Auto's

Rednas

Administrator
Administrator
De vorige is blijkbaar verloren gegaan. Dus bij deze een nieuw auto-topic.

De financiën zijn nog niet zodanig dat ik al een nieuwe kan kopen, maar ik ben immer nog op zoek naar een nieuwe (nieuw voor mij, maar tweedehands) auto.
Voorlopig heb ik nog mijn Seat Leon uit 2001, maar die heeft dus niet het eeuwige leven. Ik wil ook wat meer ruimte.

Dit zijn de "hoofd"opties, in aflopende volgorde van wat mijn voorkeur heeft:

1. Volkswagen CC, het mooiste model van alles wat ik zou willen:
2017-Volkswagen-CC-front-three-quarter.jpg

volkswagen-cc-rear-cornering.jpg

Bij voorkeur 2.0 FSI.

2. Audi A4; eerder gehad (B5-model) en Audi is nog steeds mijn favoriete merk. Alleen wat minder spannend qua design:
280px-2009_Audi_A4_%288K_MY10%29_2.0_TDI_sedan_%282015-07-09%29_01.jpg

Bij voorkeur 2.0 TFSI.

3. Mercedes C-klasse, ook niet super spannend en wellicht een bejaardenimago...toch prima auto's:
Mercedes_Benz-C_Class_W204_mp35_pic_77925.jpg

Dan bij voorkeur een C200, of C250.

4. BMW 3-serie, F30:
2012-326671-bmw-3-series-f30-by-kellener-sport1.jpg

Zou dan een 320i zijn.

5. Mazda CX-5, vooral voor de ruimte:
maxresdefault.jpg


6. Volvo S60:
2012-volvo-s60_100347206_l.jpg

Dan een T4, T5 of 2.0T.

Iemand hier nog een mening over?
 
De vorige is blijkbaar verloren gegaan. Dus bij deze een nieuw auto-topic.

De financiën zijn nog niet zodanig dat ik al een nieuwe kan kopen, maar ik ben immer nog op zoek naar een nieuwe (nieuw voor mij, maar tweedehands) auto.
Voorlopig heb ik nog mijn Seat Leon uit 2001, maar die heeft dus niet het eeuwige leven. Ik wil ook wat meer ruimte.

Dit zijn de "hoofd"opties, in aflopende volgorde van wat mijn voorkeur heeft:
[Opties ...]

Iemand hier nog een mening over?

Ik zou kiezen voor n witte die lekker zit.
 
De vorige is blijkbaar verloren gegaan. Dus bij deze een nieuw auto-topic.

De financiën zijn nog niet zodanig dat ik al een nieuwe kan kopen, maar ik ben immer nog op zoek naar een nieuwe (nieuw voor mij, maar tweedehands) auto.
Voorlopig heb ik nog mijn Seat Leon uit 2001, maar die heeft dus niet het eeuwige leven. Ik wil ook wat meer ruimte.



3. Mercedes C-klasse, ook niet super spannend en wellicht een bejaardenimago...toch prima auto's:
Mercedes_Benz-C_Class_W204_mp35_pic_77925.jpg

Dan bij voorkeur een C200, of C250.


Iemand hier nog een mening over?

Ondanks het bejaardenimago, kan ik je de C250 van harte aanbevelen. Al jaren zeer tevreden mercedes rijder, op het moment de C250.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou kiezen voor n witte die lekker zit.[/QUOTE

:lol:

Ik kan weer eens een Mercedes bij de garage ophalen. Ben ik benieuwd wat dat gaat kosten.

Maar ik meen dat de C van deze generatie behoorlijk degelijk is. Dat is tegenwoordig wel een ding; als je ergens een reparatie nodig hebt dan wordt het al snel prijzig.
 
Ondanks het bejaardenimago, kan ik je de C250 van harte aanbevelen. Al jaren zeer tevreden mercedes rijder, op het moment de C250.

Van de W204-generatie? Dan heb je in ieder geval ook wel genoeg vermogen...
 
Van de W204-generatie? Dan heb je in ieder geval ook wel genoeg vermogen...
Ja, volgens mij (ben verder niet zo'n autokenner). Van dat vermogen weet ik ook niet zo veel, en dus verrraad ik hier mijn bejaarden-imago :sneaky:. Overigens is hier te hard rijden niet zo'n heel goed idee, met de punten die je op je rijbewijs krijgt.

Voor mij gewoon een hele fijne auto, kwaliteit, doet het altijd feilloos en rijdt superieur lekker (diesel, 7traps automaat). Volgens mij ook vergeleken met de andere voorbeelden die je aanhaalt, muv van de bmw, die is van dezelfde klasse volgens mij (maar als merc adept, zou ik nooit in een bmw gaan rijden, dat is iets voor patsers ;)). Ik heb bv een paar weken in een huur Audi A8 gereden, maar dat vond im, bagger vergeleken bij de merc., veel minder solide en reed ook minder, idem Chrystler 3000, leek wel van plastic.

Maar uiteraard is eea heel persoonlijk en autos zijn bij uitstek imago gevoelig.
 
Ja, volgens mij (ben verder niet zo'n autokenner). Van dat vermogen weet ik ook niet zo veel, en dus verrraad ik hier mijn bejaarden-imago :sneaky:. Overigens is hier te hard rijden niet zo'n heel goed idee, met de punten die je op je rijbewijs krijgt.

Voor mij gewoon een hele fijne auto, kwaliteit, doet het altijd feilloos en rijdt superieur lekker (diesel, 7traps automaat). Volgens mij ook vergeleken met de andere voorbeelden die je aanhaalt, muv van de bmw, die is van dezelfde klasse volgens mij (maar als merc adept, zou ik nooit in een bmw gaan rijden, dat is iets voor patsers ;)). Ik heb bv een paar weken in een huur Audi A8 gereden, maar dat vond im, bagger vergeleken bij de merc., veel minder solide en reed ook minder, idem Chrystler 3000, leek wel van plastic.

Maar uiteraard is eea heel persoonlijk en autos zijn bij uitstek imago gevoelig.

Ah, diesel. Ik ben op zoek naar benzine. Niet dat een C250 diesel zo'n straf is, uiteraard.
Een C250 benzine is er ook alleen maar met automaat. Daar moet ik nog even uitkomen, of ik dat wil. Anders zou ik ook nog de C200 kunnen kiezen, maar die heeft wel wat minder vermogen.

Mijn ervaringen met Audi zijn prima. Solide wagens. Alleen hebben de TFSI-motoren vanaf ~2008 problemen met het olieverbruik vanwege het design van de olieschraapveer (na een zeker kilometrage wordt hij zodanig verstopt dat de olie in de verbrandingsruimte terechtkomt en je in sommige gevallen elke 1.000 km, of zelfs nog minder, 1 liter (!) olie moet bijvullen). Na mid-2011 zou dit enigszins opgelost moeten zijn, maar ik ben nog niet 100% overtuigd. Dat doet mij nog wel twijfelen over Audi / VW (zelfde motor), dus dan zou de Merc of de BMW toch bovenaan de lijst komen.
 
Ah, diesel. Ik ben op zoek naar benzine. Niet dat een C250 diesel zo'n straf is, uiteraard.
Een C250 benzine is er ook alleen maar met automaat. Daar moet ik nog even uitkomen, of ik dat wil. Anders zou ik ook nog de C200 kunnen kiezen, maar die heeft wel wat minder vermogen.

Mijn ervaringen met Audi zijn prima. Solide wagens. Alleen hebben de TFSI-motoren vanaf ~2008 problemen met het olieverbruik vanwege het design van de olieschraapveer (na een zeker kilometrage wordt hij zodanig verstopt dat de olie in de verbrandingsruimte terechtkomt en je in sommige gevallen elke 1.000 km, of zelfs nog minder, 1 liter (!) olie moet bijvullen). Na mid-2011 zou dit enigszins opgelost moeten zijn, maar ik ben nog niet 100% overtuigd. Dat doet mij nog wel twijfelen over Audi / VW (zelfde motor), dus dan zou de Merc of de BMW toch bovenaan de lijst komen.

Ik rijdt in NL nog wel eens in een handgeschakelde auto. En met tegenzin. En dan is dat nog een luidruchtige vijfbak. Als ik in onze wagen handgeschakeld zou moeten rijden, (wat zou kunnen d.m.v. die flippers) dan zou ik i.p.v. op de weg op de toerenteller moeten kijken. Want niet alleen hoor je de motor nauwelijks, met die 8 of 9 versnellingen heb je ook behoorlijk wat te schakelen. En zeker in Nederland fileland moet ik niet aan handgeschakeld denken. Leuk voor een vierversnellingsbak met 55 pk motor over een alpenpas zonder verkeer, maar in overige 99% van gevallen totaal geen meerwaarde.
 
Laatst een testrit gemaakt in een BMW 530 touring xdrive met werkelijk alle toeters en bellen die je je maar kunt voorstellen. Reed fantastisch. De achterbak was wel erg klein trouwens , maar ik heb nu dan ook wel belachelijk veel ruimte. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, want isch düür! Ik opteerde voor een financial lease.
Ik rij nu een volledig afgeschreven Cadillac SRX met een 3e zitrij. Heer;like auto, maar een Amerikaan, dus heel luxe maar de afwerking is een beetje Egyptisch (Der Muzikant ik wilde je wat geven om te lachen na de CL finale van afgelopen zaterdag).

CAB80CAS041A0101.jpg&height=369&autotrim=1
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Laatst een testrit gemaakt in een BMW 530 touring xdrive met werkelijk alle toeters en bellen die je je maar kunt voorstellen. Reed fantastisch. De achterbak was wel erg klein trouwens , maar ik heb nu dan ook wel belachelijk veel ruimte. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, want isch düür! Ik opteerde voor een financial lease.
Ik rij nu een volledig afgeschreven Cadillac SRX met een 3e zitrij. Heer;like auto, maar een Amerikaan, dus heel luxe maar de afwerking is een beetje Egyptisch (Der Muzikant ik wilde je wat geven om te lachen na de CL finale van afgelopen zaterdag).

CAB80CAS041A0101.jpg&height=369&autotrim=1
Met aanhanger met brandstof erbij?
 
Laatst een testrit gemaakt in een BMW 530 touring xdrive met werkelijk alle toeters en bellen die je je maar kunt voorstellen. Reed fantastisch. De achterbak was wel erg klein trouwens , maar ik heb nu dan ook wel belachelijk veel ruimte. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, want isch düür! Ik opteerde voor een financial lease.
Ik rij nu een volledig afgeschreven Cadillac SRX met een 3e zitrij. Heer;like auto, maar een Amerikaan, dus heel luxe maar de afwerking is een beetje Egyptisch (Der Muzikant ik wilde je wat geven om te lachen na de CL finale van afgelopen zaterdag).

CAB80CAS041A0101.jpg&height=369&autotrim=1

Met die derde zitrij blijft er anders ook niet veel bagageruimte over... ;)

Ondergetekende is trouwens wel een bagageruimtefetisjist. Het verschil tussen de BMW 5 touring en de Mercedes E Estate is bijna de kofferruimte van een fiat 500. En dan is van de E weer klein ten opzichte van de G-klasse. Het is dat die zuipt als een tempelier en een Cw-waarde heeft van 800 of zo, anders zou dat echt de ideale auto zijn.
 
Met die derde zitrij blijft er anders ook niet veel bagageruimte over... ;)

Ondergetekende is trouwens wel een bagageruimtefetisjist. Het verschil tussen de BMW 5 touring en de Mercedes E Estate is bijna de kofferruimte van een fiat 500. En dan is van de E weer klein ten opzichte van de G-klasse. Het is dat die zuipt als een tempelier en een Cw-waarde heeft van 800 of zo, anders zou dat echt de ideale auto zijn.

Je zou het wellicht niet verwachten, maar de Volkswagen CC heeft een bagageruimte van 520 liter. Toch niet slecht voor een auto die zich als coupé presenteert...
 
Je zou het wellicht niet verwachten, maar de Volkswagen CC heeft een bagageruimte van 520 liter. Toch niet slecht voor een auto die zich als coupé presenteert...

Nee, dat is heel behoorlijk. Alleen weet ik van de tijden dat wij nog een sedan hadden dat je vaak blijft testen of hij nog dicht gaat op het moment dat je een echt die 520 liter mee gaat nemen. En voor onhandige dingen mee te nemen is het ook niet ideaal.

Wij rijden wel eens met een vogelkooi, vier personen bagage, gitaren en versterkers; dan is het wel ideaal als je dat er dan allemaal ingepropt krijgt. :CHEER:
 
Ik rijdt in NL nog wel eens in een handgeschakelde auto. En met tegenzin. En dan is dat nog een luidruchtige vijfbak. Als ik in onze wagen handgeschakeld zou moeten rijden, (wat zou kunnen d.m.v. die flippers) dan zou ik i.p.v. op de weg op de toerenteller moeten kijken. Want niet alleen hoor je de motor nauwelijks, met die 8 of 9 versnellingen heb je ook behoorlijk wat te schakelen. En zeker in Nederland fileland moet ik niet aan handgeschakeld denken. Leuk voor een vierversnellingsbak met 55 pk motor over een alpenpas zonder verkeer, maar in overige 99% van gevallen totaal geen meerwaarde.


Eens. Dat hebben die Amerikanen dan toch wel weer goed geregeld. Allemaal automaten. Geen geneuzel met schakelen. Ook in NL worden er steeds minder schakelbakken verkocht. En terecht.
 
Nee, dat is heel behoorlijk. Alleen weet ik van de tijden dat wij nog een sedan hadden dat je vaak blijft testen of hij nog dicht gaat op het moment dat je een echt die 520 liter mee gaat nemen. En voor onhandige dingen mee te nemen is het ook niet ideaal.

Wij rijden wel eens met een vogelkooi, vier personen bagage, gitaren en versterkers; dan is het wel ideaal als je dat er dan allemaal ingepropt krijgt. :CHEER:

Gebruik je die vogelkooi, gitaren en versterkers dan tegelijk? :rolleyes:

Een sedan is inderdaad niet het meest praktisch qua grotere dingen vervoeren, maar als het er dan toch 1 wordt, dan valt het toch niet tegen, 520 liter.
 
Gebruik je die vogelkooi, gitaren en versterkers dan tegelijk? :rolleyes:

Een sedan is inderdaad niet het meest praktisch qua grotere dingen vervoeren, maar als het er dan toch 1 wordt, dan valt het toch niet tegen, 520 liter.

De vogelkooi aansluiten op de versterker om je valse gitaargetokkel te overstemmen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan