Zou Vitesse in "veel gevallen" niet te groot zijn om definitief uit het profvoetbal te verdwijnen? HFC en andere clubs zijn nooit meer op de hoogste niveaus gekomen.
Maar een Vitesse zie ik hoe jammer ik het ook vind als ze echt prof af zouden zijn wel terugkeren. Zelfs RBC duikt weer een beetje op. Garanties heb je natuurlijk niet. Het zegt ook iets over Vitesse dat NEC supporters steun uiten, mooi is dat.

Niks is te groot. Als je je broek niet kunt ophouden, ga je failliet, zo simpel is het. Dat geldt voor bedrijven en dus ook voor voetbalclubs.
 
Niks is te groot. Als je je broek niet kunt ophouden, ga je failliet, zo simpel is het. Dat geldt voor bedrijven en dus ook voor voetbalclubs.
Oke mee eens, maar je ziet veel clubs na een faillissement weer opkrabbelen met een iets andere naam zoals Rangers FC.
Mijn punt is dat ik vermoed (vandaar ook tussen haakjes in veel gevallen), dat het merk Vitesse zo groot is dat het weer terug gaat komen als er een faillissement zou zijn. Een club is meer dan de selectie en de staff van nu, er is historie, gevoel, een club is iets ongrijpbaars het leeft bij supporters en betrokkenen. Toch verdwijnen veel clubs. Het Hongaarse voetbal is niet meer wat het is, HFC is profclub af enz. Tuurlijk moet je het niet onderschatten, maar ik vermoed niet dat Vitesse dan niet meer terugkomt.
 
Gelredome is het 6e stadion van Nederland waar zo'n 25K toeschouwers plaats kunnen nemen. Ik denk dat een te neergang van Vitesse juist een zege kan zijn om vervolgens uit het as te herrijzen. Met een nieuwe lei beginnen, nieuwe eigenaar en een paar jaar in de KKD wat vet op de botten kweken om vervolgens weer naar het hoogste podium van Nederland te kijken. Komt vast goed.
 

De huur van het Gelredome en de kosten voor Papendal bedragen zo'n 4,5 miljoen per jaar. Huur van het stadion blijft in de KKD gelijk, mocht Vitesse blijven bestaan.

Gelredome is het 6e stadion van Nederland waar zo'n 25K toeschouwers plaats kunnen nemen. Ik denk dat een te neergang van Vitesse juist een zege kan zijn om vervolgens uit het as te herrijzen. Met een nieuwe lei beginnen, nieuwe eigenaar en een paar jaar in de KKD wat vet op de botten kweken om vervolgens weer naar het hoogste podium van Nederland te kijken. Komt vast goed.
Als Vitesse ten onder gaat en net als RBC weer van onder af moet beginnen, kan er nog zo'n stadion in de stad staan maar daar gaan ze dan natuurlijk nooit in spelen.
 
Gelredome is het 6e stadion van Nederland waar zo'n 25K toeschouwers plaats kunnen nemen. Ik denk dat een te neergang van Vitesse juist een zege kan zijn om vervolgens uit het as te herrijzen. Met een nieuwe lei beginnen, nieuwe eigenaar en een paar jaar in de KKD wat vet op de botten kweken om vervolgens weer naar het hoogste podium van Nederland te kijken. Komt vast goed.
Ben je ooit in dit stadion geweest? Het is gewoon een niet sfeervolle stalen bak. En dat komt door dit lelijke hoeken in het stadion. Als dat zo blijft zal het nooit vol komen, het is gewoon meer een lelijke concert zaal dan een lelijk stadion(zoals een Arena, wat best sfeervol kan zijn).
 
Ben je ooit in dit stadion geweest? Het is gewoon een niet sfeervolle stalen bak. En dat komt door dit lelijke hoeken in het stadion. Als dat zo blijft zal het nooit vol komen, het is gewoon meer een lelijke concert zaal dan een lelijk stadion(zoals een Arena, wat best sfeervol kan zijn).
Zelfs als concertzaal is het niets. Ben daar ooit eens naar Bruce Springsteen geweest maar mijn hemel... wat een graftakken geluid zeg. Kon er geen woord van verstaan wat The Boss allemaal zei en zong.
Toegegeven, door de verkeers chaos rondom Arnhem was ik rijkelijk laat en stond achterin ergens maar dan nog.
 
Ik zou het jammer vinden als Vitesse ophoudt te bestaan. Qua voetbal boeit het me niet, maar ik gun die Nijmegenaren die lol niet.
De ´lol´ hebben we nu hebben die arnhemmers 10 en 8 jaar geleden hebben gehad. Dus noem het een break even. Daarnaast kan ik namens alle NEC´ers spreken dat op dit punt je mening ons niet boeit. Laat ons ook even ´lol´ hebben.
 
Een compliment van de grootste schuldeiser?

Vitesse is niet te groot om te verdwijnen, maar leeft te groot om te blijven bestaan. Al jaren. Zo simpel is t. Geld om contracten af te kopen is er niet, en een faillissement plus doorstart met een geheel nieuw team (wellicht huidige spelers die voor een fractie van wat ze kregen alsnog tekenen voor komend jaar?) lijkt me de enige uitweg.

Als ze dat binnen een zomer qua licentie voor de KKD voor elkaar krijgen zou t me verbazen. Opdoeken, herstart, Nieuwe naam en terug naar hoofdklasse en opwerken naar KKD lijkt me wijzelijker en waarschijnlijker.
 
Een compliment van de grootste schuldeiser?

Vitesse is niet te groot om te verdwijnen, maar leeft te groot om te blijven bestaan. Al jaren. Zo simpel is t. Geld om contracten af te kopen is er niet, en een faillissement plus doorstart met een geheel nieuw team (wellicht huidige spelers die voor een fractie van wat ze kregen alsnog tekenen voor komend jaar?) lijkt me de enige uitweg.

Als ze dat binnen een zomer qua licentie voor de KKD voor elkaar krijgen zou t me verbazen. Opdoeken, herstart, Nieuwe naam en terug naar hoofdklasse en opwerken naar KKD lijkt me wijzelijker en waarschijnlijker.
Dat laatste kan niet. Als de club opgedoekt wordt, kan de nieuwe club niet in de Hoofdklasse beginnen, maar helemaal in de onderste regionen van het amateurvoetbal.
 
Dat laatste kan niet. Als de club opgedoekt wordt, kan de nieuwe club niet in de Hoofdklasse beginnen, maar helemaal in de onderste regionen van het amateurvoetbal.
Een nieuwe betaald voetbal club ook? omnisport (precursor Almere?) begon hoger dan dat dacht ik?
 
Een gat van vele miljoenen op de jaarbegroting. Jaren boven je stand geleefd, maar de crowdfunding gaat geweldig, er is al een half miljoen binnen. Een doekje voor t bloeden dus...
 
Een gat van vele miljoenen op de jaarbegroting. Jaren boven je stand geleefd, maar de crowdfunding gaat geweldig, er is al een half miljoen binnen. Een doekje voor t bloeden dus...
Ja, en vermoed dat t slechts naar schuldeisers als Parry, de werknemers en schimmige aandeelhouders gaat. We gaan t zien.
 
.
Ja, en vermoed dat t slechts naar schuldeisers als Parry, de werknemers en schimmige aandeelhouders gaat. We gaan t zien.
Dat is geen vermoeden. Er staat rond de 20 miljoen aan schulden open. Volgens mij moest Vitesse om de licentie te behouden snel 3 miljoen ophoesten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan