Mark van Bommel

Ik ben al forumlid sinds 2004.
En in de tussentijd heb ik het over VEEL dingen gehad, geloof me.
Zullen we het nu niet meer over mij hebben? Dank.
De meesten hebben het hier over veel dingen. Van roestige spijkers tot zwakzinnige zwagers. Van KNVB-complotten tot de vrouw van Arias. Van het ultieme kwaad (stomme klup danwel Manolev) tot de verlosser (die het iedere keer weer niet waar blijkt te maken)
Ven benieuwd wie je eerst was, maar gezien je laatste zin zal ik daar maar niet naar vragen.
 
Flauw zijn is nu eenmaal een bijkomend verschijnsel van 'ongezouten'.

Haha soms is het leven simpel ;)

Gelukkig maar; dus vanaf nu hoeven geen anti-van Bommel kruisvaart meer van je te verwachten zoals 90% van je bijdragen op dit forum sinds je aanmelding, maar ga je het ook eens over iets anders hebben?
 
Feit is dat MvB een foute insteek heeft gehad bij dit geheel: PSV heeft juist door de combinatie gemoedelijkheid en professionaliteit vele successen behaald waar jaren lang door de concurrentie met jaloezie daar tegen op werd gekeken. Van Bommel zijn intenties zijn zeker goed geweest maar hij weet kennelijk niet dat je de cultuur van een club niet binnen 1 jaar kunt veranderen, stel dat die veranderingen de club ten goede zouden komen.
Buiten dat kun je alleen met zoiets beginnen als je ergens succes na succes binnen haalt voor de club. In de tijden waarin je presteert en de sfeer alleen maar positief is, kun je stap voor stap naar de veranderingen toe werken. Want dan staan mensen veel meer open voor verandering dan in de jaren waarin de sfeer negatief is wegens het uitblijven van resultaten.
MvB waande zich kennelijk groter dan de club PSV die met de mentaliteit die er heerste, heel erg succesvol is geweest. Dat is een grove fout die een Verbeek ook maakte bij Feyenoord. Ook hij had goede intenties en in geval van Feyenoord was het ook misschien nodig, maar je kunt een grote club niet naar je hand zetten na 1 jaar zonder dat je conflicten veroorzaakt.
Ik kan me juist een interview met de voetballer MvB herinneren waarbij hij aangaf van PSV te houden omdat de professionaliteit en succes samen gaan met warmte en gezelligheid. Kennelijk was hem als trainer een andere mening toegedaan. Dat kan ook maar geen enkele verandering kun je bewerkstelligen als er geen successen zijn en als je mensen niet eerst daar op voorbereidt.
En dan kom ik toch weer op de keuzes die Gerbrands hierin heeft gemaakt: hij kende MvB als geen ander maar toch stelde hij hem aan. En daarnaast komt hij aanzetten met een onervaren TD die geld over de balk heeft gegooid en zonder enig succes. En ook nu laat Toon alle berichtgeving weer op zijn beloop, met de hoop dat de rust vanzelf wederkeert. Dan heb je het nog steeds niet begrepen hoe het werkt binnen een topclub waar altijd verschillende kampen zijn.

Het past denk ik ook bij een beginnende trainer - zeker in tijden van sportieve crisis.

Dst gezegd hebbende: misschien moet de sfeer op de Herdgang ook wel veranderen - het zijn andere tijden, vooral door het succes en kapitaal van Ajax. Van Bommel is een erkende klootzak en perfectionist - redenen waarom ik bij zijn aanstelling mijn twijfels had. Maar heeft PSV niet ook echt een mentaliteitsverandering nodig? Twee sterspelers er weken uit met hamstrings - dan mag je de medische staf toch wel eens stijf schelden?

Of ben ik te lang weg uit Brabant??
 
Het past denk ik ook bij een beginnende trainer - zeker in tijden van sportieve crisis.

Dst gezegd hebbende: misschien moet de sfeer op de Herdgang ook wel veranderen - het zijn andere tijden, vooral door het succes en kapitaal van Ajax. Van Bommel is een erkende klootzak en perfectionist - redenen waarom ik bij zijn aanstelling mijn twijfels had. Maar heeft PSV niet ook echt een mentaliteitsverandering nodig? Twee sterspelers er weken uit met hamstrings - dan mag je de medische staf toch wel eens stijf schelden?

Of ben ik te lang weg uit Brabant??
Dat zeker. Maar zoals de architect waar ik ooit werkte ooit zei: „geen tijd is geen argument, dan werk je maar in het weekend“ (wat niet betaald werd) Zo verwacht ik ook van diegenen die betroffen zijn bij het eerste elftal dat je geen 9 tot 5 mentaliteit hebt.
 
Dat zeker. Maar zoals de architect waar ik ooit werkte ooit zei: „geen tijd is geen argument, dan werk je maar in het weekend“ (wat niet betaald werd) Zo verwacht ik ook van diegenen die betroffen zijn bij het eerste elftal dat je geen 9 tot 5 mentaliteit hebt.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik neem aan dat een deel van de medische staf part-time werkt bij PSV en dus ook verplichtingen elders heeft.
 

Mark heeft contact met de spelers. Zeggen de spelers dat. Nee maar ik weet het zeker. Lekkere sneuneus die 'watcher' ga eens serieus journalistiek bedrijven ipv het gismonster uit te hangen.
 

Mark heeft contact met de spelers. Zeggen de spelers dat. Nee maar ik weet het zeker. Lekkere sneuneus die 'watcher' ga eens serieus journalistiek bedrijven ipv het gismonster uit te hangen.
Inderdaad, hij meldt wat anderen veronderstellen. En daarom is het zo. In het eerste trimester van de studie Journalistiek heb je daarmee je eerste onvoldoende te pakken.
 
Te kort door de bocht heren.
Ook de Volkskrant ( Willem Vissers en Robert Misset) is hier duidelijk over. Ze hebben degelijk onderzoek verricht.

Gewoon hier te lezen overigens (over vooroordelen en onvoldoendes voor journalistiek gesproken) :

 
Het past denk ik ook bij een beginnende trainer - zeker in tijden van sportieve crisis.

Dst gezegd hebbende: misschien moet de sfeer op de Herdgang ook wel veranderen - het zijn andere tijden, vooral door het succes en kapitaal van Ajax. Van Bommel is een erkende klootzak en perfectionist - redenen waarom ik bij zijn aanstelling mijn twijfels had. Maar heeft PSV niet ook echt een mentaliteitsverandering nodig? Twee sterspelers er weken uit met hamstrings - dan mag je de medische staf toch wel eens stijf schelden?

Of ben ik te lang weg uit Brabant??
Ik denk dat het meer over de manier waarop gaat en het feit dat MvB nog niets heeft gepresteerd als trainer. Hij had dit alles kunnen eisen na 2 kampioenschappen en overleven in Europa. Hij heeft geen communicatieve vaardigheden zo te lezen en dat boeit hem ook niet kennelijk. Maar ook dat is niet meer van deze tijd van people Management, psychologie in de topsport en intensieve communicatie en social media. Zowel PSV als MvB zelf moeten veranderen.
 
Ik denk dat het meer over de manier waarop gaat en het feit dat MvB nog niets heeft gepresteerd als trainer. Hij had dit alles kunnen eisen na 2 kampioenschappen en overleven in Europa. Hij heeft geen communicatieve vaardigheden zo te lezen en dat boeit hem ook niet kennelijk. Maar ook dat is niet meer van deze tijd van people Management, psychologie in de topsport en intensieve communicatie en social media. Zowel PSV als MvB zelf moeten veranderen.
Hij is met PSV onder 19 kampioen geworden en dat is best bijzonder (was jaren n feestje van Ajax) ook heeft hij de jeugd van PSV een serieuze kans gegeven. Het spel vond ik vorig jaar veel aantrekkelijker dan onder Cocu.
Begin dit seizoen zijn z’n beste spelers vertrokken en niet vervangen door spelers met gelijke kwaliteit, zet ze maar naast elkaar:
Lozano > Bruma
De Jong > Mitro
Angelino > Boscagli

en dan verwachten we met z’n allen dat dit elftal beter gaat spelen dan vorig jaar
 
Hij is met PSV onder 19 kampioen geworden en dat is best bijzonder (was jaren n feestje van Ajax) ook heeft hij de jeugd van PSV een serieuze kans gegeven. Het spel vond ik vorig jaar veel aantrekkelijker dan onder Cocu.
Begin dit seizoen zijn z’n beste spelers vertrokken en niet vervangen door spelers met gelijke kwaliteit, zet ze maar naast elkaar:
Lozano > Bruma
De Jong > Mitro
Angelino > Boscagli

en dan verwachten we met z’n allen dat dit elftal beter gaat spelen dan vorig jaar
Dan had ie ook niet zo dom moeten roepen dat de selectie nog veel beter is dan vorig jaar... Ik ben fan van MvB maar hij mag van mij een coach nemen.
 
Bommel heeft inderdaad ook goeds gebracht ( de jeugd een kans geven vooral, maar ook het spel en de resultaten waren in het begin inderdaad beter dan onder Cocu) .

( Had ik trouwens al met jullie gedeeld dat mijn hond Bommel heet ? :ROFL:

Echt waar. Maar dit is off topic. )
 
Bommel heeft inderdaad ook goeds gebracht ( de jeugd een kans geven vooral, maar ook het spel en de resultaten waren in het begin inderdaad beter dan onder Cocu) .

( Had ik trouwens al met jullie gedeeld dat mijn hond Bommel heet ? :ROFL:

Echt waar. Maar dit is off topic. )

De jeugd valt behoorlijk door de mand!
 
Terug
Bovenaan Onderaan