Mark van Bommel

Heet jij toevallig Ronald? :unsure:

Flauw hoor. Even de opstelling/tactiek appen met Mo vlak voor de wedstrijd tegen GVVV?

Dat is niet zo netjes. En dat bedoel ik.

Deze al gelezen?



En laat deze even op je inwerken, met in je achterhoofd ' de warme club PSV' :

' Voor dit verhaal sprak de Volkskrant met meer dan tien direct en indirect betrokkenen. De meesten wilden niet met citaten in de krant. '
 
Laatst bewerkt:
Flauw hoor. Even de opstelling/tactiek appen met Mo vlak voor de wedstrijd tegen GVVV?

Dat is niet zo netjes. En dat bedoel ik.

Deze al gelezen?



En laat deze even op je inwerken, met in je achterhoofd ' de warme club PSV' :

' Voor dit verhaal sprak de Volkskrant met meer dan tien direct en indirect betrokkenen. De meesten wilden niet met citaten in de krant. '
Dit is al eerder gedeeld hier hoor. Niets nieuws onder de zon. Anoniem anoniem... Tja MvB was idd een controlfreak en dan maak je vijanden. Zijn enige pech en probleem is dat hij in een jaar waarin Ajax de hele Europese top wegspeelde, geen kampioen kon worden. Anders had iedereen en diezelfde Volkskrant die na de eerste maanden riep dat de nieuwe NLSe topcoach is geboren, had gezegd dat hij precies werkt zoals van Gaal werkte en dus gelijk had met al zijn nare manier van mensen aanspreken. Want hij wilde professionaliteit zien in alle facetten. Ik zie de kranten al voor me....
 
OK, IPF.

Ik zie je punt.
Ik heb een ander standpunt, maar agree to disagree is soms best een goede optie.

En nu vooruitkijken dus.

En dan heb ik het liever niet over morgen :maniac:
 
Dat we Feyenoord 2.0 zijn qua elftal betekent niet dat we het gezeik ook willen. Wat ben ik blij als dit moddergooien voorbij is, ik wil PSV terug
 
Ze kunnen ook een statement geven nu verder te willen, naar de toekomst te kijken etc.

Toon kan zelfs oproepen een clubicoon niet langer te beschadigen - maakt niet uit wat er is gebeurd. Ik vind zijn rol hierin, op zijn minst het gebrek aan.leiderschap en de onkunde (of onwil?) om boven de partijen te staan een kwalijke zaak.Het is één van de redenen dat het maar door blijft etteren.
 

Flauw zijn is nu eenmaal een bijkomend verschijnsel van 'ongezouten'.

Ik zie je punt.
Ik heb een ander standpunt, maar agree to disagree is soms best een goede optie.

En nu vooruitkijken dus.

Gelukkig maar; dus vanaf nu hoeven geen anti-van Bommel kruisvaart meer van je te verwachten zoals 90% van je bijdragen op dit forum sinds je aanmelding, maar ga je het ook eens over iets anders hebben?
 
Ik ben al forumlid sinds 2004.
En in de tussentijd heb ik het over VEEL dingen gehad, geloof me.
Zullen we het nu niet meer over mij hebben? Dank.
 
Toon kan zelfs oproepen een clubicoon niet langer te beschadigen - maakt niet uit wat er is gebeurd. Ik vind zijn rol hierin, op zijn minst het gebrek aan.leiderschap en de onkunde (of onwil?) om boven de partijen te staan een kwalijke zaak.Het is één van de redenen dat het maar door blijft etteren.
Toon is een rustige beschaafde man maar wel naïef. Hij denkt en hoopt vaak dat veel zaken uiteindelijk toch goed komen. Dat dacht hij toen hij JDJ aanstelde en dat dacht ie ook toen hij een onervaren trainer aanstelde die hij als persoon heel goed kende, lees: hij wist wat voor vlees hij in de kuip haalde. Ik weet zeker dat hij nu ook achter de schermen bezig is om iedereen rustig te krijgen maar soms en zeker nu moet je als leider naar buiten treden en laten zien wie de baas is.
 
  • Leuk
Reactions: 666

Artikel over Van Bommel. Van Bommel reageert hierin weer verstandig. PSV zelf komt niet aan het woord. Mijn beeld wordt vooralsnog bevestigd. Van Bommel wil professioneler acteren dan PSV en is hierin communicatief niet zo vaardig. Ik zie vooralsnog in alle anonieme bronnen en Waterreus een grotere bron van onrust dan in Mark van Bommel. Gerbrands moet deze bronnen de mond snoeren en PSV in rustig vaarwater brengen. Dan kan ook (hopelijk) een opwaartse lijn ingezet worden.
 
Andere tijden sport. :rolleyes:

QAnGdjTf
 
Feit is dat MvB een foute insteek heeft gehad bij dit geheel: PSV heeft juist door de combinatie gemoedelijkheid en professionaliteit vele successen behaald waar jaren lang door de concurrentie met jaloezie daar tegen op werd gekeken. Van Bommel zijn intenties zijn zeker goed geweest maar hij weet kennelijk niet dat je de cultuur van een club niet binnen 1 jaar kunt veranderen, stel dat die veranderingen de club ten goede zouden komen.
Buiten dat kun je alleen met zoiets beginnen als je ergens succes na succes binnen haalt voor de club. In de tijden waarin je presteert en de sfeer alleen maar positief is, kun je stap voor stap naar de veranderingen toe werken. Want dan staan mensen veel meer open voor verandering dan in de jaren waarin de sfeer negatief is wegens het uitblijven van resultaten.
MvB waande zich kennelijk groter dan de club PSV die met de mentaliteit die er heerste, heel erg succesvol is geweest. Dat is een grove fout die een Verbeek ook maakte bij Feyenoord. Ook hij had goede intenties en in geval van Feyenoord was het ook misschien nodig, maar je kunt een grote club niet naar je hand zetten na 1 jaar zonder dat je conflicten veroorzaakt.
Ik kan me juist een interview met de voetballer MvB herinneren waarbij hij aangaf van PSV te houden omdat de professionaliteit en succes samen gaan met warmte en gezelligheid. Kennelijk was hem als trainer een andere mening toegedaan. Dat kan ook maar geen enkele verandering kun je bewerkstelligen als er geen successen zijn en als je mensen niet eerst daar op voorbereidt.
En dan kom ik toch weer op de keuzes die Gerbrands hierin heeft gemaakt: hij kende MvB als geen ander maar toch stelde hij hem aan. En daarnaast komt hij aanzetten met een onervaren TD die geld over de balk heeft gegooid en zonder enig succes. En ook nu laat Toon alle berichtgeving weer op zijn beloop, met de hoop dat de rust vanzelf wederkeert. Dan heb je het nog steeds niet begrepen hoe het werkt binnen een topclub waar altijd verschillende kampen zijn.
 
En dan kom ik toch weer op de keuzes die Gerbrands hierin heeft gemaakt: hij kende MvB als geen ander maar toch stelde hij hem aan. En daarnaast komt hij aanzetten met een onervaren TD die geld over de balk heeft gegooid en zonder enig succes. En ook nu laat Toon alle berichtgeving weer op zijn beloop, met de hoop dat de rust vanzelf wederkeert. Dan heb je het nog steeds niet begrepen hoe het werkt binnen een topclub waar altijd verschillende kampen zijn.

Dat maakt toch helemaal niets uit. Gaat Toon op elk kritiek/commentaar in dan begeef je je toch op een heilloze weg. Dan krijg je een wellus - nietis verhaal dat op alle voetbalsites wordt uitgemolken. Dan volgt kritiek op kritiek en dan ben je veel verder van huis. Het beste is in alle rust intern de boel op orde brengen, wat extern gebeurt daar heb je toch geen of slechts beperkte invloed op. Als Toon op wat dan ook commentaar geeft dan leidt dit alleen tot een nieuwe toevloed aan meningen en - ongeacht wat hij zegt - tot nog veel meer onrust.
 
Nee iedereen interviews laten geven zoals Faber die zo pijnlijk er bij zat bij de SV en eergisteren JDJ in het openbaar nog alles laten uitleggen over de bedreigingen en dat ie misschien gaat opstappen. Ja dat brengt rust... En ondertussen de Waterreusjes van deze wereld allerlei berichtgeving vanuit de interne bronnen van PSV naar buiten laten sturen zonder enig statement vanuit hem als AD. Je kunt hem nog zo blijven verdedigen maar elke andere AD had nu opgetreden en gezegd dat het nu wel genoeg is. En desnoods zelf de vragen beantwoorden die JdJ moest beantwoorden. Houd deze man die zo aangeslagen is uit de publiciteit. Dat is pas rust creëren.
 
Feit is dat MvB een foute insteek heeft gehad bij dit geheel: PSV heeft juist door de combinatie gemoedelijkheid en professionaliteit vele successen behaald waar jaren lang door de concurrentie met jaloezie daar tegen op werd gekeken. Van Bommel zijn intenties zijn zeker goed geweest maar hij weet kennelijk niet dat je de cultuur van een club niet binnen 1 jaar kunt veranderen, stel dat die veranderingen de club ten goede zouden komen.
Buiten dat kun je alleen met zoiets beginnen als je ergens succes na succes binnen haalt voor de club. In de tijden waarin je presteert en de sfeer alleen maar positief is, kun je stap voor stap naar de veranderingen toe werken. Want dan staan mensen veel meer open voor verandering dan in de jaren waarin de sfeer negatief is wegens het uitblijven van resultaten.
MvB waande zich kennelijk groter dan de club PSV die met de mentaliteit die er heerste, heel erg succesvol is geweest. Dat is een grove fout die een Verbeek ook maakte bij Feyenoord. Ook hij had goede intenties en in geval van Feyenoord was het ook misschien nodig, maar je kunt een grote club niet naar je hand zetten na 1 jaar zonder dat je conflicten veroorzaakt.
Ik kan me juist een interview met de voetballer MvB herinneren waarbij hij aangaf van PSV te houden omdat de professionaliteit en succes samen gaan met warmte en gezelligheid. Kennelijk was hem als trainer een andere mening toegedaan. Dat kan ook maar geen enkele verandering kun je bewerkstelligen als er geen successen zijn en als je mensen niet eerst daar op voorbereidt.
En dan kom ik toch weer op de keuzes die Gerbrands hierin heeft gemaakt: hij kende MvB als geen ander maar toch stelde hij hem aan. En daarnaast komt hij aanzetten met een onervaren TD die geld over de balk heeft gegooid en zonder enig succes. En ook nu laat Toon alle berichtgeving weer op zijn beloop, met de hoop dat de rust vanzelf wederkeert. Dan heb je het nog steeds niet begrepen hoe het werkt binnen een topclub waar altijd verschillende kampen zijn.
Niet helemaal eens met deze analyse. Ik denk dat die gemoedelijkheid een frame is. PSV heeft juist successen behaald met professionaliteit. Denk je echt dat spelers als Gerets, Lerby, Koeman, Gullit een gemoedelijke sfeer creerden? Integendeel, dat was keiharde professionaliteit. En war eerder, de straatvechters willy en Rene, die geheel niet bang waren voor de ajax kliek? Ik vermoed dat je gemoedelijkheid verwart met bestuurlijke rust, daar heeft PSV altijd wel in uitgeblonken, en daar was men jaloers op. En dan ben ik het wel helemaal eens met je conclusie, Gerbrands heeft dezelfde denkfout gemaakt en de zaken volledig uit de klauwen laten lopen. Ongeschikt, we hebbben nu een harde puinruimer nodig en daarna iemand die niet stuurt op gemoedelijkheid maar op professionaliteit en rust.
 
Nee iedereen interviews laten geven zoals Faber die zo pijnlijk er bij zat bij de SV en eergisteren JDJ in het openbaar nog alles laten uitleggen over de bedreigingen en dat ie misschien gaat opstappen. Ja dat brengt rust... En ondertussen de Waterreusjes van deze wereld allerlei berichtgeving vanuit de interne bronnen van PSV naar buiten laten sturen zonder enig statement vanuit hem als AD. Je kunt hem nog zo blijven verdedigen maar elke andere AD had nu opgetreden en gezegd dat het nu wel genoeg is. En desnoods zelf de vragen beantwoorden die JdJ moest beantwoorden. Houd deze man die zo aangeslagen is uit de publiciteit. Dat is pas rust creëren.
Waterreus had ik als AD een Herdgang verbod gegeven. Dat had meteen een heleboel rust gegeven
 
Terug
Bovenaan Onderaan