Nederlands Elftal

Gini EN v/d Beek zou ik nooit voor kiezen. Gini doet het juist zo goed op de nummer 10. v/d Beek is ook geen nummer 8 of 6. Als Klaassen de juiste schoenen aantrekt, mag ie van mij eerst wel blijven staan.
Niet alleen de juiste schoenen maar ook een sneller reactie vermogen... Hij leek af en toe apathisch en steeds 2 seconden te laat.
 
Wou ik ook net posten. Bosnie uit is achteraf dus heel duur puntverlies gebleken. Bizar dat je daar niet won.

Ach, fijn voor De Boer dat die het afsluit met 2 overwinningen. Verder bouwen en dan zien we wel verder in de toekomst. De Ligt en Van Dijk worden wel ernstig gemist. Blind achterin kan serieus niet, ook op linksback kan het niet maar op de een of ander manier, staat die flapdrol er altijd maar dan ook altijd in. Dan zie ik liever Wijndal op linksback die veel meer potentie heeft. Ook is vandaag wel gebleken wie de vaste rechtsback moet worden van Oranje.

Verder mag die Krul ook wel blijven staan. Staat temniste een kerel in doel inplaats van die wijf Cillessen.

Krul

Dumfries - De Ligt - Van Dijk - Wijndal
Frenkie - Gini - Van de Beek
Bergwijn - Memphis - Malen

Mijn elf wanneer iedereen fit is. Al maakt De Vrij ook zeker weten indruk. Erg fijn dat we 3 hele goede CV's hebben die in de basis staan bij Liverpool, Juventus en Inter.
Doe maar Klaassen ipv vdBeek. Gini moet gewoon op 10, dat is nu ook wel weer bewezen. Voorin zou ik het af laten hangen van de vorm tussen Bergwijn/Malen/Berghuis. Als bergwijn nog een heel jaar op de bank zit, doe mij dan Berghuis maar
 
Niet alleen de juiste schoenen maar ook een sneller reactie vermogen... Hij leek af en toe apathisch en steeds 2 seconden te laat.
Koopmeiners zou ook nog wel een optie zijn op die plek. Verder zou ik het niet weten. Propper als ie fit is misschien.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Mo, Gravenberch, Malen, Stengs, Botman, Wijndal, Gakpo en misschien toch nog Bergwijn, De ligt en misschien Boadu, Hansen van Ajax ( of is het Hansson??), Bakker.
Dan heb je nog een generatie tussen 24-28 jaar straks met Dumfries, Frenkie, vd Beek, Memphis, Aké.
En een groep tussen 29-32 met Cillissen, Wijnaldum, Berghuis, Van Dijk, de Vrij enz.
De eerste groep moet zich echt gaan ontwikkelen ( Op de Ligt na die dat al doet) en de tweede groep moet nog laten zien de Europese top echt aan te kunnen ( op Frenkie na die dat al doet).
Op die laatste groep kun je gewoon bouwen, op Berghuis na.
Kortom Oranje is nog geen top en er zijn nog veel twijfels. Alles moet meezitten en iedereen moet in topvorm zijn, wil Oranje echt goed presteren op een hoofdtoernooi.
 
Vier werkelijk schitterende ploegen bij de laatste 4 moet ik zeggen, vooralsnog ook de vier favorieten voor het EK. Realistisch gesproken doet Oranje het goed als een kwartfinale wordt gehaald, echt top bij een halve finale.
Tenzij natuurlijk het komend jaar een aantal spelers een stap maakt, en Van Dijk weer op tijd fit is. Hoewel De Vrij me deze twee wedstrijden tegenviel, zou ik met aanstormende backs als Wijndal en Dumfries, die zo veel energie in een wedstrijd leggen, toch met 5-3-2 spelen. Klaassen speelde vandaag ongelukkig, maar een middenveld Klaassen-Frenkie-Gini is gewoon heel goed. Malen en Memphis in de spits.
Da's een team dat snel kan omschakelen, en zonder echte zwakke plekken. Kan altijd omschakelen naar aanvallende vleugels met Gakpo, Berghuis, Stengs, misschien Mo - maar ik zou er niet mee starten.
 
Mo, Gravenberch, Malen, Stengs, Botman, Wijndal, Gakpo en misschien toch nog Bergwijn, De ligt en misschien Boadu, Hansen van Ajax ( of is het Hansson??), Bakker.
Dan heb je nog een generatie tussen 24-28 jaar straks met Dumfries, Frenkie, vd Beek, Memphis, Aké.
En een groep tussen 29-32 met Cillissen, Wijnaldum, Berghuis, Van Dijk, de Vrij enz.
De eerste groep moet zich echt gaan ontwikkelen ( Op de Ligt na die dat al doet) en de tweede groep moet nog laten zien de Europese top echt aan te kunnen ( op Frenkie na die dat al doet).
Op die laatste groep kun je gewoon bouwen, op Berghuis na.
Kortom Oranje is nog geen top en er zijn nog veel twijfels. Alles moet meezitten en iedereen moet in topvorm zijn, wil Oranje echt goed presteren op een hoofdtoernooi.

Ik vind Memphis gewoon Europese top. Hij kost gewoon maanden om na zo'n blessure écht wedstrijdfit te zijn - maar ik vond hem echt heel sterk de laatste twee wedstrijden.
 
Ik vind Memphis gewoon Europese top. Hij kost gewoon maanden om na zo'n blessure écht wedstrijdfit te zijn - maar ik vond hem echt heel sterk de laatste twee wedstrijden.
De vraag is waarom geen enkele topclub voor hem is gekomen al die tijd, ook afgelopen zomer niet toen hij maar 25-30 miljoen moest kosten. Memphis heeft voor de echte top te veel balverlies en zij gaan itt Oranje het spel niet op hem afstemmen. Daar is hij niet groot en top genoeg voor. Hij heeft alles behalve een hoge mate van voetbal intelligentie. En hij is nooit 2 seizoenen achter elkaar elke week een van de beste spelers van bijv de Franse competitie geweest. Voor Oranje echter is hij top en hebben we geen betere.
 
Memphis is ergwisselvallig en heeft veel maniertjes in verhouding tot zijn kwaliteit. Bij een club waar hij de absolute sterspeler is kan hij daar mee wegkomen. Bij een topclub niet, dus die denken wel 2 keer na. Behalve Barcelona, die dachten wel 6 keer na en hadden toen nog steeds geen geld, maar dat is eigenlijk ook geen topclub.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De vraag is waarom geen enkele topclub voor hem is gekomen al die tijd, ook afgelopen zomer niet toen hij maar 25-30 miljoen moest kosten. Memphis heeft voor de echte top te veel balverlies en zij gaan itt Oranje het spel niet op hem afstemmen. Daar is hij niet groot en top genoeg voor. Hij heeft alles behalve een hoge mate van voetbal intelligentie. En hij is nooit 2 seizoenen achter elkaar elke week een van de beste spelers van bijv de Franse competitie geweest. Voor Oranje echter is hij top en hebben we geen betere.

We hadden deze discussie ook al met Ziyech, herinner ik me. Sommige spelers hebben gewoon een wat langere aanloop.

Het is misschien gek, maar ik vind Memphis dus vaak wél een intelligente speler; ( Mentos , ik. vind je rijtje topspelers overigens wel smal, hoor... Je noemt de categorie buitenaards - maar ik vind de Griezmanns en Sons van deze wereld ook de top, hoor...).. Ook vandaag weer, heb eigenlijk wel genoten van juist zijn samenspel met Malen, Gini en zelfs Van Aanholt, die bijna een goede speler leek. En in dat samenspel was hij gewoon de leading man, ook omdat Gini wat onzichtbaar was.
Wat hij bij de clubs doet, interesseert me wat minder. Hij is al zeker twee jaar de absolute aanvalsleider van Oranje, en gaat die transfer echt nog wel maken.
 
Dan is het gelijkspel uit tegen Bosnië beslissend geweest in deze groep. 2 dure verliespunten die Nederland de groepswinst hebben gekost.
Tja, Italië speelde ook 3x gelijk, waaronder thuis tegen Bosnië. Terechte eindstand, lijkt me.
Wou ik ook net posten. Bosnie uit is achteraf dus heel duur puntverlies gebleken. Bizar dat je daar niet won.

Ach, fijn voor De Boer dat die het afsluit met 2 overwinningen. Verder bouwen en dan zien we wel verder in de toekomst. De Ligt en Van Dijk worden wel ernstig gemist. Blind achterin kan serieus niet, ook op linksback kan het niet maar op de een of ander manier, staat die flapdrol er altijd maar dan ook altijd in. Dan zie ik liever Wijndal op linksback die veel meer potentie heeft. Ook is vandaag wel gebleken wie de vaste rechtsback moet worden van Oranje.

Verder mag die Krul ook wel blijven staan. Staat temniste een kerel in doel inplaats van die wijf Cillessen.

Krul

Dumfries - De Ligt - Van Dijk - Wijndal
Frenkie - Gini - Van de Beek
Bergwijn - Memphis - Malen

Mijn elf wanneer iedereen fit is. Al maakt De Vrij ook zeker weten indruk. Erg fijn dat we 3 hele goede CV's hebben die in de basis staan bij Liverpool, Juventus en Inter.
Je middenveld is mij te aanvallend. Daar moet echt een snelle balveroveraar bij. Probleem is dat ik eigenlijk ook niet precies weet, wie dat zou moeten zijn.

Bergwijn laat niet veel zien laatste tijd, dacht ik. Berghuis maakte wel indruk deze week. Vandaag hebben we in ieder geval kunnen zien dat Malen een klasse beter is dan Stengs.

Ik snap niet dat je tevreden bent over De Vrij. Die viel mee het meest tegen van alle spelers. Laten we hopen dat De Ligt er weer snel bij is.
 
Son iig ook een topper, iedere match.
En Zijech, wordt zeker ..volgende keer .. een basisspeler.
Allard heeft nu gezien wat de goeie man echt kan. Oogt mss fragiel maar intussen, heeft zich intusen wel bewezen.
Nl-Poland moet herhaling nog zien. Kijken hoe goed/slecht de jongens t deden..onder Frank de Boer....:lol:
 
( Mentos , ik. vind je rijtje topspelers overigens wel smal, hoor... Je noemt de categorie buitenaards - maar ik vind de Griezmanns en Sons van deze wereld ook de top, hoor...)
Ja, er zijn er nog wel meer (Kane, Haaland, Promes, Sané, etc.), vandaar ook mijn etc. in mijn post. Ik ga ze toch niet allemaal opnoemen. ;)

Overigens vind ik Memphis een prima speler hoor, alleen geen Europese top.
 
Terug
Bovenaan Onderaan