Thijs Slegers moest het in z'n clubwatcher tijd ook doen met wat de psv leiding m vertelde. Die kwam ook zelden met echt nieuws.
Geen enkele journalist komt met echt nieuws. Dat kan je ook niet verwachten. Denk je dat een krant, of VI, heel veel gaat investeren om uit te vinden wie de nieuwe rechtsbacj van PSV wordt? Het enige dat interssant is bij een voetbalclub, zijn echte schandalen (dickpics, crimineel gedrag, fraude, gokken), daar wordt nog wel wat in hgeinvesteerd. De rest mag, begrijpelijk, niks kosten, en dan ben je of afhankelijk van wat je paar contacten je toevertrouwen of je telt 1 en 1 op en komt uit bij ongeveer 3, logische gevolgtrekkingen, roddels, zaakwaarnemers tweets en de dike duim. Dan denk ik dat ik liever Rik heb, die in de eerste categorie valt, dan de rest.
 
Waarschijnlijk ja. Maar voor een middelmatige over-the top speler erg veel geld. Hij heeft in ieder geval te weinig gebracht dit seizoen
Niet middelmatig. Dit seizoen minder maar hij heeft in z'n carrière genoeg laten zien om 'm middelmaat te noemen. Zn leeftijd gaat parten spelen mbt een constante basisplek.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Je zal toch een goede tweede spits moeten hebben. Zeker als die spits ook levert als pinchhitter
Luuks spel is sterk gebaseerd op veel werken, dat neemt af met ouder worden. Ik acht de kans dat hij nog 2 jaar goed gaat presteren bij ons eigenlijk al niet heel groot.
 
LDJ kan in de eredivisie prima mee mits fit legt ie er zonder pingels gewoon 20 in. Als er een normale links en rechtsbuiten spelen en backs die opkomen. Maarja een RB zitten we al jaren zonder.
 
Luuks spel is sterk gebaseerd op veel werken, dat neemt af met ouder worden. Ik acht de kans dat hij nog 2 jaar goed gaat presteren bij ons eigenlijk al niet heel groot.
Niet voor de basis dan. Hij gewoon fysiek niet alles meer spelen. Maar hij kan wel van pas komen als wedstrijden op slot zitten en er in slotfases iets geforceerd moet worden
 
Niet voor de basis dan. Hij gewoon fysiek niet alles meer spelen. Maar hij kan wel van pas komen als wedstrijden op slot zitten en er in slotfases iets geforceerd moet worden
Dat kan, voor 1.5mlj (en vermoedelijk meer) is dat best duur. Daarnaast, ik verlang naar een PSV wat het gros van zijn wedstrijden eenvoudig wint en zelden een pinchhitter als Luuk nodig heeft.
 
Klopt, maar er is totaal geen afstemming tussen Luuk en Xavi. In de zin van, als je Luuk (en ook Til) opstelt heb je minder aan Xavi, en als je Xavi opstelt heb je niks aan Luuk. En ik vind dat we ons elftal volgend jaar gewoon helemaal op Xavi moeten afstemmen, de enige mnanier om succes te halen.
Ik vind er idd minder afstemming tussen luuk en Xavi dan Xavi en Fabio. Tegelijkertijd, heeft Xavi Luuk wel een aantal keer een assists gegeven. Iniedergeval tegen Ajax haha.

Daarnaast lijkt het me ook niet logisch om alles perfect op Xavi af te stellen. Je moet ook andere manieren hebben om te winnen. Ik zie ook graag dat het team gebouwd word om Xavi. Maar daar is wel ruimte voor een type Luuk de Jong. Ofwel basis of pinchhitter.

Til is een ander verhaal omdat hij de neiging had om Xavi in andere posities te dwingen en het spel in de as te vertragen en de snelheid van Xavi niet te gebruiken. Tegelijk zie ik in Til nog wel een rol als pinchitter. Hij heeft zijn kwaliteiten en is dit seizoen ook belangrijk geweest. Denk alleen dat hij zelf basis wil spelen en daarvoor is hij niet geschikt bij PSV en vlgms al helemaal niet onder Bosz. Dus dan kan hij beter een andere club zoeken.


En alles is met de gedachte dat Xavi een seizoen bij ons speelt. Gezien de clausule heerst daar nog onzekerheid over. Niet alleen in de zomer maar wellicht ook in de winter.
Hierdoor is het goed om ook te spreiden en meerdere belangrijke spelers te houden. Ik zie persoonlijk Luuk de Jong niet in de weg zitten van een Xavi Simons.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Terug
Bovenaan Onderaan