Ik vind het voor het aanzien van het NLse voetbal mooi om te zien hoe makkelijk Ajax mee kan met de subtop van Europa. Zelfs tegen Liverpool kon Ajax lang goed mee komen en hadden ze minimaal 2 kansen om ook zelf te scoren. Hoe men steeds goed verzorgd voetbal probeert te spelen ondanks een veel hoger tempo dan in de Eredivisie, hoe veel jongen spelers zoals een Gravenberch, Traore en Schuurs juist in zo’n wedstrijd tot de besten van het veld behoren en opbloeien. En het lijkt er telkens ook weer op dat Ten Hag ook boven zichzelf uitstijgt in de Europese wedstrijden. In de Eredivisie zie ik wel eens tactisch onbenulligheden van hem maar in de CL is zijn tactiek telkens opnieuw bingo en pakt het allemaal erg goed uit. Hopelijk kan hij later als NLse trainer in het buitenland wel de eer gaan redden want de laatste jaren is het wat dat betreft steeds erg armoedig geweest.
Ere wie ere toekomt!
 
Ik vind het voor het aanzien van het NLse voetbal mooi om te zien hoe makkelijk Ajax mee kan met de subtop van Europa. Zelfs tegen Liverpool kon Ajax lang goed mee komen en hadden ze minimaal 2 kansen om ook zelf te scoren. Hoe men steeds goed verzorgd voetbal probeert te spelen ondanks een veel hoger tempo dan in de Eredivisie, hoe veel jongen spelers zoals een Gravenberch, Traore en Schuurs juist in zo’n wedstrijd tot de besten van het veld behoren en opbloeien. En het lijkt er telkens ook weer op dat Ten Hag ook boven zichzelf uitstijgt in de Europese wedstrijden. In de Eredivisie zie ik wel eens tactisch onbenulligheden van hem maar in de CL is zijn tactiek telkens opnieuw bingo en pakt het allemaal erg goed uit. Hopelijk kan hij later als NLse trainer in het buitenland wel de eer gaan redden want de laatste jaren is het wat dat betreft steeds erg armoedig geweest.
Ere wie ere toekomt!
Borussia Monchen Gladbach is het met je eens. Momenteel schiet er niemand echt bovenuit.
 
Borussia Monchen Gladbach is het met je eens. Momenteel schiet er niemand echt bovenuit.
Kan zo zijn en ik had het ook over de subtop van Europa. Daar behoort Ajax al sinds 2-3 jaar toe. Dat is heel knap zeker als je ziet dat Ajax tot de gezondste voetbal bedrijven van Europa behoort.
 
Kan zo zijn en ik had het ook over de subtop van Europa. Daar behoort Ajax al sinds 2-3 jaar toe. Dat is heel knap zeker als je ziet dat Ajax tot de gezondste voetbal bedrijven van Europa behoort.
Financieel bedoel je dan. Geestelijk zit er wel een steekje bij je los als je voor Ajax bent. :maniac:
En het is een misselijk makende slangenkuil. :sick: :braak:
 
Ik vind het voor het aanzien van het NLse voetbal mooi om te zien hoe makkelijk Ajax mee kan met de subtop van Europa. Zelfs tegen Liverpool kon Ajax lang goed mee komen en hadden ze minimaal 2 kansen om ook zelf te scoren. Hoe men steeds goed verzorgd voetbal probeert te spelen ondanks een veel hoger tempo dan in de Eredivisie, hoe veel jongen spelers zoals een Gravenberch, Traore en Schuurs juist in zo’n wedstrijd tot de besten van het veld behoren en opbloeien. En het lijkt er telkens ook weer op dat Ten Hag ook boven zichzelf uitstijgt in de Europese wedstrijden. In de Eredivisie zie ik wel eens tactisch onbenulligheden van hem maar in de CL is zijn tactiek telkens opnieuw bingo en pakt het allemaal erg goed uit. Hopelijk kan hij later als NLse trainer in het buitenland wel de eer gaan redden want de laatste jaren is het wat dat betreft steeds erg armoedig geweest.
Ere wie ere toekomt!
Toch vraag ik me altijd af of het niet ook komt doordat je speelt tegen betere tegenstanders. Kan me nog herinneren dat PSV onder Cocu het zeer goed deed in de champions league. Maar niet per se in de eredivisie. Bijvoorbeeld een Zoet pakte Europees opeens alle ballen.

Hoewel selectie Ajax opzich een aardig team heeft staan wat ook tegenwoordig in groepsfases succes moet boeken.
 
Financieel bedoel je dan. Geestelijk zit er wel een steekje bij je los als je voor Ajax bent. :maniac:
En het is een misselijk makende slangenkuil. :sick: :braak:
Nou wij moeten zelf ook een Toontje lager zingen wat dat betreft na het debacle met MvB en allerlei berichten die naar de media werden gespeeld enz. Wanneer de resultaten tegen vallen is er bij een topclub onrust en zo hoort het ook.
 
Nou wij moeten zelf ook een Toontje lager zingen wat dat betreft na het debacle met MvB en allerlei berichten die naar de media werden gespeeld enz. Wanneer de resultaten tegen vallen is er bij een topclub onrust en zo hoort het ook.
Incidenteel. Bij 020 is dat structureel..
 
Nou wij moeten zelf ook een Toontje lager zingen wat dat betreft na het debacle met MvB en allerlei berichten die naar de media werden gespeeld enz. Wanneer de resultaten tegen vallen is er bij een topclub onrust en zo hoort het ook.
Moeten we jou binnenkort omnummeren van 040 naar 020? :rolleyes:
 
Ik kon er trouwens niet aan af zien dat Atalanta in de Serie A de laatste tijd uit vorm was. Echt een hele georganiseerde, fysiek en mentaal sterke ploeg met voetballend vermogen en ervaring, eigenlijk een ideale machine. Het is echt te idioot voor woorden dat Derksen zo denigrerend was over een ploeg die twee keer achter elkaar derde wordt en nu ook weer bovenin mee doet in Italië.
Ik vind het echt knap van Ajax dat ze zoveel weerstand hadden geboden tegen deze stugge Italianen. Ik hoop dat Schmidt en alle PSVers gekeken hebben naar deze gegen vs gegenpressing wedstrijd.

Wel dom dat ze die 0-2 weg gaven door als een kip zonder kop vol voor de aanval te gaan, dat mogen de ervaren heren als Klaassen, Blind en Ten Hag zich toch wel aanrekenen. Verder hadden ze nog wat geluk dat ze een penalty cadeau kregen maar ook de pech dat Anthony weg viel. Individueel waren er wat spelers die niet goed waren zoals Blind en Schuurs maar als collectief doet Ajax mee met Atalanta.
 
Wel dom dat ze die 0-2 weg gaven door als een kip zonder kop vol voor de aanval te gaan, dat mogen de ervaren heren als Klaassen, Blind en Ten Hag zich toch een beetje aanrekenen. Verder hadden ze nog wat geluk dat ze een penalty cadeau kregen maar ook de pech dat Anthony weg viel. Individueel waren er wat spelers die niet goed waren zoals Blind en Schuurs maar als collectief doet Ajax mee met Atalanta.
Dit is dus het `kamikaze` voetbal van Ajax. Buiten dat blijf ik het link vinden dat ze Blind (hartproblemen) nog steeds dit soort wedstrijden volledig laten spelen. Ik zie dat nog wel mis gaan met `m. Hij was al niet snel, maar nu lijkt het of ie zich vooral bij sprints nog meer aan snelheid heeft ingeboet. Misschien speelt ie met de rem erop..
 
Kan zo zijn en ik had het ook over de subtop van Europa. Daar behoort Ajax al sinds 2-3 jaar toe. Dat is heel knap zeker als je ziet dat Ajax tot de gezondste voetbal bedrijven van Europa behoort.
Zeker knap.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dit is dus het `kamikaze` voetbal van Ajax. Buiten dat blijf ik het link vinden dat ze Blind (hartproblemen) nog steeds dit soort wedstrijden volledig laten spelen. Ik zie dat nog wel mis gaan met `m. Hij was al niet snel, maar nu lijkt het of ie zich vooral bij sprints nog meer aan snelheid heeft ingeboet. Misschien speelt ie met de rem erop
Het enige wat aan Blind nog hard achteruit rent is zijn haargrens. Man, wat is dat in korte tijd een oude man aan het worden.
 
Het enige wat aan Blind nog hard achteruit rent is zijn haargrens. Man, wat is dat in korte tijd een oude man aan het worden.
30 is ie nu toch? Dan ben je al bijna opa als je voetballer bent. Die gaat toch geen seizoenen meer door in zijn conditie. Ik zie een Evander Sno scenario hier..
 
Terug
Bovenaan Onderaan