Coronavirus

Aangaande de 6 miljoen bron

Boven de 60 wordt je automatisch opgeroepen, dat is al een groep van een circa 4.5 miljoen als ik het zo zie (bron. Gaat onder de 60 dus grofweg om ca. 1.5 miljoen oproepen op 12.5 miljoen mensen. (1 op 8.3).

Waarbij bv. hooikoorstpatiënten (deel) ook worden opgeroepen. Gevoelsmatig een aandoening die geen extra risico vormt bij Covid (maar dat zeg ik boerenverstand, ben geen kenner) en er zullen meer van dat soort zaken bijzitten.
 
Kijk, positief nieuws:

Nederlands coronamedicijn mogelijk over een halfjaar beschikbaar voor patiënten

 
Kijk, positief nieuws:

Nederlands coronamedicijn mogelijk over een halfjaar beschikbaar voor patiënten

Top, 6 maanden klinkt lang, maar is kort in de medische wereld. Als t werkt:
- mensen korter in ziekenhuis
- minder (al dan niet blijvende) schade
- minder doden
 
In het NtvG een interessante ( relativerende) bijdrage:

'Dat een infectieziekte zo ingrijpend kan zijn, voor individu en samenleving, waren we misschien vergeten. Maar wereldwijd is 1 op de 4 sterfgevallen nog steeds toe te schrijven aan een infectieziekte. Hoewel de sterfte aan mazelen de laatste decennia aanmerkelijk is afgenomen, bedraagt deze altijd nog ruim 140.000… ieder jaar en al jaren lang. '

 
In het NtvG een interessante ( relativerende) bijdrage:

'Dat een infectieziekte zo ingrijpend kan zijn, voor individu en samenleving, waren we misschien vergeten. Maar wereldwijd is 1 op de 4 sterfgevallen nog steeds toe te schrijven aan een infectieziekte. Hoewel de sterfte aan mazelen de laatste decennia aanmerkelijk is afgenomen, bedraagt deze altijd nog ruim 140.000… ieder jaar en al jaren lang. '

Tja, t verschil tussen het rijke/georganiseerde westen en o.a. Afrika :confused:

Laatste stukkie spreekt ie de hoop uit dat Corona ook in NL gaat bijdragen aan en hogere vaccinatiegraad. Op basis van n onderzoek van Ipsos lees hier hoop ik hard met m mee...
 
Dat van het afweersysteem en vitamine. Spijker op zijn kop. Vraag ik me ook al maanden af. Ben sinds deze quarantaine ook afgestapt van de frietzaak, ongezonde sauzes, snoep, chips, et cetera. Ongezond broodbeleg, zoals chocola of Ruijter spul, ook allemaal weg. Simpele sneetjes brood met plakjes vlees. In de middag appels, aardbeien of een heurlijke kiwi. 's Avonds alleen nog maar groente en een lekker soepie vooraf. Niet dat je hiervan onsterfelijk wordt, alles behalve. Maar in tijdens als deze moet je je lichaam zo optimaal mogelijk bedienen met de bouwstenen die het nodig heeft. Héél raar dat men hier geen campagnes over maakt.

Plakjes vlees passen in die opsomming niet echt ;)

Overigens is rijst ook niet erg gezond, dacht ik? Echt een koolhydratenbom.

Koolhydraten zijn op zich niet een probleem. Dat worden ze pas als de bron geraffineerd wordt, zoals witte rijst. Zilvervliesrijst is de volle korrel. Andere uitwerking in het lichaam.
Overigens is het probleem met rijst vooral het arseengehalte, maar das weer wat anders.

Afijn, welk topic is dit eigenlijk? 🤭
 
Kijk, positief nieuws:

Nederlands coronamedicijn mogelijk over een halfjaar beschikbaar voor patiënten


Daar krijg je toch ook het zeik van he. Toen ik dit las hoorde ik tegelijkertijd op RTL Nieuws dat het minimaal een jaar gaat duren. De ene roept dit, de ander dat. Laat dat toekomst voorspellen lekker over aan Astro TV en kom met nieuws als er doorbraken zijn. Vermoeiende media
 
96748196_845066919320484_425792144213540864_o.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan