat die transfer echt nog wel maken.
Oh ik vond van Aanholt vreselijk slecht, dom bezig en positioneel nog slechter dan een Willems... Eat dat betreft hebben we dus sowieso verschillend gekeken naar die wedstrijd ;)
En over Ziyech: Memphis is bijna net zo oud maar heeft itt Ziyech zich nog niet in de CL en in Europees verband bewezen, althans niet constant en dat is zijn probleem. Memphis kan geniaal zijn maar kan ook 3 wedstrijden echt niets zijn zoals hij nu bij Lyon al 10 wedstrijden niet meer heeft gescoord. Ziyech heeft overal waar hij heeft gespeeld de allerbelangrijkste speler geweest, niet in zijn eerste jaar bij Ajax maar zeker de jaren er op.
En laat ik duidelijk zijn: ik ben wel fan van Memphis en altijd al geweest maar ik vind Memphis geen Europese top. Want hij zou bij een City, Bayern, Liverpool, Madrid enz geen basisspeler zijn. Barca is geen Europese top meer en Memphis zouden ze bovendien nooit willen halen wanneer Koeman daar niet had gezeten. Overigens vind ik Ziyech ook geen Europese top want dat is Chelsea ook bij lange na niet. Die hoeven namelijk niet jaarlijks kampioen te worden of de CL te winnen. Die druk is er niet meer bij Chelsea. Zij doen mee en that’s it.
 
Zullen we het maar niet hebben over Stengs, Hateboer, Van aanholt, Klaassen? 5 spelers waren gewoon meer dan slecht gisteren.
Ik vond Stengs wel goed spelen. Fijne speler om naar te kijken en zijn eerste basis plek bij Oranje. Nog te jong om heel constant te zijn maar ik vind hem een intelligente speler itt Hateboer. Als Denzel vanaf het begin daar had gestaan, dan zou dat van positieve invloed zijn geweest op het spel van Stengs. Ik vind hem wel tikkie traag, dat wel.
 
Ik vond Stengs wel goed spelen. Fijne speler om naar te kijken en zijn eerste basis plek bij Oranje. Nog te jong om heel constant te zijn maar ik vind hem een intelligente speler itt Hateboer. Als Denzel vanaf het begin daar had gestaan, dan zou dat van positieve invloed zijn geweest op het spel van Stengs. Ik vind hem wel tikkie traag, dat wel.
Te traag om echt goed te worden? (ik denk persoonlijk van wel)
 
Ik vond Stengs wel goed spelen.

Wat deed hij dan goed, behalve dat hij als rechtsbuiten vaker achter Klaassen te vinden was dan ervoor? Het grootste probleem is van het elftal gisteren is dat er geen leider op het veld stond. Wijnalbum is een prachtige speler, maar geen aanvoerder. Geef de band aan Denzel als Van Dijk er niet bij is.

Verder wel met je eens dat bijna iedereen beter ging spelen toen denzel erin kwam.
 
Ik vond Stengs wel goed spelen. Fijne speler om naar te kijken en zijn eerste basis plek bij Oranje. Nog te jong om heel constant te zijn maar ik vind hem een intelligente speler itt Hateboer. Als Denzel vanaf het begin daar had gestaan, dan zou dat van positieve invloed zijn geweest op het spel van Stengs. Ik vind hem wel tikkie traag, dat wel.
Af en toe een fijn passje, maar weinig actie en ook weinig duelkracht. Doe mij maar Malen. Ik wilde zeggen: die is nog jonger ook. Maar ze blijken maar een maand te schelen.
 
Af en toe een fijn passje, maar weinig actie en ook weinig duelkracht. Doe mij maar Malen. Ik wilde zeggen: die is nog jonger ook. Maar ze blijken maar een maand te schelen.
Ik vind ze echt vergelijkbaar met elkaar. Malen is wat explosiever en sneller en eigenlijk een spits. Stengs is een speler die in een Ziyech-rol beter tot zijn recht komt. Die was op zijn 21e ook nog niet zover als dat ie nu is. Stengs moet nog wel sterker worden idd.
 
Oh ik vond van Aanholt vreselijk slecht, dom bezig en positioneel nog slechter dan een Willems... Eat dat betreft hebben we dus sowieso verschillend gekeken naar die wedstrijd ;)
En over Ziyech: Memphis is bijna net zo oud maar heeft itt Ziyech zich nog niet in de CL en in Europees verband bewezen, althans niet constant en dat is zijn probleem. Memphis kan geniaal zijn maar kan ook 3 wedstrijden echt niets zijn zoals hij nu bij Lyon al 10 wedstrijden niet meer heeft gescoord. Ziyech heeft overal waar hij heeft gespeeld de allerbelangrijkste speler geweest, niet in zijn eerste jaar bij Ajax maar zeker de jaren er op.
En laat ik duidelijk zijn: ik ben wel fan van Memphis en altijd al geweest maar ik vind Memphis geen Europese top. Want hij zou bij een City, Bayern, Liverpool, Madrid enz geen basisspeler zijn. Barca is geen Europese top meer en Memphis zouden ze bovendien nooit willen halen wanneer Koeman daar niet had gezeten. Overigens vind ik Ziyech ook geen Europese top want dat is Chelsea ook bij lange na niet. Die hoeven namelijk niet jaarlijks kampioen te worden of de CL te winnen. Die druk is er niet meer bij Chelsea. Zij doen mee en that’s it.

Ik zeg ook niet dat Van Aanholt goed speelde, ik zeg dat hij 'bijna een goede speler leek'. :) Daarin speelde Depay een belangrijke rol.

Ik haalde Ziyech aan, omdat in mijn herinnering - maar ik kan me vergissen - jij juist zei dat hij te licht was voor de top, want te wisselvallig etc. Gezien wat ik zie in Oranje, schat ik in dat Memphis die constante topspeler kan zijn, en eigenlijk al is. Hij was daar ook al hard naar toe aan het groeien, maar toen kwam zijn blessure (in vergelijking met Ziyech: dat scheelt dus gewoon zeker een half jaar).
Ik vind hem vooral een erg complete speler geworden. In zijn tijd bij PSV en Manchester (toen volgde ik hem nog enigszins) was het vooral op snelheid, en in de loop een actie. Nu is hij ook in de kleine ruimte veel sterker, in de kaats en combinatie... En die penalty, hemel, wat is die kerel sterk.
Ik hóóp ook echt op een mooie transfer in de winter... Ik begrijp ook wel dat de knie voor topclubs een extra zorg is.
 
Ik vind ze echt vergelijkbaar met elkaar. Malen is wat explosiever en sneller en eigenlijk een spits. Stengs is een speler die in een Ziyech-rol beter tot zijn recht komt. Die was op zijn 21e ook nog niet zover als dat ie nu is. Stengs moet nog wel sterker worden idd.

Ik denk dat je 'niet' echt bedoelt? Want het zijn inderdaad verschillende spelers. Malen is zich ook echt als een '9' aan het ontwikkelen.

Ik vond Stengs wel fijn spelen, hoor, voor een nog steeds beginnende A-international. Ik vond dat balletje op Wijnaldum - die hoog overschoot - héél fijn... Zo waren er nog wel een paar.
 
Wat deed hij dan goed, behalve dat hij als rechtsbuiten vaker achter Klaassen te vinden was dan ervoor? Het grootste probleem is van het elftal gisteren is dat er geen leider op het veld stond. Wijnalbum is een prachtige speler, maar geen aanvoerder. Geef de band aan Denzel als Van Dijk er niet bij is.

Verder wel met je eens dat bijna iedereen beter ging spelen toen denzel erin kwam.

Probleem gisteren is tot op zekere hoogte vergelijkbaar met dat van PSV. Een centraal duo achterin dat verdedigend niet top was (wat inderdaad wel héél gek is, bij De Vrij, maar goed), en een middenveld dat zo maar kan worden overgestoken. Verschil met PSV is hooguit dat het middenveld bij Oranje te hoog staat, en bij PSV eerder te laag. Frenkie trekt met z'n rushes vaak weg uit het middenveld, en moet dat ook vooral doen. Maar dan heb je in een omschakeling toch wel een echte controleur nodig - en dat is Klaassen natuurlijk niet. De zo geroemde 'restverdediging' is dan niet op orde. En ja, dan helpt het niet dat Blind en De Vrij verdedigend niet top waren, maar de problemen beginnen natuurlijk op het middenveld. Dus óf er moet toch een type-De Roon op het veld (of, durf ik te zeggen, een type-Pablo), óf je speelt met 5-3-2 - dat geeft aan de backs én aan Frenkie veel meer ruimte. Nadeel is dan alleen weer dat je heel selectief moet zijn in de aanval, terwijl daar de beste spelers rondlopen. In het veld wanneer nodig switchen van een 5-3-2 naar een 4-3-3 lijkt me nog het beste.
 
Ik denk dat je 'niet' echt bedoelt? Want het zijn inderdaad verschillende spelers. Malen is zich ook echt als een '9' aan het ontwikkelen.

Ik vond Stengs wel fijn spelen, hoor, voor een nog steeds beginnende A-international. Ik vond dat balletje op Wijnaldum - die hoog overschoot - héél fijn... Zo waren er nog wel een paar.
Stengs brengt iig frivoliteit, iets wat niet overbodig is. Zijn rendement en arbeid mag nog wat omhoog, maar hij is ook net begonnen. Vind het zeker niet vreselijk als hij speelt. Berghuis, Bergwijn en hij mogen het uitvechten. Kan een mooie strijd worden. (Als Mo zich op '10' richt).
Denk wel dat Gakpo verder is, ware het niet dat hij aan de andere kant staat. Gakpo is daar ook beter dan Malen, maar Malen is weer sterker in de spits. Dus afhankelijk van hoe FdB wil spelen (waar staan Luuk en Memphis), kun je die keuze maken.
Maar eigenlijk moet natuurlijk Babel eruit, en heb je sws een plekje over.

In de Vrij heb ik ook nog wel veel vertrouwen. Het liep nu niet goed, maar ik vond De Ligt in Oranje doorgaands ook zwak. Heeft in periode Koeman toch de meerderheid van de tegengoals ingeleid. En hij stond naast Virgil (in bloedvorm), terwijl De Vrij tussen Hateboer en Blind (die geen schim van zichzelf is) in stond. Dan heb je geen leiders, want dat is De Vrij ook niet echt. Maar naast een leider, heb he aan De Vrij absolute wereldtop.
 
Misschien Teze er in de toekomst er bij halen net als Botman
Vreemd genoeg vindt men bij Jong Oranje Schuurs en Zeefuik beter dan Teze, gezien het feit dat zij gisteren tegen Portugal wel speelden.
In de Vrij heb ik ook nog wel veel vertrouwen. Het liep nu niet goed, maar ik vond De Ligt in Oranje doorgaands ook zwak. Heeft in periode Koeman toch de meerderheid van de tegengoals ingeleid. En hij stond naast Virgil (in bloedvorm), terwijl De Vrij tussen Hateboer en Blind (die geen schim van zichzelf is) in stond. Dan heb je geen leiders, want dat is De Vrij ook niet echt. Maar naast een leider, heb he aan De Vrij absolute wereldtop.
Als je met leider bedoelt degene die ook daadwerkelijk de spits verdedigt, heb je misschien wel gelijk.
 
Als deze wedstrijden iets hebben laten zien, is het dat we Daley Blind en Hans Hateboer gewoon lekker een vakantietje Ibiza kunnen laten boeken voor deze zomer want deze twee spelers kunnen echt niet meer mee. Van Aanholt hoeft van mij ook niet mee, maar ik heb geen idee wie je anders als stand-in voor Wijndal mee moet nemen want Aké is ook totaal ongeschikt voor die positie. Van mij part nemen we Sean Klaiber mee voor de rechtsback, want dat maakt FdB zeker niet de fout om Dumfries op de bank te zetten. En eerlijk is eerlijk Klaiber is vast niet slechter dan Hateboer. Ook vond ik Klaassen echt bedroevend nadat hij zoveel werd opgehemeld in de media, blijkbaar heeft hij het tegen de FC Emmentjes goed gedaan maar de Polen liepen er voorbij alsof hij er niet stond. Helaas kan dit middenveld gewoon niet zonder een type Marten de Roon.

Krul
Dumfries - De Ligt - Van Dijk - Wijndal
Frenkie - Wijnaldum - De Roon
Berghuis - Malen - Memphis

En dan als selectiespelers mee: Cillessen, Bijlow, Klaiber (of iemand anders met een rechterbeen die geen Hateboer heet), De Vrij, Botman, Van Aanholt (of iemand anders met een linkerbeen die geen Blind heet), Klaassen, Van de Beek, Rosario, Stengs, Luuk de Jong, Gakpo

Helaas geen plek voor Mo in mijn voorlopige selectie, kan natuurlijk nog altijd als Stengs/Berghuis het een stuk minder gaan doen in de 2e competitiehelft. Hij zou eventueel nog voor op 10 mee kunnen als Van de Beek heel het seizoen op de bank blijft zitten, maar ik denk wel dat we bij Oranje scorend vermogen missen en Wijnaldum en Van de Beek zijn daarom gewoon belangrijke spelers om erbij te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan