'Anita en Jozefzoon zijn inderdaad twee ervaren spelers, maar ik kan er nog wel meer opnoemen', herhaalde Van Nistelrooij de door de verslaggever opgeworpen namen. 'Kramer, Bel Hassani, Clement... Dan zet je RKC weg als een makkie, maar het is gewoon een goede, ervaren ploeg. Dat is geen pretje. Daar moeten wij ons volledig op voorbereiden en dat doen we ook.' (einde quote)

Opgepast, het grote RKC komt naar Eindhoven!
Jaja lekker makkelijk op alle slakken zout leggen nu…dit zijn standaard pers praatje die elke trainer op die manier invult…maar anders kun jij solliciteren om trainer van Ajax te worden en elke week voor de wedstrijd in de pers te roepen dat je wel over je waardeloze aankomende tegenstander heen walst…
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Jaja lekker makkelijk op alle slakken zout leggen nu…dit zijn standaard pers praatje die elke trainer op die manier invult…maar anders kun jij solliciteren om trainer van Ajax te worden en elke week voor de wedstrijd in de pers te roepen dat je wel over je waardeloze aankomende tegenstander heen walst…
Relax, man. Ik vind juist dat je je tegenstander, zeker als je 'n verstandige coach bent, altijd moet respecteren, maar hier slaat van Nistelrooij gewoon door. Op basis van het verschil in kwaliteit is PSV verplicht van RKC te winnen, daar is niets geks aan.
 
Misschien moeten we proberen om eindelijk eens de nul te houden en tegen RKC aantreden met een 5-4-1 opstelling...😏😉⚽
Het maakt echt geen reet uit hoe PSV gaat aantreden, als het maar niet de voorzichtige (minder dan 60% balbezit) 4-3-3 is.


Dit beeld, wat ik gisteren al ergens heb gepost, vat de boel samen. Mij pa zei net: ‘maar als iedereen het ziet, waarom die van PSV al jaren niet? Die kunnen toch ook lezen?’

Het plaatje somt gewoon alles op (het gebeurt ook tegen Volendam!):
-Gebrek aan communicatie tussen Sangaré en Veerman.
-Gebrek een communicatie tussen verdediging en middenveld.
-De spits doet maar wat.
-De rechtsbuiten is te laat met meeverdedigen.
-Als die bal naar die gozer tegen de middencirkel gaat, staat Mwene direct 1 tegen 2. Geen wonder dat onze verdediging slecht oogt/is.
-De gigantische ruimte tussen aanval en verdediging.
-Druk zetten kan zo nooit.
-Op het middenveld een mannetje tekort.


Dit is om te janken zo slecht.
 
Laatst bewerkt:
Een paar maanden later... :nocheer:
Vind het zo jammer. Of zeg het aan het begin niet en ben realistisch. Of ga nu kwaad worden op je selectie/td.

Maar goed. Ik heb nog wel vertrouwen in ruud. Maar er moet een team gemaakt worden en stabiliteit. Want individueel is het wmb niet eens zo slecht (ook niet top, maar wel voldoende om te winnen van bode bijv). Het teamspel gaat vooral mis en daar ligt toch een grote verantwoording bij de staf.
 
Het maakt echt geen reet uit hoe PSV gaat aantreden, als het maar niet de voorzichtige (minder dan 60% balbezit) 4-3-3 is.


Dit beeld, wat ik gisteren al ergens heb gepost, vat de boel samen. Mij pa zei net: ‘maar als iedereen het ziet, waarom die van PSV al jaren niet? Die kunnen toch ook lezen?’

Het plaatje somt gewoon alles op (het gebeurt ook tegen Volendam!):
-Gebrek aan communicatie tussen Sangaré en Veerman.
-Gebrek een communicatie tussen verdediging en middenveld.
-De spits doet maar wat.
-De rechtsbuiten is te laat met meeverdedigen.
-Als die bal naar die gozer tegen de middencirkel gaat, staat Mwene direct 1 tegen 2. Geen wonder dat onze verdediging slecht oogt/is.
-De gigantische ruimte tussen aanval en verdediging.
-Druk zetten kan zo nooit.
-Op het middenveld een mannetje tekort.


Dit is om te janken zo slecht.

Mooi beeld dat precies laat zien wat er allemaal misgaat, Pieter Zwart legt vaak de vinger op de zere plek. Het komt op mij over alsof we gewoon een team hebben vol hele domme (tactisch gezien) voetballers die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Er zal hiervan vast wat op aan te merken zijn op Ruud, maar ik kan het me gewoon totaal niet voorstellen dat hij dit niet ziet. En dan missen we toch weer dat stukje, kwalitatief goede, ervaring nu Luuk is weggevallen. Iemand die niet alleen met z'n voeten maar ook met z'n hoofd voetbalt, en ik denk dat dat gewoon niet het geval is met onze as van Sangaré, Veerman, Teze en Obispo (ook niet met Ramalho overigens).
 
Mooi beeld dat precies laat zien wat er allemaal misgaat, Pieter Zwart legt vaak de vinger op de zere plek. Het komt op mij over alsof we gewoon een team hebben vol hele domme (tactisch gezien) voetballers die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Er zal hiervan vast wat op aan te merken zijn op Ruud, maar ik kan het me gewoon totaal niet voorstellen dat hij dit niet ziet. En dan missen we toch weer dat stukje, kwalitatief goede, ervaring nu Luuk is weggevallen. Iemand die niet alleen met z'n voeten maar ook met z'n hoofd voetbalt, en ik denk dat dat gewoon niet het geval is met onze as van Sangaré, Veerman, Teze en Obispo (ook niet met Ramalho overigens).
Daarom moet je ook eerst maar eens de boel organisatorisch structureren. Vanuit de verdediging gestart.
Beetje bij beetje.
Dan eerst maar 40% balbezit en op eigen helft ballen, als de linies maar kort op elkaar blijven. En dan dus maar met uitvallen op snelheid/counters scoren.

Als dat goed gaat langzaam met zijn allen tegelijk opschuiven naar voren. Als je het goed coacht plus de basiskwaliteiten van deze spelers moet dat in een paar weken/maandje gepiept zijn.

Vanuit de aanval gedacht en op die manier structuur aanbrengen voor de rest van het team naar achteren toe is een stuk moeilijker. Dat zien we elke week.

Obispo en Teze kunnen het waarschijnlijk niet.
Sangaré moet je het niet laten doen.
Dan moet Veerman het coachen maar doen.
Zet hem vlak voor de verdediging met Guti en Sangaré schuin voor hem en die driehoek zal een pak ellende oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Daarom moet je ook eerst maar eens de boel organisatorisch structureren. Vanuit de verdediging gestart.
Beetje bij beetje.
Dan eerst maar 40% balbezit en op eigen helft ballen, als de linies maar kort op elkaar blijven. En dan dus maar met uitvallen op snelheid/counters scoren.

Als dat goed gaat langzaam met zijn allen tegelijk opschuiven naar voren. Als je het goed coacht plus de basiskwaliteiten van deze spelers moet dat in een paar weken/maandje gepiept zijn.

Vanuit de aanval gedacht en op die manier structuur aanbrengen voor de rest van het team naar achteren toe is een stuk moeilijker. Dat zien we elke week.

Obispo en Teze kunnen het waarschijnlijk niet.
Sangaré moet je het niet laten doen.
Dan moet Veerman het coachen maar doen.
Zet hem vlak voor de verdediging met Guti en Sangaré schuin voor hem en die driehoek zal een pak ellende oplossen.
Ik geloof niet dat het spel beter wordt, als Sangaré en Guti aanvallender gaan spelen.
 
Ik geloof niet dat het spel beter wordt, als Sangaré en Guti aanvallender gaan spelen.
Zolang je geen spelers kan scouten zoals, laat ik het bij PSV houden, Farfan, Lee, Park, en een gelukje zoals Alex en we spelen met de spelers die we nu opstellen is er geen enkele reden te bedenken dat we Glasgow Rangers, of een Twente verslaan. We hebben geen enkele wow speler lopen. Xavi komt in de buurt. Allemaal middelmaat dat keihard moet willen werken voor een resultaat. Niks bijzonders dus.
 
  • Leuk
Reactions: IPF

Veel kritiek gelezen op Ruud hoe hij tegen de wedstrijd tegen RKC aan kijkt. Ik vind eerlijk gezegd dat hij helemaal niets raars zegt. Met die jongens is RKC een ervaren ploeg, ze hebben weinig te verliezen en in de fase waar PSV nu in zit moeten ze vol aan de bak. Vooral het stukje over de fase van PSV vind ik dat het gewoon klopt wat er gezegd wordt. Er moet nog hard gewerkt worden om het spel te verbeteren en het zal niet de eerste keer zijn dat PSV zich na zo'n teleurstellende week verslikt in een ploeg die niets te verliezen heeft
 

Veel kritiek gelezen op Ruud hoe hij tegen de wedstrijd tegen RKC aan kijkt. Ik vind eerlijk gezegd dat hij helemaal niets raars zegt. Met die jongens is RKC een ervaren ploeg, ze hebben weinig te verliezen en in de fase waar PSV nu in zit moeten ze vol aan de bak. Vooral het stukje over de fase van PSV vind ik dat het gewoon klopt wat er gezegd wordt. Er moet nog hard gewerkt worden om het spel te verbeteren en het zal niet de eerste keer zijn dat PSV zich na zo'n teleurstellende week verslikt in een ploeg die niets te verliezen heeft
Nou, hij noemde drie a vier spelers die ooit wel eens op niveau zaten. Als je hier thuis niet ruim van kan winnen.
Ik snap het indekken wel, maar niet tegen deze tegenstander
 
Nou, hij noemde drie a vier spelers die ooit wel eens op niveau zaten. Als je hier thuis niet ruim van kan winnen.
Ik snap het indekken wel, maar niet tegen deze tegenstander
Ik zie het niet echt als indekken. Hij zegt ook dat PSV hier gewoon moet winnen maar dat ze flink aan de bak moeten om het beter te doen dan afgelopen potten. Zo interpreteer ik het in ieder geval
 
Ik zie het niet echt als indekken. Hij zegt ook dat PSV hier gewoon moet winnen maar dat ze flink aan de bak moeten om het beter te doen dan afgelopen potten. Zo interpreteer ik het in ieder geval
Ok. Als het 'aan de bak moeten' slaat op iedere pot na nu dan heeft ie in ieder geval zn prioriteiten op orde..
 
Ik zie het niet echt als indekken. Hij zegt ook dat PSV hier gewoon moet winnen maar dat ze flink aan de bak moeten om het beter te doen dan afgelopen potten. Zo interpreteer ik het in ieder geval
Ik interpreteer het als dat hij RKC maar de credits geeft in plaats van letterlijk te zeggen dat hij zelf waardeloze spelers heeft. Al zegt hij hetzelfde.
 
Ik interpreteer het als dat hij RKC maar de credits geeft in plaats van letterlijk te zeggen dat hij zelf waardeloze spelers heeft. Al zegt hij hetzelfde.
Ook weer een brug te ver. Het is vooral de tactiek waar nog het meest mee te winnen is. Als de afspraken nog niet duidelijk zijn over de linies en aansluiten als je druk op de defensie van de tegenstander wil zetten. Plus duels mogen ondertussen een stuk harder. Het ligt bij Ruud zelf.. hoe snel krijgt ie dat voor elkaar..
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan