Toni Lato (V) (gehuurd van Valencia)

Ik zou er niet achter staan als het om huren gaat. Voelt alsof je gebruikt wordt.

Het is gebruikelijk in het betaald voetbal om gebruikt en misbruikt te worden.
Mensenhandel waarin heel veel geld omgaat. Slaven en Voetbalhoeren en Pooiers als "Makelaars".
Clubs spelen het spelletje gewoon mee vrijwillig of noodgedwongen en houden het ook zelf in stand. Het loopt compleet uit de klauwen.

:sick: :braak:
 
Totaal geen fan van de huurconstructie maar goed, mogen we nu wel verwachten dat JDJ in ieder geval een jonge linksback haalt die we dit seizoen klaarstomen om volgend seizoen Lato te vervangen? Kom alsjeblieft nu niet aanzetten met Erik Pieters, als back-up vind ik het prima om hem erbij te hebben zolang hij maar niet gezien wordt als een basisspeler op lange termijn. Daarnaast mag ik hopen dat het geld dat nu niet uitgegeven is aan Lato wordt gebruikt om een goede centrale verdediger (of twee) te halen? Als we een talentvolle linksback en twee goede centrale verdedigers halen dan ben ik tevreden met de transferzomer, mocht er niemand meer weggaan.
 
Als PSV alsnog een financiële klapper maakt met Bergwijn en/of Lozano, dan moeten ze gewoon schijt aan Valencia hebben zoals Valencia schijt aan PSV had toen ze de oorspronkelijke deal afbliezen en deze zomer nog een eerste linksback halen en Lato lekker laten banken

Overigens gaat iedereen ervan uit dat Lato het net als Angelino het meteen laat zien vanaf zijn eerste seizoen, maar vergeet niet dat Angelino al een jaar eredivisie erop had zitten toen hij naar PSV kwam. Mocht er geen budget zijn voor een eerste linksback dan zie ik Pieters alsnog graag komen als back up mocht Lato wegens heimwee ofzo moeilijk kunnen settelen. Dan laat Pieters Lato verpieteren op de bank (pure dichtkunst dit).

Ik had je bovenstaande post op "like" gezet, totdat ik las dat je Pieters graag zag komen...
 
Ik had je bovenstaande post op "like" gezet, totdat ik las dat je Pieters graag zag komen...

Haha, zie Pieters helemaal niet graag komen. Ik maak alleen een voorbehoud voor het geval er geen budget is. Moet er niet aan denken dat Lato er niet vanaf het begin staat en er geen fatsoenlijke back up is. Met Pieters heb je voor eredivisiebegrippen in ieder geval een zesje. Maar ik ga liever uit van mijn eerste scenario.
 
Budget of niet, heel veel heeft De Jong op korte termijn niet achter de hand als hij knarsentandend akkoord moet gaan met het gedraai van Valencia. Pieters mag er van mij best bij, toch jarenlang Premier League gespeeld en recentelijk Ligue 1.

Liever dat de focus komt te liggen op een hele goede CV en dat die dan best wat mag kosten. Het liefst eigenlijk 2.
 
"Hoewel Valencia tegen de regels handelde door de in eerste instantie afgesloten deal met PSV af te breken, besloten de Eindhovenaren om toch akkoord te gaan met de nieuwe eisen."

:FP:
 
"Hoewel Valencia tegen de regels handelde door de in eerste instantie afgesloten deal met PSV af te breken, besloten de Eindhovenaren om toch akkoord te gaan met de nieuwe eisen."

:FP:
Ach is hetzelde als dat je een nachtje afspreekt met Yolanthe voor 100 euro en ze op het laatste moment zegt je krijgt maar 2.5 uur. Wat is het alternatief? Een betere goedkopere optie is er niet zo snel. Dan maar flink gebruik maken van die 2.5 uur en rustig op zoek naar iemand die zich wel aan de afspraken houdt.
 
"Hoewel Valencia tegen de regels handelde door de in eerste instantie afgesloten deal met PSV af te breken, besloten de Eindhovenaren om toch akkoord te gaan met de nieuwe eisen."

:FP:

Het is niet te geloven. PSV laat wederom met zich sollen en ze worden weer gepiepeld.
De onderhandelingspositie van PSV is zelfs gedaald tot beneden 0. :sad:
 
Het is niet te geloven. PSV laat wederom met zich sollen en piepelen.
De onderhandelingspositie van PSV is zelfs gedaald tot beneden 0. :sad:
Vergeet ook niet dat we niet meer als club de uitstraling hebben zoals het jaar waarin we halve finale CL speelden, plus dat er 100 clubs met een oliesheik zijn bijgekomen. Heden ten dagen valt het niet mee om de echt mooie appels uit de boom te plukken. We staan in de rij en wachten af wat er blijft hangen. Wanneer je als zo een club ook nog eens een technisch directeur hebt die totaal geen ervaring in heeft om toch sneller bij die boom te komen dan gaat het heel lastig worden. Denk dat Martin van Geel nu de ideale man was geweest.
 
Grootste probleem is gewoon dat PSV inderdaad geen onderhandelingspositie had omdat er gewoon geen linksback is. Ook niet een minder alternatief in de selectie, gewoon niemand. Dan valt er natuurlijk weinig meer te bluffen, want je hebt minimaal 2 backs nodig en het seizoen begint over ruim 2 weken met een hele belangrijke wedstrijd.

De schuld ligt niet in deze deal, maar eerder aan het gebrek aan daadkracht eerder. Hetzelfde gaan we nu zien voor de positie van centrale verdediger. Een cruciale positie waarbij enig ritme en afstemming onderling van groot belang is.

Misschien is JdJ ook tevreden met alleen Viergever en Sainsbury. Maar dat is toch echt ver beneden het niveau wat PSV zou moeten nastreven en dat kan je zomaar je kansen op de CL kosten.
 
Ja, PSV laat zich piepelen door die paella-vreters.

Omdat Lato de zaak niet op de spits wil drijven, waren de alternatieven erg beperkt. Namelijk snel even ergens 'n andere linksback zien te ritselen (lastig onderhandelen uiteraard als iedereen weet dat je er tegen Basel een nodig hebt). Of intern oplossen, dan speel je tegen Basel met Theunissen - Viergever - Sainsbury - Dumfries of Viergever - Luckassen - Sainsbury - Dumfries. Theunissen heeft alleen nog maar KKD gespeeld.

Overigens vind ik dit PSV wel volledig aan te rekenen. Blijkbaar was men niet voorbereid op een vertrek van Angelino, terwijl die 'n clausule had en Behich ook al zou vertrekken. En blijkbaar stond er behalve Lato niet veel op het lijstje. En het halen van een extra CV duurt ook veel te lang.
 
Ja, PSV laat zich piepelen door die paella-vreters.

Omdat Lato de zaak niet op de spits wil drijven, waren de alternatieven erg beperkt. Namelijk snel even ergens 'n andere linksback zien te ritselen (lastig onderhandelen uiteraard als iedereen weet dat je er tegen Basel een nodig hebt). Of intern oplossen, dan speel je tegen Basel met Theunissen - Viergever - Sainsbury - Dumfries of Viergever - Luckassen - Sainsbury - Dumfries. Theunissen heeft alleen nog maar KKD gespeeld.

Overigens vind ik dit PSV wel volledig aan te rekenen. Blijkbaar was men niet voorbereid op een vertrek van Angelino, terwijl die 'n clausule had en Behich ook al zou vertrekken. En blijkbaar stond er behalve Lato niet veel op het lijstje. En het halen van een extra CV duurt ook veel te lang.

PSV is nooit voorbereid. Ze hebben geen cent te makken. :cautious:
We moeten het doen met spelers die 1 of 2 jaar bij PSV spelen al dan niet op huurbasis of met terugkoopclausule. Een stabiel team bouwen is nauwelijks nog mogelijk in deze transferwereld.
 
PSV is nooit voorbereid. Ze hebben geen cent te makken. :cautious:
We moeten het doen met spelers die 1 of 2 jaar bij PSV spelen al dan niet op huurbasis of met terugkoopclausule. Een stabiel team bouwen is nauwelijks nog mogelijk in deze transferwereld.

Juist daarom moet je zorgen dat je wel goed voorbereid bent. Je weet namelijk dat er elk jaar wel wat spelers vertrekken. Voor spelers die wat kunnen is PSV niet hun gedroomde eindstation.
 
Rik Elfrink zei:
Lato ligt op koers om woensdag minuten te maken tegen VfL Wolfsburg. Het is geen heel eenvoudige voorbereiding voor PSV, maar Van Bommel kan richting het tweeluik met Basel nog tien dagen de puntjes op de i zetten.
 
Rik Elfrink zei:
Lato ligt op koers om woensdag minuten te maken tegen VfL Wolfsburg. Het is geen heel eenvoudige voorbereiding voor PSV, maar Van Bommel kan richting het tweeluik met Basel nog tien dagen de puntjes op de i zetten.

:unsure: Ik denk dat Van Bommel eerst de i moet vinden. :cautious:
Anders worden er te weinig puntjes gehaald. :fear:
 
Eerste indruk is: we mogen blij zijn dat Valencia de deal heeft teruggedraaid naar louter huur. Maar goed, bijvoorbeeld Gomes begon ook erg slecht aan zijn PSV carrière; het grote verschil daarmee is natuurlijk dat Gomes een people manager pur sang had als coach. Hopelijk gaat hij het nog oppikken, anders lijkt me zoals Mikasa al eens ooit opperde Sadilek me de beste optie op linksback. Is toch te klein voor op het middenveld, maar heeft wel precies het driftige en felle wat je nodig hebt als back.
 
Deed me ook denken aan Arias in zn eerste wedstrijden. Die worstelde toen ook enorm met zíjn positie en de voetballende en aanvallende opdracht. Ik wacht nog even af dus met conclusies maar het was een slechte pot van zíjn kant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan