Nederlands Elftal

Als deze wedstrijden iets hebben laten zien, is het dat we Daley Blind en Hans Hateboer gewoon lekker een vakantietje Ibiza kunnen laten boeken voor deze zomer want deze twee spelers kunnen echt niet meer mee. Van Aanholt hoeft van mij ook niet mee, maar ik heb geen idee wie je anders als stand-in voor Wijndal mee moet nemen want Aké is ook totaal ongeschikt voor die positie. Van mij part nemen we Sean Klaiber mee voor de rechtsback, want dat maakt FdB zeker niet de fout om Dumfries op de bank te zetten. En eerlijk is eerlijk Klaiber is vast niet slechter dan Hateboer. Ook vond ik Klaassen echt bedroevend nadat hij zoveel werd opgehemeld in de media, blijkbaar heeft hij het tegen de FC Emmentjes goed gedaan maar de Polen liepen er voorbij alsof hij er niet stond. Helaas kan dit middenveld gewoon niet zonder een type Marten de Roon.

Krul
Dumfries - De Ligt - Van Dijk - Wijndal
Frenkie - Wijnaldum - De Roon
Berghuis - Malen - Memphis

En dan als selectiespelers mee: Cillessen, Bijlow, Klaiber (of iemand anders met een rechterbeen die geen Hateboer heet), De Vrij, Botman, Van Aanholt (of iemand anders met een linkerbeen die geen Blind heet), Klaassen, Van de Beek, Rosario, Stengs, Luuk de Jong, Gakpo

Helaas geen plek voor Mo in mijn voorlopige selectie, kan natuurlijk nog altijd als Stengs/Berghuis het een stuk minder gaan doen in de 2e competitiehelft. Hij zou eventueel nog voor op 10 mee kunnen als Van de Beek heel het seizoen op de bank blijft zitten, maar ik denk wel dat we bij Oranje scorend vermogen missen en Wijnaldum en Van de Beek zijn daarom gewoon belangrijke spelers om erbij te hebben.
Koopmeiners vind ik wel een prima middenvelder om erbij te hebben. Bergwijn neem jij ook niet mee?
 
Koopmeiners vind ik wel een prima middenvelder om erbij te hebben. Bergwijn neem jij ook niet mee?

Koopmeiners zou eventueel in plaats van Klaassen kunnen, vind ik op het moment niet echt een verschil. Bergwijn zou ik niet meenemen, tenzij hij opeens basisspeler bij Tottenham wordt maar anders zie ik liever spelers die spelen en presteren zoals Memphis, Gakpo, Stengs en Berghuis.

En Propper als ie fit is? Willems als hij weer fit is en niveau haalt?

Propper zou ook kunnen in de plaats van Klaassen, waarschijnlijk de beste keuze van de drie Klaassen/Koopmeiners/Propper. Maar ik zou nooit met Frenkie - Propper - Wijnaldum in de basis spelen. Willems zou ook kunnen in de plaats van Van Aanholt, maar ik denk niet dat het niveauverschil erg groot is tussen de twee.
 
23 spelers: (als iedereen fit is)

Keepers: Krul, Cillesen, Bijlow
Verdedigers: Van Dijk, De Ligt, De Vrij, Aké, Dumfries, Hateboer, Wijndal, Willems
Middenvelders: F. de Jong, De Roon, Wijnaldum, v/d Beek, Ihattaren, Koopmeiners
Aanvallers: Malen, L de Jong, Memphis, Bergwijn, Berghuis, Gakpo

Zoiets denk ik dan maar. Ik zou zou geen andere RB weten ipv Dumfries en Hateboer.
 
23 spelers: (als iedereen fit is)

Keepers: Krul, Cillesen, Bijlow
Verdedigers: Van Dijk, De Ligt, De Vrij, Aké, Dumfries, Hateboer, Wijndal, Willems
Middenvelders: F. de Jong, De Roon, Wijnaldum, v/d Beek, Ihattaren, Koopmeiners
Aanvallers: Malen, L de Jong, Memphis, Bergwijn, Berghuis, Gakpo

Zoiets denk ik dan maar. Ik zou zou geen andere RB weten ipv Dumfries en Hateboer.
Klaassen of Propper zou nog kunnen ipv v/d Beek.
 
Tja, Italië speelde ook 3x gelijk, waaronder thuis tegen Bosnië. Terechte eindstand, lijkt me.

Oh maar dat betwist ik ook niet. Het is zeker een terechte eindstand. Temeer omdat Nederland van Italië verloren heeft en 1x gelijk heeft gespeeld.
 
Doel: Krul, Cillessen, Bijlow
RB: Dumfries, Zeefuik (omdat Teze tegenwoordig geen RB meer speelt)
CV: De Ligt, Van Dijk, Aké, De Vrij (Teze)
LB: Wijndal, Bakker (?)
MV: Wijnaldum, F. de Jong, De Roon, Van de Beek, Pröpper, Klaassen (Koopmeiners/ Ihattaren)
Sp: Memphis, L. de Jong (Boadu)
Vl: Malen, Berghuis, Gakpo, Bergwijn (Stengs)
 
Zolang Bijlow, Scherpen, Paes of Drommel ( in mijn ogen de grootste kanshebbers voor de toekomst) nog niet zover zijn, is Cillessen wat mij betreft gewoon de nummer 1. Geen enorme puntenpakker, maar voor nu de beste optie.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Doel: Krul, Cillessen, Bijlow
RB: Dumfries, Zeefuik (omdat Teze tegenwoordig geen RB meer speelt)
CV: De Ligt, Van Dijk, Aké, De Vrij (Teze)
LB: Wijndal, Bakker (?)
MV: Wijnaldum, F. de Jong, De Roon, Van de Beek, Pröpper, Klaassen (Koopmeiners/ Ihattaren)
Sp: Memphis, L. de Jong (Boadu)
Vl: Malen, Berghuis, Gakpo, Bergwijn (Stengs)
Wat ben ik blij dat ik geen 10 jarig ventje ben nu op zoek naar zijn idolen.
Toen ik 10 was zag het er allemaal wat beter uit. PSV won de EC1, Nederland werd Europees kampioen. Ik denk dat ik in deze tijd niet voor voetbal zou hebben gekozen als hobbie.
 
Wat ben ik blij dat ik geen 10 jarig ventje ben nu op zoek naar zijn idolen.
Toen ik 10 was zag het er allemaal wat beter uit. PSV won de EC1, Nederland werd Europees kampioen. Ik denk dat ik in deze tijd niet voor voetbal zou hebben gekozen als hobbie.
Dan was je voor Michael van Gerwen en Max Verstappen ....via hen kwam je toch weer bij PSV uit.
 
Ik denk dat je 'niet' echt bedoelt? Want het zijn inderdaad verschillende spelers. Malen is zich ook echt als een '9' aan het ontwikkelen.

Ik vond Stengs wel fijn spelen, hoor, voor een nog steeds beginnende A-international. Ik vond dat balletje op Wijnaldum - die hoog overschoot - héél fijn... Zo waren er nog wel een paar.
Ja klopt, ik bedoelde idd dat ze niet vergelijkbaar zijn met elkaar.
Ik zie Stengs wel groeien richting een Ziyech niveau mits hij net als Ziyech stap voor stap zich gaat ontwikkelen en niet volgend seizoen al naar een West Ham of zo gaat. Eerst bij Ajax misschien want die kunnen hem wel betalen. Daarna naar een Sociedad oid, iig naar de Spaanse competitie in de subtop en dan een stap hoger misschien.
 
Wat ben ik blij dat ik geen 10 jarig ventje ben nu op zoek naar zijn idolen.
Toen ik 10 was zag het er allemaal wat beter uit. PSV won de EC1, Nederland werd Europees kampioen. Ik denk dat ik in deze tijd niet voor voetbal zou hebben gekozen als hobbie.

Wel exact dezelfde periode dat ik fan werd. 1988! Ik was dan 1 jaartje jonger, maar sindsdien alleen maar liefde voor PSV.
 
Wat ben ik blij dat ik geen 10 jarig ventje ben nu op zoek naar zijn idolen.
Toen ik 10 was zag het er allemaal wat beter uit. PSV won de EC1, Nederland werd Europees kampioen. Ik denk dat ik in deze tijd niet voor voetbal zou hebben gekozen als hobbie.
Nou ja ik denk dat jongetjes die Ajacied zijn wel de tijd van hun leven hebben gehad de afgelopen 3 jaar... ;) Genoeg idolen lijkt mij. Helaas is het bij PSV beperkt gebleven tot Memphis.
 
Wat ben ik blij dat ik geen 10 jarig ventje ben nu op zoek naar zijn idolen.
Toen ik 10 was zag het er allemaal wat beter uit. PSV won de EC1, Nederland werd Europees kampioen. Ik denk dat ik in deze tijd niet voor voetbal zou hebben gekozen als hobbie.
Ik dacht hetzelfde. Het is best triest gesteld met het Nederlands voetbal als Hateboer, Koopmeiners, Blind, De Roon, Berghuis, Cilessen, Blijlow, Klaassen en Zeefuik de spelers zijn die het beste van Nederland moeten vertegenwoordigen. En de spelers die ik niet noem zouden eigenlijk bijna allemaal leuk-voor-erbij-of-voor-de-toekomst-maar-geen-essentieel-onderdeel-van-het-team-spelers zijn. Dat is toch wel andere koek dan de generaties die er voor kwamen. Lijkt wel of het net als PSV kwalitatief steeds verder aftakelt. Waar zou dat aan liggen, aangezien andere landen wel nog stelselmatig kwaliteit blijven leveren, zelfs een klein land als België?
 
Ik dacht hetzelfde. Het is best triest gesteld met het Nederlands voetbal als Hateboer, Koopmeiners, Blind, De Roon, Berghuis, Cilessen, Blijlow, Klaassen en Zeefuik de spelers zijn die het beste van Nederland moeten vertegenwoordigen. En de spelers die ik niet noem zouden eigenlijk bijna allemaal leuk-voor-erbij-of-voor-de-toekomst-maar-geen-essentieel-onderdeel-van-het-team-spelers zijn. Dat is toch wel andere koek dan de generaties die er voor kwamen. Lijkt wel of het net als PSV kwalitatief steeds verder aftakelt. Waar zou dat aan liggen, aangezien andere landen wel nog stelselmatig kwaliteit blijven leveren, zelfs een klein land als België?
Ik denk dat Nederland binnen een paar jaar weer verder is dan Belgie.
 
Wat ben ik blij dat ik geen 10 jarig ventje ben nu op zoek naar zijn idolen.
Toen ik 10 was zag het er allemaal wat beter uit. PSV won de EC1, Nederland werd Europees kampioen. Ik denk dat ik in deze tijd niet voor voetbal zou hebben gekozen als hobbie.
Ik snap je wel. Maar je kunt nu wel fan zijn van De Ligt, Van Dijk, F. de Jong, Wijnaldum of Memphis? Dat zijn toch best grote spelers?
 
Wat ben ik blij dat ik geen 10 jarig ventje ben nu op zoek naar zijn idolen.
Toen ik 10 was zag het er allemaal wat beter uit. PSV won de EC1, Nederland werd Europees kampioen. Ik denk dat ik in deze tijd niet voor voetbal zou hebben gekozen als hobbie.
Ach, dan kom je zelf weer beter uit de verf😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan