Xavi Simons

Als zijn contract al verlengd of aangepast wordt dan zal dat wel betekenen dat hij flink deel van toekomstige transfersom mag krijgen of zo…anders is er namelijk geen enkele reden voor hem om dit te doen…maar eigenlijk interesseert het me niet eens meer wat er met hem wordt afgesproken of hoeveel we er aan overhouden, als we hem maar nog een seizoen weten te behouden…
 
Het interesseert me niets wat Xavi van de eventuele transfersom krijgt... wat mij betreft krijgt ie een opwaardering, verlengd ie tot 2027 en vertrekt ie aan het eind transfervrij

Wat een raspaardje is dit zeg, ongelooflijk goede voetballer
 
Ik maak toch een kleine pas op de plaats. Speelde gisteren een hele goede wedstrijd, maar kregen vooral de omschakeling wel héél veel ruimte, hè? De ruimte tussen middenveld en verdediging bij Feyenoord was enorm. Daarom dat het ook zo'n slechte wedstrijd was, want PSV had prima naar 4 doelpunten kunnen counteren als Obispootje niet die idiote kaart pakte.
 
Ben alleen bang dat PSV hem op sportief vlak niet genoeg te bieden heeft. Het structureel niet spelen van CL voetbal is bij (het proberen te behouden van) dit soort gasten toch wel een nadeel. Wat vroeger juist voor ons sprak; CL was de standaard.
Dat is waar. Maar volgend seizoen gaan er twéé ploegen de CL in.

Kunnen we een verhaal met perspectief bieden voor twéé seizoenen? Volgend jaar goede aankopen en spelen voor CL?
 
Vd Vaart zei gister dat Koeman het NLse elftal om Xavi heen moet gaan bouwen. Vind ik te ver gaan en je moet het deze jongen nog niet aandoen.
Omheen bouwen is wat extreem ja (vooralsnog), maar Xavi is in mijn ogen wel echt de 10 waar Oranje al sinds het aftakelen van Sneijder op wacht. Natuurlijk nog niet zo ver/goed als Sneijder op zijn hoogtepunt was, maar wel eindelijk een speler met die potentie die ook daadwerkelijk een 10 is, en geen omgeturnde vleugelaanvaller, spits of centrale middenvelder. Als Koeman met een aanvallende middenvelder gaat spelen, dan moet Xavi gewoon de eerste keus zijn. Sowieso een geweldige speler om in je elftal te hebben, want hij kan ook nog centraal op het middenveld, op de vleugels en in de spits spelen.
 
Omheen bouwen is wat extreem ja (vooralsnog), maar Xavi is in mijn ogen wel echt de 10 waar Oranje al sinds het aftakelen van Sneijder op wacht. Natuurlijk nog niet zo ver/goed als Sneijder op zijn hoogtepunt was, maar wel eindelijk een speler met die potentie die ook daadwerkelijk een 10 is, en geen omgeturnde vleugelaanvaller, spits of centrale middenvelder. Als Koeman met een aanvallende middenvelder gaat spelen, dan moet Xavi gewoon de eerste keus zijn. Sowieso een geweldige speler om in je elftal te hebben, want hij kan ook nog centraal op het middenveld, op de vleugels en in de spits spelen.

Als we 4-3-3 gaan spelen is er geen andere kandidaat voor op 10, eigenlijk ook niet voor op rechts. Xavi moet 100% basisspeler worden, anders is Koeman op zijn achterhoofd gevallen.
 

Blijkbaar eerst bij Ajax aangeboden door zijn zaakwaarnemers. Ik kan het mij natuurlijk wel ergens voorstellen. Op dat moment deed Ajax ook internationaal mee. Gelukkig dat ze bij Ajax zo dom waren om er niet op in te gaan. Ze hadden meer vertrouwen in Taylor en Klaassen...
 

Blijkbaar eerst bij Ajax aangeboden door zijn zaakwaarnemers. Ik kan het mij natuurlijk wel ergens voorstellen. Op dat moment deed Ajax ook internationaal mee. Gelukkig dat ze bij Ajax zo dom waren om er niet op in te gaan. Ze hadden meer vertrouwen in Taylor en Klaassen...
Sukkels :ROFL: :ROFL: :ROFL: :ROFL:
 
Omheen bouwen is wat extreem ja (vooralsnog), maar Xavi is in mijn ogen wel echt de 10 waar Oranje al sinds het aftakelen van Sneijder op wacht. Natuurlijk nog niet zo ver/goed als Sneijder op zijn hoogtepunt was, maar wel eindelijk een speler met die potentie die ook daadwerkelijk een 10 is, en geen omgeturnde vleugelaanvaller, spits of centrale middenvelder. Als Koeman met een aanvallende middenvelder gaat spelen, dan moet Xavi gewoon de eerste keus zijn. Sowieso een geweldige speler om in je elftal te hebben, want hij kan ook nog centraal op het middenveld, op de vleugels en in de spits spelen.
Ik mis bij Xavi wel een goed schot, wat voor een 10 wel handig is.
 

Wat een broekie was ie toen nog (14 jaar). Ik keek deze video toen deze uitkwam. Wel leuk om dat dan nu terug te zien. Nooi verwacht dat Xavi voor PSV zou gaan spelen en zo belangrijk zou worden.
 
Hopelijk verlengt Xavi eerst bij PSV voor 2 extra seizoenen en vertrekt hij daarna voor 75+ naar een grote club. En ik ben ervan overtuigd dat Xavi veel groter en bepalender gaat worden dan Gakpo en Madueke. Dus, als Gakpo al ca. 45 miljoen euro opleverde aan PSV, dan verwacht ik dat Xavi richting de 75 miljoen euro gaat opleveren, zeker nu hij in de schijnwerpers staat en er zelfs door verschillende analytici geopperd wordt om heel Oranje om hem heen te bouwen. Hij is nu 19 jaar, over 2 jaar is hij stukken beter dan nu ....dus, 75+ ....maar dan moet hij wel eerst bijtekenen bij PSV !
 
Terug
Bovenaan Onderaan