Vechtsport

Ik kom niet uit die wereld maar
Volgens mij ging het redelijk tegen Wrszolek tot die hoge trap kwam, of die blessure tegen Rico en in andere partijen was er ook nog tegenstand genoeg om het tot een interessante partij te maken.
Van Overeem hoopt zelfs dat Badr zich bedenkt.

Ik ben geen Badr fanaat maar ik vond die tekst laatst wel sympathiek over komen.
Ik las ook ooit dat hij geholpen is door een psycholoog dus misschien is er al ontwikkeling.
Het is geen verwijt maar ik heb dan niks met mensen narcisten noemen of andere psychiatrische classificaties.
Het lijkt soms wel een hype of zo? Laatst noemde Van der Gijp die zelf ook vaak een label krijgt die Tim Hofman nog een narcist.

Hari heeft een enorme carrière achter de rug. Kan hij met zijn ervaringen geen jonge gasten van de straat helpen met boksen of andere maatschappelijkke projecten?
Volgens mij moet je wel redelijk egocentrisch zijn om topsporter te kunnen zijn. Tegen het narcistische aan. Verder eens dat er wel snel een label aan wordt geduwd.

Over het laatste stuk. Ik denk dat hij daar perfect voor is. Ik heb nog wel het beeld van hem dat hij een straat jongen is met een bijbehorende beslissingsboom. Dat is niet erg zolang hij niet met misdadigers omgaat/ wordt uitgedaagd. En dat beeld is niet van de laatste jaren (niet gevolgd)
 
Volgens mij moet je wel redelijk egocentrisch zijn om topsporter te kunnen zijn. Tegen het narcistische aan. Verder eens dat er wel snel een label aan wordt geduwd.

Over het laatste stuk. Ik denk dat hij daar perfect voor is. Ik heb nog wel het beeld van hem dat hij een straat jongen is met een bijbehorende beslissingsboom. Dat is niet erg zolang hij niet met misdadigers omgaat/ wordt uitgedaagd. En dat beeld is niet van de laatste jaren (niet gevolgd)
Egocentrisch bij topsporters in de zin van?

Effe snel wat opgezocht:

https://www.encyclo.nl/begrip/egocentrisch
"
Egocentrisch betekent dat iemand zichzelf en zijn meningen het belangrijkste vindt. Een egocentrisch persoon heeft moeite om zich in anderen in te leven. Iemand met een gebrek aan inlevingsvermogen heeft een gebrek aan empathie. Een egocentrisch persoon vindt zijn eigen mening belangrijk en gaat er ook vanuit dat mensen in zijn omgeving zijn mening..." (Enzie)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Egocentrisme. Een stukje uit deze pagina:

"Egocentrisme is het verminderde vermogen om zich in een ander of diens standpunten of gevoel te verplaatsen (empathie). Het gevolg is dat de persoon de eigen visie en belangen centraal stelt en ervan uitgaat dat de eigen visie ook de visie van anderen is. Mogelijk speelt bij egocentrisme de theory of mind een rol. Deze theorie beschrijft het voorstellingsvermogen om het perspectief van een ander persoon te kunnen begrijpen. Bij egocentrisme is hier te weinig begrip voor en is er een onvermogen om onderscheid te maken tussen zichzelf en anderen."

Egocentrisch:

"1) Gericht op zichzelf 2) Het eigen ik tot middelpunt makend 3) Ik-gevoelig 4) Op zichzelf gericht 5) Zelfgericht 6) Zelfzuchtig 7) Zich in het middelpunt stellend 8) Zichzelf in het middelpunt stellend"

En ik lees dat het in autisme ook voor komt.

Ik weet niet in welke zin je het bedoeld maar ik denk dat er genoeg topsporters zijn die medelevend of empatisch zijn.
En sommige sporters hebben zelf iets mee gemaakt wat mee kan spelen waardoor ze een enorme drive hebben?
 
Ik weet het niet, ik vond Badr juist iets te geacteerd en overdreven lievvvv, 33x het woordje respect gebruiken, hij wou nog net niet knuffelen en kusjes uitdelen. Hij weet dat dit het einde is en wilt dat ff scoren op de goede snaar. Had hij gewonnen had je heel ander macho vertoon gehad met 0x woordje respect er in, maar alleen van kijk mij oud, met comeback en nog versla ik hem blablabla.
 
Egocentrisch bij topsporters in de zin van?

Effe snel wat opgezocht:

https://www.encyclo.nl/begrip/egocentrisch
"
Egocentrisch betekent dat iemand zichzelf en zijn meningen het belangrijkste vindt. Een egocentrisch persoon heeft moeite om zich in anderen in te leven. Iemand met een gebrek aan inlevingsvermogen heeft een gebrek aan empathie. Een egocentrisch persoon vindt zijn eigen mening belangrijk en gaat er ook vanuit dat mensen in zijn omgeving zijn mening..." (Enzie)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Egocentrisme. Een stukje uit deze pagina:

"Egocentrisme is het verminderde vermogen om zich in een ander of diens standpunten of gevoel te verplaatsen (empathie). Het gevolg is dat de persoon de eigen visie en belangen centraal stelt en ervan uitgaat dat de eigen visie ook de visie van anderen is. Mogelijk speelt bij egocentrisme de theory of mind een rol. Deze theorie beschrijft het voorstellingsvermogen om het perspectief van een ander persoon te kunnen begrijpen. Bij egocentrisme is hier te weinig begrip voor en is er een onvermogen om onderscheid te maken tussen zichzelf en anderen."

Egocentrisch:

"1) Gericht op zichzelf 2) Het eigen ik tot middelpunt makend 3) Ik-gevoelig 4) Op zichzelf gericht 5) Zelfgericht 6) Zelfzuchtig 7) Zich in het middelpunt stellend 8) Zichzelf in het middelpunt stellend"

En ik lees dat het in autisme ook voor komt.

Ik weet niet in welke zin je het bedoeld maar ik denk dat er genoeg topsporters zijn die medelevend of empatisch zijn.
En sommige sporters hebben zelf iets mee gemaakt wat mee kan spelen waardoor ze een enorme drive hebben?
Egocentrisch in de zin van het eigen belang voor alles stellen. Bij topsport moet alles wijken voor de sport en de omgeving zal daarin mee moeten gaan. In die zin moet een sporter vooral aan zichzelf denken. In de 8 definities staat een gebrek aan medeleven niet bij. Dat associeer ik meer met psychopaten.
 
Vanavond Gerges tegen Rico.
Onderin de link een filmpje van Gerges. Mooi hoe hij verteld over zijn loopbaan, en hoe hij jongeren helpt. Was ik kickboksen maar wat eerder gaan volgen want het is interessant.

Maar Gerges is toch geen partij meer voor Verhoeven?
38 vs 33 jaar, een stuk lichter, en Rico Verhoeven wint al jaren alles. Voor Gerges is het zelfs zijn laatste gevecht.
Jammer dat er zo weinig Glory events zijn. Verhoeven heeft nauwelijks concurrentie of ze zijn heel erg oud, is de sport achteruit aan het gaan?
Het is alsof PSV 2x paar jaar tegen Sparta moet en er verder geen wedstrijden zijn.

Is Verhoeven trouwens de beste gevaarlijkste vechter in de ring allertijden? Hij staat al jaren eenzaam aan de top


Heeft iemand een live linkje voor vanavond?
 
Vanavond Gerges tegen Rico.
Onderin de link een filmpje van Gerges. Mooi hoe hij verteld over zijn loopbaan, en hoe hij jongeren helpt. Was ik kickboksen maar wat eerder gaan volgen want het is interessant.

Maar Gerges is toch geen partij meer voor Verhoeven?
38 vs 33 jaar, een stuk lichter, en Rico Verhoeven wint al jaren alles. Voor Gerges is het zelfs zijn laatste gevecht.
Jammer dat er zo weinig Glory events zijn. Verhoeven heeft nauwelijks concurrentie of ze zijn heel erg oud, is de sport achteruit aan het gaan?
Het is alsof PSV 2x paar jaar tegen Sparta moet en er verder geen wedstrijden zijn.

Is Verhoeven trouwens de beste gevaarlijkste vechter in de ring allertijden? Hij staat al jaren eenzaam aan de top


Heeft iemand een live linkje voor vanavond?
Is volgens mij alleen te zien met een pay per view ticket. Kost €19,95 te verkrijgen op de website van de website van HIT IT.
 
Dacht zet me geld op Rico, alleen is die zo extreem favoriet dat het geld op hem zetten totaal nutteloos is. Hesdy maakt meer kans om de lotto te winnen vanaaf dan van Rico
 
Dacht zet me geld op Rico, alleen is die zo extreem favoriet dat het geld op hem zetten totaal nutteloos is. Hesdy maakt meer kans om de lotto te winnen vanaaf dan van Rico
Hoeveel moet je "inzetten" om bij winst gratis te kijken (ergo 20e winst te maken)?
 
Tyson Fury vs Francis Ngannou officieel aangekondigd voor 28 oktober. Dit is een partij waar ik 's nachts voor op blijf en een PPV aanschaf.
 
Tyson Fury vs Francis Ngannou officieel aangekondigd voor 28 oktober. Dit is een partij waar ik 's nachts voor op blijf en een PPV aanschaf.
Gaat Fury dit niet makkelijk winnen omdat ze gaan boksen terwijl Ngannou eigenlijk een MMA vechter is?

En wanneer Rico Verhoeven gaat Rico weer in de ring? + kunnen ze hem dan ook niet een keer tegen Ngannou of Fury laten vechten?
 
Gaat Fury dit niet makkelijk winnen omdat ze gaan boksen terwijl Ngannou eigenlijk een MMA vechter is?

En wanneer Rico Verhoeven gaat Rico weer in de ring? + kunnen ze hem dan ook niet een keer tegen Ngannou of Fury laten vechten?
De kracht van Ngannou is zijn boksen. Al het andere is aangeleerd om zich te verdedigen voor een take down bijvoorbeeld. Tegen Fury kan ie dus doen waar ie het beste in is. Ik verwacht ook wel dat Fury dit gaat winnen maar hij kan altijd tegen een ko lopen

Kickboksen stelt internationaal weinig voor. Ngannou tegen Fury zijn in de internationale vechtwereld zeg maar Haaland vs Mbappe en Rico is Luuk de Jong. Er zal meer dan een 100 miljoen euro gemoeid zijn per bokser voor deze partij. Ppv zal honderden miljoenen opleveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan