Gastón Pereiro (A)

Iemand met Uruguyaanse voetbal kennis die weet wie zijn concurrenten zijn? Want ik zag Lodeiro voorbij komen, die heeft hier in Nederland destijds ook geen fatsoenlijke bal geraakt. Tenzij hij natuurlijk nu in de MLS de pannen van het dak speelt, maar dat maak ik niet echt op uit zijn statistieken.
 
Ben ik met je eens. Toch heb ik bij Pereiro het idee dat werken aan zijn zwakke punten op de training tot nu toe nog niet veel opleverd. In plaats daarvan zou het wellicht beter zijn om juist zijn sterke punten meer (kern) onderdeel te maken van het spel, met de vorm en het zelfvertrouwen dat dan kan ontstaan bewijs je je team ook een grote dienst. Wellicht is het makkelijker voor de linies achter hem dat ze er blind van uitgaan dat hij niet kan verdedigen of een man dekken - zodat ze daarmee minder vaak verrast worden in de tegenaanval?
Ben het eens met je analyse. Alleen is het zo dat je zo een luxe positie wel moet verdienen. Je collega’s gaan je alleen helpen en zien jouw foute door de vingers als je keer op keer inzet en mentaliteit hebt laten zien en niet alleen tijdens de grote wedstrijden. Als hij nou 10 wedstrijden achter elkaar zijn nonchalante houding achterwege laat, plezier en drive uitstraalt en scoort dan wel op een andere wijze belangrijk is, dan zullen alle anderen op het middenveld van Cocu de opdracht krijgen dat ze Pereiro her en der vrij moeten stellen van verdedigend werk. Je moet je status altijd eerst verdienen. Dat geldt voor iedereen en zeker in topsport.
 
Ben het eens met je analyse. Alleen is het zo dat je zo een luxe positie wel moet verdienen. Je collega’s gaan je alleen helpen en zien jouw foute door de vingers als je keer op keer inzet en mentaliteit hebt laten zien en niet alleen tijdens de grote wedstrijden. Als hij nou 10 wedstrijden achter elkaar zijn nonchalante houding achterwege laat, plezier en drive uitstraalt en scoort dan wel op een andere wijze belangrijk is, dan zullen alle anderen op het middenveld van Cocu de opdracht krijgen dat ze Pereiro her en der vrij moeten stellen van verdedigend werk. Je moet je status altijd eerst verdienen. Dat geldt voor iedereen en zeker in topsport.

En zelfs een Romario had geen Carte Blanche. Maar ik has het gevoel dat er de laatste wedstrijden meer drive bij Pereiro was.
 
Een en ander hang natuurlijk ook af of Luuk de Jong en Lozano blijven danwel ons verlaten en of Romero gauw een basisplaats gaat afdwingen. Ik hoop dat Lozano ons verrekte veel geld gaat opleveren, en dat Romero in de spits komt en Pereiro erachter.Malen op links en Lozano op rechts als hij blijft. Dan heb je naar alle waarschijnlijkheid een wereldaanval. Maar het hangt van teveel factoren af en het zal vooral gaan om de invulling van de rechtsbuitenpositie.
 
Gaston Pereiro staat open voor vertrek naar een andere club.

link

Hopelijk blijft hij nog een jaar en laat hij echt zien wat hij kan.
 
Gaston Pereiro staat open voor vertrek naar een andere club.

link

Hopelijk blijft hij nog een jaar en laat hij echt zien wat hij kan.
De vraag is staan er ook andere clubs open voor de komst van Pereiro? En dan bedoel ik clubs die de PSV prijs (10m?) willen en kunnen betalen.
 
Laten we het hopen. Fantastische voetballer hoor, maar het komt er te vaak niet uit. Dat kan PSV zich niet permitteren. PSV heeft met Mauro de opvolger al in huis.
Pereiro zou het goed doen in Italië met wat stofzuigers en slagers om zich heen. Ik hoop dat daar een bod vandaan gaat komen.
 
Als Pereiro een half seizoen lang zo zou spelen als in de laatste paar wedstrijden van dit jaar kan hij voor 30 miljoen verkocht worden in de winterstop. Ik heb het gevoel dat dat er wel in zit, dat onlangs het muntje gevallen is bij hem.

Alleen dat potentieel gaat PSV niet verwezenlijken omdat Brands stoel onbezet blijft.
 
Laten we het hopen. Fantastische voetballer hoor, maar het komt er te vaak niet uit. Dat kan PSV zich niet permitteren. PSV heeft met Mauro de opvolger al in huis.
Pereiro zou het goed doen in Italië met wat stofzuigers en slagers om zich heen. Ik hoop dat daar een bod vandaan gaat komen.

Nog een tweejarige contract. Als je Pereiro voor meer dan 15 miljoen kan verkopen, moet je dat altijd doen. 20 miljoen zou mooi zijn. Als die blijft, ook prima.

Aan de andere kant: het blijft een fantastische speler om naar te kijken met een geniale linker. Zet hem het hele jaar op 10, met twee stofzuigers achter zich, en hij maakt er makkelijk 20 in de Eredivisie, maar dat roep ik al twee jaar.. Helaas blijft het wel heel vaak een slaapkop op het veld, en pas goed gaat spelen als die er zin in heeft. Pereiro is typisch zo speler waar je soms dood aan kan ergeren, maar ook vaak van kan genieten.

Niet alles gespeeld dit jaar. Maar toch wel 11 goals en 4 assist's, was ook erg beslissend in topwedstrijden. Goal uit en thuis tegen Feyenooit, goal tegen Ajax thuis, goal tegen AZ uit en thuis.
 
Nog een tweejarige contract. Als je Pereiro voor meer dan 15 miljoen kan verkopen, moet je dat altijd doen. 20 miljoen zou mooi zijn. Als die blijft, ook prima.

Aan de andere kant: het blijft een fantastische speler om naar te kijken met een geniale linker. Zet hem het hele jaar op 10, met twee stofzuigers achter zich, en hij maakt er makkelijk 20 in de Eredivisie, maar dat roep ik al twee jaar.. Helaas blijft het wel heel vaak een slaapkop op het veld, en pas goed gaat spelen als die er zin in heeft. Pereiro is typisch zo speler waar je soms dood aan kan ergeren, maar ook vaak van kan genieten.

Niet alles gespeeld dit jaar. Maar toch wel 11 goals en 4 assist's, was ook erg beslissend in topwedstrijden. Goal uit en thuis tegen Feyenooit, goal tegen Ajax thuis, goal tegen AZ uit en thuis.
Klopt, Pereiro's probleem ligt in het algemeen ook in 20 andere wedstrijden in het seizoen ;)
 
Helaas blijft het wel heel vaak een slaapkop op het veld, en pas goed gaat spelen als die er zin in heeft. Pereiro is typisch zo speler waar je soms dood aan kan ergeren, maar ook vaak van kan genieten.

De laatste wedstrijden leek hij juist op dat vlak stappen te hebben gemaakt. Ondanks de beperkte minuten die hij gekregen heeft, is zijn inbreng bij het behalen van het kampioenschap enorm groot geweest. Vergelijk zijn statistieken eens met Ramselaar, die de voorkeur kreeg boven Pereiro. Voor 15-20 miljoen verkopen zou m.i. simpelweg een schande zijn. Kijk alleen al naar wat bijvoorbeeld die schmuck van AZ al kan vangen voor zijn spelers die nooit in de top hebben gespeeld, onder de druk van het moeten winnen; dan is 15-20 miljoen voor Pereiro een lachtertje, zeker gezien de prijsinflatie van spelers in de internationale voetbalwereld. Lijkt soms wel alsof PSV en supporters een beetje in het verleden blijven leven qua bedragen.
 
en Wolfsburg, laten gaan voor minimaal 20mlj, en anders lekker houden, hoeft van mij absoluut niet weg.
Veel mensen roepen om Mauro, maar Pereiro heeft een veel hoger rendement dan Mauro. Mauro speelt leuk en aggresief, hoewel zijn rendement met Bartje te vergelijken is.

Nee, laat Pereiro nog maar blijven.
 
Veel mensen roepen om Mauro, maar Pereiro heeft een veel hoger rendement dan Mauro. Mauro speelt leuk en aggresief, hoewel zijn rendement met Bartje te vergelijken is.

Nee, laat Pereiro nog maar blijven.

Precies. In de tussentijd kan Mauro nog even bijleren.
 
en Wolfsburg, laten gaan voor minimaal 20mlj, en anders lekker houden, hoeft van mij absoluut niet weg.
Eens kijken, Sporting Lissabon of Wolfsburg. Hmmm, da's kiezen tussen Duitsers die gewoon betalen en Portugezen die waarschijnlijk nooit het geld overmaken omdat ze te druk bezig zijn hun eigen spelers te mishandelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan