Coronavirus

Waarom toch is de ene persoon doodziek, en de ander nauwelijks?
Waarom is afweer type A ( antistoffen) misschien van minder belang dan afweer type B ( witte bloedcellen, T cellen) ?
Waarom zou een vaccin met een verzwakt verkoudheidsvirus op kortere termijn een tussenoplossing kunnen bieden?

Dank zij Relix en de NRC:

Zie hier enkele antwoorden
leuk leesvoer, zie vooral nieuwe vragen ipv antwoorden. Denkrichtingen zogezegd, mooi dat men breed kijkt en onderzoekt, hoe eerder we terug kunnen naar normaal hoe beter.
 
' In this study, the authors found a small number of SARS-CoV-2 reactive CD4 T cells (i.e. these T cells may recognize certain SARS-CoV-2 proteins) in healthy control individuals who had seemingly never been infected with SARS-CoV-2. Very likely, these CD4 T cells are so-called memory T cells that stem from previous infections with endemic coronaviruses that may cause the common cold. '

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.17.20061440v1

Misschien dat hierom kinderen weinig last te hebben van dit virus: ze zijn om de haverklap verkouden :) en hun immuunsysteem is alert.

Laat ze maar los op de maatschappij, zou ik zeggen.

https://www.thelancet.com/journals/lanchi/article/PIIS2352-4642(20)30095-X/fulltext

https://www.n-tv.de/panorama/172-Kontaktpersonen-von-Corona-verschont-article21727469.html
 
Laatst bewerkt:

Maar wij in Europa hebben het allemaal goed gered en voor elkaar. 130 miljoen mensen dreigen er extra dood te gaan, dor de lockdowns. Dit zijn toch schrikbarende cijfers, en dat omdat we onze ziekenhuizen niet willen overbelasten gooien we het probleem daar weer neer waar ze al zo verdomd weinig hebben. Ik begin steeds meer te twijfelen aan de goede aanpak van het virus, wel alles dichtgooien en voor jezelf zorgen, maar ondertussen geen vinger uitsteken naar anderen.
 

Maar wij in Europa hebben het allemaal goed gered en voor elkaar. 130 miljoen mensen dreigen er extra dood te gaan, dor de lockdowns. Dit zijn toch schrikbarende cijfers, en dat omdat we onze ziekenhuizen niet willen overbelasten gooien we het probleem daar weer neer waar ze al zo verdomd weinig hebben. Ik begin steeds meer te twijfelen aan de goede aanpak van het virus, wel alles dichtgooien en voor jezelf zorgen, maar ondertussen geen vinger uitsteken naar anderen.

En ondertussen in de VS...:

 

Maar wij in Europa hebben het allemaal goed gered en voor elkaar. 130 miljoen mensen dreigen er extra dood te gaan, dor de lockdowns. Dit zijn toch schrikbarende cijfers, en dat omdat we onze ziekenhuizen niet willen overbelasten gooien we het probleem daar weer neer waar ze al zo verdomd weinig hebben. Ik begin steeds meer te twijfelen aan de goede aanpak van het virus, wel alles dichtgooien en voor jezelf zorgen, maar ondertussen geen vinger uitsteken naar anderen.

Eigenlijk is dat niet alleen tijdens de aanpak van het virus - maar kijkend naar handelsbarrières en de manier waarop vluchtelingen buiten worden gehouden, zo'n beetje standaard beleid... Ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat als de eerste werkzame medicijnen en vaccins beschikbaar komen. De distributie zegt vast veel over de machtsverdeling wereldwijd.
 
Eigenlijk is dat niet alleen tijdens de aanpak van het virus - maar kijkend naar handelsbarrières en de manier waarop vluchtelingen buiten worden gehouden, zo'n beetje standaard beleid... Ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat als de eerste werkzame medicijnen en vaccins beschikbaar komen. De distributie zegt vast veel over de machtsverdeling wereldwijd.
Tja, terwijl de linkse rakker in mij zegt, geef t maar eerst aan de gebieden en groepen met de hoogste risico's.
 
Eigenlijk is dat niet alleen tijdens de aanpak van het virus - maar kijkend naar handelsbarrières en de manier waarop vluchtelingen buiten worden gehouden, zo'n beetje standaard beleid... Ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat als de eerste werkzame medicijnen en vaccins beschikbaar komen. De distributie zegt vast veel over de machtsverdeling wereldwijd.
Dat zal ervan afhangen, waar en door wie het vaccin ontdekt zal worden. Als het in de VS is, krijgt niemand iets in het begin en zal er daarna fors voor betaald moeten worden. Als het in China ontdekt wordt, zal het denk ik snel en relatief goedkoop beschikbaar zijn voor de rest van de wereld. Als het in Europa ontdekt wordt, weet ik het niet. Duitsland zal goed voor de rest zorgen, maar Nederland en Engeland, de 2 andere kandidaten, zijn geheel in de ban van het neoliberale kapitalisme.

Als ik het in de EU voor het zeggen had, zou ik nu al zeggen dat we in het geval van een Corona vaccin ons niet aan de patent regelingen gaan houden, als het niet of niet tegen kostprijs plus max 10% te koop is, maken we het gewoon zelf na.
 
Laatst bewerkt:
Dat zal ervan afhangen, waar en door wie het vaccin ontdekt zal worden. Als het in de VS is, krijgt niemand iets in het begin en zal er daarna fors voor betaald moeten worden. Als het in China ontdekt wordt, zal het denk ik snel en relatief goedkoop beschikbaar zijn voor de rest van de wereld. Als het in Europa ontdekt wordt, weet ik het niet. Duitsland zal goed voor de rest zorgen, maar Nederland en Engeland, de 2 andere kandidaten, zijn geheel in de ban van het neoliberale kapitalisme.

Als ik het in de EU voor het zeggen had, zou ik nu al zeggen dat we in het geval van een Corona vaccin ons niet aan de patent regelingen gaan houden, als het niet of niet tegen kostprijs plus max 10% te koop is, maken we het gewoon zelf na.
Ieder land is er bij gebaat dat de gehele wereld weer gewoon wordt, als alleen Europa of Amerika weer gewoon wordt gaat uiteindelijk de economie ook daar naar de ratsmodee. Hoop dat men slim is en gewoon deelt.
 
Ieder land is er bij gebaat dat de gehele wereld weer gewoon wordt, als alleen Europa of Amerika weer gewoon wordt gaat uiteindelijk de economie ook daar naar de ratsmodee. Hoop dat men slim is en gewoon deelt.
Dat klopt natuurlijk, maar in de VS en in NL/VK zijn die vaccins dan eigendom van een private onderneming, en die hebben maar 1 belang, en dat is zo veel mogelijk geld verdienen. Die kan de hele economie geen reet schelen.
 
Dat klopt natuurlijk, maar in de VS en in NL/VK zijn die vaccins dan eigendom van een private onderneming, en die hebben maar 1 belang, en dat is zo veel mogelijk geld verdienen. Die kan de hele economie geen reet schelen.
Ja, maar als de wereldbevolking sterk afneemt valt er ook geen klap meer te verdienen.. Maar snap je angst.
 
Dat klopt natuurlijk, maar in de VS en in NL/VK zijn die vaccins dan eigendom van een private onderneming, en die hebben maar 1 belang, en dat is zo veel mogelijk geld verdienen. Die kan de hele economie geen reet schelen.
Ik denk dat een private onderneming die een vaccin voor zich houdt/flink ten gelde maakt zijn PR-afdeling naar huis kan sturen. De haat tegen dat bedrijf zou enorm zijn.
Overigens zijn er meen ik mogelijkheden voor de staat om drastische maatregelen te nemen, tot overname van het bedrijf toe. Wat wel te verwachten is dat de VS onder leiding van Trump het bedrijf ”overneemt” en dat Trump vervolgens de rest van de wereld gaat afpersen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan