Wielrennen

Dan zit ik op m'n hardst te schelden over Groeneveldwegen en zie vervolgens dit filmpje en dan heb ik toch ook wel weer met hem te doen. Hij zit er echt mee... Terecht natuurlijk, maar het is wel fijn om te zien dat het hem echt veel doet.

Wordt op de socials ook helemaal de grond in gestampt. Lekker makkelijk altijd. Het is mis gegaan, maar het is nou niet dat hij hem bewust de vernieling in reed. Die "poging tot moord" waar Quickstep het over heeft kan ik dan ook niet veel mee. Geroepen in de emoties van het moment zullen we maar zeggen.
 
Wordt op de socials ook helemaal de grond in gestampt. Lekker makkelijk altijd. Het is mis gegaan, maar het is nou niet dat hij hem bewust de vernieling in reed. Die "poging tot moord" waar Quickstep het over heeft kan ik dan ook niet veel mee. Geroepen in de emoties van het moment zullen we maar zeggen.
Poging tot moord kan je m sowieso niet voor aanklagen, hooguit poging tot doodslag. Meneer had namelijk niet het voornemen om m te vermoorden. Of je zo'n zaak moet willen is een tweede.
 
Ik zou toch echt niet graag in zijn schoenen staan op dit moment. Man, wat zou ik me ontzettend klote voelen. En dan leef je ook nog in een tijd waarin iedere pannenkoek zijn verwensingen de wereld in kan gooien en je dus overal compleet afgemaakt wordt.

Het is en blijft een van de meest gevaarlijke sporten. Vooral die sprint, compleet gekkenwerk. Dat geduw en getrek met een snelheid van 70 km per uur. Elleboogjes, duwtjes. Vaak gaat het goed, nu ging het flink mis. Het is een compleet onnodige actie van Groenenwegen, maar ik vind het wel te ver gaan om hem alles maar te verwijten. Er zat echt geen intentie in om hem de boarding in te werken, kan ik me gewoon niet voorstellen. Ik kan me jaren geleden nog een Theo Bos herinneren, die Impey gewoon de boarding in gooide. Dat was bewust. Impey kwam er wel beter vanaf dan Jakobsen, maar dat komt nu ook door die achterlijke finish. Helaas moet er eerst iets gruwelijk fout gaan, voor er iets aan wordt gedaan. Dus ik hoop dat ze er ook echt iets aan gaan doen.
 
Ik zou toch echt niet graag in zijn schoenen staan op dit moment. Man, wat zou ik me ontzettend klote voelen. En dan leef je ook nog in een tijd waarin iedere pannenkoek zijn verwensingen de wereld in kan gooien en je dus overal compleet afgemaakt wordt.

Het is en blijft een van de meest gevaarlijke sporten. Vooral die sprint, compleet gekkenwerk. Dat geduw en getrek met een snelheid van 70 km per uur. Elleboogjes, duwtjes. Vaak gaat het goed, nu ging het flink mis. Het is een compleet onnodige actie van Groenenwegen, maar ik vind het wel te ver gaan om hem alles maar te verwijten. Er zat echt geen intentie in om hem de boarding in te werken, kan ik me gewoon niet voorstellen. Ik kan me jaren geleden nog een Theo Bos herinneren, die Impey gewoon de boarding in gooide. Dat was bewust. Impey kwam er wel beter vanaf dan Jakobsen, maar dat komt nu ook door die achterlijke finish. Helaas moet er eerst iets gruwelijk fout gaan, voor er iets aan wordt gedaan. Dus ik hoop dat ze er ook echt iets aan gaan doen.
De pootjes van de hekken zijn al ingekort, maar ze blijven net zo hard. Ik zou toch eens kijken naar ander materiaal.
 
"Ik wil daar een voortrekkersrol in spelen. De eerste gesprekken zijn opgestart: we moeten dringend op een andere manier naar de veiligheid in wedstrijden gaan kijken. Dit moet een keerpunt zijn", zegt hij.

"In Polen is het nu ongelooflijk misgegaan. Maar daarnaast gaat het nog honderd keer per jaar bijna mis. Honderd keer waarop wij in het peloton zeggen: 'Oef, gelukkig hebben we dat weer overleefd'. Waarna we weer overgaan tot de orde van de dag. Het moet anders. De maat is vol."


Hopelijk levert het iets op.
 
Wout van Aert wint de eerste etappe van de Dauphiné.
Het is al zijn 3e overwinning in 4 wedstrijden waaronder Milaan - San Remo afgelopen zaterdag.
Hij is goed teruggekomen na zijn hororval van vorig jaar in de Tour de France.
Jumbo Visma is een zeer sterke ploeg en controleert de koers tot de finish.
 
Ploegarts Vanmol: 'Luchtpijp Jakobsen niet verbrijzeld'

link

Er is geen sprake is van een verbrijzeling van zijn luchtpijp en gehemelte, zoals eerder wel werd gemeld. "Dat klopt totaal niet," vertelt Vanmol. "De luchtwegen zijn meteen na de val wel geïntubeerd, maar die zijn niet verbrijzeld.

Gelukkig maar. Hopelijk herstelt hij snel.
 
Ploegarts Vanmol: 'Luchtpijp Jakobsen niet verbrijzeld'

link

Er is geen sprake is van een verbrijzeling van zijn luchtpijp en gehemelte, zoals eerder wel werd gemeld. "Dat klopt totaal niet," vertelt Vanmol. "De luchtwegen zijn meteen na de val wel geïntubeerd, maar die zijn niet verbrijzeld.

Gelukkig maar. Hopelijk herstelt hij snel.
Poe. Geluk bij een ongeluk.
 
Wout van Aert wint de eerste etappe van de Dauphiné.
Het is al zijn 3e overwinning in 4 wedstrijden waaronder Milaan - San Remo afgelopen zaterdag.
Hij is goed teruggekomen na zijn hororval van vorig jaar in de Tour de France.
Jumbo Visma is een zeer sterke ploeg en controleert de koers tot de finish.

En Bennett wint ook nog even de Gran Piemonte. Die lui zijn lekker bezig.
 
Ploegarts Vanmol: 'Luchtpijp Jakobsen niet verbrijzeld'

link

Er is geen sprake is van een verbrijzeling van zijn luchtpijp en gehemelte, zoals eerder wel werd gemeld. "Dat klopt totaal niet," vertelt Vanmol. "De luchtwegen zijn meteen na de val wel geïntubeerd, maar die zijn niet verbrijzeld.

Gelukkig maar. Hopelijk herstelt hij snel.
Ha, dus de berichtgeving waarop die ander aan de digitale galg ging klopte niet geheel. Handig...
 
Die ploeg van Jumbo-Visa is ook echt om van te likkebaarden... Als er geen blessures zijn hebben ze een topploeg met kopmannen als Kruiswijk, Roglic en Dumoulin met knechten als Gesink, van Aert en Bennet
 
Ploegarts Vanmol: 'Luchtpijp Jakobsen niet verbrijzeld'

link

Er is geen sprake is van een verbrijzeling van zijn luchtpijp en gehemelte, zoals eerder wel werd gemeld. "Dat klopt totaal niet," vertelt Vanmol. "De luchtwegen zijn meteen na de val wel geïntubeerd, maar die zijn niet verbrijzeld.

Gelukkig maar. Hopelijk herstelt hij snel.

En zijn benen waren ook niet gebroken. Dus eigenlijk was er vrij weinig aan de hand, dus eigenlijk.
 
En zijn benen waren ook niet gebroken. Dus eigenlijk was er vrij weinig aan de hand, dus eigenlijk.

Nou ja.. Als je in een coma werd gehouden is er wel iets aan de hand, toch? Ik las dat ie z'n gebit kwijt is, gelukkig hebben we goede kunstgebitten tegenwoordig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan