Vechtsport

Vraagje voor de kenners


De K.O. is een:
a. bewuste actie die goed getimed is
b. bewuste actie die toevallig raak is
c. zeer gelukkige wanhoopspoging
B. De spinning backfist is een aanval waar heel veel kracht achter zit, maar als je hem uitvoert ben je je tegenstander een fractie van een seconde kwijt (en kwetsbaar omdat je met je rug naar hem draait) en als een tegenstander een beetje dekking heeft gaat hij niet zitten.
De combinatie met de trap is mooi uitgevoerd. Zeker geen wanhoopspoging.
 
B. De spinning backfist is een aanval waar heel veel kracht achter zit, maar als je hem uitvoert ben je je tegenstander een fractie van een seconde kwijt (en kwetsbaar omdat je met je rug naar hem draait) en als een tegenstander een beetje dekking heeft gaat hij niet zitten.
De combinatie met de trap is mooi uitgevoerd. Zeker geen wanhoopspoging.
Ik twijfel nog tussen A en B. Het verschil zit hem in het verloop van de wedstrijd. Kan zijn dat de tegenstander zijn dekking continu liet zakken bij het afstand nemen/ wegstappen.
 
Iemand zin in een nieuwe baan?

 
Iemand zin in een nieuwe baan?

Ik zat de tekst te lezen en was behoorlijk enthousiast. Toen kwam ik bij de functie-eisen en jammer de Bammer. Je moet iets kunnen en ik kan niks.
 


Glory en Badr... de vloek van Badr. Die gaat geen enkele partij winnen bij Glory. Blessures... ko gaan...en nu rellen... weer geen partij afgemaakt.
 
Opgefokte Polen en Badr fans in 1 zaal, dat was ook echt gedoemd om te mislukken. Zag wat video's voorbij komen, ze namen de klapstoel wel heel letterlijk.
 
Prachtige sport als er eenmaal gevochten wordt maar alle randgebeuren is echt kleuterschool ten top. Van het kinderachtige "boos" in elkaars ogen staren. Oeeeeh, nou ben ik bang. Tot het zielige trash-talk. Oeeeeh nou ben ik bang. Tot het publiek dat voor 50% uit zware criminelen bestaat (nou zou je bang moeten zijn).
Echt dat is het niveau neanderthaler nooit ontgroeid. Stel mongolen bij mekaar.
 
Gisteravond naar Rings in Nieuwegein geweest, een dame die ook bij mij af en toe traint moest daar ook vechten.
Publiek was heel rustig, tot het laatste gevecht. De titelverdediger heeft schijnbaar contacten met de harde kern van FC Utrecht, die ook deels waren komen kijken. Dat ging op het einde bijna mis omdat de uitdager ook fans mee had. Security greep daar wel goed in, en bij vertrek bleek toch dat er een aardige politiemacht buiten stond.
Anyway, leuk evenement.
 
Prachtige sport als er eenmaal gevochten wordt maar alle randgebeuren is echt kleuterschool ten top. Van het kinderachtige "boos" in elkaars ogen staren. Oeeeeh, nou ben ik bang. Tot het zielige trash-talk. Oeeeeh nou ben ik bang. Tot het publiek dat voor 50% uit zware criminelen bestaat (nou zou je bang moeten zijn).
Echt dat is het niveau neanderthaler nooit ontgroeid. Stel mongolen bij mekaar.
In de ogen kijken vlak voor het gevecht kan echt wel een mentaal dingetje zijn. Overigens zie ik vechters in de ring heel respectvol met elkaar omgaan.
 
In de ogen kijken vlak voor het gevecht kan echt wel een mentaal dingetje zijn. Overigens zie ik vechters in de ring heel respectvol met elkaar omgaan.
In de ring en de vechters wel, buiten de ring is het bij kickboksen vaak een agressieve sfeer. Ik weet niet wat dat is, bij andere vechtsporten lijkt dit een stuk minder te zijn.
 
In de ring en de vechters wel, buiten de ring is het bij kickboksen vaak een agressieve sfeer. Ik weet niet wat dat is, bij andere vechtsporten lijkt dit een stuk minder te zijn.
Bij andere evenementen is dit idd minder, daar heb je zeker gelijk in.
Misschien komt het omdat bij kickboksen (en misschien ook MMA) ook “gewone” supporters komen, mensen die zelf nooit of nauwelijks zo’n soort hebben beoefend. Bij een Kung Fu of Pentjak-Silat evenement heb ik nog nooit gekke dingen gezien. Het aantal toeschouwers is dan ook een stuk beperkter moet ik zeggen.
 
Bij andere evenementen is dit idd minder, daar heb je zeker gelijk in.
Misschien komt het omdat bij kickboksen (en misschien ook MMA) ook “gewone” supporters komen, mensen die zelf nooit of nauwelijks zo’n soort hebben beoefend. Bij een Kung Fu of Pentjak-Silat evenement heb ik nog nooit gekke dingen gezien. Het aantal toeschouwers is dan ook een stuk beperkter moet ik zeggen.
Bij MMA is het volgens mij ook een stuk minder? De andere heb je gelijk in. Daar zullen inderdaad de liefhebbers zitten.

Volgens mij is het ook zo dat er veel mensen in het criminele circuit kickboksen als populaire vechtsport hebben. Dus dat bij een kickboks-sportschool al een hoger percentage tuig zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan