Verder ben ik erg sceptisch tov statements zoals "Ajax het Bayern/PSG van NL". Om die status te bereiken moet je net zoals hen sportief veel afstand kunnen nemen en niet alleen financieel. Dat is Ajax nog nooit gelukt. Sterker nog, afgelopen seizoen zijn we zo goed als ingehaald door nota bene AZ.

Je kunt er sceptisch over zijn, maar er zijn verschillend nuances die je over het hoofd ziet:

Allereerst moet AZ altijd zijn beste spelers gaan verkopen om de boel draaiende te blijven houden, daar waar Ajax niet hoeft te verkopen. En in het geval AZ is de vraag dan sterk of wat er voor terugkomt, uit de jeugdopleiding danwel aankoop, het even goed gaat doen. De statistieken wijzen uit dat AZ niet jaar in jaar uit meestrijdt om de titel; ja, het draait min of meer stelselmatig mee in de top vijf, maar een echte titelkandidaat is het bijna nooit. Heel af en toe heeft het een uitzonderlijk seizoen waarin alle sterren op een lijn staan, en dan krijg je dit, dat ze mee kunnen doen om de titel. Maar uiteindelijk moeten ze die spelers toch gaan verkopen om financieel staande te blijven en stelselmatig mee te kunnen blijven doen in de top vijf. En dan haken ze weer een aantal seizoenen af. Daar heeft Ajax geen last van.

Niet lang daarvoor had Feyenoord zo'n uitzonderlijk seizoen. Voor beide clubs geldt echter dat dit uitzonderingen zijn. Feyenoord moet het van de strijdlust en het toevallige samenkomen van een goed elftal. Ajax kan het zich permitteren om een prutelftal te hebben en dan nog steeds kampioenskandidaat nummer een te zijn.

PSV deed doorgaans wel altijd mee om de titel, maar ook zij zitten inmiddels in dezelfde situatie als AZ; dankzij de flopaankopen van JdJ afgelopen seizoen, waar o.a. 25 miljoen euro werd vergooid aan twee matige spelers, werd PSV verplicht om zijn beste speler, Bergwijn, midden in het seizoen te verkopen, om zo het hoofd boven water te kunnen houden. Ajax verspilde ook 25 miljoen aan een paar flops, waaronder Marin en Alvarez. Verschil is dat het voor Ajax geen pijn doet; zij hoeven geen concessies te doen m.b.t. aankopen.

Spelers van het kaliber Antony zijn niet alleen altijd onhaalbaar voor Feyenoord en AZ, maar inmiddels ook voor PSV, mede dankzij het genoemde wanbeleid (en bijkomende slechte prestaties in europa) en goede spelers stelselmatig veel te goedkoop van de hand doen. PSV leunt nu erg sterk op de jeugdopleiding; het is nu bittere noodzaak dat daar met grote regelmaat toppers worden geproduceerd om een beetje aan te kunnen haken en bij te blijven, daar waar het voor Ajax weliswaar altijd belangrijk zal blijven, maar het, mocht het eens een keer niks opleveren, altijd nog de veiligheid heeft van een enorm dik gevulde kas. En dankzij de nieuwe aantrekkingskracht en ligging komen de beste talenten vanzelf wel naar Ajax, zelfs al komen ze uit de schaduw van Eindhoven (Frenkie de Jong) or Rotterdam. Zodra Dikkie Dik weg is uit Feyenoord en er daar een coach komt die talenten uit de jeugd wel de kans geeft, zal er ook vanuit Rotterdam minder naar Eindhoven vertrekken, daar waar ze nu nog voor PSV kiezen omdat ze zien dat ze hier echt kunnen doorbreken in het eerste.

Ajax kon zijn spelers sowieso altijd al voor meer verkopen, maar heeft zich dankzij het ene wonderseizoen qua transfersommen voorgoed genesteld in bovenste regionen van de subtop van europa. Waar prijzen als 25 miljoen voor de beste spelers van PSV (helaas) kennelijk door JdJ en veel PSV supporters al bijna als de hoofdprijs wordt gezien, zijn zulke bedragen bij Ajax inmiddels de fooi die men krijgt voor spelers die uit hun contract lopen. De standaard is inmiddels 50 miljoen voor net-boven-middelmaat zoals Neres, en de toppers leveren nog veel meer op. Ook kan Ajax het zich veroorloven om duurbetaalde spelers onder contract te hebben, zoals Blind en Tadic, zonder concessies te hoeven doen. Kortom, het is nu nog niet altijd zichtbaar op de ranglijst, maar de kloof is er inmiddels wel degelijk, en ik zie niet in hoe die kleiner gaat worden; sterker nog, ik verwacht dat die alleen maar groter gaat worden.
 
Je kunt er sceptisch over zijn, maar er zijn verschillend nuances die je over het hoofd ziet:

Allereerst moet AZ altijd zijn beste spelers gaan verkopen om de boel draaiende te blijven houden, daar waar Ajax niet hoeft te verkopen. En in het geval AZ is de vraag dan sterk of wat er voor terugkomt, uit de jeugdopleiding danwel aankoop, het even goed gaat doen. De statistieken wijzen uit dat AZ niet jaar in jaar uit meestrijdt om de titel; ja, het draait min of meer stelselmatig mee in de top vijf, maar een echte titelkandidaat is het bijna nooit. Heel af en toe heeft het een uitzonderlijk seizoen waarin alle sterren op een lijn staan, en dan krijg je dit, dat ze mee kunnen doen om de titel. Maar uiteindelijk moeten ze die spelers toch gaan verkopen om financieel staande te blijven en stelselmatig mee te kunnen blijven doen in de top vijf. En dan haken ze weer een aantal seizoenen af. Daar heeft Ajax geen last van.

Niet lang daarvoor had Feyenoord zo'n uitzonderlijk seizoen. Voor beide clubs geldt echter dat dit uitzonderingen zijn. Feyenoord moet het van de strijdlust en het toevallige samenkomen van een goed elftal. Ajax kan het zich permitteren om een prutelftal te hebben en dan nog steeds kampioenskandidaat nummer een te zijn.

PSV deed doorgaans wel altijd mee om de titel, maar ook zij zitten inmiddels in dezelfde situatie als AZ; dankzij de flopaankopen van JdJ afgelopen seizoen, waar o.a. 25 miljoen euro werd vergooid aan twee matige spelers, werd PSV verplicht om zijn beste speler, Bergwijn, midden in het seizoen te verkopen, om zo het hoofd boven water te kunnen houden. Ajax verspilde ook 25 miljoen aan een paar flops, waaronder Marin en Alvarez. Verschil is dat het voor Ajax geen pijn doet; zij hoeven geen concessies te doen m.b.t. aankopen.

Spelers van het kaliber Antony zijn niet alleen altijd onhaalbaar voor Feyenoord en AZ, maar inmiddels ook voor PSV, mede dankzij het genoemde wanbeleid (en bijkomende slechte prestaties in europa) en goede spelers stelselmatig veel te goedkoop van de hand doen. PSV leunt nu erg sterk op de jeugdopleiding; het is nu bittere noodzaak dat daar met grote regelmaat toppers worden geproduceerd om een beetje aan te kunnen haken en bij te blijven, daar waar het voor Ajax weliswaar altijd belangrijk zal blijven, maar het, mocht het eens een keer niks opleveren, altijd nog de veiligheid heeft van een enorm dik gevulde kas. En dankzij de nieuwe aantrekkingskracht en ligging komen de beste talenten vanzelf wel naar Ajax, zelfs al komen ze uit de schaduw van Eindhoven (Frenkie de Jong) or Rotterdam. Zodra Dikkie Dik weg is uit Feyenoord en er daar een coach komt die talenten uit de jeugd wel de kans geeft, zal er ook vanuit Rotterdam minder naar Eindhoven vertrekken, daar waar ze nu nog voor PSV kiezen omdat ze zien dat ze hier echt kunnen doorbreken in het eerste.

Ajax kon zijn spelers sowieso altijd al voor meer verkopen, maar heeft zich dankzij het ene wonderseizoen qua transfersommen voorgoed genesteld in bovenste regionen van de subtop van europa. Waar prijzen als 25 miljoen voor de beste spelers van PSV (helaas) kennelijk door JdJ en veel PSV supporters al bijna als de hoofdprijs wordt gezien, zijn zulke bedragen bij Ajax inmiddels de fooi die men krijgt voor spelers die uit hun contract lopen. De standaard is inmiddels 50 miljoen voor net-boven-middelmaat zoals Neres, en de toppers leveren nog veel meer op. Ook kan Ajax het zich veroorloven om duurbetaalde spelers onder contract te hebben, zoals Blind en Tadic, zonder concessies te hoeven doen. Kortom, het is nu nog niet altijd zichtbaar op de ranglijst, maar de kloof is er inmiddels wel degelijk, en ik zie niet in hoe die kleiner gaat worden; sterker nog, ik verwacht dat die alleen maar groter gaat worden.

In de meeste sporten geldt onderaan de streep één ding, it's all about the money. Dat zit bij Ajax. We zien overal dat de kloof gedurende de jaren, met uitzonderingen her en der maar altijd incidenteel, altijd groter wordt. Daarmee wordt het speelveld ook structureel anders. Is het onmogelijk dat andere teams zich herpakken? Nee, uiteindelijk kan er van alles gebeuren. Mogelijk wanbeleid bij Ajax. Nieuwe geldschieters bij PSV of andere teams. Nieuwe regels geboren uit een massale behoefte voor een gelijke strijd. Maar als het doorgaat zoals nu, zal de trend zich meer en meer doorzetten en zal Ajax steeds meer een gat slaan.

En dus, kort gezegd: eens met jouw analyse.
 
En toch kan het ook ineens weer omslaan. Stel dat PSV dit seizoen kampioen wordt (I know, die kans is er eigenlijk niet, maar stel), dan plaatsen zij zich rechtstreeks voor de Champions League. Ajax gaat de voorrondes in en plaatst zich nu eens niet. Hoppa, daar loopt PSV minimaal 40 miljoen euro in. Door de aantrekkingskracht van de CL en de financiële middelen kan PSV weer een goed kampioensteam samenstellen en wordt het weer kampioen. Ajax heeft opnieuw pech in de voorrondes en hupsakee, weer 40-50 miljoen naar Eindhoven. Ajax moet nu toch wel gaan verkopen om de twee gemiste Champions Leagues goed te maken en hé, je komt in een vicieuze cirkel terecht.

Oké, dit is wel erg onrealistisch. Ik ga wel naar het AZ-forum, onze nieuwe concurrent. Houdoe!
 
Laatst bewerkt:
En toch kan het ook ineens weer omslaan. Stel dat PSV dit seizoen kampioen wordt (I know, die kans is er eigenlijk niet, maar stel), dan plaatsen zij zich rechtstreeks voor de Champions League. Ajax gaat de voorrondes in en plaatst zich nu eens niet. Hoppa, daar loopt PSV minimaal 40 miljoen euro in. Door de aantrekkingskracht van de CL en de financiële middelen kan PSV weer een goed kampioensteam samenstellen en wordt het weer. Ajax heeft opnieuw pech in de voorrondes en hupsakee, weer 40-50 miljoen naar Eindhoven. Ajax moet nu toch wel gaan verkopen om de twee gemiste Champions Leagues goed te maken en hé, je komt in een vicieuze cirkel terecht.

Oké, dit is wel erg onrealistisch. Ik ga wel naar het AZ-forum, onze nieuwe concurrent. Houdoe!
Kampioen is onmogelijk, helaas.........versterkingen moeten ingepast worden en dat kost tijd......we hebben gvd nog steeds helemaal niets gehaald, geen linksback, geen centrale verdediger en geen dynamische middenvelder. Is symptomatisch, vorig jaar was het ook allemaal te laat! moesten we met een half elftal voorrondes cl spelen. Daar hebben we ook geld door het putje gespoeld. Heb John de Jong tot vandaag het voordeel van de twijfel gegeven maar hij stoot zijn hoofd wederom tegen dezelfde steen
 
Kampioen is onmogelijk, helaas.........versterkingen moeten ingepast worden en dat kost tijd......we hebben gvd nog steeds helemaal niets gehaald, geen linksback, geen centrale verdediger en geen dynamische middenvelder. Is symptomatisch, vorig jaar was het ook allemaal te laat! moesten we met een half elftal voorrondes cl spelen. Daar hebben we ook geld door het putje gespoeld. Heb John de Jong tot vandaag het voordeel van de twijfel gegeven maar hij stoot zijn hoofd wederom tegen dezelfde steen

Rustig, rustig. We bieden al op een speler van FC Eindhoven. Vertrouw op het proces.
 
En toch kan het ook ineens weer omslaan. Stel dat PSV dit seizoen kampioen wordt

Ik heb meer vertrouwen om postcode loterij te winnen dan dat 😒 Maar ik overweeg het Az forum ook, beetje successupporter uithangen omdat zij meer kans maken ja..

Ajaks supporter worden is not done, al ga je daar 8 feestjes minimaal vieren in aankomende 10 jaar, maar de haat is gelukkig te groot.
 
Ik heb meer vertrouwen om postcode loterij te winnen dan dat 😒 Maar ik overweeg het Az forum ook, beetje successupporter uithangen omdat zij meer kans maken ja..

Ajaks supporter worden is not done, al ga je daar 8 feestjes minimaal vieren in aankomende 10 jaar, maar de haat is gelukkig te groot.
Ach joh wij hebben tussen 2000 en 2010 zo een periode gehad. Denk dat Ajax daar naar snakt. Financieel zou het mogelijk zijn. Toch lijkt het in praktijk vrij moeilijk te halen.

Kijk afgelopen seizoen. Toen stonden ze met punten gelijk met AZ (kleinere begroting) en waren ze ook twee keer geklopt door AZ. Ja ze waren favoriet om het binnen te halen maar dat wil niet altijd iets zeggen. Daarnaast kunnen we wel heel negatief over PSV doen (Wat gezien resultaten afgelopen seizoen terecht is) maar drie jaar geleden stond PSV gewoon met een schaal. Dit jaar zijn we vierde geworden (dramatisch). Hoewel dit in praktijk maar 1 punt scheelde met de nummer 3. Met nog wel 8 (24 ptn) wedstrijden te gaan. Dit PSV leek zwakker dan AZ en Feyenoord maar begon wel weer net wat punten te pakken (eindelijk). Hierdoor kun je nog afvragen of dit PSV niet nog een 3de plaats of zelfs tweede (dit lijkt me wel onwaarschijnlijk) had kunnen worden.

Het seizoen ervoor werd Ajax kampioen. Deze club had fors geïnvesteerd. Met o.a. Tadic en Daley Blind. Daarnaast hadden ze in de selectie nog De Jong en De Ligt. Ze werden kampioen met slechts 3 punten verschil uiteindelijk. Oftewel Ajax had de beste selectie in tijden en flink geïnvesteerd. Alsnog wist PSV ze aardig bij te houden en was het het bepaald op een paar individuele acties.

Zolang het kapitaal krachtige Ajax geen spelers kan pikken bij de directe concurrent (AZ en PSV dit jaar) dan zal het altijd spannend kunnen blijven in de eredivisie. Onze huidige selectie (plus een CV vervanger Scwaab + LB) is in staat om sterker te zijn dan minimaal 32 teams van de 34. Als je die wedstrijden wint maak je al kans. Mocht er nog een dynamische middenvelder van kwaliteit bij te komen dan denk ik zelfs dat alleen Ajax een betere selectie heeft. (vanuit gaande dat de spelers die we halen niet van niveau Alex de tank zijn)

En tuurlijk Ajax zal kapitaal altijd krachtiger zijn en lijken ook een beter beleid te voeren. Maar zoals boven benoemd zolang dat beleid PSV niet in de weg zit dan zullen we de eredivisie spannend kunnen houden. Nadeel voor aankomend seizoen is wel dat we nog geen benodigde versterking hebben...
 
Beste PSV forumleden,

Gezien de verwachte dominantie van Ajax de komende jaren, zowel op sportief als financieel vlak, ben ik van mening dat het niet meer zinvol is om op dit forum te posten. Inmiddels zie ik PSV namelijk niet meer als concurrent voor mijn club. Ik denk dat mijn bijdragen vooral voor veel irritatie en jaloersheid gaan leiden onder de forumleden van PSV en dat gun ik jullie natuurlijk niemand.

Vandaar dat ik bij deze mijn account opzeg. Wel wil ik even benadrukken dat ik genoten heb van de gastvrijheid hier en ik wens jullie heel veel succes in de voorronde van de Europa League.

Houdoe.

Op zich waren we daar inmiddels wel aan gewend, dus dat zou geen reden zijn om te vertrekken.

Als dit serieus was, voldoe je aan het beeld dat wij al hadden van ajacieden (behalve natuurlijk Brainz en Mentos, want die zijn lievvv).
Als het niet serieus was: tsja.
 
Je kunt er sceptisch over zijn, maar er zijn verschillend nuances die je over het hoofd ziet:

Allereerst moet AZ altijd zijn beste spelers gaan verkopen om de boel draaiende te blijven houden, daar waar Ajax niet hoeft te verkopen. En in het geval AZ is de vraag dan sterk of wat er voor terugkomt, uit de jeugdopleiding danwel aankoop, het even goed gaat doen. De statistieken wijzen uit dat AZ niet jaar in jaar uit meestrijdt om de titel; ja, het draait min of meer stelselmatig mee in de top vijf, maar een echte titelkandidaat is het bijna nooit. Heel af en toe heeft het een uitzonderlijk seizoen waarin alle sterren op een lijn staan, en dan krijg je dit, dat ze mee kunnen doen om de titel. Maar uiteindelijk moeten ze die spelers toch gaan verkopen om financieel staande te blijven en stelselmatig mee te kunnen blijven doen in de top vijf. En dan haken ze weer een aantal seizoenen af. Daar heeft Ajax geen last van.

Niet lang daarvoor had Feyenoord zo'n uitzonderlijk seizoen. Voor beide clubs geldt echter dat dit uitzonderingen zijn. Feyenoord moet het van de strijdlust en het toevallige samenkomen van een goed elftal. Ajax kan het zich permitteren om een prutelftal te hebben en dan nog steeds kampioenskandidaat nummer een te zijn.

PSV deed doorgaans wel altijd mee om de titel, maar ook zij zitten inmiddels in dezelfde situatie als AZ; dankzij de flopaankopen van JdJ afgelopen seizoen, waar o.a. 25 miljoen euro werd vergooid aan twee matige spelers, werd PSV verplicht om zijn beste speler, Bergwijn, midden in het seizoen te verkopen, om zo het hoofd boven water te kunnen houden. Ajax verspilde ook 25 miljoen aan een paar flops, waaronder Marin en Alvarez. Verschil is dat het voor Ajax geen pijn doet; zij hoeven geen concessies te doen m.b.t. aankopen.

Spelers van het kaliber Antony zijn niet alleen altijd onhaalbaar voor Feyenoord en AZ, maar inmiddels ook voor PSV, mede dankzij het genoemde wanbeleid (en bijkomende slechte prestaties in europa) en goede spelers stelselmatig veel te goedkoop van de hand doen. PSV leunt nu erg sterk op de jeugdopleiding; het is nu bittere noodzaak dat daar met grote regelmaat toppers worden geproduceerd om een beetje aan te kunnen haken en bij te blijven, daar waar het voor Ajax weliswaar altijd belangrijk zal blijven, maar het, mocht het eens een keer niks opleveren, altijd nog de veiligheid heeft van een enorm dik gevulde kas. En dankzij de nieuwe aantrekkingskracht en ligging komen de beste talenten vanzelf wel naar Ajax, zelfs al komen ze uit de schaduw van Eindhoven (Frenkie de Jong) or Rotterdam. Zodra Dikkie Dik weg is uit Feyenoord en er daar een coach komt die talenten uit de jeugd wel de kans geeft, zal er ook vanuit Rotterdam minder naar Eindhoven vertrekken, daar waar ze nu nog voor PSV kiezen omdat ze zien dat ze hier echt kunnen doorbreken in het eerste.

Ajax kon zijn spelers sowieso altijd al voor meer verkopen, maar heeft zich dankzij het ene wonderseizoen qua transfersommen voorgoed genesteld in bovenste regionen van de subtop van europa. Waar prijzen als 25 miljoen voor de beste spelers van PSV (helaas) kennelijk door JdJ en veel PSV supporters al bijna als de hoofdprijs wordt gezien, zijn zulke bedragen bij Ajax inmiddels de fooi die men krijgt voor spelers die uit hun contract lopen. De standaard is inmiddels 50 miljoen voor net-boven-middelmaat zoals Neres, en de toppers leveren nog veel meer op. Ook kan Ajax het zich veroorloven om duurbetaalde spelers onder contract te hebben, zoals Blind en Tadic, zonder concessies te hoeven doen. Kortom, het is nu nog niet altijd zichtbaar op de ranglijst, maar de kloof is er inmiddels wel degelijk, en ik zie niet in hoe die kleiner gaat worden; sterker nog, ik verwacht dat die alleen maar groter gaat worden.

Vind het een goed verhaal en snap de onderbouwingen. Het voelt enigszins misplaatst om als Ajacied op een PSV forum bijna geforceerd de zorgen en/of frustraties bij de concurrent te bagatelliseren, dus dat zal ik niet doen. Ik zit er vanzelfsprekend niet diep genoeg in (slechts van één kant) om te kunnen beoordelen hoe gerechtvaardigd de geschetste doemscenario's zijn, maar waarschijnlijk zou ik andersom hetzelfde hebben gedacht.

Toch word ik, zoals ik eerder zei, sceptisch en dat is puur gebaseerd op het verleden. Jaar in jaar uit hoor ik om me heen dat we het wel weer makkelijk gaan fixen. Dat het nu écht uit elkaar begint te lopen. Dat we nu écht financieel afstand aan het nemen zijn en dat het zich nu wel écht moet gaan vertalen in een sportieve divergentie, etc. etc. Wellicht dat ik dan juist weer uit frustratie - namelijk jaar in jaar uit iets horen wat nooit uitkomt - weiger om erin mee te gaan. Ik zou liegen wanneer ik zou beweren dat ik het niet mooi zou vinden om Ajax inderdaad een keer met overmacht kampioen te zien worden. En dan niet a la PSG elk seizoen, maar gewoon een of twee keer. Zelfs dat is nooit gebeurd.

Wellicht is het vanaf dit seizoen écht anders. Who knows. En als het dan een keer daadwerkelijk gebeurt dan zal ik het al sneller gaan geloven. Toch heb ik te veel historische data om met zekerheid te kunnen zeggen dat ik er geenszins vanuit kan gaan. Zelfs met (toekomstige) absolute wereldtoppers zoals Frenkie en Matthijs lukte het uiteindelijk alleen maar mede dankzij een laffe en blunderende vBommel in Amsterdam; ik zie niet in waarom we dit seizoen sterker zullen zijn.
 
Zelfs met (toekomstige) absolute wereldtoppers zoals Frenkie en Matthijs lukte het uiteindelijk alleen maar mede dankzij een laffe en blunderende vBommel in Amsterdam; ik zie niet in waarom we dit seizoen sterker zullen zijn.

:fb: Jullie zijn ook echt financieel afstand aan het nemen, maar vanwege deze waarheid krijgt je post van mij een "geweldig". Kan er nu nog pissig van worden, van de laffe tactiek die MvB hanteerde die wedstrijd. Die keuze was van hetzelfde kaliber als de beruchte Robben-wissel van Dickie dik destijds op het EK tegen Tsjechië. Ook dat was en blijft een voor mij onbegrijpelijke keuze. Ik haat sowieso het lafbekkenvoetbal, zoals we onder Cocu hadden. Geen idee waren mensen hem als bondscoach zouden willen zien (of FdB for that matter :bandage:).

Verder lijkt het me logisch dat jullie dit seizoen sterker zullen zijn, aangezien jullie ten eerste uberhaupt aankopen hebben gedaan, en PSV niet, en ten tweede er een paar goeie aankopen zijn gedaan en er ook goeie talenten op de deur kloppen in verschillende linies. Als PSV niet snel iets gaat doen eindigt het ongetwijfeld weer op plek 4, achter Ajax, Feyenoord en AZ.
 
Laatst bewerkt:
Bah bah bah allemaal pessimisten hier :cry:
PSV is een natte krant, we hebben een trainer met leuke plannen maar geen geschikte spelers voor, qua transfers hoef je ook geen wonderen te verwachten, kortom allemaal ruk. Maaaaaaaaar ondanks dat als je niet boven feyenoord eindigt volgend seizoen dan moet je gewoon kappen met voetballen.

Zij kunnen amper hun stroomkosten betalen dus boven hun eindigen is een must. Hoe triest het ook is dat het een battle van manke vs manke is maar toch. Ajaks moeten we gewoon totaal negeren, 2x per jaar pak slaag incalculeren en verder gewoon zorgen dat we niet afgaan tegen de rest.
 
Bah bah bah allemaal pessimisten hier :cry:
PSV is een natte krant, we hebben een trainer met leuke plannen maar geen geschikte spelers voor, qua transfers hoef je ook geen wonderen te verwachten, kortom allemaal ruk. Maaaaaaaaar ondanks dat als je niet boven feyenoord eindigt volgend seizoen dan moet je gewoon kappen met voetballen.

Zij kunnen amper hun stroomkosten betalen dus boven hun eindigen is een must. Hoe triest het ook is dat het een battle van manke vs manke is maar toch. Ajaks moeten we gewoon totaal negeren, 2x per jaar pak slaag incalculeren en verder gewoon zorgen dat we niet afgaan tegen de rest.

Toch hebben ze op papier geen minder elftal dan wij hebben, en daar gaat het uiteindelijk om. Als alle spelers in de voorhoede bij PSV hun niveau halen hebben wij wel een betere aanval, hoewel Berghuis en Linssen voor Eredivisie begrippen geen koekenbakkers zijn en ongetwijfeld veel goals zullen verzorgen, en dan hebben ze Sinisterra en Bozenik ook nog. Zodra je het middenveld en de verdediging bekijkt blijft er op Dumfries na niet zoveel over wat nou echt beter is dan wat ze in Rotterdam hebben. Op redelijk wat posities zelfs slechter. Ik zou Rosario zo ruilen voor Fer, ook al is laatstgenoemde al op leeftijd. Kokcu is beter dan wat wij hebben, op Ihattaren na (als je die als middenvelder ipv aanvallende speler ziet). Feyenoord beschikt wel over een linksback en Senesi is een CV waar PSV momenteel alleen maar van kan dromen.

Over de gehele linie heeft Feyenoord een veel meer uitgebalanceerd elftal en daarmee zie ik ze meer punten pakken dan PSV, waar bijna al het talent voorin te vinden is (op Dumfries na).
 
Toch hebben ze op papier geen minder elftal dan wij hebben, en daar gaat het uiteindelijk om. Als alle spelers in de voorhoede bij PSV hun niveau halen hebben wij wel een betere aanval, hoewel Berghuis en Linssen voor Eredivisie begrippen geen koekenbakkers zijn en ongetwijfeld veel goals zullen verzorgen, en dan hebben ze Sinisterra en Bozenik ook nog. Zodra je het middenveld en de verdediging bekijkt blijft er op Dumfries na niet zoveel over wat nou echt beter is dan wat ze in Rotterdam hebben. Op redelijk wat posities zelfs slechter. Ik zou Rosario zo ruilen voor Fer, ook al is laatstgenoemde al op leeftijd. Kokcu is beter dan wat wij hebben, op Ihattaren na (als je die als middenvelder ipv aanvallende speler ziet). Feyenoord beschikt wel over een linksback en Senesi is een CV waar PSV momenteel alleen maar van kan dromen.

Over de gehele linie heeft Feyenoord een veel meer uitgebalanceerd elftal en daarmee zie ik ze meer punten pakken dan PSV, waar bijna al het talent voorin te vinden is (op Dumfries na).

Dit dus. Selectie is veel meer in balans, dus die gaan gewoon boven PSV eindigen als er niet snel wat topmateriaal binnengehengeld gaat worden door PSV. Met dezelfde povere selectie proberen de Schmidt tactiek uit te voeren is gedoemd te mislukken.
 
Collega van me kocht net het nieuwe shirt van ajaks over van een andere gast, 200 euro.. :rolleyes:
Dus ik zeg koop de replica gewoon, kan je voor heel de familie 1 halen voor die prijs.. "nee dat is troep, dit is kwaliteit en limited edition, en steunt ajax" dus ik zeg je weet dat je zijn Surinamse ass steunt met 110 euro winst en niet ajaks hier ? "fuck it winwin en ik heb het" :mask:
 
Wel treurig hoor. Zag advertenties met 5 shirtjes voor 200 euro voorbij komen. Allemaal heel slim, maar dan ben je wel een ontzettende sneu neus (letterlijk)
 
Wel treurig hoor. Zag advertenties met 5 shirtjes voor 200 euro voorbij komen. Allemaal heel slim, maar dan ben je wel een ontzettende sneu neus (letterlijk)

Replica neem ik aan dan?
Als het de nieuwe is, dan geef ik hem 400 euro voor en maak ik er na nog dikke winst er op :ROFL:
 
Terug
Bovenaan Onderaan