UEFA Europa League 2021/22

Status
Je kunt niet meer reageren.

Jerommeke

Routinier
Onze inzenders:
AZ (Play-off ronde)

Datum:
Play-off ronde: 19 en 26 augustus
Start groepsfase: 16 september

Finale:
RamonSanchez.jpeg
18 mei 2022 in Estadio Ramón Sánchez Pizjuán, Sevilla, Spanje
 
Laatst bewerkt:
De play-off ronde werkt niet met geplaatste en ongeplaatste statussen. Dat is nieuw volgens mij.

AZ zit in de zogenaamde priority 1 groep. Priority 1 teams zullen eerst geloot worden tegen priority 4 teams (Jablonec, St. Johnstone, Anorthosis Famagusta), zodra die "op" zijn zullen priority 3 teams geloot worden, dat zijn afvallers van de tweede voorronde CL, dit zijn clubs zoals Shkendija Tetovo, Slovan Bartislava, Dinamo Tbilisi, Flora Talinn, Buducnost Podgorica en Omonia Nicosia. Je kent ze wel ;)
 
In other news, AZ heeft verloren van Celtic. Die Eenhoorn kan wel leuk verkopen, maar vervanging halen lijkt op dit moment niet echt een prioriteit te hebben. Gaat een lang seizoen worden voor ze met deze selectie.
 
Door naar de Cofefecup toch als ze t tweeluik verliezen, toch? Anders is t voor de coefficienten (en extra CL ticket/minder voorrondes) wel erg nadelig?
 
Door naar de Cofefecup toch als ze t tweeluik verliezen, toch? Anders is t voor de coefficienten (en extra CL ticket/minder voorrondes) wel erg nadelig?
Correct, dat maakt dit duel ook minder belangrijk.
Die van Vitesse en Feyenoord morgen zijn dat wel.
 
Zegt ook wel weer wat over az dit seizoen, Celtic verliest van midgetland waar wij vrij eenvoudig van winnen
Daarom snapte ik niet al die euforie berichten op vi etc over de puntenregen. Dat de Portugezen moesten oppassen voor hun zesde plek etc.

Nu zijn pas de echte play offs en de Nederlandse clubs gaan het gewoon lastig krijgen. Schrijf pas die berichten als de nl clubs in de groepsfases zitten.
 
Die Furuhashi doet het heel goed bij Celtic, 6g+1a in 6 wedstrijden. Tegen AZ scoorde hij de eerste en gaf een assist op de tweede. Naast de VS komt er in Japan ook een generatie voetbaltalenten aan die het prima doen in Europa (Tomiyasu, Kubo, Doan, Kamada, Itakura, Minamino).
 
PSV is in de voorlopige potindeling in Pot 2 ingedeeld voor de loting.

Voorlopige potindeling

Pot 1


Olympique Lyon 76.000

SSC Napoli 74.000

Bayer Leverkusen 57.000

SS Lazio 44.000

SC Braga 35.000



Pot 2

Eintracht Frankfurt 33.000

Leicester City 32.000

Lokomotiv Moskou 31.000

PSV 29.000

PFK Ludogorets 28.000

Olympique Marseille 28.000

West Ham United 20.113



Pot 3

Real Sociedad 19.571

Real Betis 19.571

Spartak Moskou 18.500

Sparta Praag 17.500

FC Midtjylland 13.500

Ferencváros 13.500
 
PSV is in de voorlopige potindeling in Pot 2 ingedeeld voor de loting.

Voorlopige potindeling

Pot 1


Olympique Lyon 76.000

SSC Napoli 74.000

Bayer Leverkusen 57.000

SS Lazio 44.000

SC Braga 35.000



Pot 2

Eintracht Frankfurt 33.000

Leicester City 32.000

Lokomotiv Moskou 31.000

PSV 29.000

PFK Ludogorets 28.000

Olympique Marseille 28.000

West Ham United 20.113



Pot 3

Real Sociedad 19.571

Real Betis 19.571

Spartak Moskou 18.500

Sparta Praag 17.500

FC Midtjylland 13.500

Ferencváros 13.500
Slechts 3 potten? Gaan dan alleen de groepswinnaars door in een poule van 3?
 
In ieder geval dit jaar wat aansprekender namen in die potten. Of we ver in de CL waren gekomen is maar de vraag. Jammer van die miljoenen, maar of we er echt in thuis horen? Ik blijf positief, ga voor overwinteren in deze league en misschien wel weer eens wat verder.
 
In ieder geval dit jaar wat aansprekender namen in die potten. Of we ver in de CL waren gekomen is maar de vraag. Jammer van die miljoenen, maar of we er echt in thuis horen? Ik blijf positief, ga voor overwinteren in deze league en misschien wel weer eens wat verder.
Veel hangt af van de loting of het nog wat kan worden in de Europa League.
Hopelijk wat aansprekende tegenstanders en een beetje in de buurt, zodat lange reizen naar Verweghistan vermeden worden. In de Competitie kampioen worden is een hoger doel.
 
In ieder geval dit jaar wat aansprekender namen in die potten. Of we ver in de CL waren gekomen is maar de vraag. Jammer van die miljoenen, maar of we er echt in thuis horen? Ik blijf positief, ga voor overwinteren in deze league en misschien wel weer eens wat verder.
kwartfinale, dat moet er zeker inzitten..
 
Haal je net niet CL kom je ook nog is in pot 2 terecht… man man man. Moet wel zeggen we hebben een betere selectie dan vorig jaar en toen deden we het al aardig. Ik denk dat we met deze selectie leuk voetbal kunnen laten zien in de EL en het nog wel ver kunnen schoppen. Verder dan vorig seizoen in ieder geval
 
Haal je net niet CL kom je ook nog is in pot 2 terecht… man man man. Moet wel zeggen we hebben een betere selectie dan vorig jaar en toen deden we het al aardig. Ik denk dat we met deze selectie leuk voetbal kunnen laten zien in de EL en het nog wel ver kunnen schoppen. Verder dan vorig seizoen in ieder geval
Het kan zelfs nog pot 3 worden...
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan