Auto's

mensen, graag jullie wijsheid in de volgende kwestie.

Na een ruime 330k op de teller te hebben ga ik ws binnenkort voor een 'nieuwe' auto. Nu twijfel ik tussen de Toyota Auris benzine of dezelfde auto in hybride uitvoering. Hebben jullie steekhoudende argumenten voor de ene of andere uitvoering (en dan sterker dan het argument 'elektrisch rijden doe je maar op de kermis')?
Heb je een oprit en/of zonnepanelen?
 
De auris is geen stekker hybride. Dus je hebt niks te maken met elektrische rijbereik. Hybride is natuurlijk milieuvriendelijker, maar verdienen de meerkosten zich ook terug? Elektrisch rijden is wel fijn, vind ik.

Trouwens een mooie km-stand!
Meerkosten vind ik minder van belang als t om milieu gaat, moest ik de euro's bij elkaar schrapen was dat wel doorslaggevend geweest.

qua wegenbelasting zitten ze gelijk, ga nog wel ff na hoe de onderhoudskosten zich verhouden, als daar geen heel groot verschil in zit zal dat ook niet doorslaggevend zijn.
 
Sterk snelweg georiënteerd, maar volgens fabrieksgegevens zou verbruik op snelweg van Hybride ook gunstiger zijn

Als je boven de 50 km/uur rijd werkt het hybride deel niet, maar werkt het tegen je. Je moet immers, de zware batterijen meezeulen. Dus dan is je verbruik aanzienlijk hoger dan de 3 op 100.
 
Als je boven de 50 km/uur rijd werkt het hybride deel niet, maar werkt het tegen je. Je moet immers, de zware batterijen meezeulen. Dus dan is je verbruik aanzienlijk hoger dan de 3 op 100.
Lijkt mij ook, maar de algemene gegevens van de voertuigen spreken dat tegen? Ga t wel voorleggen bij de verkoper.
 
mensen, graag jullie wijsheid in de volgende kwestie.

Na een ruime 330k op de teller te hebben ga ik ws binnenkort voor een 'nieuwe' auto. Nu twijfel ik tussen de Toyota Auris benzine of dezelfde auto in hybride uitvoering. Hebben jullie steekhoudende argumenten voor de ene of andere uitvoering (en dan sterker dan het argument 'elektrisch rijden doe je maar op de kermis')?
Ben vorig jaar overgestapt van diesel naar hybride, Lexus UX, net als de Auris denk ik een self-charging hybrid. Hybrid bevalt prima, rijdt perfect en tank veel minder. Plus ik spaar het millieu. Over de kosten in Nl kan ik niks zinnigs zeggen uiteraard.
 
Als je boven de 50 km/uur rijd werkt het hybride deel niet, maar werkt het tegen je. Je moet immers, de zware batterijen meezeulen. Dus dan is je verbruik aanzienlijk hoger dan de 3 op 100.
Dat is niet zo bij mijn auto, die volgens hetzelfde principe werkt als de Aurus. Als je boveneen bepaalde snelheid rijdt, gaat de benzinemotor bijwerken, dan rijdt je dus gemengd benzine/electrisch. Als ik rustig op de snelweg een constante snelheid rijdt, 60-65mph (105 kmh?) dan werken ze samen. Geef je even gas bij, of ga je een heuvel op, gaat het op alleen benzine.
 
Dat is niet zo bij mijn auto, die volgens hetzelfde principe werkt als de Aurus. Als je boveneen bepaalde snelheid rijdt, gaat de benzinemotor bijwerken, dan rijdt je dus gemengd benzine/electrisch. Als ik rustig op de snelweg een constante snelheid rijdt, 60-65mph (105 kmh?) dan werken ze samen. Geef je even gas bij, of ga je een heuvel op, gaat het op alleen benzine.
Als dat t principe is dan zou dat t lagere verbruik verklaren, bedankt
 
Wij hebben een Aurus. Ik vind het een lelijke auto maar hij rijdt wel prettig. Volgens mij rijden wij iets van 5.5 op 100. De onderhoudskosten zijn niet bijzonder hoog begreep ik (nog weinig ervaring mee, en mijn vrouw gebruikt hem voornamelijk en doet ook alles regelen ervoor) Alleen moet je uitkijken voor de accu. Als die vervangen moet worden is het een kostbare zaak. (maar die gaan als het goed is lang mee).
 
Wij hebben een Aurus. Ik vind het een lelijke auto maar hij rijdt wel prettig. Volgens mij rijden wij iets van 5.5 op 100. De onderhoudskosten zijn niet bijzonder hoog begreep ik (nog weinig ervaring mee, en mijn vrouw gebruikt hem voornamelijk en doet ook alles regelen ervoor) Alleen moet je uitkijken voor de accu. Als die vervangen moet worden is het een kostbare zaak. (maar die gaan als het goed is lang mee).
Top, perfecte info voor iemand die weinig om t uiterlijk van een auto geeft :grin:
 
Top, perfecte info voor iemand die weinig om t uiterlijk van een auto geeft :grin:
Ik hoor net dat het eerder 5 op 100 is. Ik geef sowieso niet veel om auto's. (Tenminste, niet om er geld aan uit te geven).

Wij hebben hem trouwens tweedehands gekocht. Zou ik altijd overwegen.
 
Ik hoor net dat het eerder 5 op 100 is. Ik geef sowieso niet veel om auto's. (Tenminste, niet om er geld aan uit te geven).

Wij hebben hem trouwens tweedehands gekocht. Zou ik altijd overwegen.
2e hands gaan we ook voor. Dacht dat ie ook niet meer nieuw te krijgen is, was als ik het goed heb de opvolger van de Corolla (die wij nog rijden) en die is weer terug, ook leuk maar net ff te duur.
Of deze:
Neuh, doe maar niet, misschien over 30 jaar als ik een hoge instap nodig heb

Dat ik weinig om uiterlijk geef wordt wel duidelijk uit t gegeven dat wij nu hierin rijden

tweedehands-corolla-1-3-67180.jpg
 
2e hands gaan we ook voor. Dacht dat ie ook niet meer nieuw te krijgen is, was als ik het goed heb de opvolger van de Corolla (die wij nog rijden) en die is weer terug, ook leuk maar net ff te duur.

Neuh, doe maar niet, misschien over 30 jaar als ik een hoge instap nodig heb
Oh, het is niet het uiterlijk wat je afschrikt. :ROFL:
 
2e hands gaan we ook voor. Dacht dat ie ook niet meer nieuw te krijgen is, was als ik het goed heb de opvolger van de Corolla (die wij nog rijden) en die is weer terug, ook leuk maar net ff te duur.

Neuh, doe maar niet, misschien over 30 jaar als ik een hoge instap nodig heb

Dat ik weinig om uiterlijk geef wordt wel duidelijk uit t gegeven dat wij nu hierin rijden

tweedehands-corolla-1-3-67180.jpg
Hahaha die website
 
Terug
Bovenaan Onderaan