Weet niet of het al ergens gepost is, maar PSV zou de Canadees Tajon Buchanan op het oog hebben als vervanger van Dumfries. In eerste instantie dacht ik, Canadees, dat kan niet veel zijn, maar in het eerste filmpje wat ik zag oogt hij zeer balvaardig, snel en technisch. Oordeel zelf:


Van zijn verdedigende kwaliteiten zie je niks, maar in aanvallend opzicht zou PSV er t.o.v. van Dumfries enorm op vooruit gaan. Wat mentaliteit betreft, geen idee. PSV heeft wel behoorlijk wat concurrentie, in de vorm van Juventus, RB Salzburg en Sporting Portugal.
 
Boscagli - Max is te weinig verdedigende power. Boscagli is slim en zit er vaak al tussen, maar is in de 1op1 situatie niet sterk. Max is geen echte verdediger, dus die moet vooral diep kunnen gaan. Naast Max dus een powerhouse, het liefst.

Als je Boscagli op het middenveld zet, echter, kan hij wellicht wel makkelijk de linksback positie overnemen als Max een rush doet. Dat betekent wel dat de rechtsback dan niet teveel naar voren moet gaan, of dat je middenvelders kalm an moeten doen. Met 2 backs diep word je te makkelijk weggespeeld bij balverlies, zeker als je middenvelders ook naar voren gaan.

Ergens hoop ik dat Obispo die powerhouse op LCV kan worden. Dat zou ik nou zo mooi vinden.

Los daarvan: Arias terug zou ik geweldig vinden. Ik hoop dat hij nog kan ballen na zn blessure, maar ik vond het altijd een prachtspeler. En erg ondergewaardeerd. Is geloof ik ook 1x uitgeroepen door OptaJohan tot beste speler van de eredivisie.
Zowel verdedigend als aanvallend een meerwaarde. Voorop in de strijd en 90 min volle bak. Wel jammer dat we maar constant terug verlangen naar oudgediende. Zou er niet ergens een Arias 2.0 rondlopen?
 
Boscagli - Max is te weinig verdedigende power. Boscagli is slim en zit er vaak al tussen, maar is in de 1op1 situatie niet sterk. Max is geen echte verdediger, dus die moet vooral diep kunnen gaan. Naast Max dus een powerhouse, het liefst.

Als je Boscagli op het middenveld zet, echter, kan hij wellicht wel makkelijk de linksback positie overnemen als Max een rush doet. Dat betekent wel dat de rechtsback dan niet teveel naar voren moet gaan, of dat je middenvelders kalm an moeten doen. Met 2 backs diep word je te makkelijk weggespeeld bij balverlies, zeker als je middenvelders ook naar voren gaan.

Ergens hoop ik dat Obispo die powerhouse op LCV kan worden. Dat zou ik nou zo mooi vinden.

Los daarvan: Arias terug zou ik geweldig vinden. Ik hoop dat hij nog kan ballen na zn blessure, maar ik vond het altijd een prachtspeler. En erg ondergewaardeerd. Is geloof ik ook 1x uitgeroepen door OptaJohan tot beste speler van de eredivisie.
Zou n vijf mans verdediging ook prima vinden, lost wellicht ook wat op als een back aanvallend gezien vertrokken is. En je hebt dan geen verdedigend cvm blok nodig. Sangaré en Boscagli als de as-spelers (opbouwende cv en cvm), twee sterke cv's l en r (teze obispo/koop) en backs in dumfries/max of hun vervangers/opvolgers.
 
Moet je nog beginnen aan Arias. Niet echt meer gevolgd afgelopen jaar, maar had toch een zware blessure opgelopen eind vorig jaar?
 
Moet je nog beginnen aan Arias. Niet echt meer gevolgd afgelopen jaar, maar had toch een zware blessure opgelopen eind vorig jaar?
Verhuurt naar BundesLiga (3mio huurvergoeding), en na 1 wedstrijd na zijn tibula (kuitbeen) gelijk weer gebroken. Veel pech gehad dus.
 
Moet je nog beginnen aan Arias. Niet echt meer gevolgd afgelopen jaar, maar had toch een zware blessure opgelopen eind vorig jaar?
Moet je ook gewoon niet meer op terug willen vallen, maar goed, ik zie sowieso liever dat PSV op zoek gaat naar nieuwe spelers, tenzij de oud speler echt een topper is; Arias was goed, maar m.i. niet goed genoeg om weer terug te willen. Had altijd een half seizoen nodig om op stoom te komen, en verdedigend was het ook niet echt best. Laat wat mij betreft die Buchanan maar komen, waarvan ik eerder meldde dat PSV er een oogje op had.
 
Pascal Struijk (21, linksbenige CV, Leeds, NL/BEL nationaliteit) zou wellicht een leuk talent zijn voor de verdediging? Heeft een sterk jaar en qua marktwaarde nu rond de 7mio (en leeds maakt flinke verliezen financieel). Ajax jeugdopleiding en een raar hoofd spreken dan tegen m. Linkje
 
Pascal Struijk (21, linksbenige CV, Leeds, NL/BEL nationaliteit) zou wellicht een leuk talent zijn voor de verdediging? Heeft een sterk jaar en qua marktwaarde nu rond de 7mio (en leeds maakt flinke verliezen financieel). Ajax jeugdopleiding en een raar hoofd spreken dan tegen m. Linkje
Speelt sinds januari wel bijna alle wedstrijden, nog contract tot 2024 en Leeds blijft 100% in de PL. Die gaat nooit 7 miljoen kosten en denk tevens ook dat die PSV als een stap terug zou zien als je nu al basis speelt bij een PL club.
 
Zou n vijf mans verdediging ook prima vinden, lost wellicht ook wat op als een back aanvallend gezien vertrokken is. En je hebt dan geen verdedigend cvm blok nodig. Sangaré en Boscagli als de as-spelers (opbouwende cv en cvm), twee sterke cv's l en r (teze obispo/koop) en backs in dumfries/max of hun vervangers/opvolgers.
En de goals moeten dan komen van Gakpo, Madueke en Zahavi. Als we revan uitgaan dat die allemaal een topseizoen draaien heb je het dus over 25 (Zahavi) + 20 (Madueke) + 15 (Gakpo) = 60 goals. Laten de anderen er ook nog eens samen 10 scoren, kom je nog steeds 20+ goals tekort voor de titel
 
En de goals moeten dan komen van Gakpo, Madueke en Zahavi. Als we revan uitgaan dat die allemaal een topseizoen draaien heb je het dus over 25 (Zahavi) + 20 (Madueke) + 15 (Gakpo) = 60 goals. Laten de anderen er ook nog eens samen 10 scoren, kom je nog steeds 20+ goals tekort voor de titel
Huh? Je geeft je backs meer vrijheid en offert er 1 cvm voor op, aangezien max en dumfries nu al meer goals en assists op hun conto hebben dan Sangaré/Hendrix en Rosario zie ik t niet waarom deze omzetting tot veel minder doelpunten (mee) zou leiden. Mijn hoop is vooral n stuk minder tegen te krijgen. :)
 
Huh? Je geeft je backs meer vrijheid en offert er 1 cvm voor op, aangezien max en dumfries nu al meer goals en assists op hun conto hebben dan Sangaré/Hendrix en Rosario zie ik t niet waarom deze omzetting tot veel minder doelpunten (mee) zou leiden. Mijn hoop is vooral n stuk minder tegen te krijgen. :)
Dit jaar, met alle vrijheid die ze hebben, ik heb ze allebei echt bijzonder weinig zien verdedigen dit jaar, hebben ze samen 7 goals genmaakt (Max 5, Denzel 2). tek daarbij Boscagli (2), Rosario (1 ) en Sangare (1), dan kom je dus op 11 goals van de niet aanvallers. Dan moeten Gotze, Zahavi en Gakpo er dus samen zo'n 75-80 maken om kampioen te worden. Dat zie ik niet gebeuren.

Als Max en Denzel echt vaak scoorden, zeg maar zo'n 10-15 per jaar elk, hadden we a) nu geen probleem en b) kun je inderdaad 5-4-1 spelen.
 
Huh? Je geeft je backs meer vrijheid en offert er 1 cvm voor op, aangezien max en dumfries nu al meer goals en assists op hun conto hebben dan Sangaré/Hendrix en Rosario zie ik t niet waarom deze omzetting tot veel minder doelpunten (mee) zou leiden. Mijn hoop is vooral n stuk minder tegen te krijgen. :)
De beste manier om tegendoelpunten te voorkomen is zorgen dat de bal op de helft van de tegenstander blijft ;)
 
Ga aub voor een top verdediger niet een kneus. Volgens mij is er geld dus haal iets waar je plezier van hebt en geen ergernis. Als ik John was zou ik 3 toppers halen van ieder 20 miljoen. Manueke verlengen en als het kan schoonmaak houden van aantal spelers afscheid nemen die het net zijn.
 
Ga aub voor een top verdediger niet een kneus. Volgens mij is er geld dus haal iets waar je plezier van hebt en geen ergernis. Als ik John was zou ik 3 toppers halen van ieder 20 miljoen. Manueke verlengen en als het kan schoonmaak houden van aantal spelers afscheid nemen die het net zijn.
Wel heel makkelijk om te zeggen dat je 3 toppers haalt voor 20 miloen (60 miljoen voor 3 spelers). Dat lijkt me gewoon erg onrealistisch.
 
Ga aub voor een top verdediger niet een kneus. Volgens mij is er geld dus haal iets waar je plezier van hebt en geen ergernis. Als ik John was zou ik 3 toppers halen van ieder 20 miljoen. Manueke verlengen en als het kan schoonmaak houden van aantal spelers afscheid nemen die het net zijn.
Madueke verlengen, die ligt al vrij lang vast, verder denk ik dat ik blij ben dat jij geen John bent, de grond onder het stadion kunnen we nl niet nogmaals verkopen. Daarbij, 3 toppers voor 20mlj, komt ook een bijpassend loon bij, gaat m gewoon niet worden.
 
Ga aub voor een top verdediger niet een kneus. Volgens mij is er geld dus haal iets waar je plezier van hebt en geen ergernis. Als ik John was zou ik 3 toppers halen van ieder 20 miljoen. Manueke verlengen en als het kan schoonmaak houden van aantal spelers afscheid nemen die het net zijn.
Maar wie dan? En wat zou de verwachting dan geweest zijn bij Baumgartl en Bruma, die dan wel meer hebben gekost?
En denk dat die 2 juist fungeren als argument voor het feit dat een hogere transferprijs niet automatisch meer kwaliteit betekent.

En ik kan je verzekeren dat PSV niet 3 toppers van ieder 20 miljoen gaat halen.

Sowieso: noem dan eens 3 namen die zouden voldoen in jouw ogen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan