Racisme & Discriminatie

Uhm migratie-achtergrond en blank kan ook hé!
Of dat je geboren bent met twee nationaliteiten en dan nog eens door je ouders naar een derde land wordt verhuisd. Ben je en blank, multiculti en eveneens buitenlander.
Overigens is het zo sympathiek van de SVP (Schweizerische Volkspartei), die zijn gewoon tegen alle buitenlanders, of ze nu moslim, gekleurd, blank, EU-onderdaan of uit een land met een christelijk-joodse cultuur komen.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, ik laat het er bij.
Elkaar vliegen afvangen en proberen klem te zetten met steekjes onder water is even leuk, maar het moet niet te lang duren.

No offence kerel. We kunnen het niet altijd eens zijn. (Y)

Zo is dat (Y)

We vinden elkaar in Pro PSV en anti :SC: .
Tribalisme is ook mij niet vreemd :horns:
 
Ik probeer slechts duidelijk te maken dat we nou eenmaal te maken hebben met een bepaald denk- en handelingspatroon, waar we met z'n allen tegenaan lopen

Klopt als een bus, en dit wordt pas anders als je er actief op gaat sturen dat je kijkt naar het tweede deel van de cv, dus de naam en geboortedatum negeren.


Uhm migratie-achtergrond en blank kan ook hé

Dat klopt als een bus, maar mijn punt is meer dat er veel meer migratie is dan, we denken, en dat je dis door te focussen op de 'originele' Nederlander je dis veel mensen vergeet. En nog interessanter de 3de generatie telt niet eens meer mee.
 
Oh, dat moest apart? Dat kan men zelf niet verzinnen? Ja? Is het dat niveau? Nou, bij deze dan.

Wil jij dan eventuele vragen over in mijn beleving evidente, maar bij het grote publiek blijkbaar onbekende nuances in gevallen als deze beantwoorden?
Fijn, dank u. Doen we het zo. (Y) ;)


Ja, ik bedacht me dit ook terwijl ik typte. En ik had natuurlijk ook moeten weten dat juist jij dit zou weten! :ROFL:

wat bedoel je daar mee?! Moet je een keer in mijn gezicht zeggen jonguh, dan zullen we eens zien wie er hier het hardst kan zoenen!
 
Zijn we eigen niet allemaal racisten of aan het discrimineren.
Mvogo wordt hier alleen vergeleken met Vermeer of Onana. Die Sangare alleen met Hutchinson, Mendez, Kanté, enz..en zo nog wel meer voorbeelden 😄
 
Ik zag onze held Dumfries een paar maanden geleden demonstreren. Althans, ik zag een insta-post van hem. Hij had er ‘proud to be black’ bijgezet. Ik vind dat dubbel. En lastig. Enerzijds moet hij lekker trots zijn waar hij trots op is. Is niet mijn zaak. Leven en laten leven. Het dubbele is anderzijds alleen dat wanneer een wit (ook zoiets) iemand een foto van zichzelf plaatst en er ‘proud to be white’ bijzet, je de term racisme toch snel zult horen vallen. Of snap ik het gewoon niet? Ik moet er overigens wel bij zeggen dat ik persoonlijk ook trotser op mijn huid ben als ik in de zomer een beetje bijgekleurd ben. Misschien is dat het.
 
Ik zag onze held Dumfries een paar maanden geleden demonstreren. Althans, ik zag een insta-post van hem. Hij had er ‘proud to be black’ bijgezet. Ik vind dat dubbel. En lastig. Enerzijds moet hij lekker trots zijn waar hij trots op is. Is niet mijn zaak. Leven en laten leven. Het dubbele is anderzijds alleen dat wanneer een wit (ook zoiets) iemand een foto van zichzelf plaatst en er ‘proud to be white’ bijzet, je de term racisme toch snel zult horen vallen. Of snap ik het gewoon niet? Ik moet er overigens wel bij zeggen dat ik persoonlijk ook trotser op mijn huid ben als ik in de zomer een beetje bijgekleurd ben. Misschien is dat het.
Ik denk dat het bij de zwarte mensen ook een kwestie is van (over) compensatie voor het leed wat men eeuwen lang heeft geleden en het racisme en discriminatie in de samenleving, op de arbeidsmarkt en in het onderwijs etc en bij de nationale instituties zoals politie (met name in de VS, dat was immers de aanleiding) enz. Door te zeggen dat je trots bent op je huiskleur, wil je die elementen naar voren halen en ook een signaal afgeven aan je mede kleurlingen om met het borst naar voren te lopen. Jouw voorgeschiedenis en positie in de samenleving of die van een witte medemens is niet daarmee te vergelijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan