Willem II - PSV | Zaterdag 10 maart 2018 | Eindstand 5-0!

Status
Je kunt niet meer reageren.
Vandaag moeten de spelers voor straf onderste passage van het clublied enkele malen zingen:

"
En komen er tijden
Van veel tegenslag
Dan zullen wij tonen
Wat vriendschap vermag
De strijd zal ontbranden
Eenieder vecht mee
Vooruit nu Rood-Witten
Vooruit PSV
"

Ze moeten de twee volgende wedstrijden maar laten zien dat ze wel willen werken voor hun geld.



Heel nuchter beschouwd: voor de kansen op het kampioenschap is deze wake-up call beter dan twee keer een gelijkspel. Dan kunnen de spelers nog denken dat ze gewoon wat pech hadden.

Dat is nu toch niet aan de orde. Zou je denken.

Volgende week die gasten uit Venlo van de mat vegen! Met Lozano er weer bij.
 
Nee hoor. Die tijd ligt al ver achter me. Sinds 2008 zijn schaamte en teleurstelling gewoon geworden en heb ik geleerd dat ze ook gewoon kut spelen als ik me niet druk maak. Dus ik stop met kijken als het 'weer zo'n wedstrijd' lijkt te worden en heb lak aan 'dan ben je geen echte supporter'-opmerkingen. Klopt. Ik ben geen supporter. Supporters zitten in het stadion. Ik ben fan van de club.

Idem. Over de rest van je post moet ik nadenken. Los daarvan, voor mij wordt het in ieder geval een media-vrij weekend.
 
Je zou bijna denken dat dit is afgesproken, om degradatie van Willem II te voorkomen.
Dat had ook met n 1-0 gekund. Daarbij, wij zijn echt nog niet zeker van een kampioenschap, dat wisten we vorige week al, sinds gister is het voor iedereen duidelijk.
 
Nee hoor. Die tijd ligt al ver achter me. Sinds 2008 zijn schaamte en teleurstelling gewoon geworden en heb ik geleerd dat ze ook gewoon kut spelen als ik me niet druk maak. Dus ik stop met kijken als het 'weer zo'n wedstrijd' lijkt te worden en heb lak aan 'dan ben je geen echte supporter'-opmerkingen. Klopt. Ik ben geen supporter. Supporters zitten in het stadion. Ik ben fan van de club.

De passanten kunnen me gestolen worden en als de passanten zich niet kunnen motiveren, kijk ik daar niet naar. Zo makkelijk is dat. En me druk maken om mensen die structureel verkeerde keuzes maken, terwijl ze iedereen die dat durft te zeggen wegzetten als onwetenden die reageren vanuit de emotie en niet op basis van enige voetbalknowhow, doe ik dan ook niet meer. Het proces met 'positieve aanknopingspunten', 'zaken waar ze aan moeten werken' en die 'binnen de kleedkamer besproken worden' duurt nu al jaren. Als je dat als voorzitter en RvC niet doorhebt, dan verdien je dergelijke afstraffingen en mag je van mij wekelijks zo voor lul worden gezet. Blijf elkaar lekker de hand boven het beboterde hoofd houden. ;):fy:

Van seizoen 2008/2009 is de 1e helft volledig aan mij voorbij gegaan, op enkele mailtjes na die een strekking hadden van "goh je mist niks daar in t buitenland". Ik heb de seizoenen on Fred R. gezien, leuk beginnen en inkakken. Ik heb de schaamteloze wanvertoningen onder Advocaat gezien. In Nederland verliezen we m.i. zelden door kwaliteitgebrek, t is immers allemaal ruk. Maar de instelling is gewoon beroerd, en dat al 3, 4 coaches lang. Soms gaat t een tijdje goed en dan zakken we weer collectief door de ondergrens.

Ach, lang verhaal kort, snap je punt, en snap je wegzappen, en t maakt jou niet minder fan, kan het ergens wel begrijpen.
 
Ik kom net aan in Helsinki vanuit New York. Heb flardjes van het scoreverloop meegekregen onderweg. Ik mis eigenlijk nooit een wedstrijd...bizar dit.
 
Kan het nog steeds niet geloven, 5-0, 5-0, 5-0, verliezen van Willem II. Bizar, echt bizar. En ook op de manier waarop. Pure schande.

Nou, dan mag je Vitesse nog harder gaan bedanken dat ze vorige week nog wonnen. Anders was het gat 4 punten, ervan uit gaan dat Ajax morgen wint, dan was nog lang en breed niet beslist, nog steeds niet, ondanks dat je nog een marge hebt van 7 punten. Of Heerenveen moet het morgen nog gekker gaan maken, maar van Heerenveen moet je nooit verwachten dat ze een resultaat zullen gaan halen tegen Ajax, uit of thuis.

Het is dat je nu twee thuiswedstrijden op rij hebt tegen VVV en NAC, en de spelers ongetwijfeld revanche willen nemen. Zou volstrekt schandalig zijn als je hier niet 6 punten pakt, en wie wie doet Advocaat en/of Faber iets leuks voor ons. Titel moet je hoe dan ook binnen halen. Ik zou er absoluut niet trots op zijn op de manier waarop, maar het is niet anders. Uithuilen en opnieuw beginnen met de titel op zak.
Tja, waarschijnlijk had PSV hier gewoon gewonnen, als Ajax vorige week gewonnen had.
 
Nee hoor. Die tijd ligt al ver achter me. Sinds 2008 zijn schaamte en teleurstelling gewoon geworden en heb ik geleerd dat ze ook gewoon kut spelen als ik me niet druk maak. Dus ik stop met kijken als het 'weer zo'n wedstrijd' lijkt te worden en heb lak aan 'dan ben je geen echte supporter'-opmerkingen. Klopt. Ik ben geen supporter. Supporters zitten in het stadion. Ik ben fan van de club.

De passanten kunnen me gestolen worden en als de passanten zich niet kunnen motiveren, kijk ik daar niet naar. Zo makkelijk is dat. En me druk maken om mensen die structureel verkeerde keuzes maken, terwijl ze iedereen die dat durft te zeggen wegzetten als onwetenden die reageren vanuit de emotie en niet op basis van enige voetbalknowhow, doe ik dan ook niet meer. Het proces met 'positieve aanknopingspunten', 'zaken waar ze aan moeten werken' en die 'binnen de kleedkamer besproken worden' duurt nu al jaren. Als je dat als voorzitter en RvC niet doorhebt, dan verdien je dergelijke afstraffingen en mag je van mij wekelijks zo voor lul worden gezet. Blijf elkaar lekker de hand boven het beboterde hoofd houden. ;):fy:

We roepen het inderdaad al jaren, maar we zijn roependen in de woestijn. Voetbal is een heel simpel spel. Vaker scoren dan de tegenstander.
Ontluisterend om te zien hoe PSV aan de wedstrijd begint. Willem II gaat de strijd aan en de PSV spelers lopen apathisch over het veld. Ze staan 10 punten voor en denken dat ze onaantastbaar zijn en de overwinning toch wel komt. Ze lopen als een kip zonder kop over het veld en vergeten alles wat ze moeten doen. Ajax zal zeker lachen nu PSV zo afgaat in Tilburg en zich ook zelf wel voor de kop slaan dat ze PSV 10 punten hebben laten uitlopen. PSV heeft weer eens van zichzelf verloren en hoe. De grootste nederlaag sinds 22 november 1964 (5-0 bij Ajax).
'Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven'
 
Voetbal wordt meer en meer een onbeduidende bijzaak uit het verleden. De spelers van nu zijn over het paard getilde mooiboys die bang zijn om het duel aan te gaan. Trainers spreken over processen en denken allemaal dat ze de boel als psycholoog moeten benaderen. Doe effe normaal, stelletje doorgeslagen snowflakes. De bal moet bij de tegenstander in het netje. En als de tegenstander de bal niet geeft, dan pak je 'm af. Zo moeilijk is het allemaal niet...
 
Er zijn nog wat positieve kanten :)cool:) aan het verhaal. Luckassen speelt zeker een wedstrijd niet mee. En de slachting was zo groot dat je het niet meer af kunt doen met "die penalty was wel heel makkelijk gegeven", we hadden pech in de afronding, met wat meer geluk...etc, iedereen kan nu zien dat met de instelling "spelen op 80%" je door elk team van de mat gespeeld kunt worden.
En hopelijk was dit een strategische zet van Cocu om te laten zien dat investeringen van zes miljoen in matige AZ-ers niet de weg is.
 
Voetbal wordt meer en meer een onbeduidende bijzaak uit het verleden. De spelers van nu zijn over het paard getilde mooiboys die bang zijn om het duel aan te gaan. Trainers spreken over processen en denken allemaal dat ze de boel als psycholoog moeten benaderen. Doe effe normaal, stelletje doorgeslagen snowflakes. De bal moet bij de tegenstander in het netje. En als de tegenstander de bal niet geeft, dan pak je 'm af. Zo moeilijk is het allemaal niet...

Het is toch te gek voor woorden dat jij en ik daadwerkelijk de kans hebben, of moet ik zeggen: zeker weten dat we een duel winnen van Pereiro. Het caféelftal van "De Sportvriend" zou hier nog van winnen. Puur vanwege hun medogenloze karakter.
 
Het is toch te gek voor woorden dat jij en ik daadwerkelijk de kans hebben, of moet ik zeggen: zeker weten dat we een duel winnen van Pereiro. Het caféelftal van "De Sportvriend" zou hier nog van winnen. Puur vanwege hun medogenloze karakter.
Precies. En als ik érgens heel slecht tegen kan, is het zo'n instelling. En dan te bedenken dat die gasten maandelijks ook nog eens idioot veel geld krijgen overgemaakt. Waarvoor? Aanwezigheidspremie? (Dat geldt overigens voor 90% van die mooiboys, bij alle clubs)
 
Het is een heel matig elftal, dat geen enkele seconde mag denken 'er al te zijn'. Dan gaat het meteen volledig mis. Deze spelers kunnen niet op routine een wedstrijd spelen - ook niet tegen Willem II.

Wel, zaak nu om tegelijkertijd consequenties te trekken alsook de rust te bewaren.
 
Het is een heel matig elftal, dat geen enkele seconde mag denken 'er al te zijn'. Dan gaat het meteen volledig mis. Deze spelers kunnen niet op routine een wedstrijd spelen - ook niet tegen Willem II.

Wel, zaak nu om tegelijkertijd consequenties te trekken alsook de rust te bewaren.
Een heel matig elftal met een heel matige coach. Dat moet je er m.i. toch wel even bij vermelden, want we hadden het beter gedaan met slechts zes spelers en zonder Cocu (en zijn tactiek) op de bank dan met 11 spelers die achteruit moeten van hun 'coach'...
 
Een heel matig elftal met een heel matige coach. Dat moet je er m.i. toch wel even bij vermelden, want we hadden het beter gedaan met slechts zes spelers en zonder Cocu (en zijn tactiek) op de bank dan met 11 spelers die achteruit moeten van hun 'coach'...

Toch is het denk ik meer de mentaliteit van de spelers die dit veroorzaakt dan een opdracht. Zonder de drive van een Lozano of een Hendrix wordt het zooitje nogal snel naar achter gedrukt. Zelfs door zo'n Willem II. En vol op de aanval kan dit team (de defensie) niet aan. Het wordt tijd dat Brands op mentaliteit selecteert en niet op AZ-verleden.
 
Een heel matig elftal met een heel matige coach. Dat moet je er m.i. toch wel even bij vermelden, want we hadden het beter gedaan met slechts zes spelers en zonder Cocu (en zijn tactiek) op de bank dan met 11 spelers die achteruit moeten van hun 'coach'...

Zo zie jij het, en dat snap ik. Ik zie het anders, zoals je weet. Zelfs een topcoach kan wanprestaties van zelfs een topelftal nooit volledig voorkomen. Het overkomt zelfs Guardiola, Mourinho of Klopp wel eens. Ik snap de frustratie, maar je moet over het gehele seizoen kijken, en naar het materiaal waarmee Cocu moet werken. Enfin, ik snap dat mijn mening nu op weinig bijval kan rekenen.
 
Toch is het denk ik meer de mentaliteit van de spelers die dit veroorzaakt dan een opdracht. Zonder de drive van een Lozano of een Hendrix wordt het zooitje nogal snel naar achter gedrukt. Zelfs door zo'n Willem II. En vol op de aanval kan dit team (de defensie) niet aan. Het wordt tijd dat Brands op mentaliteit selecteert en niet op AZ-verleden.

Misschien is Cocu er niet in geslaagd over te brengen dat de stand op de ranglijst weinig zegt over individuele kwaliteit. Sommige jongens zijn gaan geloven dat ze écht kampioenswaardig zijn. En Luckassen moet haast wel een geval van totale stress en paniek zijn. Zegt overigens hoe dan ook dat-ie nooit een topspeler wordt. Een echte miskoop.
 
En het allerergste is dat niemand, maar dan ook niemand, zelfs de aanvoerder niet, opgestaan is en iedereen wakker geschud heeft, opgepept heeft en ervoor gezorgd heeft dat de rug gerecht werd en er tenminste 1 doelpunt gescoord werd in 90 minuten....met onze kwaliteit had dat makkelijk gekund !
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan