Xavi Simons

Onderaan in het artikel benadrukt hij nog maar eens hoor graag hij naar Leipzig wilde. Blijf ik mijn punt maken, dat hij PSV vele miljoenen door de neus geboord heeft door dat via Parijs te doen.
Inderdaad en als ie was geflopt had psv wel 5 jaar moeten door betalen.
 
Om maar eens kort door de bocht te gaan: ik geloof er geen snars van, gezien de PSG clausule, dat een terugkeer niet altijd al het plan was en kennelijk nog "extra interventie" nodig had

Een belletje van 2 minuten met een zak geld is de juiste uitleg van het belletje…
 
Leipzig kon hem niet betalen?
Wat voor bedrag zou PSV hebben gevraagd?
Leipzig heeft 'm nu slechts gehuurd.
Ik wil naar Leipzig dus of ik doe het via Parijs of jullie kunnen er een mooie som uit halen, aan jullie de keus? Alsof Leipzig geen 25m kan betalen met doorverkoop.
 
Inderdaad en als ie was geflopt had psv wel 5 jaar moeten door betalen.
De kans daarop was bijzonder klein, zo niet nihil. Hij heeft zich een heel seizoen meer dan bewezen.
Hij had de clubs voor het uitkiezen, maar koos zelf de PSG route en liet zich verhuren.
 
Om maar eens kort door de bocht te gaan: ik geloof er geen snars van, gezien de PSG clausule, dat een terugkeer niet altijd al het plan was en kennelijk nog "extra interventie" nodig had.

En verder wens ik 'm alle succes en hoop ik dat ie een hele grote wordt, maar het hele gedraai eromheen vind ik vervelend worden.
Nou vlgms vond Xavi PSG wel heel erg prettig maar zag hij onder de toenmalig trainer geen kansen. Nu Luis Enrique er zit heeft Xavi daar wel een goed gevoel bij.

Ik denk wel dat de verandering bij PSG negatief was voor PSV.
 
Ik wil naar Leipzig dus of ik doe het via Parijs of jullie kunnen er een mooie som uit halen, aan jullie de keus? Alsof Leipzig geen 25m kan betalen met doorverkoop.
Maar hij wil niet naar Leipzig. Hij wil daar 1 jaar spelen, gezien t gegeven dat hij zich daar aan laat verhuren.
 
Nou vlgms vond Xavi PSG wel heel erg prettig maar zag hij onder de toenmalig trainer geen kansen. Nu Luis Enrique er zit heeft Xavi daar wel een goed gevoel bij.

Ik denk wel dat de verandering bij PSG negatief was voor PSV.
Wat uit de stukken van Rik Elfrink blijkt is dat de voorzitter van PSG binnen een kwartier na de deal tussen Xavi en PSV al weet had van alle details van het contract.

'Het ED was en is in het bezit van appjes van PSG-baas Luis Campos, die meteen verklaarde dat PSG nog gewoon controle over Simons had. Dat deed hij al op 29 juni 2022 om 0:19, een kwartier nadat PSV de aankondiging van de komst van Simons wereldkundig had gemaakt.'

In dit artikel: https://www.ed.nl/psv/waarom-psv-na..._medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

Die informatie kan alleen maar afkomstig zijn van 2 partijen: PSV of Xavi Simons.

Ik denk dat het management van Simons vanaf het begin een vuil spel heeft gespeeld. Dat Brands daarom ook zo in zijn hempdje is komen te staan. Die had natuurlijk niet verwacht dat L'Equipe en PSG al vanaf dag 1 over alle feiten beschikte.
 
Wat uit de stukken van Rik Elfrink blijkt is dat de voorzitter van PSG binnen een kwartier na de deal tussen Xavi en PSV al weet had van alle details van het contract.

'Het ED was en is in het bezit van appjes van PSG-baas Luis Campos, die meteen verklaarde dat PSG nog gewoon controle over Simons had. Dat deed hij al op 29 juni 2022 om 0:19, een kwartier nadat PSV de aankondiging van de komst van Simons wereldkundig had gemaakt.'

In dit artikel: https://www.ed.nl/psv/waarom-psv-na..._medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

Die informatie kan alleen maar afkomstig zijn van 2 partijen: PSV of Xavi Simons.

Ik denk dat het management van Simons vanaf het begin een vuil spel heeft gespeeld. Dat Brands daarom ook zo in zijn hempdje is komen te staan. Die had natuurlijk niet verwacht dat L'Equipe en PSG al vanaf dag 1 over alle feiten beschikte.
Lastig om te beoordelen. Want Simons maakte nooit geheim ervan dat hij PSG een prachtige club vond, alleen ging hij niet spelen. Dus dat hij een terug kom clausule erin wilde verwerken vind ik niet eens zo kwalijk. Als het andersom was dan was ik vrij blij mee.

Maar wel zeker eens dat er flink is gekloot en gesjoemeld met deze deal. Helemaal zuiver oogt die idd niet.
 
De kans daarop was bijzonder klein, zo niet nihil. Hij heeft zich een heel seizoen meer dan bewezen.
Hij had de clubs voor het uitkiezen, maar koos zelf de PSG route en liet zich verhuren.
Je weet toch nooit van te voren hoe een speler zich ontwikkelt? Of jij breekt zijn been of hij bewandelt ineens de Ihattaren route. Er zijn een hoop dingen hoe het mis kan gaan.
Maar psv zit er dan wel 5 jaar aan vast.
 
Lastig om te beoordelen. Want Simons maakte nooit geheim ervan dat hij PSG een prachtige club vond, alleen ging hij niet spelen. Dus dat hij een terug kom clausule erin wilde verwerken vind ik niet eens zo kwalijk. Als het andersom was dan was ik vrij blij mee.

Maar wel zeker eens dat er flink is gekloot en gesjoemeld met deze deal. Helemaal zuiver oogt die idd niet.

Het gaat niet om die clausule maar om het spel eromheen. Ik denk dat Brands en De Jong heel naief zijn geweest en gehoopt hadden het op dezelfde manier te kunnen regelen (en onder de pet houden) als toen kennelijk met Donyell Malen is gebeurd.

Hier uit een ander stuk van Elfrink:

'Vanuit de leiding van de Franse topclub werd allerlei gedetailleerde informatie over het contract van Simons gelekt en richting de buitenwereld gestrooid, terwijl PSV braaf alles geheim wilde houden uit het arbeidscontract van Simons. Die strategie heeft niet gewerkt. PSV is er vanuit gegaan dat de wereld mooi was, maar de wereld achter topvoetballers is niet altijd mooi en soms nog valser dan vals.
PSV wist zich geen raad met de situatie en voelde zich voor het blok gezet en besloot daarna toch wat mededelingen te doen.'

Brands voelde zich voor het blok gezet en had denk ik heel naief verwacht dat Xavi nooit de contractvoorwaarden binnen het kwartier zou delen met PSG. Het management van Xavi is eigenlijk vanaf dag 1 bezig geweest met het uitonderhandelen van een nieuw contract bij PSG voor 2023. Of in ieder geval het vergaren van een zo'n goed mogelijke onderhandelingspositie ten koste van afspraken gemaakt met PSV.
 
Je weet toch nooit van te voren hoe een speler zich ontwikkelt? Of jij breekt zijn been of hij bewandelt ineens de Ihattaren route. Er zijn een hoop dingen hoe het mis kan gaan.
Maar psv zit er dan wel 5 jaar aan vast.
Als je zo redeneert hoef je geen contracten meer af te sluiten. Dan kun je ook net zo goed stoppen met betaald voetbal.
Met een speler die op 19 jarige leeftijd al de beste is van het hele team loop je het minste risico.
 
Dan had ie dat vorig jaar meteen moeten doen.
We hebben vorig jaar hele mooie momenten meegemaakt met Xavi, die ons van prachtige acties en goals heeft voorzien. Klinkklare onzin om nu te gaan lopen roepen dat hij dan vorig jaar maar naar Leipzig had moeten gaan en niet naar ons.
 
Maakt het allemaal uit. Heeft een jaar hier geschitterd en heeft nog een klein bedrag opgeleverd. De invulling van de voorhoede is nu beter en spelers als Saibari en Babadi krijgen de kans om zich verder te ontwikkelen. Was anders nooit gelukt. Prachtig toch.
 
Als je zo redeneert hoef je geen contracten meer af te sluiten. Dan kun je ook net zo goed stoppen met betaald voetbal.
Met een speler die op 19 jarige leeftijd al de beste is van het hele team loop je het minste risico.
Nee dat is iets heel anders. Spelers 5 jaar vast leggen is een risico maar je gaat er van uit dat dat zich uiteindelijk uitbetaald. En dat is nu psv door de neus geboord.
Als ie het slecht deed of wat dan ook zit je er 5 jaar aan vast.
Nu doet ie het goed en levert het bijna niks op terwijl je wel een risico hebt op 5 jaar doorbetalen.
Dat is anders als met een huur constructie zoals zijn transfer hier vaker mee word vergeleken
 
We hebben vorig jaar hele mooie momenten meegemaakt met Xavi, die ons van prachtige acties en goals heeft voorzien. Klinkklare onzin om nu te gaan lopen roepen dat hij dan vorig jaar maar naar Leipzig had moeten gaan en niet naar ons.
Zeker mooie momenten meegemaakt.
Waarom is dat onzin? Hij geeft aan dat ie daar zo graag heen wil. Waarom tekent ie dan voor 5 jaar bij psv? Veel zekerheid aan zijn kant en een rare constructie waar psv een hoop geld misloopt aan de andere kant
 
Zeker mooie momenten meegemaakt.
Waarom is dat onzin? Hij geeft aan dat ie daar zo graag heen wil. Waarom tekent ie dan voor 5 jaar bij psv? Veel zekerheid aan zijn kant en een rare constructie waar psv een hoop geld misloopt aan de andere kant
Spelers van PSV dromen wel vaker over grotere clubs in grotere competities. Vind ik niet zo vreemd eigenlijk, aangezien je in de Eredivisie toch vaker in een klein stadion speelt dan in een uitverkochte voetbaltempel. Wil niet meteen zeggen dat hij niet bij PSV wilde zijn, want ik geloof wel dat hij een fijne tijd heeft gehad bij ons. Tis gewoon een megatalent die op het juiste moment de juiste stap moet zetten om alles uit de carrière te halen. En helaas voor ons was hij ons en de ED na één jaar al ontgroeid

5 jarig contract vind ik ook wat vreemd. Zie niet echt wat daar de reden achter is
 
Spelers van PSV dromen wel vaker over grotere clubs in grotere competities. Vind ik niet zo vreemd eigenlijk, aangezien je in de Eredivisie toch vaker in een klein stadion speelt dan in een uitverkochte voetbaltempel. Wil niet meteen zeggen dat hij niet bij PSV wilde zijn, want ik geloof wel dat hij een fijne tijd heeft gehad bij ons. Tis gewoon een megatalent die op het juiste moment de juiste stap moet zetten om alles uit de carrière te halen. En helaas voor ons was hij ons en de ED na één jaar al ontgroeid

5 jarig contract vind ik ook wat vreemd. Zie niet echt wat daar de reden achter is
Zeker, snap ik dat ze daar van dromen en terecht ook.
Maar het is nu gewoon niet netjes gegaan en linksom of rechtsom is psv echt misbruikt. Dat doen 99% van de spelers wel vind ik maar dan misbruikt/gebruikt psv ze ook om er uiteindelijk aan te verdienen. Dus dat weegt tegen elkaar af.
Maar nu heeft psv er ten opzichte van de risico’s niet genoeg aan kunnen verdienen.
Als dit een vooropgezet plan was slaat het nergens op dat ie hier voor 5 jaar tekent.
Dan had ie bij PSG moeten tekenen en verhuurt worden aan ons en dit seizoen aan Leipzig.
Als het niet een vooropgezet plan was boort ie psv veel geld door de neus terwijl psv wel een risico neemt en in hem investeert.
Allebei de scenario’s vind ik niet kunnen en daarbij had ie ook een grote mond dat ie niet voor niks 5 jaar had getekend
 
Terug
Bovenaan Onderaan