UEFA Europa League 2021/22

Status
Je kunt niet meer reageren.
Positief bekeken, van alle drie de clubs hebben we nog nooit een officiële wedstrijd verloren volgens mij :sneaky:
 
Ach, en zelfs dat moet je met een korreltje zout nemen. Ik zie in de selectie van PSV dat Max dezelfde waarde heeft als Madueke (16 miljoen).

Monaco, Sociedad en Graz: gewoon drie hele mooie affiches. Eerder was dat altijd het makken van de EL; alleen maar vage tegenstanders. Nou, dit betekent gewoon dat je ook in het tweede Europese toernooi lekker aan de bak moet. Mooi toch!
Daarbij: van deze drie tegenstanders schat ik er minstens twee minder in dan Benfica. Als ze met dezelfde intensiteit spelen als tot nu toe in de Europese campagne, gaan ze gewoon overwinteren dit seizoen.

Ik noemde het ook bewust een betere indicatie en niet een goede indicatie. Overigens vind ik het stiekem wel een vervelende loting. Enerzijds heb je geen poule met zwakke broeders waar je met twee vingers in de neus doorgaat en flink kan werken aan je coefficienten. Anderzijds zijn het ook niet de mooiste affiches die je had kunnen treffen tegen toptegenstanders waarbij het je net als Vitesse vergeven zal worden als je wordt uitgeschakeld. Het zal heel lastig zijn om door te bekeren want real Sociedad is een hele taaie tegenstander en een play off wedstrijd tegen de nummer 3 uit een cl poule is even ingewikkeld
 
Mooie loting, mooie wedstrijden. We hoeven echt voor niemand echt bang te zijn. Ik heb er zin in! En dit soort wedstrijden moet je als speler ook enorm motiveren. Zeer prettig dat we niet naar een van andere zandbak moeten of ijskoude toendra vlakte.
 
Mooie loting, mooie wedstrijden. We hoeven echt voor niemand echt bang te zijn. Ik heb er zin in! En dit soort wedstrijden moet je als speler ook enorm motiveren. Zeer prettig dat we niet naar een van andere zandbak moeten of ijskoude toendra vlakte.
Zandbak? Had je verwacht dat we tegen Al Ahli of zo zouden spelen?
 
Nou heb je die groep van Wolfsburg gezien??
De kampioen van Frankrijk en de kampioen van Oostenrijk versus de nummer 3 van Frankrijk en nummer 4 van Oostenrijk. Daarbij had Sevilla nog lange tijd serieuze kans op de titel en stonden ze 15 punten voor op Sociedad.

Dat het geen sterke poule is voor CL-begrippen, absoluut eens. Maar om die nou als makkelijker te bestempelen dan die van jullie...
 
Je bent mij net voor, raken inderdaad 6 punten kwijt maar hebben er ook al 3 dit jaar. Een winstpartij in de poule is 2 punten waard, een gelijkspel 1. Wat dat betreft is meer punten zeker mogelijk.

Bekijk bijlage 3744

Maar het gros van de clubs boven ons gaan ook zeker wel punten pakken, veel inlopen is wat dat betreft lastig. Maar Krasnodar moeten we zeker passeren en ook Plzen (minimaal 3x winst) is mogelijk. Komend jaar waarin bij de nummers 44, 46, 47 en 48 een heel goed jaar wegvalt heb je meer kans op klimmen. Als we naar beneden kijken dan zitten daar twee clubs die ons bij goed presteren het snel lastig kunnen maken. Voor Malmö en lager verwacht ik niet dat die ons kunnen bijhalen dit jaar.

Aangaande de ambitie om bij de beste 32 te horen, daarvoor moet je met het huidige systeem toch richting de 10 punten per seizoen denken. Met de nieuwe opzet kan dit overigens nog wijzigen. 10 punten in de EL is haalbaar, in de CL is dat al weer lastiger, maar met constanter presteren moet tussen plaats 30 en 40 zeker haalbaar zijn.
Ik zie dezelfde nummers naar beneden tuimelen. Krasnodar is over alle jaren constant gelijk aan ons, die gaan tegelijktertijd een baggerjaar kwijt raken.
Celtic gaan we ook voorbij, die hebben een zwak team dit jaar. Marseille.....hoe zit het met jaren waarin niet werd meegedaan?

Hoe dan ook moet hier zeker wat te halen vallen.
 
De kampioen van Frankrijk en de kampioen van Oostenrijk versus de nummer 3 van Frankrijk en nummer 4 van Oostenrijk. Daarbij had Sevilla nog lange tijd serieuze kans op de titel en stonden ze 15 punten voor op Sociedad.

Dat het geen sterke poule is voor CL-begrippen, absoluut eens. Maar om die nou als makkelijker te bestempelen dan die van jullie...
Oké niet makkelijker maar echt bijna wel gelijkwaardig. Lille heb ik altijd al een overschatte ploeg gevonden en dat bewezen jullie al te goed. Wolfsburg is echt niet van een hoger niveau dan Ajax of PSV. En RB Salzburg tja het is niet meer wat het een aantal jaren geleden was. Monaco verloor overigens erg ongelukkig van Shakhtar maar dat ter zijde.
 
Oké niet makkelijker maar echt bijna wel gelijkwaardig. Lille heb ik altijd al een overschatte ploeg gevonden en dat bewezen jullie al te goed. Wolfsburg is echt niet van een hoger niveau dan Ajax of PSV. En RB Salzburg tja het is niet meer wat het een aantal jaren geleden was. Monaco verloor overigens erg ongelukkig van Shakhtar maar dat ter zijde.
Lille is inderdaad niet veel, maar blijkbaar toch beter dan de rest dat seizoen.

Met Sturm Graz hebben jullie gewoon een heel zwakke broeder. Als die 1 punt halen vind ik het al veel.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan