Mohamed Ihattaren (M)

Maar, objectief gezien moet PSV altijd kiezen voor wat het beste is voor de club, de carrière van een individuele speler is daaraan ondergeschikt. Dus het prijskaartje moet er één zijn waar een paard de hik van krijgt.
Daar gaat uiteindelijk de arbitragecommissie over. En die hanteren een soort van kantonrechtersformule die afhankelijk is van duur van het contract en salaris. En dan staat PSV niet sterk. Sinds Bosman ligt de macht geheel bij de speler.

Laten we hopen dat Mo het fatsoen heeft om gewoon bij te tekenen, waarna PSV idd een mega transfersom kan vragen, en ajax zal die niet willen/kunnen betalen.
 
Dat is niet vast te stellen, want van zoveel factoren afhankelijk.
O.a. welke trainers er komend jaar bij beide clubs zitten, of Mo zich wel prettig voelt bij een andere clubcultuur, welke concurrentie er is voor zijn plek etc.
Laten we hier niet mee gaan doen in de media frame alsof het heel logisch is dat Mo ziyech op gaat volgen.
Het is veel logischer dat hij zich bij PSV verder gaat ontwikkelen als een kartrekker, de absolute vedette vam het team en dan een mooie stap naar het buitenland maakt.
Heel dat ajax hosanna komt mn neus uit. Zó goed zijn ze echt niet.
Dat kun je wel zeggen, maar als je kijkt wat ajax gepresteerd heeft de afgelopen 2 jaar en dat vergelijkt met PSV is er toch een heel groot verschil. En ajax speelt vogend jaar CL, van PSV moeten we nog maar afwachten of ze uberhaupt europees voetbal spelen.
 
Het zou Ajax in die situatie lukken om er alsnog 30 miljoen uit te peuteren. Laten we dat als ondergrens aanhouden.
Als Mo echt kwaad wil, en daar ga ik nu maar even niet van uit, dan zal het arbitragehof de transferprijs vaststellen, ongeacht wat PSV als ondergrens vaststelt.
 
De beste strategie zou denk ik zijn: op korte termijn contract openbreken, beperkte verlenging van de contractduur (bv tot 2023), sterk verbeterde arbeidsvoorwaarden (vooral salaris), en na het EK naar een buitenlandse topclub voor pakweg 30- 40 miljoen.
 
De beste strategie zou denk ik zijn: op korte termijn contract openbreken, beperkte verlenging van de contractduur (bv tot 2023), sterk verbeterde arbeidsvoorwaarden (vooral salaris), en na het EK naar een buitenlandse topclub voor pakweg 30- 40 miljoen.

Yep. En hopen dat hij dat wil op basis van z'n PSV band.
 
De beste strategie zou denk ik zijn: op korte termijn contract openbreken, beperkte verlenging van de contractduur (bv tot 2023), sterk verbeterde arbeidsvoorwaarden (vooral salaris), en na het EK naar een buitenlandse topclub voor pakweg 30- 40 miljoen.
Ik zou zeggen, nog 2 jaar PSV en dan, na een basisplaats op het WK, voor 60-70m naar het buitenland. Maar ik vermoed dat dat niet gaat gebeuren.
 
Ik zou zeggen, nog 2 jaar PSV en dan, na een basisplaats op het WK, voor 60-70m naar het buitenland. Maar ik vermoed dat dat niet gaat gebeuren.

Het kabouterdorp in De Efteling krijgt denk ik ook die nieuwe wolkenkrabber niet.


Dus, nee, dat vermoed ik ook niet... :cool:
 
Waarom is z'n contract eigenlijk niet eerder open gebroken en verbeterd? Bijvoorbeeld in oktober/november. Dan was je al dat gedoe van nu voor geweest. En z'n potentie was toen ook al lang duidelijk. Z'n leeftijd of verjaardag is toch niet van belang in dit geval?
 
Waarom is z'n contract eigenlijk niet eerder open gebroken en verbeterd? Bijvoorbeeld in oktober/november. Dan was je al dat gedoe van nu voor geweest. En z'n potentie was toen ook al lang duidelijk. Z'n leeftijd of verjaardag is toch niet van belang in dit geval?
Jeugdspelers mogen voor maximaal 3 jaar tekenen (vanaf 16 jaar, dacht ik). Dus Mo heeft op zijn 17e een contract tot zijn 20e getekend. Nu hij 18 is geworden, kan dit verlengd worden.
 
Waarom is z'n contract eigenlijk niet eerder open gebroken en verbeterd? Bijvoorbeeld in oktober/november. Dan was je al dat gedoe van nu voor geweest. En z'n potentie was toen ook al lang duidelijk. Z'n leeftijd of verjaardag is toch niet van belang in dit geval?
Hij was vorige week jarig en pas vanaf 18 jaar mag je in Nl een langdurig contract aanbieden, rare regel, ben ik met je eens
 
IK lees zonet dit stukje.
Of het op waarheid berust weet ik niet.
Voor iemand met een 'jeugdcontract' kan je net zoveel vangen als een 'echt' contract, het enige wat verschilt is de duur (omdat je voor spelers vanaf 16 maar drie jaar mag geven).
 
IK lees zonet dit stukje.
Of het op waarheid berust weet ik niet.
Voor iemand met een 'jeugdcontract' kan je net zoveel vangen als een 'echt' contract, het enige wat verschilt is de duur (omdat je voor spelers vanaf 16 maar drie jaar mag geven).
Als beide partijen het eens zijn, kun je voor ieder contract vragen wat je wilt. Mijn punt is, dat als Mo echt weg wil (en er is geen enkele aanwijzing dat hij dat zelf wil), en de clubs er niet uitkomen, het arbitragehof de vergoeding vaststelt, via een 'formule' op basis van contractduur en salaris. En dan krijg je voor een jeugdcontract, met dito salaris, nou een stuk minder dan voor een langdurig contract met een salaris van 1.5m of zo
 
Geldt die hekel ook nog voor 4m per jaar?
Veel hangt van Raiola en de broer/familie van Mo af, en natuurlijk van PSV. Ik hoop dat ze hem een langdurig contract geven, zodat hij inderdaad na 2 jaar voor de hoofdprijs van om en de nabij 80M onze mooie club gaat verlaten. Zodat we de komende 24 maanden nog van zijn spel mogen genieten.
Hij zal bovendien ook luisteren naar het advies van Ibrahim, dunkt mij.
 
Veel hangt van Raiola en de broer/familie van Mo af, en natuurlijk van PSV. Ik hoop dat ze hem een langdurig contract geven, zodat hij inderdaad na 2 jaar voor de hoofdprijs van om en de nabij 80M onze mooie club gaat verlaten. Zodat we de komende 24 maanden nog van zijn spel mogen genieten.
Hij zal bovendien ook luisteren naar het advies van Ibrahim, dunkt mij.
Ik hoop het ook, maar zijn laatste interview doet anders vermoeden. En mijn vertrouwen in raiola is minimaal, die gaat gewoon voor waar hij het meeste kan verdienen.
 
Ik geloof er niets van. Mo heeft altijd een gruwelijke hekel aan die club uit de Bijlmer gehad, en hij is niet de enigste... :D

Ach, voor wat tekengeld van een paar miljoen en CL voetbal in het vooruitzicht... Ik verwacht niet dat Ihatarren de enige uitzondering van de hele voetbalwereld is.

Ik verwacht een zelfde situatie als bij Bergwijn. Ajax gaat voorzichtig interesse tonen, Ihatarren gaat aangeven dat hij het niet helemaal uitsluit, PSV raakt lichtelijk in paniek en is genoodzaakt om Ihatarren een topcontract te geven met een relatief lage afkoopsom voor buitenlandse clubs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan