In de kern denk ik dat we het eens zijn. Derksen geeft veel voer voor discussie en die wordt maatschappelijk gevoerd. Hij neemt daar wel een rol in die controversieel is en daarmee de kans dat hij verguist wordt een gevolg. Dat is natuurlijk een keuze. Om het anders te verwoorden: hij kiest voor het risico om in het verkeerde hokje geplaatst te worden door zich bloot te stellen. Want in hokjes denken doen we allemaal. De manier waarop we de hokjes labellen kan worden veranderd door discussies.
Absoluut.
 
Gezien het gegeven dat de partij van Willem E. bij de laatste verkiezingen toch wat stemmen pakte geeft m.i. dat sommige mensen niet in (stem)hokjes denken.

Maar ff serieus, jammere aan Derksen is dat ie wel graag provoceert maar zichzelf als slachtoffer wegzet op het moment dat er een tegenreactie komt..
Zolang mensen met hem de discussie aangaan en hem hun kijk van de zaak proberen te laten zien, is er niks aan de hand. In dit geval bestond de tegenreactie uit het cancelen van een theatertournee en het schrappen van zendtijd op de radio. Dat vind ik geen discussie maar censuur.
 
Zolang mensen met hem de discussie aangaan en hem hun kijk van de zaak proberen te laten zien, is er niks aan de hand. In dit geval bestond de tegenreactie uit het cancelen van een theatertournee en het schrappen van zendtijd op de radio. Dat vind ik geen discussie maar censuur.
Ieder bedrijf kiest waar die wel/niet mee geassocieerd wil worden. Het zou censuur zijn geweest als Derksen verplicht had moeten stoppen met VI, dat was niet het geval, daar nam hij zelf een korte pauze.
 
Ieder bedrijf kiest waar die wel/niet mee geassocieerd wil worden. Het zou censuur zijn geweest als Derksen verplicht had moeten stoppen met VI, dat was niet het geval, daar nam hij zelf een korte pauze.
Absoluut, dat vind ik ook geen censuur.
Ik geloof gewoon niet zo in die mechanismen. Als jij weet dat jouw bakker Forum stemt, fiets je dan 10 km verder? Als je weet dat jouw slager PSV heel kut vindt, rijd je dan naar een ander dorp? Als jouw buurtsuper een jongen met nagellak niet achter de kassa wil hebben, ga je dan naar een andere super?
Ik denk dat de massa dat niet doet. Maar als het brood bij die bakker te duur wordt, de slager over het vlees staat te hoesten en zijn haren mee verpakt en de super geen parkeergelegenheid heeft, dan gaan mensen ineens over alternatieven nadenken. Allemaal eigenbelang.
Het heeft m.i. veelal niks met iemands mening te maken of er wel of niet mee geassocieerd willen worden, het is (imho) angst om zelf de prijs te moeten betalen. Je kunt je afvragen of het dan nog gaat over een mening of over hypocrisie. Ik vond het in ieder geval laf.
Mojo had ook gewoon kunnen zeggen: ‘We hebben de uitspraken van Derksen gehoord en daar nemen wij als organisatie afstand van. Graag praten we daar intern een keer met hem over. We zouden het betreuren als Johan dergelijke uitspraken in onze theaters zou doen.’
 
Want in hokjes denken doen we allemaal. De manier waarop we de hokjes labellen kan worden veranderd door discussies.
Eens. Al blijkt het (tegenwoordig) moeilijker fatsoenlijk te discussiéren met anderen nu het niet meer "live" of "face to face" gebeurt maar via het anonieme internet.
Een van de groep of van een meerderheid in de samenleving afwijkende mening verkondigen leidt steeds vaker tot onaangename reacties. Waarbij ook vormen van censuur niet geschuwd worden.
Jammer dat het bereikte niveau van het taal- en rekenonderwijs zo teruggelopen is tegenwoordig.
Want nu is er te weinig tijd voor nuttige zaken in de opvoeding op school.
Zoals een debatingclub, waar je met respect voor de ander discussie leert voeren met argumenten.
Of waar je seksuele opvoeding geeft aan aanstaande corpsballen voordat je ze een schooldiploma uitreikt en op de maatschappij loslaat.
 
Laatst bewerkt:
Iets met geen D = geen show..
Gelukkig is koning Derksen maandag weer terug
cb2fd216c133d6bf312481bf61b81da3.png
 
De slapende directeur. De man die topsport wilde maar Bommel niet durfde te ontslaan toen ie onderpresteerde..
Nou, volgens mij is Van Bommel al voor de kerst ontslagen. Volgens genoeg mensen, waaronder mij, zelfs te snel.
 
Studio sport laat beelden zien van Ivoorkust-Noord-Korea. "Dit is Senegal tegen Japan" Klasse jongens... Het staat gewoon linksboven op het scherm.
 
Nou, volgens mij is Van Bommel al voor de kerst ontslagen. Volgens genoeg mensen, waaronder mij, zelfs te snel.
Hoelang had ie dan moeten krijgen? Na Cocu zat psv in een gespreid bedje. Gerbrands heeft het allemaal maar laten lopen m.i. niet om de persoon Bommel aan te vallen maar als Gerbrands zegt wat de Europese doelen zijn en onder Bommel begint het verval grijp je toch in?
 
Als ik de beste man zie bij SV dan komt hij toch niet sterk over op mij. Mogelijk in z’n functie intern wel, dat kan. Maar naar buiten toe niet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Hoelang had ie dan moeten krijgen? Na Cocu zat psv in een gespreid bedje. Gerbrands heeft het allemaal maar laten lopen m.i. niet om de persoon Bommel aan te vallen maar als Gerbrands zegt wat de Europese doelen zijn en onder Bommel begint het verval grijp je toch in?
Ik gun Mark een 2e of 3e kans maar ik denk dat het vaak niet zo werkt bij een absolute Nederlandse topclub die miljoenen nodig heeft om in de top twee te kunnen blijven.

De Johan Cruyff schaal werd verloren, daarna begon PSV wervelend in de Eredivisie maar in de 2e seizoenshelft begon PSV veel punten te verliezen
De optredens zagen er futloos uit en Mark kreeg de boel niet meer op de rit. In Europa hadden we niets te vertellen en in de beker was zelfs RKC een maatje te groot. Het volgende seizoen begon weer met een verloren JCS, uitschakeling in de CL tegen Basel en uitschakeling in de groepsfase van de Europa League. Talenten als Malen en Bergwijn gingen goed maar aankopen zoals Behic, Sainsbury, Bruma en Baumi rendeerde niet
en PSV won op een gegeven moment slechts 2 van de laatste 12 duels en stond 3e in de competitie.

Had Mark het weer om kunnen buigen? Ja, maar ik weet niet of we de tijd en ruimte voor Mark hadden en er bestaat ook een kans dat hij net als Rutten te lang blijft door modderen.

Maar Mark blijft een club held, ik hoop dat zijn carrière nu weer in de lift zit en misschien kan hij het ooit nog eens bij PSV proberen als hij een completere trainer is geworden. Maar destijds was het tijd voor veranderingen want er was een hoop paniek in de tent.
 
Goed optreden van Toon gisteren. Helder, open, eerlijk. Erg goede AD geweest de afgelopen jaren imho. Afgaand op de reacties hier op het forum de afgelopen jaren ben ik een van de weinigen die dat vindt.

Wat ik storend vond was de Korte Corner bij SV gisterenavond. Ja, 'het opstootje' hoort bij het voetbal. En mooi dat er aandacht is voor die kant van het voetbal. Maar om daarin het fragment te monteren dat er een speler het veld uit wordt geschopt (Ledezma in dit geval), vind ik daar niet in passen.
 
Laatst bewerkt:
Derksen kickt weer ass met alle overige voetbal prorgamma's, maar laten we doen alsof het niet door hem komt :lmao:
 
Terug
Bovenaan Onderaan