Vitesse - PSV | Zondag 25 oktober | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nee geen blessure maar hij is nog niet 90 minuten inzetbaar, hij zelf dacht nog 1 a 2 weken voor hij een wedstrijd vol kan maken.
Op teletekst (Pag 809) staat: "Zonder Götze (spierblessure) ging het na rust mis voor PSV".
Hoewel ik hoop dat jij gelijk hebt, ben ik bang dat er toch meer aan de hand is.
 
De nuances van ELPSV ten spijt, waar ik ook wel begrip voor heb, is dit ook bij mij het overheersende gevoel. Ik was blij dat ie kwam wegens de speelstijl die hij predikt. Ik heb het nog niet gezien. De vraag is dan weer, hoe komt dat? Lukt het hem niet het over te brengen, pakken de spelers het niet op, of wordt er geconcludeerd dat het met het huidige elftal niet haalbaar is?
Er wordt toch wel een stuk meer naar voren gespeeld, sneller en minder gebrei. Het gaat nog niet elke wedstrijd goed en nooit langer dan een helft, maar het spel is toch echt veel leuker om naar te kijken in de helften dat het wel goed gaat?
Volgens mij zijn we allemaal een beetje op het verkeerde been gezet door dat interview waarin Schmidt zij dat het een week zou duren. Hij bedoelde waarschijnlijk dat het een week zou duren voordat de spelers snappen wat de bedoeling is. Dat het daarna 6 maanden nodig heeft om het uit te kunnen voeren, zei hij er niet bij. En hij is vast ook geschrokken van het feit dat er bij de selectie een hoop spelers zaten die gewoon het nivo niet aankunnen.
 
Er wordt toch wel een stuk meer naar voren gespeeld, sneller en minder gebrei. Het gaat nog niet elke wedstrijd goed en nooit langer dan een helft, maar het spel is toch echt veel leuker om naar te kijken in de helften dat het wel goed gaat?
Volgens mij zijn we allemaal een beetje op het verkeerde been gezet door dat interview waarin Schmidt zij dat het een week zou duren. Hij bedoelde waarschijnlijk dat het een week zou duren voordat de spelers snappen wat de bedoeling is. Dat het daarna 6 maanden nodig heeft om het uit te kunnen voeren, zei hij er niet bij. En hij is vast ook geschrokken van het feit dat er bij de selectie een hoop spelers zaten die gewoon het nivo niet aankunnen.

Je kan toch in principe met ieder team pressievoetbal spelen? Is het technisch zoveel moeilijker dan het geklooi van vorig seizoen?
 
Je kan toch in principe met ieder team pressievoetbal spelen? Is het technisch zoveel moeilijker dan het geklooi van vorig seizoen?
Ja, zeker qua conditie en timing vergt het wat van spelers. Ieder team kan het maar als je het foutief speelt dan creëer je alleen maar gaten waardoor het een tegenovergesteld effect heeft. Ook kan pressievoetbal alleen gespeeld worden met 11 man. Als 1 speler niet meedoet dat werkt het al onvoldoende. Pressievoetbal is het principe simpel maar de uitvoering eigenlijk vrij lastig.
 
Je kan toch in principe met ieder team pressievoetbal spelen? Is het technisch zoveel moeilijker dan het geklooi van vorig seizoen?
Technisch weet ik niet, maar je moet wel 90 minuten in beweging zijn. Daar schortte het de laaste jaren in mijn optiek wel aan, en nu kunnenn ze het blijkbaar nog steeds niet. Dat is ook het verschil als je ajax tegen Liverpool ziet spelen, die zijn wel gewoon 90 minuten bezig (Liverpool)
 
Ook AD meldt een blessure en daarmee onzekerheid over het meespelen tegen Vitesse. :confused:
Niet zo overdrijven ;) Het AD meldt geen blessure, het AD meldt wisselende berichten. Götze geeft zelf aan dat het vanwegen zijn fitheid/wedstrijdritme was.
Uiteraard verwoord Schmidt het zwaarder. Dat is een "politiek antwoord" om veilig te zijn in zijn uitspraken, mocht de situatie van Götze toch tegenvallen. En een politiek antwoord om zijn wissel(s) beter te kunnen verdedigen.
 
Laatst bewerkt:
Niet zo overdrijven ;) Het AD meldt geen blessure, het AD meldt wisselende berichten. Götze geeft zelf aan dat het vanwegen zijn fitheid/wedstrijdritme was.
Er staat letterlijk dat Götze een spierblessure heeft en dat Schmidt daar iets over heeft gezegd. Dan overdrijf ik niet, dan boer ik een feitje, dat ik vond op de site van het AD, op.:rolleyes:
 
Hij moet weer zo nodig de enige positieve noot ook nog kraken :rolleyes:

Gooi ik er gewoon nog 1 in, kan mijnt schelen:
Wanneer er meer een vast team komt te staan, dat meer en meer ingesped is op elkaar, waarbij de wissels ook prima ingepast kunnen worden, dan gaat het systeem beter en beter gespeeld kunnen worden. Ik denk dat het tot de winterstop wisselvallig blijft, met (hele) goede momenten die worden afgewisseld met slechte. Waarbij de goede momenten steeds frequenter worden. En dat daarna de puzzelstukjes pas écht op de plek gaan vallen.

Zo. En van deze noot blijf je af :mad:
Pak maar een walnoot, jij vlegel.

Het lijkt mij dat "vol gas" een hele simpele opdracht is die alle spelers kunnen oppakken. Of ze nou wat mindere kwaliteit zijn of niet. Ik heb het wel meer gezien, maar nog veel te weinig. En dat snap ik dus niet zo goed.

Verder laat ik het hier bij hoor. Ik hou hoop en jongens wat blijft het cool dat Götze bij ons speelt. :geek:
 
Jongens, hij heeft zelf net n kwartier geleden getweet dat t allemaal niet zo veel voorstelt.
 
Iets bekend over Teze, Gakpo en Zahavi (en Rosario voor de vorm)?
Rosario werd gister wel degelijk gemist als je t mij vraagt. Maar vooralsnog geen nieuws vanuit PSV. Zie ook nog geen livestream aangekondigd voor de volgende persco.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Rosario werd gister wel degelijk gemist als je t mij vraagt. Maar vooralsnog geen nieuws vanuit PSV. Zie ook nog geen livestream aangekondigd voor de volgende persco.

Een goede Rosario wordt altijd gemist, helaas vaak ook wanneer Rosario speelt. Ik zie liever Thomas op zijn plek. Maar goed, even afwachten op de persco dan maar. (Y)
 
Een goede Rosario wordt altijd gemist, helaas vaak ook wanneer Rosario speelt. Ik zie liever Thomas op zijn plek. Maar goed, even afwachten op de persco dan maar. (Y)
Zie net n artikel met BD

artikel

Kortom, morgen wordt er meer duidelijk wie wel/niet kunnen spelen.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Iets bekend over Teze, Gakpo en Zahavi (en Rosario voor de vorm)?
Denk dat Teze en Zahavi zondag gewoon weer spelen, in de insta story van Gakpo was die buiten brood halen, dus denk dat we daaruit kunnen concluderen dat hij nu ook weer negatief is.
 
Denk dat Teze en Zahavi zondag gewoon weer spelen, in de insta story van Gakpo was die buiten brood halen, dus denk dat we daaruit kunnen concluderen dat hij nu ook weer negatief is.
Of was het een bakker in amsterdam? Stiekem nieuwe tactiek van PSV. Besmette spelers richting vijandelijke clubs sturen :unsure:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan