Wedstrijdchat Jong PSV

Hij vond de 4 pagina's van zijn eerdere contract al genoeg leeswerk :maniac:

Maar goed, als het een talent is schiet hier de twijfel omhoog, kijken of we m kunnen krijgen of juist niet omdat ie mogelijk al teveel kapsones heeft...
Haha, true.
Ik maak me sinds dit WK toch wel een beetje zorgen om de jeugdopleidingen in Nederland. Als je ziet hoe Frankrijk, Duitsland, Spanje en Engeland bijna 2 gelijkwaardige A-ploegen kunnen opstellen en er ook wel weer een goede nieuwe generatie klaar staat, dan komen wij er best karig vanaf met ons Oranje.
Malacia, Virgil, Dumfries, Aké, Timber, Frenkie, Memphis, Cody en Xavi. De rest is gewoon pure middelmaat. Natuurlijk zijn we een kleiner (voetbal)land, maar ook wij hadden altijd wel weer een paar grote talenten rondlopen die het gingen maken. Ergens gaat er iets niet goed.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Haha, true.
Ik maak me sinds dit WK toch wel een beetje zorgen om de jeugdopleidingen in Nederland. Als je ziet hoe Frankrijk, Duitsland, Spanje en Engeland bijna 2 gelijkwaardige A-ploegen kunnen opstellen en er ook wel weer een goede nieuwe generatie klaar staat, dan komen wij er best karig vanaf met ons Oranje.
Malacia, Virgil, Dumfries, Aké, Timber, Frenkie, Memphis, Cody en Xavi. De rest is gewoon pure middelmaat. Natuurlijk zijn we een kleiner (voetbal)land, maar ook wij hadden altijd wel weer een paar grote talenten rondlopen die het gingen maken. Ergens gaat er iets niet goed.
Tja kijkend naar inwonersaantal is dit niet vreemd.
 
En zelfs bij Jong PSV blundert hij. De 1-2 was een fout. Bij de 0-1 en vlak daarvoor een bal op de paal duikt hij niet eens. Zijn eerste reflex is niet duiken. Dit is gewoon echt geen keeper en een totale miskoop van PSV. Gauw weg doen. Zit nu jong talent in de weg.
Daarom was ik ook verbaasd dat hij ging keepen, ik heb dan liever dat er een talent getest wordt.
 
En zelfs bij Jong PSV blundert hij. De 1-2 was een fout. Bij de 0-1 en vlak daarvoor een bal op de paal duikt hij niet eens. Zijn eerste reflex is niet duiken. Dit is gewoon echt geen keeper en een totale miskoop van PSV. Gauw weg doen. Zit nu jong talent in de weg.
Heb de samenvatting gekeken en ben het helemaal met je eens. Doet geen moeite om bij de bal te komen en als hij een gelukje heeft dat de bal toch naar hem toekomt zoals de 1-2, grijpt hij gebrekkig in.
 
Tja kijkend naar inwonersaantal is dit niet vreemd.
Dat zegt niet altijd veel als je ziet wat Portugal steeds aan talenten voortbrengt. Of een Argentinië of Kroatië. Niet bepaald zo groot als bijv Engeland. NL heeft al jaren lang steeds meer eenheidsworsten opgeleid omdat we allemaal gelijk gaan schreeuwen als een jong talent veel gaat dribbelen. In veel landen vinden ze de techniek en dus je basis veel belangrijker dan de tactiek. Dat leer je later nog bij maar we zijn daarin te ver gegaan en daarom krijg je ook steeds van die save balletjes breed. Ze willen geen fouten maken en zijn bang gemaakt voor risico’s en initiatief nemen. Iets waar NL juist bekend om stond.
 
Haha, true.
Ik maak me sinds dit WK toch wel een beetje zorgen om de jeugdopleidingen in Nederland. Als je ziet hoe Frankrijk, Duitsland, Spanje en Engeland bijna 2 gelijkwaardige A-ploegen kunnen opstellen en er ook wel weer een goede nieuwe generatie klaar staat, dan komen wij er best karig vanaf met ons Oranje.
Malacia, Virgil, Dumfries, Aké, Timber, Frenkie, Memphis, Cody en Xavi. De rest is gewoon pure middelmaat. Natuurlijk zijn we een kleiner (voetbal)land, maar ook wij hadden altijd wel weer een paar grote talenten rondlopen die het gingen maken. Ergens gaat er iets niet goed.
Tsja en hier wil men ook dat we gaan scouten in landen als Uruguay. Dan kan je ook de jeugdopleiding wel opdoeken. Types als Jaap Stam moet je toch ook nog steeds in Nederland kunnen vinden?
 
Dat zegt niet altijd veel als je ziet wat Portugal steeds aan talenten voortbrengt. Of een Argentinië of Kroatië. Niet bepaald zo groot als bijv Engeland. NL heeft al jaren lang steeds meer eenheidsworsten opgeleid omdat we allemaal gelijk gaan schreeuwen als een jong talent veel gaat dribbelen. In veel landen vinden ze de techniek en dus je basis veel belangrijker dan de tactiek. Dat leer je later nog bij maar we zijn daarin te ver gegaan en daarom krijg je ook steeds van die save balletjes breed. Ze willen geen fouten maken en zijn bang gemaakt voor risico’s en initiatief nemen. Iets waar NL juist bekend om stond.
Argentinië 40 miljoen inwoners, Kroatië 4 miljoen.... best een verschil ;)
 
Argentinië 40 miljoen inwoners, Kroatië 4 miljoen.... best een verschil ;)
Klopt in het tweede deel over Kroatië zit al het antwoord op die andere post.
Argentinië noem ik omdat ze vaak een rivaal zijn voor Brazilië met 200 miljoen inwoners.
 
Klopt in het tweede deel over Kroatië zit al het antwoord op die andere post.
Argentinië noem ik omdat ze vaak een rivaal zijn voor Brazilië met 200 miljoen inwoners.
En zo staat het weer keurig in perspectief.
 
Tja kijkend naar inwonersaantal is dit niet vreemd.

Dat zegt niet altijd veel als je ziet wat Portugal steeds aan talenten voortbrengt. Of een Argentinië of Kroatië. Niet bepaald zo groot als bijv Engeland. NL heeft al jaren lang steeds meer eenheidsworsten opgeleid omdat we allemaal gelijk gaan schreeuwen als een jong talent veel gaat dribbelen. In veel landen vinden ze de techniek en dus je basis veel belangrijker dan de tactiek. Dat leer je later nog bij maar we zijn daarin te ver gegaan en daarom krijg je ook steeds van die save balletjes breed. Ze willen geen fouten maken en zijn bang gemaakt voor risico’s en initiatief nemen. Iets waar NL juist bekend om stond.

Eens met IPF. Kijken naar inwoners aantal vind ik echt een smoes. Kijk een land als San Marino heeft echt te weinig inwoners om 11 goede voetballers op te leiden. Maar een land als Nederland heeft 17 miljoen inwoners. Dat is meer dan genoeg.

Daar komt nog bij dat we in Nederland de grootste voetbaldichtheid ter wereld hebben. In geen enkel land zijn zoveel voetbalclubs per vierkante meter als in Nederland. Elk dorp en elk gehucht kent wel een voetbalclub. En door de grote welvaart in Nederland krijgen veel jongens in Nederland de kans om op voetbal te gaan, en zelfs voor arme mensen zijn er speciale projecten zodat die kinderen toch kunnen voetballen.

Nee, puur wijzen naar inwoners is gewoon een grote smoes, we mogen best wel 11 topvoetballers verwachten in voetballand Nederland.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nee, puur wijzen naar inwoners is gewoon een grote smoes, we mogen best wel 11 topvoetballers verwachten in voetballand Nederland.
Nou, kan mij geen Oranje heugen met alleen maar topvoetballers, daarbij de stelling was om ook de gehele bank gevuld te hebben met toppers. dat hebben we echt nooit gehad. Kan je beginnen over historie en voorzieningen, maar de historie toont gewoon aan dat we nimmer 22 topspelers tegelijkertijd hebben gehad.
 
Nou, kan mij geen Oranje heugen met alleen maar topvoetballers, daarbij de stelling was om ook de gehele bank gevuld te hebben met toppers. dat hebben we echt nooit gehad. Kan je beginnen over historie en voorzieningen, maar de historie toont gewoon aan dat we nimmer 22 topspelers tegelijkertijd hebben gehad.
Kan best zo zijn, maar dat kan niet liggen aan het inwonersaantal in mijn optiek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan