Racisme & Discriminatie

het leed wat men eeuwen lang heeft geleden
Het leed dat iemand anders eeuwen geleden heeft geleden. Daarvoor kun jij niet compenseren.
Ik kan bijvoorbeeld ook niet de vruchten plukken van mijn witte voorvader met z'n slavenbootje of zijn kantoenplantage.
 
Het leed dat iemand anders eeuwen geleden heeft geleden. Daarvoor kun jij niet compenseren.
Ik kan bijvoorbeeld ook niet de vruchten plukken van mijn witte voorvader met z'n slavenbootje of zijn kantoenplantage.
Klopt. We weten alleen ook uit de recente geschiedenis in Europa, dat zulke dingen blijven doorsijpelen in het leven van de generaties later. Ze kunnen het leed niet compenseren maar vragen daar op die manier aandacht voor. Zij worden nog altijd beoordeeld op hun huidskleur, niet door jou en mij maar wel door vele instituties maar ook nog altijd op school en in de samenleving.
 
Het leed dat iemand anders eeuwen geleden heeft geleden. Daarvoor kun jij niet compenseren.
Ik kan bijvoorbeeld ook niet de vruchten plukken van mijn witte voorvader met z'n slavenbootje of zijn kantoenplantage.
Of van een tante die kapper was? 😁
 
Het leed dat iemand anders eeuwen geleden heeft geleden. Daarvoor kun jij niet compenseren.
Ik kan bijvoorbeeld ook niet de vruchten plukken van mijn witte voorvader met z'n slavenbootje of zijn kantoenplantage.
Heel zwart wit bekeken hebben we onze welvaart wel te danken aan de slavernij ed. Maar daar profiteert eenieder van ongeacht huidskleur.
 
Klopt. We weten alleen ook uit de recente geschiedenis in Europa, dat zulke dingen blijven doorsijpelen in het leven van de generaties later. Ze kunnen het leed niet compenseren maar vragen daar op die manier aandacht voor. Zij worden nog altijd beoordeeld op hun huidskleur, niet door jou en mij maar wel door vele instituties maar ook nog altijd op school en in de samenleving.
Toch ben ik sneller in het vergeven van de Duitsers dan de nakomelingen van de slaven nu met de ooh zo slechte blanke man.
 
Heel zwart wit bekeken hebben we onze welvaart wel te danken aan de slavernij ed. Maar daar profiteert eenieder van ongeacht huidskleur.
Dat geldt inderdaad voor iedereen die hier woont. En dat weten ze ook allemaal, daarom komen ze zo graag deze kant op.
Geeft niks, allemaal meer dan welkom. Gewoon je steentje bijdragen en we maken het land nog mooierderder.
Maar in veel te veel gevallen en veel te veel wijken is juist dat 'steentje bijdragen' en / of 'meedoen' een probleem.
 
Het leed dat iemand anders eeuwen geleden heeft geleden. Daarvoor kun jij niet compenseren.
Ik kan bijvoorbeeld ook niet de vruchten plukken van mijn witte voorvader met z'n slavenbootje of zijn kantoenplantage.
Eens. In ruil voor een mooi VOC-pakhuis aan de gracht in Amsterdam wil ik best een paar keer sorry zeggen.
 
Nou ja, nou ja, een gedeelte denk ik. We waren al welvarend voor de slavernij.
Het is ook niet dat een Oostenrijk een armoedzaaiersland is doordat zij niet/nauwelijks deel hebben genomen aan de slavernij.
En Brabant was tot de 20ste eeuw een arme Provincie die eerder last dan voordeel van de slavendrijvende Hollanders heeft gehad.
 
Het is ook niet dat een Oostenrijk een armoedzaaiersland is doordat zij niet/nauwelijks deel hebben genomen aan de slavernij.
En Brabant was tot de 20ste eeuw een arme Provincie die eerder last dan voordeel van de slavendrijvende Hollanders heeft gehad.
Zou mij niet eens zoveel verbazen als de gasbel in't Noorden meer effect heeft gehad op de huidige (moderne) welvaartspositie.
 
In Amsterdam? Als ik daar ga wonen dan zijn mijn nakomelingen de eerstkomende 10 generaties in de war.
Verkoop het en haal er een fatsoenlijke centrale verdediger voor. Geen Duitser, dat zijn nazi’s. Ook geen Italiaan, dat zijn facisten. Ook geen Chinees, dat zijn virus verspreiders. Ook geen Nederlander, Belg, Brit, Spanjaard of Portugees, dat zijn moordlustige kolonisten. Ook geen Scandinaviër, dat zijn verkrachtende Vikingen. Maar wat je ook koopt, overleg eerst even met de commissie Mijnals.
 
Dat geldt inderdaad voor iedereen die hier woont. En dat weten ze ook allemaal, daarom komen ze zo graag deze kant op.
Geeft niks, allemaal meer dan welkom. Gewoon je steentje bijdragen en we maken het land nog mooierderder.
Maar in veel te veel gevallen en veel te veel wijken is juist dat 'steentje bijdragen' en / of 'meedoen' een probleem.
Wat betreft dat laatste, ook genoeg witte tokkies die het al mopperend op de staat wel lekker vinden om een beetje verzorgd te worden door diezelfde staat.
 
Wielrenner Simmons geschorst wegens 'opruiende Trump-tweets' - https://nos.nl/l/2350525

Gaan we nu echt zo ver dat iemand geen gekleurde emoticon meer mag gebruiken.

Ik begin nu wel ziek te worden van het te politiek correcte gelul van heel veel mensen. :sick:
 
Ik begin nu wel ziek te worden van het te politiek correcte gelul van heel veel mensen. :sick:

Jeetje dan heb je het lang volgehouden ook :eek:
Het gejank en drama zal nog wel een paar jaar hip blijven, net zo als de haat voor Trump en Wilders, iedereen haat ze maar wanneer er gestemd word gaat de 1 de winnaar worden en de ander 2na grootste, maar verder haat iedereen ze bah bah bah... maar stiekem stem ik er op :zwijgen:
 
Jeetje dan heb je het lang volgehouden ook :eek:
Het gejank en drama zal nog wel een paar jaar hip blijven, net zo als de haat voor Trump en Wilders, iedereen haat ze maar wanneer er gestemd word gaat de 1 de winnaar worden en de ander 2na grootste, maar verder haat iedereen ze bah bah bah... maar stiekem stem ik er op :zwijgen:

Och, alhoewel ik het niet met je stem eens ben kan ik het nog wel waarderen dat je er eigenlijk helemaal niet zo stiekem over doet. Ieder z'n mening, ik ga er verder inhoudelijk de discussie niet over aan met je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan