VVV-Venlo - PSV | Zondag 15 oktober 2017 | Eindstand: 2-5

Status
Je kunt niet meer reageren.
Als er iemand vandaag belangrijk is geweest dan is het De Jong wel. Hij scoort dan wel niet, genoeg kansen gehad maar die Unnerstall zat er ook een aantal keer heel goed bij, maar de tandem Locadia-De Jong loopt de hele wedstrijd al geweldig en hij was tevens bij drie doelpunten betrokken.

Dat ben ik niet met je eens. De Jong is een storende factor voorin zonder enige techniek. Met Lozano erbij schat ik dat de eindstand dichtbij de 8 of 9-2 had gelegen. En dat is dus de waarde van de Jong. Niets in mijn ogen. Maar PSV gaat er namelijk ook slechter van spelen. Hij haalt de snelheid eruit en voegt niets toe en maakt geen doelpunten. De negatieve dingen van de Jong wegen al anderhalf seizoen veel zwaarder dan af en toe een assist. Die had elke andere speler net zo goed gemaakt. En een gemiste kans waaruit een andere speler scoort telt niet als een assist natuurlijk. Had ie zelf moeten maken.
 
Dat ben ik niet met je eens. De Jong is een storende factor voorin zonder enige techniek. Met Lozano erbij schat ik dat de eindstand dichtbij de 8 of 9-2 had gelegen. En dat is dus de waarde van de Jong. Niets in mijn ogen. Maar PSV gaat er namelijk ook slechter van spelen. Hij haalt de snelheid eruit en voegt niets toe en maakt geen doelpunten. De negatieve dingen van de Jong wegen al anderhalf seizoen veel zwaarder dan af en toe een assist. Die had elke andere speler net zo goed gemaakt. En een gemiste kans waaruit een andere speler scoort telt niet als een assist natuurlijk. Had ie zelf moeten maken.

Lozano met De Jong vergeleken is al onzinnig. De Jong is een werkpaard, Lozano is een creatief talent die zulke tegenstanders volledig kan overklassen. De Jong heeft en zal het ook nooit moeten hebben van techniek en snelheid, zo'n speler is hij niet en dat kun je dan ook onmogelijk gaan verlangen van hem. Hij moet werken, sleuren, duels aangaan en dan als het mee zit zoals seizoenen geleden er ballen intrappen. Dat laatste gebeurd niet, maar dat eerste heb ik vandaag genoeg gezien. De Jong continu aanspeelbaar, balvast en speelde heel lekker samen met Locadia. Een doelpunt had het afgemaakt, hij had er dan ook zeker minimaal 1 had moeten maken.
 
Een degelijke wedstrijd en een goede overwinning, zou ik zeggen. Zeker gezien A) het feit dat VVV een stugge ploeg met een voorlopig goede notering is gebleken en B) Dat. Veld. Jesusmina, dat veld. Ik zou mijn hond er nog niet op uitlaten.
 
Een degelijke wedstrijd en een goede overwinning, zou ik zeggen. Zeker gezien A) het feit dat VVV een stugge ploeg met een voorlopig goede notering is gebleken en B) Dat. Veld. Jesusmina, dat veld. Ik zou mijn hond er nog niet op uitlaten.

Mijn hond heeft gras nodig om te pissen, dus ik heb geen idee wat ie op dit soort kunstgras zou doen.
 
De Jong gaf Locadia de kans waaruit de 1-0 viel. Verder oogt het allemaal ongelukkig qua afronding, alhoewel 1.5 jaar ongelukkig zijn wel lang is....

Hele forum verrast door Cocu met de wissel in de rust volgens mij. Schandalig hoe we de 2e helft begonnen maar voor de rest hebben we het groa van de wedstrijd druk uitgeoefend. Waarbij de scherpte in de 1e helft best wel ontbrak.

Voor de rest, punten binnen doelsaldo weer verder uitgebouwd. Volgende week kijken hoe het gaat op het kunstgras in Almelo...
 
Kunstgras, promovendus, uitwedstrijd, Makkelie; het zou zo maar eens puntverlies op hebben kunnen leveren. Na een niet gegeven penalty, een gegeven penalty en een achterstand uiteindelijk naar huis met 2-5. Het kan beter, maar zo slecht is het nog niet. En als je bedenkt dat ajaks na nog vrijwel geen enkele potentieel moeilijke wedstrijd al op 5 punten staat, net zoals kampioenskandidaat Feyenoord kunnen we best tevreden zijn. Zeker als Lozano vandaag niet eens meespeelde. Een glas met een slok eruit is niet perse een leeg glas.
 
Ik ben vooral ook erg blij dat onze jongens wel bleven gaan, ik heb niet echt nonchalance gezien (misschien alleen v Ginkel bij de 2-1). Oké, niet iedereen was altijd scherp voor de goal, Isimat is gewoon dom en we geven wel makkelijk goals weg, maar voorin en op het middenveld was de drive naar voren wel te zien. Met als uitblinker Pereiro, die juist vaak het tegenovergestelde laat zien.

Kunstgras, promovendus, uitwedstrijd, Makkelie; het zou zo maar eens puntverlies op hebben kunnen leveren. Na een niet gegeven penalty, een gegeven penalty en een achterstand uiteindelijk naar huis met 2-5. Het kan beter, maar zo slecht is het nog niet. En als je bedenkt dat ajaks na nog vrijwel geen enkele potentieel moeilijke wedstrijd al op 5 punten staat, net zoals kampioenskandidaat Feyenoord kunnen we best tevreden zijn. Zeker als Lozano vandaag niet eens meespeelde. Een glas met een slok eruit is niet perse een leeg glas.

Heerlijke quote. Eensch.
 
Laatst bewerkt:
De Jong gaf Locadia de kans waaruit de 1-0 viel. Verder oogt het allemaal ongelukkig qua afronding, alhoewel 1.5 jaar ongelukkig zijn wel lang is....

Hele forum verrast door Cocu met de wissel in de rust volgens mij. Schandalig hoe we de 2e helft begonnen maar voor de rest hebben we het groa van de wedstrijd druk uitgeoefend. Waarbij de scherpte in de 1e helft best wel ontbrak.

Voor de rest, punten binnen doelsaldo weer verder uitgebouwd. Volgende week kijken hoe het gaat op het kunstgras in Almelo...

Uh, we spelen volgende week thuis tegen Heracles.
 
Uh, we spelen volgende week thuis tegen Heracles.

O. Ok dan gewoon dr overheen walsen en isimat zn handen vastbinden.

volgens t AD hebben we 30 schoten afgevuurd. Ongeveer 50/50 op of naast de goal. Doen we best goed, stel dat De Jong ooit nog zn scherpte weer gaat hervinden....
 
Als er iemand vandaag belangrijk is geweest dan is het De Jong wel. Hij scoort dan wel niet, genoeg kansen gehad maar die Unnerstall zat er ook een aantal keer heel goed bij, maar de tandem Locadia-De Jong loopt de hele wedstrijd al geweldig en hij was tevens bij drie doelpunten betrokken.

Meen je dit serieus?
Een paar balletjes breed is belangrijk?

-In de eerste helft timede hij zelfs een bal in de lucht verkeerd, miste hem gewoon terwijl er niemand van de tegenpartij in de buurt stond.
-Een balletje in de voet van 4 meter van, ik dacht, Arias raakte hij zelfs niet eens aan.
-Stroffelt over zijn benen, kan niet rennen, geen balaanname.
-Op een gegeven moment hield een speler met oranje schoenen de bal omhoog om rugwaarts te volleren. Ik veerde helemaal op, bleek het Schwaab te zijn.

Kom op zeg, als De Jong niet scoort heb je er geen moer aan.
Hij is volkomen afhankelijk van de rest, want zelf iets creëren zit er niet in.
Dan heb je het dus over een perfecte aanvoer van bv Arias die hij dan mogelijk goed terugkaatst en dan hopen op een derde die hem er inknalt. Heb je 3 goeie momenten nodig.
Dat is minstens een schijf teveel.
 
Laatst bewerkt:
Toch baal ik weer van de wissels van Cocu. Waarom altijd dat saaie voorspelbare wissels als de winst binnen is? Rosario voor Hendrix, ik begrijp hem niet. Laat Hendrix gewoon lekker 90 minuten staan. Breng eens een keer een Maher ofzo. Rosario bijvoorbeeld viel me niet eens op de laatste 10 minuten. Gudmundsson in de 88e minuut erin brengen, vind ik zinloos. Volgende keer gewoon 2 wissels tegelijkertijd kwartier voor tijd als de winst binnen is.
 
Toch baal ik weer van de wissels van Cocu. Waarom altijd dat saaie voorspelbare wissels als de winst binnen is? Rosario voor Hendrix, ik begrijp hem niet. Laat Hendrix gewoon lekker 90 minuten staan. Breng eens een keer een Maher ofzo. Rosario bijvoorbeeld viel me niet eens op de laatste 10 minuten. Gudmundsson in de 88e minuut erin brengen, vind ik zinloos. Volgende keer gewoon 2 wissels tegelijkertijd kwartier voor tijd als de winst binnen is.

Hij mag wel eens wat eerder wisselen, maar ik ben blij dat Rosario mag invallen in plaats van Maher. Voor Maher is toch geen toekomst meer bij PSV, en ik ben blij dat Cocu Rosario nu structureel laat invallen.
 
Ik weet niet hoe ze het doen, maar ze flikken het toch steeds. Ondanks dat je met 3 spelers speelt die totaal PSV onwaardig zijn steeds maar winnen met ruime cijfers
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan