Mohamed Ihattaren (M)

Ik geloof er niets van. Mo heeft altijd een gruwelijke hekel aan die club uit de Bijlmer gehad, en hij is niet de enigste... :D
En hoe weet jij dat Mo “ altijd een gruwelijke hekel heeft gehad aan Ajax”?
 
Ik zou er zelfs zo'n goor shirt voor aantrekken. Voor 4 miljoentjes kan ik best wat extra zeep kopen.
Misschien dat dat schoonmaakmiddel met dezelfde naam alleen ook al voldoet. Zeep is denk ik dan niet meer nodig... :lmao:
 

Bijlagen

  • 755247.jpg
    755247.jpg
    56 KB · Weergaven: 0
Ik hoop het ook, maar zijn laatste interview doet anders vermoeden. En mijn vertrouwen in raiola is minimaal, die gaat gewoon voor waar hij het meeste kan verdienen.
Een ding is wel zeker: Raiola probeert altijd een zeer hoog bedrag er uit te halen omdat ie zelf ook meer meeprofiteert dan als het een te laag bedrag wordt.
 
Gewoon Mo een niet te weigeren contract aanbieden met de afspraak nog een jaar hier te blijven (net als Gini en Memphis) en een bepaald bedrag afspreken. Of dat hij vanaf een bepaald bedrag de rest zelf mag houden: vanaf bijvoorbeeld 40 miljoen.
 
Gewoon Mo een niet te weigeren contract aanbieden met de afspraak nog een jaar hier te blijven (net als Gini en Memphis) en een bepaald bedrag afspreken. Of dat hij vanaf een bepaald bedrag de rest zelf mag houden: vanaf bijvoorbeeld 40 miljoen.
Een jaar? 2 jaar. Daarna een mooi WK en weg. De klasse spat van Mo af, maar hij heeft hier voorlopig nog genoeg te leren qua rendement, consistentie en ervaring.

(Oh nee, dat WK is in de winter :cry: )
 
Dat kun je wel zeggen, maar als je kijkt wat ajax gepresteerd heeft de afgelopen 2 jaar en dat vergelijkt met PSV is er toch een heel groot verschil. En ajax speelt vogend jaar CL, van PSV moeten we nog maar afwachten of ze uberhaupt europees voetbal spelen.
Dat is op europees niveau een groot verschil, in de competitie was het verschil tot het Grote Verval in oktober minimaal.
Nu speelt ajax EL en geen CL. Overwintering CL dus mislukt. Spelers die écht een stap hogerop willen, kiezen dan niet snel voor een andere eredivisieclub waarbij CL overwintering verre van een zekerheidje is.
Nee, dat erg grote verschil in aantrekkingskracht tussen ajax en PSV zie ik niet. (De crisis niet meegerekend, ervan uitgaande dat we daar uit gaan komen). Blijft allebei eredivisie, bij allebei de druk van topclub en bijbehorende verwachtingspatronen etc.
Het grote verschil is er wél op financieel gebied. PSV heeft wat dat betreft een stuk minder te bieden dan ajax.
Maar een gemiddelde premier league club nog altijd méér dan ajax.
 
Gewoon Mo een niet te weigeren contract aanbieden met de afspraak nog een jaar hier te blijven (net als Gini en Memphis) en een bepaald bedrag afspreken. Of dat hij vanaf een bepaald bedrag de rest zelf mag houden: vanaf bijvoorbeeld 40 miljoen.

Dan is hij straks weg voor 25 miljoen, PSV kennende
 
  • Droevig
Reactions: IPF
Dat is op europees niveau een groot verschil, in de competitie was het verschil tot het Grote Verval in oktober minimaal.
Nu speelt ajax EL en geen CL. Overwintering CL dus mislukt. Spelers die écht een stap hogerop willen, kiezen dan niet snel voor een andere eredivisieclub waarbij CL overwintering verre van een zekerheidje is.
Nee, dat erg grote verschil in aantrekkingskracht tussen ajax en PSV zie ik niet. (De crisis niet meegerekend, ervan uitgaande dat we daar uit gaan komen). Blijft allebei eredivisie, bij allebei de druk van topclub en bijbehorende verwachtingspatronen etc.
Het grote verschil is er wél op financieel gebied. PSV heeft wat dat betreft een stuk minder te bieden dan ajax.
Maar een gemiddelde premier league club nog altijd méér dan ajax.
Dat was dus al na 2 maanden, nog geen 10 potjes!
 
Gewoon Mo een niet te weigeren contract aanbieden met de afspraak nog een jaar hier te blijven (net als Gini en Memphis) en een bepaald bedrag afspreken. Of dat hij vanaf een bepaald bedrag de rest zelf mag houden: vanaf bijvoorbeeld 40 miljoen.

Precies. Dat is de strategie: nu contract openbreken, jaar aan vast plakken tot 2023, plus sterk verbeterde arbeidsvoorwaarden. Mocht-ie na het EK vertrekken, dan vang je er een mooi bedrag voor.

Ik snap eigenlijk niet waarom we zo kritisch moeten zijn op die uitspraken van Mo. Ik zie het juist als een wake up-call voor PSV. Maak het hem zo moeilijk mogelijk om te gaan - zorg voor een duidelijke visie, een aansprekende trainer, en laat zien dat er ruimte is voor aankopen (en waar je dan aan denkt).
Een toptalent als Mo is als het mooie meisje. Ze komt met een leuke jongen naar het feest, maar daar zijn jongens die nóg leuker en meer succesvol zijn. Die leuke jongen kan zeggen: maar je kwam toch met mij? Maar da's een beetje naïef. Hij moet iets verzinnen opdat ze graag nog even bij hem blijft.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Ik zie het jammer genoeg wel. Ik hoop dat daar verandering in komt.
Het is wat je wil zien.
De verschillen zijn allemaal niet zo groot en schokkend als we doen voorkomen.
Anders zou ajax op zn Liverpools nagenoeg zonder puntverlies elk jaar kampioen moeten worden.
Ze hebben het nb 2x lastig tegen RKC!

We hebben het hier over een jongen die opgegroeid is met de droom om in het eerste van PSV te spelen. Na 1 seizoen in de basis wordt die droom niet ineens het eerste van ajax.
De droom verandert dan naar het spelen bij een topclub in het buitenland, met de grootste sterren samen spelen, CL winnen, WK winnen.
Nee, bij ajax is meer geld te halen. Dát zou een reden kunnen zijn.
 
Het is wat je wil zien.
De verschillen zijn allemaal niet zo groot en schokkend als we doen voorkomen.
Anders zou ajax op zn Liverpools nagenoeg zonder puntverlies elk jaar kampioen moeten worden.
Ze hebben het nb 2x lastig tegen RKC!

We hebben het hier over een jongen die opgegroeid is met de droom om in het eerste van PSV te spelen. Na 1 seizoen in de basis wordt die droom niet ineens het eerste van ajax.
De droom verandert dan naar het spelen bij een topclub in het buitenland, met de grootste sterren samen spelen, CL winnen, WK winnen.
Nee, bij ajax is meer geld te halen. Dát zou een reden kunnen zijn.

Ik ben benieuwd wat je dan van de transfers in de jaren 80 van Ajax naar PSV vond? Koeman, Vanenburg.... Was dat ook geen promotie?
 
Ik ben benieuwd wat je dan van de transfers in de jaren 80 van Ajax naar PSV vond? Koeman, Vanenburg.... Was dat ook geen promotie?
Geen idee. Ik was te jong om me er bewust van te zijn.
Waarom zij toen die stap gemaakt hebben zal vast ergens te vinden zijn.
Maar ik zou heel goed snappen als ze van ajax naar PSV wél als promotie zagen ja :sneaky:
 
Geen idee. Ik was te jong om me er bewust van te zijn.
Waarom zij toen die stap gemaakt hebben zal vast ergens te vinden zijn.
Maar ik zou heel goed snappen als ze van ajax naar PSV wél als promotie zagen ja :sneaky:

Ik snap ook wel dat een Koeman en Vanenburg destijds PSV zagen als een promotie. Vandaar dat de meeste hier inzien dat het voor Ihatarren wel eens een te begrijpen stap voor zijn als hij naar Ajax zou willen gaan.

Een argument over dat Ajax het wel twee keer lastig had tegen RKC slaat als een tang op een varken.
 
Ik snap ook wel dat een Koeman en Vanenburg destijds PSV zagen als een promotie. Vandaar dat de meeste hier inzien dat het voor Ihatarren wel eens een te begrijpen stap voor zijn als hij naar Ajax zou willen gaan.

Een argument over dat Ajax het wel twee keer lastig had tegen RKC slaat als een tang op een varken.
Voor broodvoetballers zou het inderdaad een logische stap zijn. Mo zie ik die stap ook wel maken. Het is aan PSV dat te voorkomen. Zorg dat je aantrekkelijk blijft voor je werknemers. Goede aankopen zijn noodzakelijk om dit soort jongens te behouden. Blijf je met Bruma' s en Baumies aankomen dan geef ik hem nog gelijk ook.
 
Een argument over dat Ajax het wel twee keer lastig had tegen RKC slaat als een tang op een varken.

Dat mag jij vinden.
Het was een voorbeeld om aan te geven dat de verschillen in voetbal niet zo groot zijn als we vaak denken.
Laat het voorbeeld maar achterwege als je je daar beter bij voelt.

Ik weiger iig mee te gaan in de verhalen dat ajax zo ontzettend verheven is. Dat dat de club is waar alle jongens van dromen. Het voetbalparadijs van Nederland. Nee dank je wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan