Xavi Simons


Blijkbaar eerst bij Ajax aangeboden door zijn zaakwaarnemers. Ik kan het mij natuurlijk wel ergens voorstellen. Op dat moment deed Ajax ook internationaal mee. Gelukkig dat ze bij Ajax zo dom waren om er niet op in te gaan. Ze hadden meer vertrouwen in Taylor en Klaassen...

Och, wij wilden De Jong niet kopen. Er valt genoeg aan te merken op scoutingsapparaten, maar het is natuurlijk geen exacte wetenschap.
 
Hopelijk verlengt Xavi eerst bij PSV voor 2 extra seizoenen en vertrekt hij daarna voor 75+ naar een grote club. En ik ben ervan overtuigd dat Xavi veel groter en bepalender gaat worden dan Gakpo en Madueke. Dus, als Gakpo al ca. 45 miljoen euro opleverde aan PSV, dan verwacht ik dat Xavi richting de 75 miljoen euro gaat opleveren, zeker nu hij in de schijnwerpers staat en er zelfs door verschillende analytici geopperd wordt om heel Oranje om hem heen te bouwen. Hij is nu 19 jaar, over 2 jaar is hij stukken beter dan nu ....dus, 75+ ....maar dan moet hij wel eerst bijtekenen bij PSV !
Dat is als PSV niet weer ''afspraken'' met hem maakt om hem nog even hier te kunnen houden. Gakpo had al 75m op moeten leveren.
 
Ik mis bij Xavi wel een goed schot, wat voor een 10 wel handig is.
Zeker als we hem vergelijken met Sneijder, die in z'n beste dagen echt een geweldig schot had, met veel gevoel. Maar Xavi is wel nog wat beweeglijker en meer behendig dan Sneijder, en schuwt verdedigend werk ook niet. Ik heb wel het idee dat hij - mede vanwege die beweeglijkheid- meer tot z'n recht komt in een systeem dat op de omschakeling speelt en er veel ruimte is tussen de linies. Zo blonk hij zondag ook uit, tegen een drukkend Feyenoord.
 

Wat een broekie was ie toen nog (14 jaar). Ik keek deze video toen deze uitkwam. Wel leuk om dat dan nu terug te zien. Nooi verwacht dat Xavi voor PSV zou gaan spelen en zo belangrijk zou worden.
Een broekie, maar nu al zo serieus ermee bezig. Uitspraken als "Als je hard naar voren kan rennen, kun je ook hard rennen om mee te verdedigen", en het feit dat hij noemt dat je een team moet zijn en niks alleen kan, en elke dag moet blijven leren. Zit gewoon een echt goeie kop op.
 
Ze moeten hem er van overtuigen dat een aankoop van 12 miljoen of van 20 miljoen, in de ogen van de sterren van PSG, helemaal niets zegt. Dat als je met een heel hoog bedrag wordt gekocht, de trainer jou dan MOET opstellen, dat de medespelers automatisch jou betrekken bij het spel etc. Als nobody binnen komen, werkt niet bij de grote clubs al kennen ze hem bij PSG wel. Maar dan nog, zolang het bedrag gelijk staat aan het halfjaar jaarsalaris van Mbapé, zullen ze jou niet echt serieus gaan nemen en behandelen als onmisbaar.
 
M'n schoonvader is ervan overtuigd dat het niks wordt.
Xavi wordt, mits geen zware blessures, een internationaal zeer gewaardeerde middenvelder, maar ik twijfel toch ook of hij de échte top gaat halen. De lat bij clubs als Man U, PSG oid ligt tegenwoordig zó krankzinnig hoog. Vroeger kon je met een gouden been de top halen, al was je andere been van chocola en zo traag als een slak (Pirlo, Schuster etc). Nu moet je snel en explosief zijn, technisch hoogbegaafd, liefst tweebenig etc. Kijk naar Frenkie - beste Oranjemiddenvelder van bijna de laatste 10 jaar, maar haalt de absolute top niet.
 
2’ blessuretijd. Dat is dus wat iedereen bedoelt. Hier hadden officieel dus ook meer minuten geteld moeten worden. Het is puur willekeur. En de KNVB kijkt ernaar en doet niets met deze willekeur. Maar wel hele programma’s vullen met info waarom er zondag 9’ bij kwam. Ergerlijk
Ach. Dit is een knock-out, dus maakt het met deze stand niet al te veel uit. Toch?
 
2’ blessuretijd. Dat is dus wat iedereen bedoelt. Hier hadden officieel dus ook meer minuten geteld moeten worden. Het is puur willekeur. En de KNVB kijkt ernaar en doet niets met deze willekeur. Maar wel hele programma’s vullen met info waarom er zondag 9’ bij kwam. Ergerlijk
Omdat deze wedstrijd dus niet spannend meer was. Dit zie je zo vaak, in allerlei competities. Had het 2-1 gestaan, dan waren er minimaal 4-5 bijgekomen, gewoon omdat het kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan