Klopt. Maar je kunt iemand in 2022 niet beboeten voor het feit dat hij in 2019 nog 130 reed waar je nu maar 100 mag.
Der Jaufe Kun je me wel een facepalm geven, maar de strekking klopt wel. Inzichten (en ook regelgeving) zijn aan verandering onderhevig. Je haalt graag je metaforen uit de wereld van verkeer en infrastructuur, merk ik. Ik graag uit de muziek. Zegt al een heleboel over de beperking van ons brein, maar soit. Dingen veranderen. In hoeveel gevallen van alle forumleden rijdt de man de gezinsauto meestal? Allemaal seksisten? Zo zien ze dat wellicht in 2056 wel zo, terwijl wij gewoon heel ‘onschuldig’ opgegroeid zijn met het idee dat papa rijdt. Behalve wanneer papa gedronken heeft, dan rijdt mama. Tijd verandert. Wat we nu normaal vinden, vinden we over 40 jaar maar raar. Dat is het enige wat vaak niet verandert.
 
Der Jaufe Kun je me wel een facepalm geven, maar de strekking klopt wel. Inzichten (en ook regelgeving) zijn aan verandering onderhevig. Je haalt graag je metaforen uit de wereld van verkeer en infrastructuur, merk ik. Ik graag uit de muziek. Zegt al een heleboel over de beperking van ons brein, maar soit. Dingen veranderen. In hoeveel gevallen van alle forumleden rijdt de man de gezinsauto in de meeste gevallen. Allemaal seksisten? Zo zien ze dat wellicht in 2056 wel zo, terwijl wij gewoon heel ‘onschuldig’ opgegroeid zijn met het idee dat papa rijdt. Behalve wanneer papa gedronken heeft, dan rijdt mama. Tijd verandert. Wat we nu normaal vinden, vinden we over 40 jaar maar raar. Dat is het enige wat vaak niet verandert.
De :FP: gaat over het gegeven dat je iedere keer bij de kern weggaat en allerlei zaken buiten de kern erbij haalt. Bewust trolgedrag, verveling op Koningsdag of van geen kwaadbewust gedrag. Wat het ook is, ik ga d'r voor nu ff geen tijd meer aan spenderen.
 
De :FP: gaat over het gegeven dat je iedere keer bij de kern weggaat en allerlei zaken buiten de kern erbij haalt. Bewust trolgedrag, verveling op Koningsdag of van geen kwaadbewust gedrag. Wat het ook is, ik ga d'r voor nu ff geen tijd meer aan spenderen.
Als iemand je geen gelijk geeft, wil niet zeggen dat je arrogant of persoonlijk moet worden. Ik ben het gewoon echt oneens met je. En dus met een groot deel van de meningen die nu in de media verschijnen aangaande deze rel.
 
Met de (overgevoelige) bril van nu kijken naar het verleden, heel makkelijk scoren voor de anti JD mensen. Maar lastig om het goed te praten dit maar durf te wedden dat de werkelijke versie 70% minder schadelijk of strafbaar is. Maar JD weet het altijd leuk te vertellen met misschien detailtje meer of minder wat het net leuker maakt. Misschien was ze wel gewoon down van alle spul wat ze op had, ff dutje doen, of gewoon in slaap gevallen wat allemaal kan onder invloed. Maar das lang verhaal en minder spannend dus gooi je het op bewusteloos, Lag ze er half uur zonder te ademen of te bewegen dan is het ander koek.

Kaars in poes ja... jeugdzonde ( ze waren samen 2 mannen, dan doe je in groepsverband vaak gekker dan solo ) of gewoon psyco dat ben ik nog aan het evalueren.
Maar waarom vertel je zoiets? En ook toen was het niet normaal. Of deed jij dat vroeger ook?
Klopt. Maar je kunt iemand in 2022 niet beboeten voor het feit dat hij in 2019 nog 130 reed waar je nu maar 100 mag.
Behalve dat we het over iets hebben wat toen ook niet mocht.
 
Als iemand je geen gelijk geeft, wil niet zeggen dat je arrogant of persoonlijk moet worden. Ik ben het gewoon echt oneens met je. En dus met een groot deel van de meningen die nu in de media verschijnen aangaande deze rel.
VvMU, dacht dat jij dat heel hoog had zitten. Daarnaast, je gaat echt continue zijpaadjes op, je 1e post ging notabene al over NSBers, en vaccinaties (nr 8.367). Ga dan niet doen alsof je niet zijpaadjes opgaat.

Aangaande de zaak Derksen is mijn mening slechts dat het ongevraagd een kaars inbrengen ten alle tijde fout is. En dat het lacherig afdoen door Gijp een teken aan de wand is.

Als jij daar anders over denkt, dat kaarsen inbrengen geen probleem is, of een dergelijke zaak lacherig afdoen en tot volksvermaak degraderen dan is dat voor jou.
 
Maar waarom vertel je zoiets? En ook toen was het niet normaal. Of deed jij dat vroeger ook?

Behalve dat we het over iets hebben wat toen ook niet mocht.
Dat is volgens mij precies wat hij probeerde aan te geven: dat je in die tijd daar qua wetgeving niet door in de problemen kwam.
Ik snap dat de lacherige sfeer niet lekker valt, maar vind ook dat hij vanuit retrospectief standpunt zelf ook wel lijkt te snappen dat het niet deugde.
 
Laatst bewerkt:
VvMU, dacht dat jij dat heel hoog had zitten. Daarnaast, je gaat echt continue zijpaadjes op, je 1e post ging notabene al over NSBers, en vaccinaties (nr 8.367). Ga dan niet doen alsof je niet zijpaadjes opgaat.

Aangaande de zaak Derksen is mijn mening slechts dat het ongevraagd een kaars inbrengen ten alle tijde fout is. En dat het lacherig afdoen door Gijp een teken aan de wand is.

Als jij daar anders over denkt, dat kaarsen inbrengen geen probleem is, of een dergelijke zaak lacherig afdoen en tot volksvermaak degraderen dan is dat voor jou.

Wanneer of waar zeg ik dat kaarsen inbrengen normaal is? Of dat lacherig erover doen goed is? Volgens mij nergens. Ik neem het niet eens op voor (de actie uit 1971 van) Derksen. Ik vind alleen dat we niet roomser zijn dan de paus, iedereen dingen heeft gedaan waar je later anders op terugkijkt of niet zo trots op bent, je dingen van toen soms idd moet zien vanuit een ander perspectief (voortschrijdend inzicht)en dat het me verbaast dat er zo vol de aanval wordt ingezet als gevolg van een mediarelletje. Ik heb het idee dat het vooral een pro en anti -Derksen discussie betreft en een aantal iedere gelegenheid aangrijpt hem af te serveren. Als een rode lap op een stier. Dat mag. Ik vind het in dit geval overtrokken. Zonder het inbrengen van kaarsen bij dronken vrouwen te bagatelliseren.
 
Behalve dat we het over iets hebben wat toen ook niet mocht.

Als jij toen aangifte wou doen van 'hij stak een kaars in mij' dan werd je uitgelachen en zelf opgepakt of de straat op geschopt als je geluk had. Met de tip van jij nodigde hem thuis uit dus zoek het lekker zelf/samen uit.
 
Wanneer of waar zeg ik dat kaarsen inbrengen normaal is? Of dat lacherig erover doen goed is? Volgens mij nergens. Ik neem het niet eens op voor (de actie uit 1971 van) Derksen. Ik vind alleen dat we niet roomser zijn dan de paus, iedereen dingen heeft gedaan waar je later anders op terugkijkt of niet zo trots op bent, je dingen van toen soms idd moet zien vanuit een ander perspectief (voortschrijdend inzicht)en dat het me verbaast dat er zo vol de aanval wordt ingezet als gevolg van een mediarelletje. Ik heb het idee dat het vooral een pro en anti -Derksen discussie betreft en een aantal iedere gelegenheid aangrijpt hem af te serveren. Als een rode lap op een stier. Dat mag. Ik vind het in dit geval overtrokken. Zonder het inbrengen van kaarsen bij dronken vrouwen te bagatelliseren.
Jij zegt zelf dat jij het oneens met mij bent, ik breng de twee punten op die ik opgebracht hebt. Aangezien jij aangeeft het echt oneens met mij te zijn leidt dat tot de conclusie dat jij het inbrengen van kaarsen kennelijk geen probleem vindt. Of, en dat kan natuurlijk ook, je bent het wel met mij eens.
 
Jij zegt zelf dat jij het oneens met mij bent, ik breng de twee punten op die ik opgebracht hebt. Aangezien jij aangeeft het echt oneens met mij te zijn leidt dat tot de conclusie dat jij het inbrengen van kaarsen kennelijk geen probleem vindt. Of, en dat kan natuurlijk ook, je bent het wel met mij eens.
Ik ben het inderdaad dus oneens met de overtrokken reacties en vind het meer een nieuwe hoofdstuk in de anti-Derksen lobby.
Maar ik snap zeker wel dat het niet lekker valt hoor. En snap ook dat mensen die te maken hebben gehad met aanranding / verkrachting dit pijnlijk kunnen vinden. Toch vind ik het vooral een verhaal van toen dat beoordeeld wordt door de bril van nu. Eerder onhandig om het te noemen dan reden om hem aan de schandpaal te nagelen. De reden waarom ik de NSB erbij haalde, is omdat door alle veranderingen heen de psychologie van mensen niet zoveel verandert.
 
Ik ben het inderdaad dus oneens met de overtrokken reacties en vind het meer een nieuwe hoofdstuk in de anti-Derksen lobby.
Maar ik snap zeker wel dat het niet lekker valt hoor. En snap ook dat mensen die te maken hebben gehad met aanranding / verkrachting dit pijnlijk kunnen vinden. Toch vind ik het vooral een verhaal van toen dat beoordeeld wordt door de bril van nu. Eerder onhandig om het te noemen dan reden om hem aan de schandpaal te nagelen. De reden waarom ik de NSB erbij haalde, is omdat door alle veranderingen heen de psychologie van mensen niet zoveel verandert.
En waar geef ik dan een overtrokken reactie waardoor jij zegt het oneens met mij te zijn.
 
Dus op zijn 80e snapt hij nog steeds dat hij als BN'er "in het nieuws" moet blijven, positief of negatief. Daarmee blijf je BN'er en stromen de uitnodigingen voor talkshows binnen, wordt je weer genoemd in roddelrubrieken en shows en heeft men het over je. Zo ook hier. Nuttiger zou zijn de hele uitspraak te negeren.
 
Deze ook. Als je alleen het deeltje ‘jeugdzonde’ parafraseert, dan vergeet je in mijn ogen dat hijzelf ook aangeeft zich ervoor te schamen en beseft dat het niet deugt.
Ehm, ik ga hier in op de wijze waarop die site het brengt. Niet op Johan zelf.

Daarbij, ook in een reactie van vandaag noemt Johan het zelf wederom een jeugdzonde

FRWq8bQX0AMVsSR
terug te vinden bij het AD.
 
Nou, dat mag. Gezien het bedenkelijke niveau tov wat de heren ooit presenteerden waarin het nu veeal kroegpraat met een lading foute grappen over alles wat niet de gewone blanke man is vind ik de typering niet heel vreemd.
Weer een zijpaadje: ik vind de term ‘de gewone blanke man’ en de wijze waarop hij ingezet wordt een gevaarlijke term, die in mijn ogen op de langere termijn de populisten van deze wereld alleen maar meer aanhang geeft, maar dat even terzijde. Ik weet, het is lastig, maar het is nog steeds mogelijk te kunnen kijken naar of lachen om mensen die niet jouw politieke standpunt delen. We hoeven niet de hele tijd iedereen en alles in hokjes te stoppen.
 
Wanneer of waar zeg ik dat kaarsen inbrengen normaal is? Of dat lacherig erover doen goed is? Volgens mij nergens. Ik neem het niet eens op voor (de actie uit 1971 van) Derksen. Ik vind alleen dat we niet roomser zijn dan de paus, iedereen dingen heeft gedaan waar je later anders op terugkijkt of niet zo trots op bent, je dingen van toen soms idd moet zien vanuit een ander perspectief (voortschrijdend inzicht)en dat het me verbaast dat er zo vol de aanval wordt ingezet als gevolg van een mediarelletje. Ik heb het idee dat het vooral een pro en anti -Derksen discussie betreft en een aantal iedere gelegenheid aangrijpt hem af te serveren. Als een rode lap op een stier. Dat mag. Ik vind het in dit geval overtrokken. Zonder het inbrengen van kaarsen bij dronken vrouwen te bagatelliseren.
Ik denk niet dat dit een pro of anti -Derksen discussie is. Denk wel dat voor veel mensen dit de druppel is die de emmer doet overlopen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Typeringen in huidskleur geven wat mij betreft ook geen pas hier. Ik ben blank en voel me niet aangesproken door termen als "de typische blanke man". Ik zie niet wat dat met de inhoud van het programma te maken heeft.
 
Ik denk niet dat dit een pro of anti -Derksen discussie is. Denk wel dat voor veel mensen dit de druppel is die de emmer doet overlopen.
Welnee, overal wordt er over geschreven en gepraat. En dat is goed voor de kijkcijfers. Dat is wat er gebeurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan