Vitesse - PSV | Zondag 25 oktober | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
De vraag tegen Vitesse is : spelen we zondag nu wel eens een keer met Pressing of wordt het weer zoals vanavond tegen Granada, slap en ongeïnspireerd ? En die vraag kan Schmidt het beste beantwoorden, lijkt mij...
Ik heb eerste helft toch echt wel aantal keer succesvolle pressing gezien.
Net als tegen PEC is dat helaas bij 1 helft gebleven.
Tegen Vitesse hoop ik vooral dat een prima 1e helft eens wordt doorgetrokken naar de 2e. Verschil is veel te groot.
 
De vraag tegen Vitesse is : spelen we zondag nu wel eens een keer met Pressing of wordt het weer zoals vanavond tegen Granada, slap en ongeïnspireerd ? En die vraag kan Schmidt het beste beantwoorden, lijkt mij...

Ik heb het voor je vertaald.

Frage an Roger Schmidt lautet: Wird PSV am Sonntag gegen Vitesse mit Gegenpressing spielen oder wird es das gleiche sein wie heute Abend gegen Granada, schlaff und uninteressiert?

:unsure: Stuur jij het door naar Schmidt of zal hij hier meelezen? :rolleyes:
 
Ik vind van mezelf dat ik wel bij de positieve kant van dit forum hoor, maar ik ga nu maar eens de negatieve uithangen. Ik wilde dit niet laten gebeuren, maar ik heb echt gehad met dit team. Ik denk dat we 2-0 verliezen.
 
Laatst bewerkt:
Als Teze, Zahavi , Gotze en Gakpo zondag weer beschikbaar zijn voor PSV, denk ik uiteindelijk wel aan een goede afloop voor PSV in Arnhem. Ik zeg: 2-3 als eindstand.
 
Als Teze, Zahavi , Gotze en Gakpo zondag weer beschikbaar zijn voor PSV, denk ik uiteindelijk wel aan een goede afloop voor PSV in Arnhem. Ik zeg: 2-3 als eindstand.
Ik denk dat Gakpo en Rosario nog niet mee kunnen doen, aangezien het al best lang duurt met Teze en Zahavi.
 
De vraag tegen Vitesse is : spelen we zondag nu wel eens een keer met Pressing of wordt het weer zoals vanavond tegen Granada, slap en ongeïnspireerd ? En die vraag kan Schmidt het beste beantwoorden, lijkt mij...
Ik kan hem anders ook alvast voor je beantwoorden hoor: het antwoord is, nee, er zal niet met pressing worden gespeeld. Dat heeft PSV onder Schmidt nog geen seconde gedaan, en zal dat ook niet gaan doen in de volgende wedstrijd; nog niet volgend seizoen, zoals het er nu uitziet.
 
Ik kan hem anders ook alvast voor je beantwoorden hoor: het antwoord is, nee, er zal niet met pressing worden gespeeld. Dat heeft PSV onder Schmidt nog geen seconde gedaan, en zal dat ook niet gaan doen in de volgende wedstrijd; nog niet volgend seizoen, zoals het er nu uitziet.
Geen seconde?
De vraag die mij dan op komt is: wat versta jij onder pressing?
 
Ik kan hem anders ook alvast voor je beantwoorden hoor: het antwoord is, nee, er zal niet met pressing worden gespeeld. Dat heeft PSV onder Schmidt nog geen seconde gedaan, en zal dat ook niet gaan doen in de volgende wedstrijd; nog niet volgend seizoen, zoals het er nu uitziet.
Waarvoor hebben we dan deze trainer aangesteld? Dan hadden we beter in eigen land kunnen kijken voor een trainer ... Schmidt staat bekend om zijn Pressing, maar dat heb ik tot nu toe nog te weinig gezien. Dus, als dat Pressing voetbal tot aan de winterstop nog steeds niet in het "DNA" van onze selectie zit, dan kunnen we maar beter stoppen met het project Schmidt .
 

Zo perfect uitgevoerd heb ik het nog niet gezien nee. Maar heb tegen PEC en zeker vandaag de 1e helft dit een aantal keer gezien.
Maar wel te weinig.

Heb t idee dat de verdediging en soms ook de controleurs op t middenveld niet of te laat naar voren komen om samen die pressing te doen. Alsof ze niet durven hun plekkie te verlaten. Waardoor de spelers daarvoor niet aan goede pressing toe komen. Er zit nl een te groot gat tussen de pressers en de achterste spelers, waardoor de tegenstander wel een vrije persoon kan vinden.
1e helft was die aansluiting er beter, iig van Hendrix en ook Sangaré, soms ook Boscagli. En dan lukt het ook die bal snel te heroveren.
Maar zoals gezegd, te weinig nog om echt van pressingsysteem te spreken.
Maar 'nog geen seconde' vind ik dus gewoon niet waar :)
 
Zo perfect uitgevoerd heb ik het nog niet gezien nee. Maar heb tegen PEC en zeker vandaag de 1e helft dit een aantal keer gezien.
Maar wel te weinig.

Heb t idee dat de verdediging en soms ook de controleurs op t middenveld niet of te laat naar voren komen om samen die pressing te doen. Alsof ze niet durven hun plekkie te verlaten. Waardoor de spelers daarvoor niet aan goede pressing toe komen. Er zit nl een te groot gat tussen de pressers en de achterste spelers, waardoor de tegenstander wel een vrije persoon kan vinden.
1e helft was die aansluiting er beter, iig van Hendrix en ook Sangaré, soms ook Boscagli. En dan lukt het ook die bal snel te heroveren.
Maar zoals gezegd, te weinig nog om echt van pressingsysteem te spreken.
Maar 'nog geen seconde' vind ik dus gewoon niet waar :)
Jij vroeg wat ik er onder verstond. Nou, dat dus. Dat heb ik nog geen seconde gezien; niks aan gelogen. ;)
Ik krijg ook het idee dat dit elftal een beetje op twee gedachten hinkt, of simpelweg niet durft om met volledige overgave pressing te spelen. Soms zie je dat 1 speler het probeert en de rest achter blijft. Daar heb je gewoon helemaal niks aan. Halve pressing is voor mij gelijk aan geen pressing; dat is net alsof je een band oppompt waar ergens anders een groot gat in zit; je kan er de druk nooit mee opvoeren want het pressende team biedt altijd een grote ontsnappingsroute aan voor de tegenstander.
 
Jij vroeg wat ik er onder verstond. Nou, dat dus. Dat heb ik nog geen seconde gezien; niks aan gelogen. ;)
Ik krijg ook het idee dat dit elftal een beetje op twee gedachten hinkt, of simpelweg niet durft om met volledige overgave pressing te spelen. Soms zie je dat 1 speler het probeert en de rest achter blijft. Daar heb je gewoon helemaal niks aan. Halve pressing is voor mij gelijk aan geen pressing; dat is net alsof je een band oppompt waar ergens anders een groot gat in zit; je kan er de druk nooit mee opvoeren want het pressende team biedt altijd een grote ontsnappingsroute aan voor de tegenstander.
Haha dat vroeg ik idd.
Eens mbt halve pressing = geen pressing.

Maargoed, wil toch met een positieve noot eindigen: heb toch een aantal snelle heroveringen gezien dankzij pressing. Ze kúnnen het dus wel. Wel zijn het enkel nog momenten, het lijkt nog niet op een vast systeem van pressing.
Maar de laatste wedstrijden weer meer gezien dan de eerste wedstrijden van t seizoen. Biedt toch hoop :)
 
Ik kan hem anders ook alvast voor je beantwoorden hoor: het antwoord is, nee, er zal niet met pressing worden gespeeld. Dat heeft PSV onder Schmidt nog geen seconde gedaan, en zal dat ook niet gaan doen in de volgende wedstrijd; nog niet volgend seizoen, zoals het er nu uitziet.

De nuances van ELPSV ten spijt, waar ik ook wel begrip voor heb, is dit ook bij mij het overheersende gevoel. Ik was blij dat ie kwam wegens de speelstijl die hij predikt. Ik heb het nog niet gezien. De vraag is dan weer, hoe komt dat? Lukt het hem niet het over te brengen, pakken de spelers het niet op, of wordt er geconcludeerd dat het met het huidige elftal niet haalbaar is?
 
Mario werd gewisseld vanwegen een spierblessure las ik. Ik hij wel fit voor de wedstrijd tegen Vitesse?
 
De nuances van ELPSV ten spijt, waar ik ook wel begrip voor heb, is dit ook bij mij het overheersende gevoel. Ik was blij dat ie kwam wegens de speelstijl die hij predikt. Ik heb het nog niet gezien. De vraag is dan weer, hoe komt dat? Lukt het hem niet het over te brengen, pakken de spelers het niet op, of wordt er geconcludeerd dat het met het huidige elftal niet haalbaar is?
Vind het ook lastig omdat ik nog geen wedstrijd heb gezien met Sangaré, Teze, Zahavi en een fitte Götze. Denk namelijk dat hun de sleutelposities zijn om het spel te spelen. Maar deze jongens hebben momenteel nog niet een paar wedstrijden met elkaar gespeeld. Bijv. de tweede helft tegen Granada stonden alleen Mvogo, Sangaré en Max erin. De rest was de selectie van vorig jaar. Drie spelers kunnen niet zorgen voor dat type voetbal als de rest hierin te kort ziet. Heb je 6 kwaliteitsspelers dan kan de rest zich hier aan optrekken. Tenminste dat is mijn gedachten of dat ook zo is moeten we nog gaan zien.
 
De nuances van ELPSV ten spijt, waar ik ook wel begrip voor heb, is dit ook bij mij het overheersende gevoel. Ik was blij dat ie kwam wegens de speelstijl die hij predikt. Ik heb het nog niet gezien. De vraag is dan weer, hoe komt dat? Lukt het hem niet het over te brengen, pakken de spelers het niet op, of wordt er geconcludeerd dat het met het huidige elftal niet haalbaar is?
Hij moet weer zo nodig de enige positieve noot ook nog kraken :rolleyes:

Gooi ik er gewoon nog 1 in, kan mijnt schelen:
Wanneer er meer een vast team komt te staan, dat meer en meer ingesped is op elkaar, waarbij de wissels ook prima ingepast kunnen worden, dan gaat het systeem beter en beter gespeeld kunnen worden. Ik denk dat het tot de winterstop wisselvallig blijft, met (hele) goede momenten die worden afgewisseld met slechte. Waarbij de goede momenten steeds frequenter worden. En dat daarna de puzzelstukjes pas écht op de plek gaan vallen.

Zo. En van deze noot blijf je af :mad:
Pak maar een walnoot, jij vlegel.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan