K
Gijp en Derksen zijn geen hard boiled racisten , dat zijn jongens die zich in een moeilijke machowereld altijd staande hebben gehouden door net over de grens te gaan, lachers op de hand, jongens onder elkaar.

Als ik eerlijk ben heb ik dit ook regelmatig gedaan en soms nog steeds. Het mooie aan alle turbulentie is dat je bewuster nadenkt over wat wel/niet kan, hoewel het soms erg complex wordt.
 
Als ik eerlijk ben heb ik dit ook regelmatig gedaan en soms nog steeds. Het mooie aan alle turbulentie is dat je bewuster nadenkt over wat wel/niet kan, hoewel het soms erg complex wordt.

Ja, dat klopt. Ik ook. Ik ben trouwens wel voorstander van een goede racistische of seksistische grap op z'n tijd ( als je tenminste ook kan ontvangen ). Maar de grappen werden letterlijk door links en rechts te serieus genomen. Dat is geen oordeel overigens over het niveau van die grappen, maar simpelweg een tijdanalyse. Als vrienden je niet meer zo leuk vinden (Gullit), adverteerders lopen weg, of op Twitter ben je opeens het laatste bastion van de Nederlandse identiteit ( #teamderksen ), dan is de grap er wel af.

Dan is dit best wel een genadig einde, en alle ruimte voor een doorstart.
 
Eerlijk gezegd begin ik steeds meer te vermoeden dat Derksen en Gijpie het wel prima vinden, zo. Die willen lekker foute grapjes kunnen maken, en niet het boegbeeld zijn van allerlei Hollandsch gezinde clubjes op Twitter. Ze voelden zich aanvankelijk natuurlijk in hun hemd gezet en beschaamd: zij mochten toch alles zeggen? Zij toch zeker wel? (In sommige kringen heet dat privilege, maar in die discussie heb ik geen zin).

Je mist het hele punt, ze hebben geen oorlog omdat ze niet mogen zeggen waar het op staat. Alles roepen zijn ze alle 3 mee eens, alleen als 1 dan in de problemen komt dan hoort het dat je het met z'n 3en oplost als een team. Na 12 jaar mag je dat wel verwachten van een hechte team.

De uitzending was bedoeld om Johans naam te zuiveren, hij gaat nergens spijt van hebben dat wist iedereen, maar meer om zijn kant van het verhaal te horen. Alleen meneer Genee helft heel Nederland afgebeld voor 2 gasten om aan te schuiven, Johan & Gijp hoorde dat dus last minute dat de tafelsetting zo zou zijn. Probleem 1 dus, probleem 2 werd dat Genee zijn ass probeerde te redden en meer zijn eigen kant koos ipv de naam van Johan ( of het team ) te zuiveren.

Zwarte piet Akwasi staat hier totaal los van, op dat punt heeft Johan zich prima staande gehouden tegen heel NL, 2 gasten aan tafel + rat Genee. Het is meer het idee van in goede tijden zijn we een team, zit er 1 in de problemen dan hoor je als team op te treden. Maar meneer Genee dacht ik maak er heel tribunaal van + schop zelf ook af en toe, dat viel in het verkeerde keelgat bij de rest. In goede tijden als bij de gewonnen ring loopt Genee als eerste voorop met een errectie, maar zit de show in een shitstorm gaat meneer met de hype mee alsof hij neutrale presentator is :FP:

#exitgenee
#LoveJD
 
Nou het is het verhaal van Derksen tegen dat van Genee: het was allemaal wel bekend, twee dagen van te voren al, dat Genee gasten zou meenemen naar de uitzending. Maar vlak voor de uitzending wordt Wilfred gebeld door de redactie dat Johan ruzie aan het maken is met hen omdat hij niet met deze ( mondige en intelligente dame , mijn invulling) aan tafel wilde zitten. Hij wilde de dame en Bousatta op de tweede rang zetten en niet aan tafel. Dat is dus deel 1 van het verhaal.
Deel 2 is dat zij deze rol van Genee niet zagen aankomen.. Ja de “ spontane” heren die “ nooit iets voorbereiden”, hadden natuurlijk de inkoppertjes van Wilfred verwacht die ze niet kregen. Daar hadden ze het grootste moeite mee.
Ja ja, de man van het vrije woord met zijn spontane vriend Renée.
 
Je noemt nu op wat meneer Genee in zijn radio uitzending zei, hoeft niet te betekenen dat het de waarheid is hé.
Als het 1-1 was zou ik nog zeggen kan allemaal, maar als 2 tegen Wilfredje zijn dan ga ik statistisch hun meer geloven. Genee's verhaal zal vast wel deels kloppen, hij zei misschien er komen nog 2 gasten bij ff snel. Normaal komen gasten dan naast de bar dus op achtergrond, maar zeker niet aan tafel direct, en daar ging Johan dan op bitchen.
 
Je noemt nu op wat meneer Genee in zijn radio uitzending zei, hoeft niet te betekenen dat het de waarheid is hé.
Als het 1-1 was zou ik nog zeggen kan allemaal, maar als 2 tegen Wilfredje zijn dan ga ik statistisch hun meer geloven. Genee's verhaal zal vast wel deels kloppen, hij zei misschien er komen nog 2 gasten bij ff snel. Normaal komen gasten dan naast de bar dus op achtergrond, maar zeker niet aan tafel direct, en daar ging Johan dan op bitchen.
Kan kloppen wat je zegt. Dat meelopertje Renee zei anders wel dat ie grootste moeite had met de rol van Wilfred. Hoezo? Omdat hij twee keer tegen hen zei dat ze niet konden voelen wat een zwarte iemand voelt bij racisme en racistische grappen?? Nou dan kunnen ze heel weinig hebben en al helemaal niet incasseren. Zij willen alleen kunnen delen. Dit is hun ware aard en de rest is dus altijd gespeeld.
 
Kan kloppen wat je zegt. Dat meelopertje Renee zei anders wel dat ie grootste moeite had met de rol van Wilfred. Hoezo?

Omdat Wilfred meer zijn best deed om zijn eigen ass te redden dan het team/trio. Dat is het hele probleem dus, 0x nam die het op voor Johan of de discussie, maar hij koos wel constant de kant van de zielige partij en hield alle aandacht van zich zelf af. Zijn taak was om regie te houden op de discussie, hij kon wel wat meer de zaak controleren dat Johan er beter van af zou komen, of minder onder vuur zou komen. Of de schuld beetje op zich zelf leggen. Maar nee meneer leek zo totaal onschuldig.

Gijp hield zich neutraal, Johan hield zijn rug recht en kwal Genee was gewoon een matennaaier. Hij is zo'n iemand die 25 jaar je beste vriend is en dan ineens met je vriendin vandoor gaat. :proost:
 
Omdat Wilfred meer zijn best deed om zijn eigen ass te redden dan het team/trio. Dat is het hele probleem dus, 0x nam die het op voor Johan of de discussie, maar hij koos wel constant de kant van de zielige partij en hield alle aandacht van zich zelf af. Zijn taak was om regie te houden op de discussie, hij kon wel wat meer de zaak controleren dat Johan er beter van af zou komen, of minder onder vuur zou komen. Of de schuld beetje op zich zelf leggen. Maar nee meneer leek zo totaal onschuldig.

Gijp hield zich neutraal, Johan hield zijn rug recht en kwal Genee was gewoon een matennaaier. Hij is zo'n iemand die 25 jaar je beste vriend is en dan ineens met je vriendin vandoor gaat. :proost:

Maar waarom zou Genee per se moeten meedoen met Derksen en Gijp? Hij is presentator/voetbaljournalist... Waarom zou hij het voor Derksen moeten opnemen? Da's een volwassen kerel, hoor. Je kunt evengoed zeggen dat-ie niet kritisch genoeg is.
 
Maar waarom zou Genee per se moeten meedoen met Derksen en Gijp? Hij is presentator/voetbaljournalist... Waarom zou hij het voor Derksen moeten opnemen? Da's een volwassen kerel, hoor. Je kunt evengoed zeggen dat-ie niet kritisch genoeg is.

Jij kijkt de programma volgens mij niet, die 3 zijn zwaar op elkaar ingespeeld met alles, een geeft een voorzetje en ander tikt hem in. Genee maakt zich daar ook vaak aan schuldig en krijgt zo veel meer uit Johan dan hij zelf wilt of wou geven. Dat is een talent van Ganee, hij voelt het aan wanneer die door moet gaan en wanneer die moet stoppen. Maar in elk incident of discussie is een deel ook zijn schuld of medeplichtigheid.
 
Jij kijkt de programma volgens mij niet, die 3 zijn zwaar op elkaar ingespeeld met alles, een geeft een voorzetje en ander tikt hem in. Genee maakt zich daar ook vaak aan schuldig en krijgt zo veel meer uit Johan dan hij zelf wilt of wou geven. Dat is een talent van Ganee, hij voelt het aan wanneer die door moet gaan en wanneer die moet stoppen. Maar in elk incident of discussie is een deel ook zijn schuld of medeplichtigheid.

Ik ben het met je eens wat betreft jouw analyse van Wilfred. Hij heeft altijd heel goed geweten waar hij mee bezig was en heeft net zo flink bijgedragen aan alle uitlatingen die zijn gedaan. Genee heeft ze altijd uit zitten dagen om vervolgens telkens half lachend te doen alsof hij het eigenlijk niet vond kunnen wat er gezegd werd. Maar er toch ook stiekem heel erg van genoot. En het stiekem exact zijn bedoeling was om het er zo uit te laten komen. Extreem schijnheilig.

Om vervolgens jezelf geforceerd te willen distantiëren tijdens zo'n uitzending afgelopen maandag, tja. Derksen proberen heel klein te maken met teksten als "Johan, je bent echt een goede kerel, dat weten we...maar je snapt het gewoon niet". Dan sla je niet alleen heel wat planken mis, maar ben je inderdaad ook een giga matennaaier.

Derksen en Gijp hebben hun tekortkomingen en hebben zich ondanks het gedrag van Genee flink laten kennen afgelopen maandag en alles wat zich erna heeft afgespeeld, maar dat neemt niet weg dat Wilfred de engste is van de drie musketiers.

Het ergste van alles is dat ik het programma zou missen als het van de buis gaat, dus ik ben wellicht de grootste hypocriet van allemaal. Ouch, daar expose ik mezelf lelijk. Guilty!:zwijgen:
 
Man, man, man, hoe Genee
Jij kijkt de programma volgens mij niet, die 3 zijn zwaar op elkaar ingespeeld met alles, een geeft een voorzetje en ander tikt hem in. Genee maakt zich daar ook vaak aan schuldig en krijgt zo veel meer uit Johan dan hij zelf wilt of wou geven. Dat is een talent van Ganee, hij voelt het aan wanneer die door moet gaan en wanneer die moet stoppen. Maar in elk incident of discussie is een deel ook zijn schuld of medeplichtigheid.

Ik heb het programma heel vaak gekeken, en ik weet dat Genee vaak die rol heeft gespeeld. Maar ook weer niet altijd. Het is ook weer niet de eerste rel. Gijp en Derksen hebben ook rollend op straat gelegen en alle vuile was buiten gehangen die je je maar kunt voorstellen ('megalomane pillenslikker' etc) . Toch werd dat nooit betiteld als 'matennaaien', laat staan Judas. Derksen en Genee hebben ook stevig in de clinch gelegen rond Veenstra en Heerenveen. Zo harmonieus was het nou ook weer allemaal niet. Vrienden waren het ook nooit.

Niet dat ik Genee nu zo sympathiek vind, hoor. Daar gaat het niet om. Maar het is toch maak hoe je het bekijkt. Je kunt evengoed zeggen dat Gijp en Derksen juist Genee voor de bus hebben geflikkerd. Zo'n programma overleeft iedereen wel - maar door Genee in de media 'NSB-methoden' te verwijten, gooi je hem meteen voor de horden van de sociale media, met alle bedreigen van dien. Is dat het nu echt allemaal waard? Zo vreselijk is het nou toch ook weer niet, zeg.
 
Theo Maassen als vervanger voor Genee lijkt me wel wat.. :unsure: Ook prima met harde grappen en over voetbal lullen maar met inhoud en wat moreel besef (24u met...).
 
Theo Maassen als vervanger voor Genee lijkt me wel wat.. :unsure: Ook prima met harde grappen en over voetbal lullen maar met inhoud en wat moreel besef (24u met...).
Ik denk wel dat Theo Maassen er teveel de Theo Maassen show van gaat maken. Mensen kijken voor Gijp en Derksen, en de presentator moet min of meer in dienst van die twee staan denk ik.
 
Theo Maassen als vervanger voor Genee lijkt me wel wat.. :unsure: Ook prima met harde grappen en over voetbal lullen maar met inhoud en wat moreel besef (24u met...).
Als er iemand de neiging heeft om belerend te zijn, is het Theo Maassen wel. Ik vond zijn laatste show weer ouderwets, maar de twee (of drie?) shows daarvoor vond ik echt niet te doen. Die Theo zou ik echt niet twee keer in de week hoeven zien en horen. De Theo uit de vroege shows (én dus ook de meest recente) mag van mij 24/7 raaskallen en badinerend gesprekken leiden.

Ik zou toch opteren voor Gijp - Derksen - Boskamp als vaste basis, met Kieft en Hansie als reserve.
Een A-4'tje met de gespreksonderwerpen op tafel leggen en zoek het maar uit met z'n drieën. (Y)
 
Is maar 1 kandidaat geschikt om Genee te vervangen.. en wie het daar niet mee is moet gewoon per direct tot 1 januari een ban krijgen hier

Hélène Hendriks
 
Is maar 1 kandidaat geschikt om Genee te vervangen.. en wie het daar niet mee is moet gewoon per direct tot 1 januari een ban krijgen hier

Hélène Hendriks
Dat zou er wel voor zorgen dat mijn kijkpatroon hetzelfde zou blijven. Niet kijken.
 
Als er iemand de neiging heeft om belerend te zijn, is het Theo Maassen wel. Ik vond zijn laatste show weer ouderwets, maar de twee (of drie?) shows daarvoor vond ik echt niet te doen. Die Theo zou ik echt niet twee keer in de week hoeven zien en horen. De Theo uit de vroege shows (én dus ook de meest recente) mag van mij 24/7 raaskallen en badinerend gesprekken leiden.


Jaaaaaaa! Zo eens.
 
Is maar 1 kandidaat geschikt om Genee te vervangen.. en wie het daar niet mee is moet gewoon per direct tot 1 januari een ban krijgen hier

Hélène Hendriks
Ja die wil zich graag nog omhoog ..... na het debacle van dat tv café van hen. Een hillenlikker als Helene kunnen de mannen van het vrije woord die nooit iets voorbereiden, wellicht wel accepteren.
 
Is maar 1 kandidaat geschikt om Genee te vervangen.. en wie het daar niet mee is moet gewoon per direct tot 1 januari een ban krijgen hier

Hélène Hendriks

Zou ik niet eens zo heel gek vinden als ze dat doen. Zou het toch wel jammer vinden als het verdwijnt, vooral de momenten met Boskamp aan tafel waren altijd goud
 
Terug
Bovenaan Onderaan