Wielrennen

Begrijp me niet verkeerd, vreselijke verwondingen, absoluut. Hij ligt niet voor niks in levensgevaar natuurlijk.
Toch lijken me de dingen die je noemt als dingen die te helen zijn, al dan niet na enkele chirurgische ingrepen en vreselijk lange revalidaties. Hersenletsel is nagenoeg niks aan te doen natuurlijk. Dus toch hoopgevend nieuws vond ik het.

Groenewegen idd geen lieverdje.
Zou iig toch liever de uci in actie zien hiermee, dan nooit meer groenewegen in actie. Dat laatste helpt namelijk niks aan het veiliger maken vd sport.
Natuurlijk, met hersenletsel zou het een nóg moeilijker verhaal worden. Misschien reageer ik ook wat feller omdat hij hier uit de regio komt. Het dorp waar hij vandaan komt ligt tegen Leerdam aan zo'n beetje.

Neemt niet weg dat ik het feit dat het wéér Groenewegen is, voor mij reden is om te vragen om harde maatregelen. Dit ongeleid projectiel heeft geen respect voor zijn medemens als het gaat om ritwinst en dat kan ik niet begrijpen, noch accepteren.
 
Geen hersenletsel, maar wel een verbrijzelde luchtpijp en een verbrijzeld gehemelte (beeld je dat eens in?!) en 'schade aan zijn borst en schedel'.

Groenewegen heeft een reputatie op dit gebied en mag van mij gewoon door de burgerrechter veroordeeld worden.
Schandalige actie.
meedenken snelheid zo’n schouder duw geven naast de dranghekken... wat verwacht je dan wat er gebeurt.. schorsen voor het leven wat mij betreft en inderdaad een burger rechter erop af.
 
Pffff wat een val... nog nooit zo gezien :sad:

Ik begrijp dat dit woede oproept. Alleen snap ik niet dat er, ook hier, wordt gedaan alsof groenewegen een soort van moordenaar is. Ik heb sprinters toch echt wel veel meer van de lijn af zien wijken dan wat groenewegen hier doet.
Is het goed wat hij doet? Nee, zeker niet. Onsportief, ja, gemeen, ja ook wel. Uniek? Verre van. Expres om iemand, en ook zichzelf, ten val te brengen? Natuurlijk niet.
Waarom is niet te accepteren dat soms erge ongelukken gebeuren en er niet per se iemand aangewezen moet worden als een soort monster o.i.d.?

Als er woede op iets of iemand gericht moet worden, dan toch primair naar de UCI dat al sinds jaar en dag weigert de aankomsten veiliger te maken, door bijv ijzeren hekken te vervangen met valkussens? Vaak staan er dranghekken met poten die enkele tientallen centimers de weg op staan. Nee.. er moet per se eerst iemand dood gaan voor er wat verandert. Zelfde met casartelli en een helmplicht. :mad:

Toen ik het filmpje terugkeek, had ik toch ook vooral het idee dat Groenewegen zelf een beetje (niet vrijwillig) van zijn lijn af gaat door het sprinten op al hoge snelheid en dat hij dat probeert te corrigeren, mislukt, en dan Jakobsen aantikt.
Ik ben niet expert genoeg om te zeggen dat er niks aan de hand was. Maar ik zag er niet per se iets bewust in. Toch is er veel verontwaardiging en wordt er geroepen om zijn hoofd. Ik snap het niet helemaal. Nogmaals, alleen gebaseerd op die paar seconden die ik zag. Zie geen beuk worden uitgedeeld. Ik zie iemand die door de snelheid van zijn lijn raakt en niet goed corrigeert.

Afijn, ik begrijp van Remy dat ie blijkbaar een reputatie heeft. Dat zal niet helpen.

Het is in ieder geval heel erg voor Jakobsen.
 
Toen ik het filmpje terugkeek, had ik toch ook vooral het idee dat Groenewegen zelf een beetje (niet vrijwillig) van zijn lijn af gaat door het sprinten op al hoge snelheid en dat hij dat probeert te corrigeren, mislukt, en dan Jakobsen aantikt.
Ik ben niet expert genoeg om te zeggen dat er niks aan de hand was. Maar ik zag er niet per se iets bewust in. Toch is er veel verontwaardiging en wordt er geroepen om zijn hoofd. Ik snap het niet helemaal. Nogmaals, alleen gebaseerd op die paar seconden die ik zag. Zie geen beuk worden uitgedeeld. Ik zie iemand die door de snelheid van zijn lijn raakt en niet goed corrigeert.

Afijn, ik begrijp van Remy dat ie blijkbaar een reputatie heeft. Dat zal niet helpen.

Het is in ieder geval heel erg voor Jakobsen.
Hij deelt letterlijk een elleboog uit. Prima te zien.
Vervolgens gaat hij tegen Jakobsen aan hangen om 'm te verhinderen te passeren en daarbij drukt hij 'm de boarding in. Heb je de beelden van bovenaf ook bekeken? Dit was volledig bewust. Waar jij dat 'niet vrijwillig' vandaan haalt is mij een raadsel.
 
Hij deelt letterlijk een elleboog uit. Prima te zien.
Vervolgens gaat hij tegen Jakobsen aan hangen om 'm te verhinderen te passeren en daarbij drukt hij 'm de boarding in. Heb je de beelden van bovenaf ook bekeken? Dit was volledig bewust. Waar jij dat 'niet vrijwillig' vandaan haalt is mij een raadsel.

Ik zal straks nog eens kijken. Ik heb geen elleboog gezien in dat filmpje. Het er tegen aan hangen zie ik niet zo, ik zie het als iemand die zich op snelheid niet meer weet te corrigeren, maar ik zei volgens mij al dat ik geen expert ben op fietsetiquette. ;)

Groenewegen is vast en zeker veel beter in op de fiets zitten dan ik. Ik zit hier ook niet om hem vrij te pleiten, ik snapte het alleen nog niet helemaal. Maar mijn eerste reactie op het filmpje was van dezelfde strekking als ELPSV, dus ik kwam erachter dat ik niet de enige was.

Er is toch hoop ik ook wel wat kritiek op een dergelijk gemaakte finish, waar je blijkbaar met 70 km/u op afsjeest met grote kans op een massasprint? Vind ik in beginsel al heel onveilig.
 
Hij deelt letterlijk een elleboog uit. Prima te zien.
Vervolgens gaat hij tegen Jakobsen aan hangen om 'm te verhinderen te passeren en daarbij drukt hij 'm de boarding in. Heb je de beelden van bovenaf ook bekeken? Dit was volledig bewust. Waar jij dat 'niet vrijwillig' vandaan haalt is mij een raadsel.

Het was inderdaad bewust. Helaas gebeurt dit heel vaak in een massasprint. Roekeloze risico's op het misdadige af. :sick: Het is bijna een wonder dat het nog zo vaak goed afloopt.
In dit geval zal Fabio Jakobsen nog een lange weg naar herstel moeten doorgaan. Hij heeft vrijwel alle botten in zijn gezicht gebroken, gehemelte en luchtpijp verbrijzeld. :eek:
 
Beelden van bovenaf wijzen er inderdaad op dat ie bewust naar rechts rijdt. De elleboog zie ik zelf niet, in ieder geval niet als een bewust gemene actie. Niet slim gedaan (zeg maar gerust dom) met die snelheid om zo af te schermen.

Blijf erbij dat het een vreemde finish is. Met 80-85 km/u een massasprint.
 
Geen hersenletsel, maar wel een verbrijzelde luchtpijp en een verbrijzeld gehemelte (beeld je dat eens in?!) en 'schade aan zijn borst en schedel'.

Groenewegen heeft een reputatie op dit gebied en mag van mij gewoon door de burgerrechter veroordeeld worden.

Ugh, dat klinkt verschrikkelijk!
 
Beelden van bovenaf wijzen er inderdaad op dat ie bewust naar rechts rijdt. De elleboog zie ik zelf niet, in ieder geval niet als een bewust gemene actie. Niet slim gedaan (zeg maar gerust dom) met die snelheid om zo af te schermen.

Blijf erbij dat het een vreemde finish is. Met 80-85 km/u een massasprint.

JA, dat las ik ook ergens. Ze komen heuvel af. levensgevaarlijk, zelfs zonder sprintfinale.
 
JA, dat las ik ook ergens. Ze komen heuvel af. levensgevaarlijk, zelfs zonder sprintfinale.

Ik zie her en der wat meer berichten er over komen. Groenewegen had beter moeten weten, maar het is m.i. net zo onverantwoord een dergelijke finish te maken. De sprinters komen er volle snelheid op af en ja, er zullen er altijd een paar tussen zitten die vol voor de winst gaan. Bij een massasprint is er altijd een risico op een valpartij. Dat is inherent aan het heen en zweer zwiepen op het fietsje, breed maken, afschermen. Dat moet je als organisatie toch ook willen voorkomen als je weet dat ze met 80 km/u erop af gaan?
 
Hij deelt letterlijk een elleboog uit. Prima te zien.
Vervolgens gaat hij tegen Jakobsen aan hangen om 'm te verhinderen te passeren en daarbij drukt hij 'm de boarding in. Heb je de beelden van bovenaf ook bekeken? Dit was volledig bewust. Waar jij dat 'niet vrijwillig' vandaan haalt is mij een raadsel.

Maar ik zie ook dat het proces niet een plotseling iets is. Met andere woorden, er is een mogelijkheid voor Jakobsen om te remmen? Ik kijk geen wielrennen en snap dat de actie niet hoort, maar om hem nou de schuld van alles te geven? Om een vergelijking te geven (waarvan ik weet dat jij hem niet hoeft op te zoeken) vindt ik het lijken op Mir - Big Nog... genoeg tijd om af te tikken daar.
 
Maar ik zie ook dat het proces niet een plotseling iets is. Met andere woorden, er is een mogelijkheid voor Jakobsen om te remmen? Ik kijk geen wielrennen en snap dat de actie niet hoort, maar om hem nou de schuld van alles te geven? Om een vergelijking te geven (waarvan ik weet dat jij hem niet hoeft op te zoeken) vindt ik het lijken op Mir - Big Nog... genoeg tijd om af te tikken daar.

:unsure: Heb jij al eens geremd met een racefiets die tegen de 80 km per uur gaat? :rolleyes:
Dylan Groenewegen wijkt heel bewust van zijn lijn af en dringt Fabio Jakobsen naar de boarding. Jakobsen is echter al langszij en kan geen kant meer op. Remmen helpt dan niet meer. Daarvoor is het te laat. Groenewegen is fout en dat weet hij zelf als de beste. Hij zal niet bewust iemand dit aan willen doen met alle gevolgen van dien, maar hij wil winnen en gaat de grens van het betamelijke en toelaatbare over. Een soort blindheid door de wil om te winnen of de angst om te verliezen.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik zie ook dat het proces niet een plotseling iets is. Met andere woorden, er is een mogelijkheid voor Jakobsen om te remmen? Ik kijk geen wielrennen en snap dat de actie niet hoort, maar om hem nou de schuld van alles te geven? Om een vergelijking te geven (waarvan ik weet dat jij hem niet hoeft op te zoeken) vindt ik het lijken op Mir - Big Nog... genoeg tijd om af te tikken daar.
Jij typt en ik zie 'm zo weer knakken voor mijn geestesoog. :ROFL:

Jakobsen lag op snelheid en kon prima voorbij Groeneveld komen, want er was voldoende ruimte. Dat is natuurlijk in essentie ook wel de bedoeling van zo'n sprint. Je wilt de ander inhalen om op die manier de rit te winnen. Groeneveld merkte dat er iemand aan kwam en 'gooide de deur dicht' zoals men dat noemt. Op dat moment is er al geen houden meer aan met die snelheden.
 
Jij typt en ik zie 'm zo weer knakken voor mijn geestesoog. :ROFL:

Jakobsen lag op snelheid en kon prima voorbij Groeneveld komen, want er was voldoende ruimte. Dat is natuurlijk in essentie ook wel de bedoeling van zo'n sprint. Je wilt de ander inhalen om op die manier de rit te winnen. Groeneveld merkte dat er iemand aan kwam en 'gooide de deur dicht' zoals men dat noemt. Op dat moment is er al geen houden meer aan met die snelheden.
Dat je Groenewegen verwijten maakt is nog te begrijpen, maar om die arme Groeneveld hier nou de schuld van te geven...;P
 
Terug
Bovenaan Onderaan