Vitesse
Wordt het anders niet eens tijd om dit over PSV spelers te roepen, hebben wij er ook nog wat aan
Obispo wellicht. Verder zie ik vooralsnog weinig spelers in onze achterste linie die met groot gemak overeind blijven, wat je destijds (ondanks een incidenteel nonchalant momentje) bij Van Dijk en in mindere mate St. Juiste zag.
 
Deze linie is de grootste puzzel op dit moment. Het ligt er aan op welke positie Teze primair gaat staan, want voor de andere positie moet een speler gehaald worden.

Qua backs heb je Max en Teze/aankoop staan. En dan Mwene als backup voor beide posities, want mocht een van de backs langdurig geblesseerd raken dan is het veels te riskant om alleen jeugd achter de hand te hebben. Oppegaard en Sambo moeten kansen krijgen, in eerste instantie tegen de zwakkere tegenstanders en als dat goed uitpakt mogelijk tegen meer weerstand.

Het is wel echt belangrijk dat Mwene niet de basis rechtsback wordt, want dan krijg je bij langdurige blessures problemen. Veel geschuif, spelers die niet op hun beste positie staan.
In tegenstelling tot anderen op het forum ben ik niet geneigd om een linksback te halen. Dan krijg je: 1. Max 2. aankoop 3. Mwene 4. Oppegaard. Dat lijkt me te veel. Dan had je eigenlijk Mwene niet moeten halen. Ik denk ook dat als Mwene niet basis staat, dat de noodzaak op een backup te halen voor linksback een stuk kleiner is.

In het geval dat Teze RB wordt, wat ik niet per se hoop maar wat me wel het waarschijnlijkst lijkt. Dan moet je wel een rechter cv erbij halen. Anders heb je alleen Ramalho daar. Een buitenkans als Boateng zou wel geweldig zijn, dan krijg je gelijk ook luxeproblemen. Maar anders een wat jongere, maar geen totaal onervaren (24 ofzo) speler die over een paar jaar restwaarde heeft. Zelfde profiel geldt ook voor een eventuele rechtsback, dan zou Zeefuik mijn ideale kandidaat zijn

Hoe ik het nu verder zou invullen, is als volgt:

Zeefuik - Ramalho - Boscagli - Max
Mwene/Sambo - Teze - Obispo - Mwene/Oppegaard

en dan Viergever achter de hand (of vervangen)
 
Geertruida wil niet verlengen bij Feyenoord. Ik vind het een leuke rechtsback. Een veel meer uitgesproken back dan Mwene en Teze. Die missen de explosiviteit en rushes van een back. Teze mag van mij gewoon weer dienst doen als cv.
 
Geertruida wil niet verlengen bij Feyenoord. Ik vind het een leuke rechtsback. Een veel meer uitgesproken back dan Mwene en Teze. Die missen de explosiviteit en rushes van een back. Teze mag van mij gewoon weer dienst doen als cv.
Type Mo qua karakter. Blessure gehad en nu arrogant lopen doen. Dit soort spelers wil ik nooit in ons Philips (ik bedoel Brainport :( ) shirt zien spelen.
 
Type Mo qua karakter. Blessure gehad en nu arrogant lopen doen. Dit soort spelers wil ik nooit in ons Philips (ik bedoel Brainport :( ) shirt zien spelen.
Je bent niet meteen arrogant als je ergens niet wil verlengen omdat het aanbod te laag is of omdat je een stapje hoger wil spelen.
Omdat je al 2 rechtsbacks hebt, 3 in theorie wat Dumfries is nog niet weg.
In mijn theorie is Teze cv en Dumfries weg. Dus dan heb je nog 1 rechtsback die ik niet echt de kenmerken vind hebben van een back.
 
Je bent niet meteen arrogant als je ergens niet wil verlengen omdat het aanbod te laag is of omdat je een stapje hoger wil spelen.

In mijn theorie is Teze cv en Dumfries weg. Dus dan heb je nog 1 rechtsback die ik niet echt de kenmerken vind hebben van een back.
Klopt, maar hou ze niet aan het lijntje.
Alleen met zo een naam al kom je nooit bij de top.
 
Ik zeg Haps halen als concurrent van Max, en Viergever de andere kant op om de prijs te drukken. Zeefuik van Hertha halen op de RB. Teze gewoon als backup van Ramalho, jammer na vorig seizoen maar een duidelijke versterking van de bank t.o.v. Baumgartl. Teze komt er wel, zal zijn minuten maken, doorgroeien en leren van Ramalho, of zelfs snel overnemen als Ramalho geblesseerd is, uit vorm raakt of iets anders. Verder van de Ven halen, goed verhaaltje vertellen over de plannen met hem en laat hem nog even spelen bij JPSV met Sambo en Oppgärd. Die laatste 2 minimaal een half seizoen kkd spelen, en afhankelijk van de ontwikkeling tijdens de winterstop verhuren. Zo vind ik dat de verdediging van PSV1 eruit moet zien:

Zeefuik (Mwene)---- Ramalho (Teze) ---- Boscagli (Obispo) ---- Max (Haps)

Ik zie Haps en Teze vrij makkelijk een basisplaats veroveren of i.i.g. veel rouleren met hun concurrenten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan