"Statement Oranje schudt ons allemaal wakker"
Behalve dan die lui van de NOS Voetbalpodcast.
In de volgende aflevering gaan Arno, Jeroen 1 en 2 en Jan het hebben over problemen in het vrouwenvoetbal.

Prima toch om dit punt te bespreken? Als ze er maar inhoudelijk op ingaan. Ik mag aannemen dat ze zich er wel in verdiepen. Het is niet zo dat enkel slachtoffers en ervaringsdeskundigen topics aan mogen snijden?
 
Prima toch om dit punt te bespreken? Als ze er maar inhoudelijk op ingaan. Ik mag aannemen dat ze zich er wel in verdiepen. Het is niet zo dat enkel slachtoffers en ervaringsdeskundigen topics aan mogen snijden?
Klopt, maar het probleem is ook het gebrek aan diversiteit binnen voetbalstaffuncties, omroepen, praatprogramma's (even focussend op de voetbalwereld).
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Prima toch om dit punt te bespreken? Als ze er maar inhoudelijk op ingaan. Ik mag aannemen dat ze zich er wel in verdiepen. Het is niet zo dat enkel slachtoffers en ervaringsdeskundigen topics aan mogen snijden?
Het kan, het mag, het getuigt alleen van weinig feeling met wat er leeft in de samenleving.
 
Prima toch om dit punt te bespreken? Als ze er maar inhoudelijk op ingaan. Ik mag aannemen dat ze zich er wel in verdiepen. Het is niet zo dat enkel slachtoffers en ervaringsdeskundigen topics aan mogen snijden?
Het is ook niet een gevalletje enkel. Het is een gevalletje: diegenen waar het over gaat hebben überhaupt geen stem. En zoals Mikasa al aangeeft, dat is een van de problemen. Dus uiteindelijk bespreken ze het probleem wat ze zelf hebben/kunnen veranderen. Da's vreemd. Alsof je, als er problemen bij ajaks zijn dit gaat bespreken met louter engelse voetballers.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik zit even een stukje Veronica Inside te kijken. Wat een ontzettend geforceerd introotje zeg...
Mag ik even zeggen dat ik het een vreemd gezicht vind dat een negroïde (mag dat woord?) vrouw knalroze blosjes op haar wangen verft? Is het dan een blankveegpiet? :zwijgen:
 
Ik zit even een stukje Veronica Inside te kijken. Wat een ontzettend geforceerd introotje zeg...
Mag ik even zeggen dat ik het een vreemd gezicht vind dat een negroïde (mag dat woord?) vrouw knalroze blosjes op haar wangen verft? Is het dan een blankveegpiet? :zwijgen:
Nee n***ïde mag niet meer. De voormalig blanken noemen we "pigmentally challenged", de rest is normaal.
 
Nee n***ïde mag niet meer. De voormalig blanken noemen we "pigmentally challenged", de rest is normaal.
Ja, ik dacht al dat er ergens een addertje (welke kleur laten we dan maar in het midden. Mag 'midden' wel, of moet het eigenlijk links?) onder het gras zat.
 
Het kan, het mag, het getuigt alleen van weinig feeling met wat er leeft in de samenleving.

Het lijkt me ook een dat er een vaste groep is die deze podcasts maakt toch? Dat ze deze week dit een belangrijk thema vinden om te agenderen is een goede stap in de juiste richting. Verontwaardigd zijn dat het dezelfde mannen zien die daar werken slaat in mijn idee wat door. Ook lijkt het me voor een deel een doelgroep dingetje. Je ziet ook weinig mannen van boven de 60 over make-up trends discusseren (om het te overdrijven). Een wekelijks podcasts met 4 mannen die het voetbal volgen en bespreken. Met dit keer eens aandacht voor het damesvoetbal. Ik vindt het niet heel controversieel allemaal.
 
"Statement Oranje schudt ons allemaal wakker"
Behalve dan die lui van de NOS Voetbalpodcast.
In de volgende aflevering gaan Arno, Jeroen 1 en 2 en Jan het hebben over problemen in het vrouwenvoetbal.

Ik zou sowieso niet opdraven bij een panel dat alleen maar uit mannen bestaat, wat een enorme armoede die voetbalcast.
 
Inmiddels zijn ze zover dat je dient te accepteren dat het jouw tekortkoming is wanneer je geen racisme in je omgeving ervaart. Dan is het dus niet zo dat er in jouw omgeving geen racisme is. Nee, dan heb jij als witte man een tekortkoming. De tering zeg.....


Ondertussen kwamen de nieuwe buurtjes van twee huizen verderop vandaag voor het eerst bij hun huisje kijken. Ik was toevallig buiten en heb ze meteen welkom geheten in de straat. Ik heb ze op het hart gedrukt dat ze altijd mogen aanbellen als ze wat nodig hebben. Leuke mensen. Met een kleurtje.
Pleurt op met je racisme. Wie goed doet, goed ontmoet. Ook in het paars.
 
Inmiddels zijn ze zover dat je dient te accepteren dat het jouw tekortkoming is wanneer je geen racisme in je omgeving ervaart. Dan is het dus niet zo dat er in jouw omgeving geen racisme is. Nee, dan heb jij als witte man een tekortkoming. De tering zeg.....


Ondertussen kwamen de nieuwe buurtjes van twee huizen verderop vandaag voor het eerst bij hun huise kijken. Ik was toevallig buiten en heb ze meteen welkom geheten in de straat. Ik heb ze op het hart gedrukt dat ze altijd mogen aanbellen als ze wat nodig hebben. Leuke mensen. Met een kleurtje.
Pleurt op met je racisme. Wie goed doet, goed ontmoet. Ook in het paars.
Fijn dat jij een lans breekt voor de tele-tubbies

Ook eens met jouw eerste stuk, op mijn werk zijn relatief weinig buitenlanders. Maar die trend zie ik door het hele land. Zonder cijfers over aandeel 'buitenlanders' op de opleiding civiele techniek kan ik hier geen zinnig woord over zeggen.
Daar waar ik racisme tegenkom kijk ik wat ik d'r tegen kan doen, en dat begint primair thuis bij de opvoeding.
 
Tja, hoe vaak schuift er een vrouw aan bij SV, aan de andere kant, hoe vaak gaat t over vrouwenvoetbal. T is vooralsnog gewoon een blanke-mannen-bolwerk al dan niet bewust.
Hoeveel mensen zullen er weg zappen als we een analyse krijgen over de dames wedstrijd Heracles tegen Ado? Hoeveel kijkers zou het extra opleveren? Ook dit blijft vraag en aanbod, sowieso voor commerciële zenders. Zij moeten aantrekkelijk blijven voor reclames, zijn ze niet als er steeds meer mensen afhaken.
Nou interesseert mij de analyse van de mannen van Heracles tegen Ado ook niet maar ik denk dat daar in Nederland nog steeds meer gegadigde voor zijn dan voor de dames.
 
Fijn dat jij een lans breekt voor de tele-tubbies

Ook eens met jouw eerste stuk, op mijn werk zijn relatief weinig buitenlanders. Maar die trend zie ik door het hele land. Zonder cijfers over aandeel 'buitenlanders' op de opleiding civiele techniek kan ik hier geen zinnig woord over zeggen.
Daar waar ik racisme tegenkom kijk ik wat ik d'r tegen kan doen, en dat begint primair thuis bij de opvoeding.
Zo is het hier thuis ook. Er wordt niet geaccepteerd dat iemand als minderwaardig wordt gezien. Of dat nu is op basis van huidskleur is, op basis van geloof, sexuele voorkeur, ligging van de tuin ten opzichte van de zon, of kan mij wat schelen wat. En zélfs niet op basis van voorkeur voor een bepaalde voetbalclub.

Daarom mogen ajaksers ook niet binnenkomen, dan geldt die regel niet.
 
Hoeveel mensen zullen er weg zappen als we een analyse krijgen over de dames wedstrijd Heracles tegen Ado? Hoeveel kijkers zou het extra opleveren? Ook dit blijft vraag en aanbod, sowieso voor commerciële zenders. Zij moeten aantrekkelijk blijven voor reclames, zijn ze niet als er steeds meer mensen afhaken.
Nou interesseert mij de analyse van de mannen van Heracles tegen Ado ook niet maar ik denk dat daar in Nederland nog steeds meer gegadigde voor zijn dan voor de dames.
Denk ook niet dat je daar moet beginnen. Maar kan me voorstellen dat volgend seizoen PSV vrouwen - Ajax vrouwen wel een leuk onderwerp is aan de tafel van een voetbalprogramma. In ieder geval op de publieke. Commerciële mag puur kijken naar vraag en aanbod. Maar de NPO mag toch wel eens wat uitproberen. En zo een wedstrijd is dan best een leuk probeersel.

ps, volgensmij is er nog geen heracles vrouwen.
 
Tja, hoe vaak schuift er een vrouw aan bij SV, aan de andere kant, hoe vaak gaat t over vrouwenvoetbal. T is vooralsnog gewoon een blanke-mannen-bolwerk al dan niet bewust.
Mannenwereld ok. Maar hoeveel voetballers zijn er niet van allochtone afkomst? Gekleurd, weet ik hoe je dat nu moet omschrijven? Die moeten dan toch ook terug te zien zijn in de trainersstaf, praatprogramma's, etc?
 
Zo is het hier thuis ook. Er wordt niet geaccepteerd dat iemand als minderwaardig wordt gezien. Of dat nu is op basis van huidskleur is, op basis van geloof, sexuele voorkeur, ligging van de tuin ten opzichte van de zon, of kan mij wat schelen wat. En zélfs niet op basis van voorkeur voor een bepaalde voetbalclub.

Daarom mogen ajaksers ook niet binnenkomen, dan geldt die regel niet.
Gelukkig maakt je disclaimer alles goed. ;P

Ik vind het allemaal heel normaal wat jij zegt en zo is het hier thuis ook. Waar gaat het dan mis?
 
Inmiddels zijn ze zover dat je dient te accepteren dat het jouw tekortkoming is wanneer je geen racisme in je omgeving ervaart. Dan is het dus niet zo dat er in jouw omgeving geen racisme is. Nee, dan heb jij als witte man een tekortkoming. De tering zeg.....


Ondertussen kwamen de nieuwe buurtjes van twee huizen verderop vandaag voor het eerst bij hun huisje kijken. Ik was toevallig buiten en heb ze meteen welkom geheten in de straat. Ik heb ze op het hart gedrukt dat ze altijd mogen aanbellen als ze wat nodig hebben. Leuke mensen. Met een kleurtje.
Pleurt op met je racisme. Wie goed doet, goed ontmoet. Ook in het paars.
En zo is het maar net Reem!
Mensen kunnen een keer een slechte tegen komen maar weten in de meeste gevallen ook dat dat een incident is, tenzij je in Duindorp gaat wonen als Syrisch gezin... :sneaky: Maar over het algemeen wil iedereen vreedzaam naast elkaar wonen. De problemen worden alleen groot wanneer de instanties en de politiek mensen geen gelijke kansen geven. Wellicht dat ze iets kunnen leren van mijn en jouw buurt:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan