Xavi Simons


Zijn contract is gebaseerd op Uno met die clausules?
Alsof PSG dat geld niet missen kan….
Je kunt die Xavi en zijn entourage toch helemaal niet serieus nemen. Die contracten van hem gaan echt helemaal nergens over. Het draait maar om 2 dingen: geld en Xavi zelf. Uiteindelijk blijft Xavi een nobody, overal slechts een passant zonder heldenstatus.
Dit dus. Clubhopper.
 
conclusie:
Hij is naar PSG gegaan niet omdat hij dat zo’n mooie club vond maar zodat hij zo naar andere clubs kan hoppen. Dat PSG daar akkoord mee gaat heeft ook alleen met economisch belang te maken lijkt het. En niet in een voetbal visie om hem in het eerste te laten spelen.
 
Je kunt die Xavi en zijn entourage toch helemaal niet serieus nemen. Die contracten van hem gaan echt helemaal nergens over. Het draait maar om 2 dingen: geld en Xavi zelf. Uiteindelijk blijft Xavi een nobody, overal slechts een passant zonder heldenstatus.
Ach, het pakt tot nu toe prima voor hem uit. PSV gehad, nu Leipzig als vervolgstap gehad. En binnen nu en een paar jaar laat hij zich verkopen aan een wereldtopclub en bouwt hij zijn carriere in de top verder uit. Hij is nog maar net 21 (vorige maand jarig). Dat hij voor zichzelf kiest kan ik ook wel begrijpen. Clubs zijn anderzijds net zo opportunistisch als het gaat om het maximale sportieve/financiele rendement uit hun spelers halen. Verder is Xavi gewoon een professional die nooit te betrappen is op laksheid, leunen op talent en dergelijke. Bij PSV heeft hij werkelijk alles gegeven en was zo fit als maar kon, en bij Leipzig ook (aan de statistieken af te lezen). Deze jongen ademt voetbal en topsport. Ik heb erg genoten van zijn inbreng vorig seizoen (waardoor we nog 2e werden en CL haalden! Dat blijf ik maar even herhalen) en na de initiele teleurstelling van zijn keuze ben ik daar al lang overheen.
 
Ach, het pakt tot nu toe prima voor hem uit. PSV gehad, nu Leipzig als vervolgstap gehad. En binnen nu en een paar jaar laat hij zich verkopen aan een wereldtopclub en bouwt hij zijn carriere in de top verder uit. Hij is nog maar net 21 (vorige maand jarig). Dat hij voor zichzelf kiest kan ik ook wel begrijpen. Clubs zijn anderzijds net zo opportunistisch als het gaat om het maximale sportieve/financiele rendement uit hun spelers halen. Verder is Xavi gewoon een professional die nooit te betrappen is op laksheid, leunen op talent en dergelijke. Bij PSV heeft hij werkelijk alles gegeven en was zo fit als maar kon, en bij Leipzig ook (aan de statistieken af te lezen). Deze jongen ademt voetbal en topsport. Ik heb erg genoten van zijn inbreng vorig seizoen (waardoor we nog 2e werden en CL haalden! Dat blijf ik maar even herhalen) en na de initiele teleurstelling van zijn keuze ben ik daar al lang overheen.
Ergens ook niet vreemd vanaf jonge leeftijd draaide het gezin thuis om hem, gingen met m.mee naar het buitenland etc. Dat je dan vooral aan jezelf denkt is bijna een logosch gevolg.
 
  • Leuk
Reactions: znq
Ergens ook niet vreemd vanaf jonge leeftijd draaide het gezin thuis om hem, gingen met m.mee naar het buitenland etc. Dat je dan vooral aan jezelf denkt is bijna een logosch gevolg.
De meeste 21-jarigen zijn vooral met zichzelf bezig. Topsport zal het egocentrisme (en de monomanie) er zeker niet minder op maken.
 
conclusie:
Hij is naar PSG gegaan niet omdat hij dat zo’n mooie club vond maar zodat hij zo naar andere clubs kan hoppen. Dat PSG daar akkoord mee gaat heeft ook alleen met economisch belang te maken lijkt het. En niet in een voetbal visie om hem in het eerste te laten spelen.
Economisch belang, Ja. Maar aan de andere kant; als het de wens van Xavi is om een tijdje te kunnen club-hoppen (visie = ervaringen opdoen) , wie is PSG dan om daar niet mee te werken.
 
Je kunt die Xavi en zijn entourage toch helemaal niet serieus nemen. Die contracten van hem gaan echt helemaal nergens over. Het draait maar om 2 dingen: geld en Xavi zelf. Uiteindelijk blijft Xavi een nobody, overal slechts een passant zonder heldenstatus.
It's all about the money. :money: "Voetbalhoerspeler". :shrug:
 
Ach., het feit dat hij heeft bedongen dat hij zelf bepaald aan wie hij verhuurd mag worden ook voor komend seizoen, kost PSV miljoenen.
Je zou ook kunnen zeggen dat we indirect plaatsing voor voorronde CL (die we haalden waardoor weer extra geld) aan hem te danken hebben, nadat de club Gakpo halverwege verkocht. Ik zie ook liever spelers heel veel geld opbrengen, maar kan het ook niet veroordelen als een speler zo duidelijk zelf de touwtjes in handen houdt.
 
Je zou ook kunnen zeggen dat we indirect plaatsing voor voorronde CL (die we haalden waardoor weer extra geld) aan hem te danken hebben, nadat de club Gakpo halverwege verkocht. Ik zie ook liever spelers heel veel geld opbrengen, maar kan het ook niet veroordelen als een speler zo duidelijk zelf de touwtjes in handen houdt.
Daar heeft hij zeker aan bij gedragen, net als de rest vh team. Hij was wel meermaals doorslaggevend.
 
Je zou ook kunnen zeggen dat we indirect plaatsing voor voorronde CL (die we haalden waardoor weer extra geld) aan hem te danken hebben, nadat de club Gakpo halverwege verkocht. Ik zie ook liever spelers heel veel geld opbrengen, maar kan het ook niet veroordelen als een speler zo duidelijk zelf de touwtjes in handen houdt.
Hij had zich ook voor veel geld aan Leipzig kunnen laten verkopen.
 
Hij had zich ook voor veel geld aan Leipzig kunnen laten verkopen.
Hoezo? PSV is gewoon 1 van de vele clubs in zijn loopbaan. Hij heeft niks met PSV en heeft geen belang of ze er wat aan over houden. Gewoon zien als een speler die geholpen heeft de CL voorronde te bereiken en verder zoekt hij het maar uit die jankerd met een kop alsof hij al 50 jaar is.
 
Je zou ook kunnen zeggen dat we indirect plaatsing voor voorronde CL (die we haalden waardoor weer extra geld) aan hem te danken hebben, nadat de club Gakpo halverwege verkocht. Ik zie ook liever spelers heel veel geld opbrengen, maar kan het ook niet veroordelen als een speler zo duidelijk zelf de touwtjes in handen houdt.

Yup, Xavi vindt het niet erg om elk seizoen bij een andere club te spelen. Zet zichzelf op plek 1 en denkt dat op deze manier het beste te kunnen doen. Dat weet je als je zaken met hem doet. Alle partijen gaan met volle verstand en openheid een contract met bepaalde condities aan en hij respecteert die contracten. Niets mis mee. Als je als club op een grote transfersom mikt dan moet je hem niet (met zulke contracten) binnenhalen.
 
Als wij niet akkoord waren gegaan met de clausules, hadden we waarschijnlijk nooit een Xavi bij PSV gezien. Gelukkig hebben we ook wel eens spelers voor wie wel grote bedragen neergeteld worden.
Had liever gehad dat het een andere speler was geweest dan Xavi die ons de voorrond CL in had geholpen. Die jankerd hoeft van mij niet in 1 adem met PSV genoemd te worden. Wel een mooie jankkop nadat de treffer tegen Frankrijk werd afgekeurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan